بازدید 12138
۲
با کاروان اربعین حسینی؛

بارش باران در نجف/ سفر ۳ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات از ابتدای محرم/ ترافیک سنگین در محورهای منتهی به هر چهار مرز غربی/ تشدید موج بازگشت زائران/ فیلم: چرا فرزندتان را به راهپیمایی اربعین آورده‌اید؟

استقبال زائران از اربعین سال به سال بیشتر و این گردهمایی باشکوه‌تر برگزار می‌شود؛ رویدادی که هرساله شمار بیشتری از ایرانیان برای حضور در آن پای در راه می‌گذارند تا جایی که پیش بینی می‌شود آمار زائران ایرانی عتبات عالیات در محرم و سفر امسال از چهار میلیون تن بگذرد؛ استقبالی که لوی الیاسری، استاندار نجف اشرف تأکید دارد که نشانه شکست نقشه‌هایی است که نمونه آن‌ها جنگ تحمیل شده توسط رژیم سابق عراق به کشورمان بود.
کد خبر: ۹۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 13 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری‌ است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»؛ بیش از سه میلیون ایرانی در سامانه سماح نام نویسی کرده و نزدیک دو و نیم میلیون تن از ایشان از مرز‌های کشورمان عبور کرده و به صف زائران و راهپیمایی اربعین پیوسته اند؛ راهپیمایی عظیمی که امروز با برخی تغییرات جوی و بارش باران خفیف همراه است.

رویدادی که سال به سال با استقبال بیشتر زائران و باشکوه‌تر برگزار می‌شود و شمار بیشتری از ایرانیان برای حضور در آن پای در راه می‌گذارند تا جایی که گفته می‌شود از ابتدای محرم تا کنون سه میلیون زائران ایرانی راهی عتبات عالیات شده اند و پیش بینی می‌شود این آمار از چهار میلیون بگذرد؛ رویدادی که لوی الیاسری، استاندار نجف اشرف تأکید دارد که نشانه شکست نقشه‌هایی است که نمونه آن‌ها جنگ تحمیل شده توسط رژیم سابق عراق به کشورمان بود.

الیاسری می‌گوید: رژیم سابق عراق سال‌ها بود با دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار ایران و همچنین طراحی جنگ هشت‌ساله، ظلم‌های بسیاری علیه ملت ایران داشت که همه آن‌ها، نقشه‌ای جداگانه (و به‌ دور از خواستِ) ملت عراق بود که به‌ خواست خدا این نقشه از بین رفت. امروز دو ملت ایران و عراق کنار یکدیگر قرار داشته و در حال عزاداری برای سیدالشهدا (ع) هستند و باید بگوییم که امام حسین همه ما را جمع خواهد کرد.
 
خدمت رسان بیش از ۳ هزار خادمیار رضوی به زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۲۲:۰۸

مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حال و هوای این مرز در کشور خیلی خاص و ویژه است همجواری این استان با کشور افغانستان سبب شده خادمیارانی که در این مرز به زوار امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهند وصل به کاروان راهپیمایی اربعین حسینی باشند.

وی با اشاره به شروع کار موکب آستان قدس در مرزهای کشور از 14 مهرماه، افزود: این موکب‌ها تا پایان صفر و خروج کامل زوار از مرزهای کشور مستقر خواهند بود و به زائران برگشته از زیارت نیز خدمات ارائه می‌کنند.

خاکسار قهرودی گفت: در موکب امام رضا(ع) مستقر در مرز دوغارون روزانه به بیش از 2 هزار زائر افغانستانی خدمات رفاهی، فرهنگی، درمانی، هنری و مشاوره شرعی و نیز بیان آداب زیارت ارائه می‌شود. خدمت در راه حسین(ع) کمتر از زیارت کربلا نیست؛ همه کسانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند شعارشان عشق به حسین(ع) است و خادمیارانی که در بخش‌های مختلف در مرزهای کشور به ویژه مرز دوغارون به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند با استناد به همین شعار، شریک در این راهپیمایی هستند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر ارائه خدمات در مرزهای کشور با استقرار چهار موکب در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و نیز مسیرهای بین راهی در کشور عراق به زوار امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌کنند.

جمع آوری ۴۰۶ تن زباله در مرز مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۲

فریدون حیدری شهردار منطقه 5 و رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری تهران در مرز مهران با اعلام جمع آوری ۴۰۶ تن زباله در محدوده مرزی مهران گفت: نیروهای خدمات رسان شهرداری منطقه ۵ از تاریخ ۱۳ مهر ماه در محدوده مرزی مهران مستقر شده و در حال جمع آوری زباله، نظافت، نگهداشت سرویس بهداشتی، کمک به حفظ ایمنی زوار الحسین (ع) توسط آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران در این محدوده هستند.

وی با اشاره به محدوده ۱۲۴ هکتاری تحت پوشش منطقه ۵ در مرز مهران اعلام کرد: تنها روز گذشته ۷۰ تن زباله در محدوده شهر مهران تا بخشی از خاک عراق جمع آوری و تفکیک شد.

حیدری به فعالیت ۳۵۰ نیروی خدمات شهری از ۱۳ مهر ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر زائران در سال جاری و بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش از آغاز مراسم اربعین در ستاد اربعین حسینی (ع) منطقه ۵ از امروز ۱۰۰ نیروی خدمات شهری به جمع خادمان زائرین امام حسین (ع) در مرز مهران افزوده می‌شود.

وی همچنین از نگهداشت ۶۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در محدوده مرزی مهران خبر داد و گفت: ۵۱۰ چشمه سرویس بهداشتی برای زوار در نظر گرفته شده بود که با توجه به افزایش جمعیت یک ساختمان با ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی به این تعداد افزوده شد تا شاهد بهبود خدمت رسانی به زائران باشیم.

وی در پایان از ادامه عملیات نظافت، نگهداشت و حفظ ایمنی تا روز ۳۰ مهرماه در این محدوده خبر داد.

هشدار پلیس در مورد تعویض پول با دینار و دیگر ارزها
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۱

سردار محسن حسن‌خانی از برقراری امنیت و آرامش کامل در مرزهای چهارگانه خبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی به‌صورت محسوس و نامحسوس کار رصد و پایش دقیق محل‌های تردد زائران را برعهده دارند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به لزوم تهیه ارز از بانک‌ها و صرافی‌های مجاز قبل از حرکت به سمت مرزها هشدار داد: زائران هنگام تهیه ارز باید نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند و فریب افراد سودجو را برای تعویض دینار یا سایر ارزهای جعلی و قلابی نخورند.

راه‌اندازی ۲۴ گیت جدید در مرز شلمچه
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۳۹

سردار سعید مطهری‌زاده فرمانده قرارگاه امام حسن (ع) یگان‌های ویژه ناجا مستقر در خوزستان از راه‌اندازی ۲۴ گیت جدید در مرز شلمچه خبر داد و گفت: با توجه به حجم تردد چند برابری مشتاقان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) در مرز شلمچه و برابر تدابیر قرارگاه امام حسن (ع) یگان‌های ویژه برای سهولت تردد زائران ۲۴ گیت خروجی دیگر نیز به گیت‌های موجود اضافه شده است.

وی با بیان اینکه با این اقدام ظرفیت خروجی زائران اربعین ۵۰ درصد افزایش یافت،اظهارکرد: انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان پایانه و اداره گذرنامه مرز شلمچه و افزایش گیت‌های خروجی باعث شده است که تردد زائران سرعت یابد و با سهولت انجام شود.

فیلم: چرا فرزندتان را به راهپیمایی اربعین آورده‌اید؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۶:۰۰

در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین، به وفور خانواده‌هایی را می‌توان یافت که فرزندانشان را همراه آورده‌اند. فرزندانی که بعضا خردسال هستند و والدین به مدد کالسکه جابجایی شان را در مسیر عهده‌دار هستند. اما چرا؟ این سوالی است که خبرنگار «تابناک» از برخی از این خانواد ها پرسیده و پاسخ ایشان پیش روی شماست:

تعداد بازدید : 535
 
اما اگر کالسکه خراب شد چه؟ تکلیف آنهایی که با ویلچر خودشان را به راهپیمایی اربعین می‌رسانند و ویلچرشان دچار مشکل می‌شود چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است نگاهی به این موکب متفاوت در مسیر نجف به کربلا بیاندازید که خدمات متنوعی به زائران ارائه می‌دهد:
 
تعداد بازدید : 410
توصیه رییس سازمان حج: سریع‌تر به کشور برگردید
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۱۹

رییس سازمان حج با اشاره به استقبال گسترده از مراسم اربعین و کمبود امکانات در مرزهای عراق و سایر شهرهای این کشور، به زائران توصیه کرد: پس از زیارت عتبات سریعتر به کشور بازگردید.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رشیدیان که هم‌اکنون در عراق به سر می‌برد، با بیان این‌که استقبال هموطنان از سفر به عتبات عالیات در اربعین امسال جهش فوق‌العاده‌ای داشت، گفت: در مراسم اربعین سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و در نهایت بیش از ۲ میلیون زائران ایرانی در این سفر معنوی حضور یافتند اما امسال این آمار افزایش چشمگیری داشته و تا کنون بالغ بر ۳ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۴۶ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

11 مصدوم حاصل تصادف دو ون در شلمچه عراق + اسامی مصدومان
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۷

علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از مصدوم شدن 11 نفر در تصادف دو ون در شلمچه عراق خبر داد و به ایسنا گفت: در پی تصادف دو ون حامل زائران ایرانی که بامداد امروز (21 مهرماه) در شلمچه عراق نرسیده به بصره رخ داد، 11 نفر مصدوم شدند. مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و 17 شهریور آبادان و ولیعصر(عج) خرمشهر انتقال یافتند که اسامی این مصدومان به شرح ذیل است؛

حمیده محمدیان از آبادان

مبینا صالحی‌زاده از آبادان

علی صالحی‌زاده از آبادان

سهیلا خالدی‌نیا از آبادان

سیدمحسن نجفی از هفتکل

مهدی نوروزی چلنگه از استان مرکزی

داوود رفیعی از استان مرکزی

مهدیه کلاه‌کج از اهواز

قدم‌خیر لرکی از هفتکل

سجاد لرکی از اهواز

قدرت‌الله کلاه‌کج از اهواز

فیلم: همراه با کاروان اربعین در عمود 320
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : 445
توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۲:۰۰

دکتر محمدجواد ثاقب حسینی یکی از پزشکان مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین ضمن تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور سلامت زائران در مسیر اربعین اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که برخی زوار با آن روبرو هستند تاول‌های پا است.

این پزشک داوطلب با اشاره به اینکه تاول پای زائران عمده‌ترین دلیل مراجعه زائران به موکب های هلال احمر است، گفت: زائرانی که در طول مسیر با این مشکل مواجه شدند تاول‌ها را نترکانند و دراز کشیده پاهایشان را کمی از سطح زمین بالاتر قرار داده و برای مدتی استراحت کنند.

ثاقب حسینی افزود: در صورت بزرگ بودن تاول و در دسترس نبودن پزشک بهترین اقدام شست و شوی مرتب پاها است. در این مواقع بهتر است یک سوزن سر داغ را از تاول عبور داده و انتهای آن را گره زده و در کف پا یک گاز استریل متصل به بتادین حائل کنید.

این پزشک با بیان اینکه زائران اربعین حتی المقدور شب حرکت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند، ادامه دهد: به دلیل آلودگی بیش از حد هوا تا حد امکان از آوردن کودکان پرهیز شود. همچنین زائران حتما باید از آب‌های درپوش دار و بهداشتی استفاده کنند، شستن مکرر دستها فراموش نشود، از غذاهای مانده استفاده نکنند، سعی کنند آب کلرینه به همراه داشته و چند قطره در آب آشامیدنی خود بچکانند.

جدای اینها زائران می بایست قبل از حرکت واکسن مننژیت تزریق کنند.

تشدید موج بازگشت زائران به ایران
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۵۱

سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام به تسنیم گفت: از روز گذشته با تشدید موج بازگشت زائران، تعداد زیادی از زائران در حال بازگشت به کشور هستند به طوری که در 24 ساعت گذشته بالغ بر 40 هزار زائر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تهیه اتوبوس جهت انتقال زائران به شهر‌ها و استان‌های دیگر را تنها دغدغه پلیس برای موج بازگشت زائران عنوان کرد و گفت: تصمیمات خوبی در جلسات قرارگاه اربعین استانی برای این موضوع گرفته شده است.

سردار یاری در پایان به تردد بیش از یک میلیون و 758 هزار زائر در 13 روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و 413 هزار زائر از مرز خارج شده‌اند و بیش از 344 هزار زائر نیز وارد کشور شده اند. از بامداد امروز تاکنون 50 هزار زائر از مرز مهران خارج و بیش از 40 هزار زائر نیز پس از اتمام سفر وارد خاک میهن اسلامی شده اند.

انتقال ۲۱۸ زائر مصدوم اربعین به داخل کشور
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۵۰

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت: تا کنون ۲۱۸ نفر از زائران مراسم اربعین که در کشور عراق دچار مشکلات حاد شدند و به قید فوریت نیاز به ادامه درمان در داخل ایران داشتند؛ بنابراین به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر به داخل کشور انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره جزئیات انتقال زائران مصدوم از کشور عراق به داخل کشور اظهار کرد: تا صبح امروز ۲۱۸ تن از زائران مصدوم که دچار بیماری و یا براثر حوادث و تصادفات دچار تروما و شکستگی شده بودند و برای ادامه درمان نیاز بود که به داخل کشور منتقل شوند به وسیله آمبولانس‌های عراقی و آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر ایران به مرز منتقل و از آنجا تحویل عوامل اورژانس و یا به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۱۸ مصدوم منتقل شده تا به امروز، ۱۴۲ مصدوم از مرز مهران، ۶۷ مصدوم از مرز شلمچه و ۹ مصدوم از مرز چذابه وارد کشور شده‌اند. ۷۶ نفر از زائران مصدوم به وسیله آمبولانس‌های عراقی و ۱۴۲ زائر مصدوم هم به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر ایران که در کشور عراق مستقر هستند، به داخل کشور منتقل شده‌اند.

فیلم: لاین کندرو و تندرو در مسیر پیاده روی اربعین!
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : 700
آخرین وضعیت مرز مهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۵۶

احمد کرمی، رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به آخرین وضعیت تردد زائران کربلای معلی در مرز مهران به تسنیم گفت: امروز یکشنبه 21 مهرماه 98 تعداد 90 هزار زائر از مرز مهران تردد داشته ‌اند. از این تعداد 50 هزار زائر خروجی و 40 هزار زائر ورودی بوده‌اند.

وی روان بودن تردد در گیت‌های کنترلی مرز مهران و برطرف کردن مشکلات و موانع و کمبودها در مهران را یادآور و گفت: در داخل کشور هیچ مشکلی گزارش و مشاهده نشده است. عمده مشکلات در آن طرف مرز هستند؛ آنچه زائران برگشت کننده اعلام کرده‌اند مشکلات کرایه‌ها و افزایش بی رویه آن در داخل عراق، نبود و کمبود شدید آب بوده ‌که رایزنی‌ها و اقدامات دیپلماسی برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

ترافیک سنگین در‌ مرزهای مهران، ‌خسروی، شلمچه و چذابه‌
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۳

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راه کشور در بازدید از مرز خسروی با بیان اینکه کماکان شاهد مراجعه زائران به مرزهای چهارگانه هستیم، اظهار داشت: بار نسبتا سنگینی را در ورودی شهر مهران، شهر خسروی و مرزهای شلمچه و چذابه مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی مقاطع شاهد بار سنگینی در مرزهای استان کرمانشاه هستیم عنوان کرد: 70 درصد از ترددها کماکان به سمت مرزها و خروج از کشور است و 30 درصد ترددها، ترددهای بازگشت است. به طور کلی در هر دو مسیر رفت و برگشت شاهد بار ترافیکی قابل ملاحظه‌ای هستیم.

حسینی با بیان اینکه به لحاظ کنترل ترافیک شرایط خاص و ویژه‌ای را می‌گذرانیم عنوان کرد: در دو، سه روز آخر به طور حتم با یک طرفه کردن برخی از معابر به تخلیه جمعیت و روان سازی بار برگشت می‌توانیم کمک کنیم.

فیلم: عزاداری نمادین دختران خردسال در مسیر مسجد کوفه به مسجد سهله
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : 663
سفر 3 میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات از ابتدای محرم
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۲۷

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا گفت: در مجموع از ابتدای ماه محرم تاکنون، بالغ بر سه میلیون زائر به عراق رفته‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون تن به کشور بازگشته و دو میلیون ایرانی نیز هنوز در این کشور هستند. طبق پیش‌بینی‌های ما شمار زائران به چهار میلیون تن نیز خواهد رسید که افزایشی دو برابری نسبت به قبل را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تردد زائران اربعین از مرز اظهار کرد:‌ رکوردهای بالایی امسال در خروج زائران از مرز به ثبت رسید به طوری که در یک روز حدود 250 هزار تن تنها از مرز مهران خارج شده و حدود 50 هزار نفر نیز از همین مرز به کشور بازگشتند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه علیرغم این پیک جمعیت، ارائه خدمات به زائران بدون مشکلی خاص و با آرامش انجام شد خاطرنشان کرد:‌ به طور میانگین، زمان کنترل مدارک هر زائر سه ثانیه بود اما در همین مدت نیز هیچ یک از تخلفات از چشم ما در نرفت و افرادی که ممکن است با سوءاستفاده از این فضا قصد انجام تخلفاتی را داشته باشند، از سوی مأموران شناسایی شدند. علاوه بر این ما به برادران عراقی‌مان نیز کمک کردیم و با استفاده از پهپادها و بالگردها بر شرایط مرزها را نظارت داشتیم.

حال و هوای موکب امام رضا(ع)، عمود 285 در مسیر نجف به کربلا
هشدارهای پلیس فتا به زائران اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۴۵

سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین در کشور عراق گفت: لازم است که زائران به منظور حفظ امنیت سایبری خود اقداماتی را مدنظر قرار دهند. نخستین و مهم‌ترین اقدام این است که زائران توجه داشته باشند که در طول مسیر راهپیمایی از اتصال به شبکه‌های ناشناس وای‌فای و اینترنت رایگان پرهیز کنند و در صورت نیاز به اینترنت یا از اینترنت سیم‌کارت همراه خود استفاده کنند یا به شبکه‌های مطمئن متصل شوند، چرا که در غیر اینصورت امکان دسترسی به محتویات داخل گوشی و سرقت اطلاعاتشان وجود دارد.

وی ادامه داد: مورد دیگری که زائران اربعین حتما باید رعایت کنند این است که رم و حافظه‌های جانبی تلفن همراه را با خودشان نیاورند، چرا که در صورت مفقود شدن به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد. همچنین در طول سفر از بازکردن پیام‌ها، ایمیل‌ها و لینک‌های ناشناسی که برایشان ارسال می‌شود خودداری کنند و این پیام‌ها را از تلفن همراهشان پاک کنند. همچین به تبلیغات و لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود، توجه نکنند و فریب این موارد را نخورند.

پاشایی در مورد افرادی که ممکن است تلفن همراهشان به تعمیر نیاز پیدا کرده باشد هم گفت: این افراد باید حتما تلفن همراه خود را در مراکز مجاز تعمیر کنند و از سپردن گوشی به افراد ناشناس خودداری کنند. همچنین هیچ تصویری از گذرنامه و اطلاعات هویتی خود را در اختیارافراد ناشناس قرار ندهند. به زائران توصیه می‌شود که هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط استفاده نکنند و تلفن همراه خود را نیز در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

وی با اشاره به حضور ماموران پلیس فتا در پایانه‌های مرزی گفت: ماموران پلیس فتا در چهار پایانه مرزی حضور دارند و در صورت بروز مشکل اقدام به رسیدگی به آن خواهند کرد.

فیلم: توزیع صبحانه توسط عراقی ها بین زوار
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۴۰
تعداد بازدید : 602
بیمه زائران اربعین چگونه محاسبه می‌شود؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۰۵

شرکت سهامی بیمه ایران که طرف قرارداد با سامانه سماح برای بیمه مسافرتی اربعین است، تأکید کرده که پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه خواهد داشت و ۲۴ ساعت پس از خروج بیمه‌شده از خاک عراق و ورود به کشور خاتمه می‌یابد.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است: حق بیمه اعمال‌شده برای تعهدات بیمه‌ای مذکور در ازای بیش از ۵۱۰ میلیون تومان پوشش بیمه‌ای تنها ۱۵ هزار تومان است که این حق بیمه با حداکثر تخفیفات ممکن و پذیرش همه سهم‌ها و هزینه‌های مقرر از جمله هزینه‌های اجرایی در داخل و خارج از کشور، اتکایی و ... در چهارچوب ضوابط فنی و قانونی بیمه مرکزی تعیین و نظر گرفته شده و نسبت به سال گذشته به رغم افزایش تعهدات بیمه‌گر، حق بیمه افزایش نیافته است.

همچنین محمد رضایی، سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه پوشش بیمه زائران اربعین شامل پوشش بیمه‌های عمر زمانی (فوت به هر علت)، فوت یا نقص عضو و از کارافتادگی دائم در اثر حادثه و نیز درمان است، گفت: همچنین علاوه بر استقرار کارشناسان بیمه ایران در مراکز بهداشتی و درمانی عراق برای پوشش بیمه درمان، تیم‌های پرداخت خسارت سیار بیمه شخص ثالث برای خودروها در مناطق مرزی و جاده‌های منتهی به گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق مستقر شده‌اند.

اما این خدماتی است که بیمه ایران به بیمه‌شدگان زائران اربعین می‌دهد، حال آنکه افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارند، خدمات بیمه‌ای شامل حالشان نخواهد شد.

پس از حادثه تلخ اتوبوس، روابط عمومی بیمه ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه زائران اربعین حسینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، تحت پوشش بیمه ایران قرار دارند و متأسفانه چند تن از زائران اربعین بر اثر تصادف در دم جان باخته‌اند که پس از شناسایی و احراز هویت اجساد، در صورت ثبت‌نام در سامانه سماح، مشمول پرداخت غرامت فوت بر اثر حادثه به مبلغ دو میلیارد ریال خواهند شد و هزینه‌های انتقال پیکرهای آنان به شهر محل اعزام نیز توسط بیمه ایران پوشش داده می‌شود.

شرکت بیمه ایران در اطلاعیه خود با تأکید بر اینکه عوامل این شرکت در نقاط مختلف عراق و مسیرهای تردد زائران ایرانی از چهار گذرگاه‌ مرزی تا شهرهای نجف، بغداد و کاظمین مستقر بوده و بلافاصله پس از اعلام حادثه خدمات درمانی خود را آغاز کرده‌اند، آورده است: هزینه‌های درمان مصدومان این حوادث رانندگی در بیمارستان‌های عراق، انتقال آنان به ایران و شهر محل اعزام و درمان در کشورمان تا سقف ۲۷۰ میلیون ریال تحت پوشش این شرکت قرار دارد.

به این ترتیب، مصدومان و جان‌باختگانی که در این حادثه‌ بوده، اما تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند، خدمات بیمه‌ای شامل حال‌شان نخواهد شد.

فیلم: برشی از مسیر نجف به کربلا در نزدیکی عمود ۱
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۷:۳۶

بامداد امروز، برشی از آغاز پیاده روی اربعین برای برخی زائران در نزدیکی عمود ۱ در مسیر نجف به کربلا:

تعداد بازدید : 613
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
من مخالف نیستم ولی آیا امکانات برای این همه بصورت فشرده وجود دارد.
چرا مسئولین حاضر نیستند آن را متناسب با امکانات محدود کنند.
جمعیت بیکار و بیسواد!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر