بازدید 11704
با کاروان اربعین حسینی؛

موج بازگشت زوار از مرز‌های چهارگانه اربعین/ خروج ۳.۴ میلیون تن از مرزها و ورود ۱.۷ میلیون به کشور/ ۷۷ زائر ایرانی جان باخته‌اند/ رئیسی به جمع راهپیمایان اربعین پیوست/ فیلم: دعای برخی زائران برای ایران و ایرانیان

از آغاز ماه صفر بیش از سه میلیون از هموطنانمان راهی عراق شده اند که هنوز بخش بزرگ این جمعیت به کشور بازنگشته و طی روز‌های آتی به مرز‌های کشورمان وارد خواهند شد. این در حالی است که هنوز موج عزیمت به کربلای معلی و نجف اشرف ادامه دارد و بسیاری می‌کوشند خود را به کاروان بزرگ اربعینی برسانند.
کد خبر: ۹۳۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 17 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله  کوتاهی تا روز اربعین، شمار زیادی از زائران پرشمار ایرانی که روانه عتبات عالیات شده بودند، در مسیر بازگشت به کشورمان هستند و از این روی، مرز‌های کشورمان که چنین روز‌هایی در هفته گذشته در آستانه انفجار جمعیت در مسیر خروج از کشور قرار داشت، در مسیر بازگشت در معرض محک جدی قرار دارند.

آن گونه که مسئولان می‌گویند، از آغاز ماه صفر بیش از سه میلیون از هموطنانمان راهی عراق شده اند که هنوز بخش بزرگ این جمعیت به کشور بازنگشته و طی روز‌های آتی به مرز‌های کشورمان وارد خواهند شد. این در حالی است که هنوز موج عزیمت به کربلای معلی و نجف اشرف ادامه دارد و بسیاری می‌کوشند خود را به کاروان بزرگ اربعینی برسانند.

این بسته به مرور با اخبار مرتبط تکمیل می‌شود...
 
حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در راهپیمایی اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۸:۵۶

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی حضور پیدا کرد و با برخی موکب داران ایرانی به دیدار و گفت و گو پرداخت.

حضور حجت الاسلام و المسلمین درویشیان ضمن بازدید از موکبهای آستان مقدس حضرت معصومه(س) و خدام الحسین (ع) از نزدیک در جریان مشکلات موکبها قرار گرفت.

فیلم: دعا برای ایران و ایرانیان در بین الحرمین
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : 734
مسیرهای بازگشت زائران یکطرفه نشده است
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۳:۰۹

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای اطراف چهارپایانه مرزی اربعین گفت:‌ حدود سه میلیون زائر به کشور عراق سفر کرده‌اند که بالغ بر ۹۷ درصد این افراد از مرزهای زمینی تردد داشته اند و همین موضوع نیز نیازمند هماهنگی و عملیات وسیع بود که پلیس با تدابیر مناسب اقدام به مدیریت این افراد کرد. بیش از نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و از طریق راه‌های مواصلاتی در حال بازگشت به شهرهای خود هستند و پلیس برای بازگشت این افراد نیز درآماده‌باش کامل است.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد وضعیت ترافیکی جاده‌های اطراف چهارپایانه مرزی اربعین نیز گفت: وضعیت ترافیک در محورهای رفت و برگشت به پایانه‌های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه پرحجم اما روان است، در برخی از نقاط محورهای منتهی به مهران نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین بازگشت از مهران هستیم که مأموران پلیس با حضور در محل اقدامات خود برای روانسازی ترافیک را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا احتمال اعمال محدودیت تردد در برخی از محورهای پرترافیک وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: ‌تاکنون نیازی به یکطرفه کردن مسیری وجود نداشته اما در صورتی که چنین نیازی باشد، موضوع از قبل اطلاع‌رسانی شده و مسیر مقطعی با محدودیت ترافیکی روبه‌رو خواهد شد.

هادیانفر در مورد تصادفات رانندگی نیز گفت: تقریبا ۶۵ درصد حوادث رانندگی مربوط به زائران اربعین در چند روز اخیر ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که منجر به واژگونی خودرو یا انحراف به چپ آن شده است، در همین راستا نیز توصیه ما به زائرانی که با خودروی شخصی به پایانه‌های مرزی رفته‌اند، این است که پس از ورود به کشور خواب و استراحت کافی داشته باشند و پس از آن پشت فرمان خودرو بنشینند.

آماده‌باش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای موج بازگشت در خسروی
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۳۴

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش روند خروج زوار از مرز خسروی، اظهار کرد: روز گذشته حدود 2700 نفر از خسروی خارج شدند و این آمار کم کم به زیر دو هزار نفر در روز خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه موج ورود زوار به کشور از مرز خسروی تشدید شده، یادآور شد: روزانه بیش از 10 هزار تن از این مرز وارد کشور می‌شوند و پیش‌بینی می شود، این تعداد افزایش چشمگیری یابد. دو هزار دستگاه اتوبوس زوار را از مرز خسروی به نقاط مختلف کشور جابجا می‌کنند. از این تعداد اتوبوس 200 دستگاه آن مربوط به استان کرمانشاه و مابقی مربوط به سایر استان‌هاست که برای جابجایی زورا به مرز خسروی اعزام شده‌اند.

موج بازگشت زوار از مرزهای چهارگانه اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۲۹

سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا در حاشیه بازدید از مرز خسروی گفت: برابر آمارهای ما از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از سه میلیون زائر ایرانی از طریق مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی و نجف اشرف شده اند که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز پس از کسب توفیق زیارت به کشور بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با موج بازگشت زوار از مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه روبرو هستیم، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در این خصوص نداریم. از زائران می خواهیم تا در هنگام بازگشت با استراحت در موکب ها و توقفگاه های در نظرگرفته شده شیرینی این سفر پربار معنوی را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

براساس اعلام سایت پلیس، وی گفت: طبق گزارش همکاران ما در پلیس راهور، طی روزهای اخیر با افزایش سوانح رانندگی در جاده های کرمانشاه، خوزستان و ایلام روبه رو بوده ایم که عمدتا نیز به خاطر خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

حضور شهردار تهران در جمع خدام الحسین در نجف
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۱۱

پیروز حناچی شهردار تهران عصر روز گذشته با حضور در شهر نجف و محل اسکان خدام الحسین گفت: تمام افراد اعزامی از سوی شهرداری تهران با نیت خدمت به زائران اباعبدالله الحسین به شهرهای نجف، کوفه و کربلا آمده اند که امیدوارم تمامی اقداماتی که انجام می دهند ذخیره آخرت آن ها باشد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر زائران در شهرهای نجف و کربلا گفت: نیروهای شهرداری تهران به مجموعه زائرانی که از ایران یا اقصی نقاط جهان برای برگزاری مراسم اربعین به شهرهای نجف و کربلا آمدند، خدمات رسانی می کند که این افتخار بزرگی است.

ترافیک پرحجم در تمام محورهای بازگشت زوار
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۴۹

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور به ایسنا گفت: در حال حاضر محور مهران-ایلام بیشترین حجم ترافیک را دارد و پس از آن محورهای شلمچه- خرمشهر- اهواز و قصرشیرین - سرپل ذهاب - کرمانشاه در ردیف دوم و سوم محورهای پرتردد کشور قرار دارند. بیشترین نگرانی پلیس به خستگی و خواب آلوده بودن رانندگان برمی‌گردد چراکه متاسفانه بیشتر سوانح رانندگی رخ داده طی روزهای اخیر به همین دلیل بوده است.

رئیس پلیس راه کشور یادآور شد: بخش هایی از محورهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان که محل اصلی تردد زائران اربعین هستند به شکل دوطرفه بوده و هنوز جداسازی نشده‌اند و همین امر احتمال تصادفات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: مهمترین درخواستی که از زائران و رانندگان داریم این است که در هنگام بازگشت به هیچ عنوان حین خستگی رانندگی نکنند و جان خود و دیگران را به خاطر لحظه‌ای غفلت و بی احتیاطی به خطر نیندازند. تصادفات چند روز اخیر عموما به شکل واژگونی و یا انحراف به چپ بر اثر خستگی و خواب آلودگی بوده و همین موضوع می‌طلبد تا رانندگان و زوار با احتیاط کامل در جاده‌ها حضور پیدا کنند.

رئیس قوه قضائیه به جمع راهپیمایان اربعین پیوست
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در عمود ۲۸۵ به جمع راهپیمایان اربعین حسینی پیوست.

پیش از ظهر امروز فیلمی از رئیس قوه قضاییه منتشر شد که نشان می‌دهد وی در مسیر راهپیمایی اربعین قرار دارد و در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این حضور اشاره می‌کند که قصد انجام مصاحبه ندارد.

۱.۵ تا ۱.۷ میلیون زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۲۲

سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار کرد: در این مدت همچنین یک میلیون و 700 هزار نفر از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز پس از کسب توفیق زیارت به کشور بازگشته‌اند. 

این آمار در حالی ارائه می شود که سردار ساجدی نیا، معاون عملیات ناجا آمار زائران بازگشته به کشور را ۱.۵ میلیون نفر اعلام می کند. اختلاف آماری که با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها و افزایشسریع آمار ترددها طبیعی ست.

شمار زائران جان باخته ۷۷ تن است
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۱۹

رئیس ستاد اربعین با بیان این‌که« ۷۷ نفر از زائران اربعین جان خود را از دست داده‌اند»، گفت: بیش از نیمی از این افراد جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند؛ بنابراین توصیه ما این است کسانی که خودوری شخصی دارند، قبل از استراحت کافی حرکت نکنند.

حسین ذوالفقاری در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: از ابتدای محرم تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر حسینی از مرزها خارج شده و به عراق سفر کردند و تاکنون حدود 2 میلیون به ایران بازگشتند. روند بازگشت زائران افزایش داشته است و از ساعت صفر بامداد تا 8 صبح امروز حدود 100 هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در مرزهای کشور برای بازگشت زائران
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۸

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز، ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا پایان تردد زائران از مرزها، حمل و نقل با کیفیت مطلوب برقرار خواهد بود.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: مشکل جاده‌ای در زمان اربعین در جاده‌های منتهی به مرزها نداشته‌ایم. در این زمینه فقط بخشی از جاده مهران به ایلام دچار مشکلاتی است که تا چند ماه آینده کار در این محور نیز به پایان می‌رسد و آن جاده نیز چهار خطه می‌شود. در اربعین امسال به جز وقفه‌ای که از سوی کشور عراق در بحث وسایل حمل و نقل در تردد زائران به وجود آمد، هیچ مسأله خاص دیگری وجود نداشت و زائران به خوبی از مرزها تردد کردند.

وی با بیان اینکه حدود یازده هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در چهار مرز کشور در نظر گرفته شده است، گفت: این اتوبوس‌ها منظم زائران را به ستادهای معین و از آن‌جا به شهرهای مقصد حمل می‌کنند.

آخرین آمار خروج و ورود زايران از مرزهای کشور
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۴۳

احمد محمدی فر، دبیر کل ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره آخرین آمار ثبت نامی‌ها در سامانه سماح گفت: مجموع ثبت نام در سامانه سماح تاکنون به ۳ میلیون و ۳۲۴ هزار ۹۰۴ نفر رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار ۱۱ نفر به کشور وارد شده و زیارت خود را انجام داده اند. طی امروز تا ساعت ۷ صبح ۹۲ هزار ۴۸۰ نفر به کشور وارد شده اند.

وی افزود: مجموع خروج طی روز گذشته چهارشنبه به ۶۷ هزار ۵۰۸ نفر و مجوع خروج روز جاری تا ۷ صبح به ۹ هزار ۶۰۳ نفر رسیده است. مجموع برگشتی از اول صفر به ۱ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۸۹ نفر و مجموع خروع از اول صفر به ۳ میلیون و ۶ هزار ۶۶۴ نفر رسیده است. مجموع برگشتی از اول محرم نیز تاکنون به ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۵۷ نفر رسیده و مجموع خروج از اول محرم به ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۷۱ نفر نفر رسیده است.

فیلم: عزاداری در حرم امام حسین (مجاور باب القبله)
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید : 519
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل