بازدید 2206
۱

برداشت غیرمجاز از مودم‌های خانگی دیگران جرم است

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: سوء استفاده از مودم‌های خانگی جزو روش‌های نوین دزدی و کلاهبرداری محسوب می‌شود و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 18 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، در گفتگو با برنامه سلام تهران شبکه ۵ سیما، افزود: دسترسی غیرمجاز به داده‌های افراد شامل جرایم مختلفی مثل شنود، دسترسی غیرمجاز به داده‌ها است که جرم محسوب می‌شود و اگر اثبات بشود که کسی اینترنت دیگران را هک کرده و از این طریق دست به شنود اطلاعات دیگران می‌زند قانون گذار برای آن جرم تعیین کرده و با او برخورد می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: شخصی که اینترنت خانگی خریداری می‌کند و در مدت زمان کوتاهی تمام می‌شود بدون اینکه استفاده زیادی از آن کرده یا چیزی دانلود کرده باشد، قطعا شخص دیگری از آن سوء استفاده کرده و اگر این موضوع ثابت شود فرد می‌تواند به صورت قانونی شکایت کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در خصوص انواع مودم‌ها افزود: یکی از مودم ها، مودم‌های‌ای دی اس ال است که به اصطلاح خانگی است و از آن در خانه‌ها استفاده می‌کنیم، یا مودم‌های تی دی ال تی یی (TD-LTE) است که بدون سیم هستند و از شبکه‌های اپراتور تلفن همراه گرفته می‌شود یا مودم‌های جی بی که بیشتر کسانی که مصرف اینترنت بالایی دارند از آن استفاده می‌کنند که همیشه همراه شان است و قابل شارژ می‌باشد و امنیت این مودم ها، مهم است که سوء استفاده از آن به جرایم دیگری منتهی می‌شود و گاهی با هک کردن مودم، هکر به تجهیزاتی که به آن مودم وصل شده است مثل لب تاپ و گوشی ها، نیز دسترسی پیدا می‌کند، و این امکان برایش به وجود می‌آید که بتواند اطلاعات فرد را هم شنود کند و وارد حریم خصوصی دیگران شود و همه این موارد اگر ثابت شود جرم تلقی شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رجبی افزود: گاهی فردی را که در شرکتی، یا در مطبی کار می‌کند هک می‌کنند و با اینترنت آن فرد، کلاهبرداری و جرم انجام می‌دهند که دردسر‌های زیادی می‌تواند برای افراد داشته باشد، اما همان طور که روش‌های جرم پیشرفت کرده است روش‌های پلیسی و روش‌های امنیتی هم ارتقا پیدا کرده است و پلیس می‌تواند ردیابی کرده و به آن نقطه مبدا برسد.

وی گفت: برای امنیت در استفاده از مودم‌ها باید نکات ایمنی را مد نظر قرار دهیم و در اولین قدم باید رمز وای فای خود را با وارد شدن به بخش تنظیمات تغییر بدهیم، زیرا رمز‌هایی که در ابتدا هنگام خریداری اینترنت در اختیار ما قرار می‌گیرد معمولا پیش فرض است و هنگامی که قصد استفاده از آن را داریم در ابتدا باید به تغییر دادن رمز مودم اقدام کنیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا افزود: یکی دیگر از راه‌های بالا بردن درجه امنیت در استفاده از مودم داشتن رمز قوی است که این رمز قوی ۱۵ کاراکتر دارد، که شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، عدد و نشانه است.

سرهنگ رجبی افزود: در پشت مودم‌ها دکمه‌ای وجود دارد که این دکمه با فشار دست روشن می‌شود و به طور خودکار بدون یوزرنیم و پسورد امکان اتصال وای فای را به دستگاه‌های اطراف می‌دهد، و اگر این مودم در مکان‌های عمومی مثل مطب، یا رستوران استفاده می‌شود هر کسی که به آن دکمه دسترسی پیدا کند وای فای، بدون این که پسورد نیاز باشد به اینترنت وصل می‌شود، لذا برای اینکه امنیت اینترنت را بالا ببریم باید در ابتدای کار وارد بخش تنظیمات شده و کارکرد آن دکمه را غیرفعال کنیم.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد هنگامی که از مودم استفاده نمی‌کنند حتما آن را خاموش کنند تا هم مورد سوء استفاده قرار نگیرند و هم اینکه امواج مودم‌ها برای سلامتی مضر است و این امواج ممکن است مخاطراتی برای سلامتی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کم فروشی اپراتورها و قطعی و کندی و فیلتر عمدی اینترنت هم جرم است .اگر وقت کردید آن را هم پیگیری کنید . آسانتر هم هست. ولی گردنشان کلفت است شما هم جرات ندارید!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی