بازدید 8165
با کاروان اربعین حسینی؛

تردد ۲۱۵ هزار تن از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته/ قدردانی رئیس جمهور از میهمان‌نوازی عراقی‌ها/ فیلم: حضور دانشجویان در اربعین، مثبت است یا منفی؟

آن‌هایی که تجربه حضور در راهپیمایی اربعین را دارند، می‌دانند که پس از اربعین، بسیاری از موکب‌های عراقی به سرعت برچیده می‌شود و روال عادی زندگی در عراق جریان می‌یابد. فرصتی که برای زیارت بسیار مغتنم است، اما برای زائرانی که باید به خانه بازگردند، سختی‌هایی ایجاد خواهد کرد؛ سختی‌هایی که ممکن است برخی انتظارش را نداشته باشند.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 20 October 2019
تابناک اجتماعی
«با کاروان اربعین حسینی»، بسته ویژه خبری است که می‌خواهد هم آخرین اخبار مربوط به این رویداد بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار دهد و هم می‌کوشد، گوشه‌ای از شکوه حضور زائران در بزرگترین گردهمایی جهان اسلام را منعکس کند.

به گزارش «تابناک»؛ آنهایی که تجربه حضور در راهپیمایی اربعین را دارند، می‌دانند که پس از اربعین بسیاری از موکب‌های عراقی به سرعت برچیده می‌شود و روال عادی زندگی در عراق جریان می‌یابد. فرصتی که برای زیارت بسیار مغتنم است، اما برای زائرانی که باید به خانه بازگردند، سختی‌هایی ایجاد خواهد کرد؛ سختی‌هایی که ممکن است برخی انتظارش را نداشته باشند.

البته این مشکل برای ایرانیان تا حدود زیادی مرتفع شده، چون بسیاری از هموطنانمان موکب‌هایی در نقاط مختلف عراق دایر می‌کنند که تا چند روز بعد از اربعین برپاست و به زوار خدمت رسانی می‌کند و افزون بر آن، تدابیری مانند ارسال اتوبوس از نقاط مرزی کشورمان به شهرهایی چون کاظمین هم در دستور کار مسئولان کشورمان قرار دارد.

درباره خدماتی سخن می‌گوییم که به نسبت سال های گذشته، افزایش چشمگیری یافته‌اند؛ اما در قیاس با حجم زائران، باز کوچک به نظر می‌رسند. خدماتی که حتما سال آینده هم رشد خواهند داشت و حتما در سایه افزایش استقبال ایرانیان از اربعین، کوچک جلوه خواهند کرد، مگر آنکه تدبیری ویژه در دستور کار قرار گیرد که رشد این دست خدمات و زیرساخت هایی مانند گیت های عبور مرزی چند برابر شود.

اتفاقی که اگر قرار به رقم خوردن آن باشد، امروز موعد مناسبی برای آغاز آن است؛ امروز که هنوز تردد در نقاط مرزی پایان نیافته، مشکلات مشهود است و برخی دولتمردان در عراق به سر می‌برند و از نزدیک در جریان همه امور قرار دارند؛ چه اموری که به کشورمان مربوط است و چه کمبودهایی که در عراق به چشم می‌خورد و رفع بسیاری شان در گرو همکاری تنگاتنگ با مسئولان کشورمان است.

 

شایعه سرقت از ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ چذابه تکذیب شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۹:۵۱

روابط عمومی استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای پیرو انتشار خبری مبنی بر سرقت از 30 هزار خودرو در پارکینگ چذابه اظهار داشت: تعداد کل خودروهای پارکینگ چذابه 28 هزار دستگاه بوده است و سرقت از خودروهای مذکور در حد کمتر از انگشتان دست (سرقت لاستیک، ظبط صوت و وسایل داخل 9 خودرو ) بوده که بلافاصله سارقین شناسایی و دستگیر شدند و اموال سرقتی نیز از آنان کشف و ضبط شد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمنا خودوری سرقتی نیز متعلق به سارقین بوده است که جهت پوشش سرقت لوازم خودروهای داخل پارکینگ استفاده می‌شد. گفتنی است که تعداد ناچیز سرقت در مقابل تعداد کل خودروهای مستقر در پارکینگ و دستگیری سریع عاملان سرقت‌ها نشان‌دهنده توجه به حفظ اموال زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) و قمر بنی‌هاشم(ع) است. بنابراین مراتب جهت اطلاع مخاطبان و زائران عزیز اعلام می‌شود و انتظار می‌رود اصحاب رسانه نسبت به اطلاع‌رسانی این مطلب جهت تنویر افکار عمومی همکاری کنند.

شهاب رزمی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان نیز در واکنش به این موضوع در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب شایعه منتشر شده اظهار داشت: بر اساس گزارشات و شکایات زائران لوازم جانبی 11 خودرو در این مدت در مرز چذابه مورد سرقت قرار گرفته است. بعد از دریافت گزارشات سرقت امنیت و مراقبت از پارکینگ‌ها بیشتر شده و نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج به‌صورت محسوس و غیرمحسوس پارکینگ را زیر نظر داشتند.

وی ادامه داد: در 2 روز گذشته دو خودروی سمند و پژو که قصد خروج از پارکینگ را داشتند ماموران به آنها مشکوک شده که پس از بازرسی مشخص می‌شود سارقین این خودروها بوده‌اند و اموال همراه آنها تحویل مالکان داده شد.

سامانه سماح تعطیل شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۹:۱۸

رئیس سازمان حج و زیارت درباره تعطیلی روند سامانه سماح گفت: سامانه سماح تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت در مجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.

وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.

درگذشت رییس عقیدتی سیاسی پلیس راهور در تصادف رانندگی
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۷:۳۷

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از درگذشت رئیس عقیدتی سیاسی پلیس راهور در یک سانحه رانندگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر گفت: متاسفانه روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین فهیم راد، رئیس عقیدتی سیاسی پلیس راهور و راننده وی که برای انجام ماموریت اربعین در حال حرکت به نواحی مرزی بودند که دچار سانحه رانندگی شده و جان خود را از دست داد.

وی در مورد علت وقوع این حادثه گفت: خستگی راننده خودروی مقابل علت بروز این حادثه تشخیص داده شد. متاسفانه راننده این خودرو هیچ یک از موارد را رعایت نکرده و دچار خستگی و خواب‌آلودگی نیز بوده است.

بسته‌های اینترنتی زوار اربعین با تخفیف محاسبه می‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۷:۳۰

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: پس از بررسی به استفاده کنندگان بسته های اینترنت اربعین تخفیف داده می ‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت نیکی ملکی در واکنش به خبر محاسبه بخشی از اینترنت زوار اربعین بدون تخفیف در توییتر اعلام کرد:
پس از انتشار خبری ازمحاسبه هزینه بخشی از اینترنت زائرین در قالبی خارج از بسته‌های تخفیف، از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (سهامدار ۱۹ درصدی مخابرات) به همراه اول دستور داده شد پس از جلب رضایت سهامدار عمده(دولت)و دیگر سهامداران نسبت به محاسبه این هزینه درقالب بسته های تخفیف اقدام نماید.

تردد روان و منظم زائران اربعین در موج بازگشت به کشور
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۰۲

سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در یک بخش خبری سیما اظهارکرد: عملیات بزرگ اربعین با همه زیبایی‌هایش رو به پایان است و قریب به 90 درصد از زائران پس از زیارت و برگزاری این کنگره عظیم به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه مسیر مهران – ایلام که قبلا یکطرفه شده بود امروز به حالت عادی برگشته و تردد در آن به صورت دو طرفه در حال اجرا است، گفت: پیش بینی می شود طی روزهای آتی همه زائران به میهن بازگردند.

فتحی‌زاده یادآور شد: امسال به لحاظ حسن مدیریت، زائران توانستند بدون مشکل و دغدغه‌ای بعد از زیارت عتبات عالیات به کشور بازگردند و با تدابیر همه مسئولان، مدیران اجرایی و ساکنان استان‌های مرزی و شهرها، کنگره عظیم اربعین امسال زیباتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

تردد روان و عادی در محورهای منتهی به شلمچه و چذابه
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۳:۰۶

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد خودروها در محورهای منتهی به مرز شلمچه و چذابه، اظهار کرد: شب گذشته (27 مهرماه) شاهد ورود زائران زیادی به کشور بودیم و با توجه به اینکه اتوبوس‌هایی برای برگشت زائران در نظر گرفته شده بیشتر مردم با اتوبوس به شهرهای خود برگشتند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ترافیک در محورهای منتهی به مرز چذابه و شلمچه روان و عادی است. ممکن است برگشت زائران تا ۲۸ ماه صفر نیز ادامه داشته باشد اما پیش‌بینی می‌شود اوج تردد زائران طی امروز و فردا باشد. در حال ارزیابی مسیرها و تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های مرزهای شلمچه و چذابه هستیم تا در صورت امکان برخی محدودیت‌های ترافیکی برداشته شوند.

وی توصیه کرد: با توجه به اینکه زائران در هنگام برگشت خسته هستند و می‌خواهند سریعا به محل سکونت خود برگردند،‌ توصیه می‌شود در مواکب استراحت کنند و پس از رفع خستگی مسیر خود را ادامه دهند، زیرا بیشترین علت تصادفات در روزهای طرح ویژه اربعین، مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. رانندگان از عجله و شتاب حین رانندگی خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند و با رعایت سرعت مطمئنه، از ایجاد حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

دو طرفه شدن محور مهران-ایلام
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۹

دیروز و پریروز اوج سفر بازگشت زائران اربعین از مرزهای چهارگانه بود، چون به ترتیب ۳۱۳ هزار تن و ۳۴۴ هزار تن در این روزها از عراق به کشور بازگشتند.

مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره‌ آخرین وضعیت ترافیکی و جاده‌ای مرزهای چهارگانه و محورهای مواصلاتی آنها به ایسنا، اظهار کرد: دیروز و پریروز مسیرهای مواصلاتی مرزهای چهارگانه به ویژه محور مهران – ایلام ترافیک بسیار سنگین تجربه کرد، چون در این روزها به ترتیب ۳۱۳ هزار تن و ۳۴۴ هزار تن از زائران از این مسیرها عبور کردند. ساعت ۱۰ صبح روز گذشته به دلیل ترافیک بسیار سنگین در محور مهران – ایلام، این مسیر تا ۱۰ صبح امروز یک طرفه شد و امروز محدودیت تردد در این مسیر را برطرف کرد.

وی با بیان این‌که وضعیت ترافیکی مرزهای چهارگانه کشور و محورهای مواصلاتی آنها در حال حاضر پایدار بدون مشکل و روان است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ هزار تن از زائران ایرانی همچنان در عراق باشند که طی امروز و فردا ۴۰۰ هزار تن از آنان به کشور بازگشته و حدود ۵۰ هزار نفر دیگر از زائران بعد از روز سه‌شنبه به ایران می‌آیند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که با توجه به توزیع نرمال و متوازن سفر از سوی زائران مشکلات ترافیکی پارسال در سال جاری به وجود نیامد، ادامه داد: حدود ۷۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی کشور برای امروز و فردا درگیر خواهد شد و بقیه ناوگان اتوبوسی در کشور فعالیت می‌کنند؛ البته تاکنون هیچ مشکلی در ارائه‌ی خدمات به دیگر مسافران وجود نداشت و با توجه به محدودیت اتوبوس در این ایام کوتاه سفرها به صورت تجمیع از سوی شرکت‌های حمل و نقلی برنامه‌ریزی شد. همچنین با توجه به این‌که مشکلی در تأمین ناوگان اتوبوسی مورد نیاز زائران در روزهای اوج سفر بازگشت آنها نداشتیم، طرح تردد اتوبوس‌ها از مرز مهران تا پایانه‌های معین در نظر گرفته شده لغو شد و اتوبوس‌ها مستقیم زائران را از مرز مهران به مقاصد نهایی‌شان جابه‌جا کردند.

فیلم: حضور دانشجویان در اربعین، مثبت است یا منفی؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۰

در میان انبوه مشتاقانی که خود را به راهپیمایی اربعین حسینی می رسانند، حضور دانشجویان چشمگیر است؛ حضوری که با توجه به دایر بودن کلاس های درس این پرسش را به وجود می آورد که آیا حضور ایشان اقدامی مثبت است یا آسیب زا؟ این پرسشی است که از برخی دانشجویان پرسیدیم و این است پاسخ های ایشان.

تعداد بازدید : 380
اینترنت آزاد و قبض‌های سرسام‌آور برای زائران
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۱:۳۴

‏به گزارش ایسنا، در ایام اربعین حسینی، علاوه بر برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران، هر یک از اپراتورها نیز اقدامات ویژه‌ای مختص این ایام برای کاربران در نظر گرفته بودند.

سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرده بود با توجه به کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق، استفاده از سیم‌کارت عراقی به‌صرفه‌تر از رومینگ است. او همچنین با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، گفته بود: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود.

چندی پیش هم آذری جهرمی با اشاره به نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین، اظهار کرده بود: رومینگ سرویس گرانی است و به دلیل بالا بودن نرخ خدمات رومینگ در عراق توصیه می‌شود مردم از سیم‌کارت عراقی استفاده کنند. البته او پس از آن، با توجه به نرخ‌های اعلام‌شده برای رومینگ اپراتورها، نوشته بود: برای مکالمه سیم‌کارت‌های ایرانی نرخ مناسب‌تری دارند و برای اینترنت‌ سیم‌کارت‌های عراقی.

البته درحالی که وزیر ارتباطات به کاربران توصیه کرده بود درحالی که مکالمه با سیم‌کارت‌های ایرانی ارزان‌تر است، بهتر است برای اینترنت از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند که در مقایسه با تعرفه‌های رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی به‌صرفه‌تر هستند، اما اینترنت در کشور عراق و سیم‌کارت‌های این کشور با مشکلاتی روبه‌رو بود.

از طرفی اینترنت آزاد برای هر یک از اپراتورهای ایرانی، به ازای هر مگابایت ۸۵۰ تومان بوده که با احتساب هر گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) مبلغی معادل ۸۷۰ هزار تومان می‌شود؛ در حالی که اپراتورها با ارائه بسته‌های اینترنتی و توصیه به کاربران به استفاده از این بسته‌ها، سعی در کاهش این هزینه داشتند، بدین‌ترتیب هر گیگابایت اینترنت در بسته‌های اپراتورها ۱۵۰ هزار تومان بود که در مقایسه با اینترنت آزاد، هزینه کمتری محسوب می‌شد.

در حالی که ترافیک دیتای مبادله شده در ایام اربعین، امسال به نسبت سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری داشته است. تعداد مشترکین رومر دیتا نیز نسبت به اربعین سال گذشته به میزان ۱۴۰ درصدی(۱.۴) برابری افزایش داشته است. با وجود این، به نظر می‌رسد برخی کاربران بدون خریداری بسته، از اینترنت آزاد سیم‌کارت‌های ایرانی خود استفاده کرده و این موضوع موجب تحمیل هزینه‌های بسیاری برای آنها شده است.

در این راستا وزیر ارتباطات در توییتر نوشت: خدمت به زوار اربعین شرف ماست. دیشب با ۳۰ زائر درباره کیفیت خدمات ارتباطی صحبت کردم، گلایه اصلی اینترنتی است که خارج از بسته و با نرخ آزاد محاسبه شده است. از اپراتورها می‌خواهم با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذشده را به زوار بازگردانند.

هرچند برخی از کاربران توییتری معتقدند آنچه موجب اعتراض زائران شده، هزینه اینترنت خارج از بسته نبوده، بلکه قبوض چندصدهزار تومانی، بسته‌های اینترنتی گران و بی‌کیفیت، آنتن‌دهی نامطلوب و مسائلی از این دست را از مشکلات اصلی دانستند، برخی دیگر هم معتقدند در صورتی که به کاربران اعلام شده از بسته آزاد استفاده می‌کنند، دیگر دلیلی ندارد که هزینه اینترنت آزاد برای آن‌ها به صورت بسته‌های اینترنتی محاسبه شود و درصورتی که اعلام نشده که اینترنت آزاد برایشان محاسبه خواهد شد، اپراتورها هستند که باید جریمه شوند.

تردد 215 هزار نفر از مرز مهران در 24 ساعت گذشته
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۳۷

قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام گفت: در شبانه‌روز گذشته 215 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که تنها 3000 تردد مربوط به خروج زائران بوده است. از ابتدای محرم تا پایان مراسم اربعین بالای 4 میلیون تردد را از مرز مهران خواهیم داشت که بیش از 60 درصد تردد زائران را دربر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اربعین امسال بدون کمترین مشکلی برگزار شد، گفت: امکانات شهر مهران نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر شده؛ جداسازی پایانه برکت با اتصال کنارگذرهای غربی و شرقی و راه‌های دسترسی به پایانه برکت برای کاهش ترافیک شهر مهران بسیار مؤثر بود و خوشبختانه در اربعین امسال با وجود افزایش شدید زائران نسبت به سال گذشته، رضایتمندی بسیار بالایی وجود داشت.

سلیمانی گفت: ما در اربعین‌های سال‌های آینده به سمت گرما پیش می‌رویم و نیاز به سایبان‌هایی در پایانه‌ی مرزی مهران داریم که باید با استفاده از کمک های مردمی، خیرین و نهادها و ارگان ها نسبت به احداث آن اقدام کنیم. برای آینده باید طرح جامع و کامل پایانه مهران و برکت برای جمعیتی بیش از این مناسب‌سازی شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در سمت عراق مشکلات زیرساختی بسیار بالایی داریم و هر چه زیرساخت‌های این سمت را تکمیل می‌کنیم زائران ما در آن سمت عراق با مشکلات بسیای رو به رو هستند و نظام و خیّرین باید در این زمینه ورود کنند تا بخشی از این زیرساخت‌ها در عراق تکمیل شود.

قدردانی روحانی از میهمان‌نوازی عراقی‌ها
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۲

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق، از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین اربعین حسینی تقدیر و تشکر به عمل آورد. متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای برهم صالح

رئیس جمهور محترم عراق

جناب آقای عبدالمهدی

نخست وزیر محترم عراق

در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.

با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

حسن روحانی . رئیس جمهوری اسلامی ایران

برخورد مرگبار دو اتوبوس در گردنه اسدآباد
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۹:۱۴

محمدرضا اعتصام رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد استان همدان به ایسنا گفت: ساعت ۴.۱۴ صبح امروز یکشنبه ۲۸ مهرماه، در تصادف رخ به رخ دو دستگاه اتوبوس در گردنه اسدآباد، یک تن فوت کرده و ۲۳ تن مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه ۱۱ تن از مصدومان توسط جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد به بیمارستان اعزام شدند، افزود: در عملیات صبح امروز هلال احمر با هماهنگی EPC استان از عوامل کمکی هلال احمر بهار نیز استفاده شده است.

تردد ۲۱۵ هزار نفر از مرز مهران در ۲۴ ساعت گذشته/ قدردانی روحانی از میهمان‌نوازی عراقی‌ها/ فیلم: حضور دانشجویان در اربعین، مثبت است یا منفی؟

اعتصام با اشاره به اینکه برای انتقال مجروحان این تصادف علاوه بر آمبولانس زمینی، اورژانس هوایی همدان نیز به محل اعزام شد و ۵ مجروح توسط آمبولانس به بیمارستان بعثت همدان و ۲۷ مجروح با آمبولانس به بیمارستان قائم(عج) اسدآباد انتقال داده شدند، گفت: در این تصادف یکی از اتوبوس ها مربوط به زائران حسینی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تصادف دیگری نیز صبح امروز در گردنه در برخورد یک دستگاه کامیون با پراید اتفاق افتاده که در این تصادف نیز ۹ تن مصدوم شدند که خوشبختانه بلافاصله با همکاری اورژانس شهرستان و عوامل راهداری و راهور رهاسازی و اعزام مصدومان انجام گرفته است.

افزایش 40 درصدی تردد در جاده‌های استان مرکزی
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۵۱

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بیش از 902 هزار مورد تردد وسائل نقلیه در 27 مهرماه جاری در جاده‌های استان به ثبت رسیده که 40 درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش دارد. 135 هزار و 846 وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و 132 هزار و 376 وسیله نقلیه نیز خارج شده است.

وی گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده های استان 87 کیلومتر بر ساعت و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل 15 درصد بوده است. ‏پرترددترین جاده‌های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه ساوه-تهران با دو هزار و 306 ، آزاد راه همدان–ساوه با هزار و 698 و بروجرد-اراک با هزار و 666 وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: کل تردد انجام شده از تاریخ 17 لغایت 27 مهرماه 8 میلیون و 409 هزار وسیله نقلیه بوده است.

تردد 800 هزار خودرو در روز گذشته در راه‌های کرمانشاه
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۴۵

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، از تردد نزدیک به 800 هزار دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های استان طی روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد نزدیک به 680 هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و مابقی وسیله نقلیه سنگین بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین تردد روز گذشته را در محور کرمانشاه به بیستون با بیش از 48 هزار مورد داشتیم و تردد صورت گرفته در مسیر قصرشیرین به خسروی نیز 1976 مورد بود. کمترین تردد روز گذشته نیز مربوط به محور گیلانغرب به سرپل ذهاب با 1156 مورد بوده است.

فیلم: سوغاتی چه می‌برید؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید : 179
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس