بازدید 7995
با کاروان اربعین حسینی؛

۹۷ درصد زائران به کشور بازگشتند/ بازگرداندن ۲۶ میلیارد تومان به زائران اربعین/ بازگشت اوضاع عادی به مرزهای غربی کشور/ موعد اعلام آمارهای دقیق نرسیده؟

همزمان با بارش باران در مناطق وسیعی از کشور به ویژه برخی مناطق غربی و نقاط مرزی، تلاشی ویژه در مرز‌ها برای بازگشت اوضاع به روال معمول و روزمره در جریان است؛ تلاش‌هایی که در مرز چذابه به ثمر نشسته تا صادرات و واردات از این مرز که با شروع موسم اربعین متوقف شده بود، از سر گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 22 October 2019
تابناک اجتماعی
این آخرین بسته خبری «با کاروان اربعین حسینی» سال ۹۸ است که منتشر می‌شود؛ بسته‌ای ویژه که امیدواریم توانسته باشد رسالتش را به انجام برساند.

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با بارش باران در مناطق وسیعی از کشور به ویژه برخی مناطق غربی و نقاط مرزی، تلاشی ویژه در مرزها برای بازگشت اوضاع به روال معمول و روزمره در جریان است؛ تلاش هایی که در مرز چذابه به ثمر نشسته تا صادرات و واردات از این مرز که با شروع موسم اربعین متوقف شده بود، از سر گرفته شود.
 
خبری که نشان می‌دهد، پرونده اربعین ۹۸ به پایان رسیده؛ هرچند می‌دانیم شماری از هموطنان‌مان هنوز در عراق هستند و روند بازگشتشان به کشور در حال انجام است. اتفاقی که با رقم خوردن آن، انتظار می رود آمار نهایی مربوط به اربعین منتشر و افزون بر آن،‌ برنامه ریزی ها برای اربعین ۹۹ تشریح شود.
 
حضور بیش از ۷۰ هزار کودک در راهپیمایی اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۳:۲۶

فتحی زاده، جانشین معاون هماهنگ کننده‌ ناجا با اشاره به رشد شمار زائران اربعین در سال ‌جاری گفت: در سال ۹۷ نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر داشتیم و امسال با رشد چشمگیر ۷۴ درصدی زائران مواجه شدیم. از این تعداد ۶۵ درصد از زائران ایرانی را مردان و ۳۵ درصد را زنان شامل می‌شوند. نکته قابل توجه دیگر این بود که امسال زائران خردسال نیز افزایش داشتند و حدود ۳۲۴۱ زائر زیر یک سال و حدود ۷۰ هزار نفر هم زیر پنج سال سن داشتند. شمار زائران بالای ۸۵ سال نیز ۲۱۸۴ نفر بوده است و اکثر زائران نیز بین ۱۵ تا ۵۵ ساله بودند.

بازگشت ۹۷ درصد زائران به کشور
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۳:۲۵

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اعلام آمارهایی از زائران اربعین امسال گفت، بیش از ۷۰ هزار کودک کمتر از پنج‌سال برای حضور در راهپیمایی اربعین از کشور خارج شدند.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی زاده در تشریح اقدامات پلیس در اربعین ۹۸ اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی بیش از ۳۰ هزار تن از مأموران پلیس حضوری فعال و ویژه داشتند و اقدام به ارائه خدمات و تأمین نظم و امنیت زائران کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد زائرانی که برای زیارت اربعین به کشور عراق رفته بودند، به کشور بازگشته‌اند، گفت: طبق آمارها، حدود ۳ میلیون و ۷۴ هزار زائر برای اربعین داشتیم که از مرز به عتبات عالیات مشرف شدند. از این تعداد تا شب گذشته حدودا ۲ میلیون و ۹۸۸ هزار زائر به میهن اسلامی مراجعت کردند و از بامداد تا ساعتی پیش هم حدود ۲۷ هزار تن دیگر امروز صبح به کشور بازگشته‌اند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه روز گذشته مرزها پر کار بودند، ادامه داد: حدود ۱۵۳ هزار زائر در روز گذشته به مرزها مراجعه کردند که در این میان مرز مهران پذیرای حدود ۹۱ هزار زائر و پرتردد ترین مرز در میان مرزهای چهارگانه بود.

واژگونی مرگبار اتوبوس زائران در ازنا +اسامی مصدومان
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۲:۳۱

داریوش کریمی معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان به فارس گفت: حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اصفهانی، شب گذشته در کیلومتر 9 ازنا صورت گرفت، این اتوبوس 28 مسافر داشت. شدت حادثه زیاد نبوده و شرایط مصدومان وخیم نیست اما چون حادثه در استان لرستان رخ داده، اطلاع دقیق‌تر را مسئولان این استان باید اعلام کنند.

روابط عمومی اورژانس استان اصفهان، فوت یک نفر (مرد 74 ساله) و مصدومیت 23 تن را در حادثه واژگونی اتوبوس تأیید کرد.

اسامی 23 مصدوم حادثه اتوبوس در ازنا به شرح زیر است؛

بازگشت اوضاع عادی به مرزهای غربی کشور/ بازگشت ۲۶ میلیارد تومان به زائران اربعین/ موعد اعلام آمارهای دقیق نرسیده؟

اتمام طرح ترافیکی اربعین تا پایان امروز
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۱:۳۶

سرهنگ عبادالله محمدی، جانشین رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام طرح ترافیکی اربعین تا پایان امروز (سی ام مهر) گفت: خوشبختانه عمده زوار طی چند روز گذشته به کشور برگشتند و در حال حاضر موج بازگشت زوار فروکش کرده و ترافیک محورهای استان به وضعیت عادی برگشته است.

محمدی افزود: در حال حاضر با توجه به بارندگی های شبانه روز گذشته، تنها مشکل در سطح محورها بحث لغزندگی جاده‌ها است که در این شرایط رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند.

وی افزود: امسال حجم ترافیک در محور کرمانشاه به سمت خسروی 660 درصد و در محور اسلام آبادغرب به سمت استان ایلام و مرز مهران حدود 55 درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته، اما تنها درصد کمی شاهد افزایش تصادفات و حوادث رانندگی طی این مدت بودیم. طی این مدت محور اسلام آبادغرب-حمیل به سمت ایلام بیشترین میزان تردد را داشت و در حال حاضر با عادی شدن وضعیت مانند گذشته محورهای اسلام آبادغرب-کرمانشاه و کرمانشاه به سمت استان همدان بیشترین تردد را دارند.

بازگشت ۲۶ میلیارد تومان به زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از گلایه کاربران از اینترنت خارج از بسته خبر داده بود، اعلام کرد که همراه اول و ایرانسل ۲۶ میلیارد تومان هزینه اینترنت آزاد استفاده‌شده در اربعین را به مردم پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی که اپراتورها با ارائه بسته‌های اینترنتی و توصیه به کاربران به استفاده از این بسته‌ها، سعی در کاهش هزینه اینترنت داشتند، هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های اپراتورها ۱۵۰ هزار تومان بود، اما اینترنت آزاد برای هر یک از اپراتورهای ایرانی، به ازای هر مگابایت ۸۵۰ تومان بود که با احتساب هر گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) مبلغی معادل ۸۷۰ هزار تومان می‌شد که هزینه بالایی به شمار می‌رود.

اما برخی از کاربران بدون خریداری بسته، از اینترنت آزاد سیم‌کارت‌های ایرانی خود استفاده کرده و این موضوع موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری برای آن‌ها شد. در این راستا وزیر ارتباطات چند روز پیش با اشاره به اعتراض کاربران اظهار کرد: گلایه اصلی اینترنتی است که خارج از بسته و با نرخ آزاد محاسبه شده است. از اپراتورها می‌خواهم با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذشده را به زوار بازگردانند.

در نهایت در آخرین اظهار نظر درباره بازگشت هزینه اینترنت توسط اپراتورها، آذری جهرمی در تازه‌ترین اظهار نظر در توییتر نوشت: از امشب، بازگشت هزینه‌های اینترنت کاربران در ایام اربعین که آزاد استفاده کرده بودند، آغاز می‌شود. ممنون از همراه اول و ایرانسل که با هماهنگی سهامداران عمده‌اشان این ۲۶ میلیارد تومان را به مردم پرداخت می‌کنند و با پیامک به آن‌ها اطلاع می‌دهند.

پس از این اظهارات، امروز همراه اول از محاسبه تمامی مصارف اینترنتی زائران اربعین در قالب بسته های ویژه این ایام خبر داد. روابط عمومی این اپراتور اعلام کرد همزمان با پایان مراسم اربعین حسینی (ع) و به دنبال استقبال بی سابقه مشترکین همراه اول از خدمات رومینگ ارائه شده توسط این اپراتور، مصارف آزاد اینترنت رومینگ زائران در قالب بسته های رومینگ ویژه این ایام محاسبه خواهد شد.

بنا بر این اطلاعیه ما به التفاوت نرخ مصرف آزاد اینترنت و بسته های رومینگ در قالب «بستانکاری» در قبوض مشترکان دائمی و اعمال «شارژ» در حساب مشترکان اعتباری، منظور خواهد شد.

قدردانی سرلشکر باقری از میزبانی مردم عراق
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۴

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به همتای عراقی اش، از میزبانی شایسته و خدمت رسانی مردم عراق به زائرین اربعین حسینی در نهایت امنیت و آرامش قدردانی کرد.

متن پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به این شرح است؛

"السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین"

رئیس ستاد مشترک ارتش کشور دوست و برادر عراق سپهبد عثمان الغانمی

سلام علیکم و رحمت الله؛

برگزاری آیین شکوهمند و حماسی پیاده روی و مراسم اربعین سید شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در امنیت و آرامش کم نظیر، با حضور میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف، برخلاف خواست شیطانی قدرت‌های سلطه‌گر و ضد اسلام عزیز، به ویژه رژیم تروریستی آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن که این روزها در تلاش و طراحی جدید برای ایجاد تفرقه و تزلزل در کشورهای اسلامی منطقه هستند، بار دیگر وحدت، قدرت و بصیرت امت اسلامی را در برابر دشمنان پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشت.

کنگره عظیم جهانی اربعین با شور و شعور خیل دلدادگان حسینی، مظهر اقتدار، اتحاد و اخوت مسلمین، نمایش قدرت عاشوراییان معاصر و نشانه اراده و ظرفیت جوامع بشری مشتاق حقیقت و تشنه معنویت برای مجاهدت و حرکت به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی در عصر ظهور، تحت آموزه‌های قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

بی شک این قدرت نمایی شگرف و معجزگون، محصول الطاف خفیه الهی و عنایات خاصه حضرت سیدالشهدا (ع) و مجاهدت ها و نقش آفرینی های سترگ و ماندگار دولت و ملت عراق است که تجلیل و سپاس از آن شکر به درگاه الهی محسوب می‌شود.

در این رهگذر بر خود وظیفه می دانم به نمایندگی از مردم و بالاخص آحاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با ابراز ارادت و تشکر از همت و همکاری‌های همه‌جانبه جنابعالی، از اهتمام مرجعیت معظم ، ملت شریف، دولت برادر، موکب داران مکرم و آحاد نیروهای مسلح و حشد الشعبی شجاع عراق که بسترهای برگزاری و ثبت این آیین حماسی و پدیده بی نظیر و استثنایی تاریخی را با میزبانی شایسته و تامین امنیت پایدار و مستحکم، بسیج عمومی در خدمت رسانی به زائران حسینی در عرصه‌های مختلف اسکان، پذیرایی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرعت و سهولت در هرگونه عملیات امدادی فراهم آوردند، قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

پرواضح است به فضل خداوندی، جاذبه مغناطیس حسینی و اربعین با قدرت و بسیج کنندگی خود در آینده ای نه چندان دور، ندای "حب الحسین یجمعنا" را در اقصی نقاط عالم طنین انداز کرده و با گردآوری انسان‌های حق‌طلب حول این حقیقت ناب، فروپاشی امپراطوری زر و زور و تزویر را رقم خواهد زد و زمینه رهایی بشریت از سلطه مستکبرین و برقراری حاکمیت مستضعفین تحت لوای دولت کریمه مهدوی و تحقق وعده قرآنی، قرار خواهد داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر پاسدار محمد باقری

افزایش حجم زباله در کربلا همزمان با جمع‌آوری موکب‌ها
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۰۰

نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از افزایش حجم زباله در شهر کربلا همزمان با جمع‌آوری موکب‌های واقع در اطراف حرمین شریفین و به تبع آن حضور پررنگ نیروهای خدمات شهری برای نظافت معابر خبر داد.

به گزارش ایسنا، روح الله بیداد با بیان اینکه نیروهای شهرداری تهران تا سی ام مهرماه در شهر کربلا حضور خواهند داشت، گفت: پس از روز اربعین، نیروهای خدمات شهرداری همچون روزهای گذشته در دو شیفت (هر شیفت ۴۵۰ نفر) نسبت به نظافت خیابان‌های اطراف حرم اقدام کردند.

وی ادامه داد: با توجه به جمع‌آوری موکب های اطراف حرمین شریفین، میزان دورریز مواد غذایی و به دنبال آن تولید زباله افزایش پیدا کرده است. از این روی، نیروهای شهرداری تهران در آخرین روزهای حضور با جدیت بیشتر معابر را نظافت می‌کنند.

ثبت بیش از ۵ میلیون تردد در محورهای لرستان
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۸:۳۳

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۱۷ مهرماه که طرح اربعین حسینی در کشور آغاز شد تا پایان ۲۸ مهرماه، تردد ۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۲۷۴ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان به ثبت رسیده است.  به‌طور میانگین در این مدت روزانه بیش از ۴۸۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد روزانه در این ۱۲ روز مربوط به ۱۸ مهرماه بوده است، افزود: اوج تردد روزانه بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ عصر با متوسط تردد ۳۸۸ هزار و ۵۹۵ وسیله نقلیه گزارش شده است. محورهای خرم‌آباد-سه‌راهی چالانچولان، پل‌دختر- خرم‌آباد و سه‌راهی چالانچولان –بروجرد به ترتیب بیشترین میزان تردد را در این ایام به خود اختصاص داده‌اند که در این میان محور سه‌راهی چالانچولان –بروجرد با ۴۹ هزار و ۳۱۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین بیشترین سهم را در تردد این نوع از وسایل نقلیه داشته است.

وی اضافه کرد: دوربین‌های کنترل سرعت متوسط در راه‌های لرستان در ایام یادشده سرعت ۷۷.۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده‌اند که بیشترین سرعت در محور پل‌دختر- خرم‌آباد با ۹۶.۹ و کمترین سرعت در محور سه‌راهی نورآباد-نهاوند با ۴۷.۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

بازگشایی مرز چذابه به روی صادرکنندگان
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۸:۰۸

به گزارش ایسنا، غلامرضا بلوطی میرزا، ناظر گمرکات خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: مرز چذابه که از ۱۵ مهر به منظور تأمین امنیت کامل تردد زائران اربعین حسینی برای کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی بسته بود، ۲۹ مهرماه بازگشایی شد.

وی افزود: با گزارش پلیس راه خوزستان مبنی بر روان شدن ترافیک جاده های منتهی به مرز چذابه و بازگشت جمعیت عظیم زائران حسینی به کشور، گمرک و مرز تجاری چذابه فعالیت خود را شروع کردند. 

وی با تأکید بر انجام هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی برای شروع به کار دوباره این مرکز تجاری، گفت: صادرکنندگان کالا نیز برای بازگشایی دوباره مرز تجاری گمرک چذابه پیگیری های بسیاری داشتند و در همین راستا بازگشایی مرز در تاریخ اعلامی محقق شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر