بازدید 25364
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۵ مهرماه؛

کیهان: آقای روحانی ما که دیوانه نیستیم. هستیم؟ /منظور روحانی از طرح مکرر بحث رفراندم چیست؟ / منازعات اخیر ترکیه چه تاثیری بر آینده روابط ایران و ترکیه خواهد گذاشت؟

درخواست حسین فریدون پیش از ورود به زندان، عصبانیت فرانسه از شکار «زم»، آیا شرایط اقتصادی مردم بهتر شده؟، حمله دموکرات‌ها به خانم دموکرات، گزارش‌ها از پیاده روی اربعین، ماجرای شنود از دفتر رئیس جمهور، چه آینده‌ای در انتظار اقتصاد ایران است؟ سرنوشت محتوم ارتش ترکیه، ۵۰ بمب اتمی امریکا گروگان ترکیه و پیشکش پوتین به پادشاه سعودی از جیب طبیعت، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰ 17 October 2019

درخواست حسین فریدون پیش از ورود به زندان، عصبانیت فرانسه از شکار «زم»، آیا شرایط اقتصادی مردم بهتر شده؟، حمله دموکرات‌ها به خانم دموکرات، گزارش‌ها از پیاده روی اربعین، ماجرای شنود از دفتر رئیس جمهور، چه آینده‌ای در انتظار اقتصاد ایران است؟ سرنوشت محتوم ارتش ترکیه، ۵۰ بمب اتمی امریکا گروگان ترکیه و پیشکش پوتین به پادشاه سعودی از جیب طبیعت، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنج شنبه ۲۵ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شدند که مطرح شدن بحث رفراندم توسط رئیس جمهور روحانی برای دومین بار در هفته جاری، این بار در سخنرانی آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران از یک سو، زندان رفتن حسین فریدون و ماجرای شنود از دفتر رئیس جمهور، نمایش قدرت روسیه در خاورمیانه و گزارش‌هایی از راهپیمایی بزرگ اربعین از سوی دیگر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

کیهان: آقای روحانی ما که دیوانه نیستیم؛ هستیم؟
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی با عنوان ده‌ها پله پایین‌تر از هیچ، در شماره امروز این روزنامه با موضوع قرار دادن بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران نوشت: «پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیاست یا تقابل»؟! این پرسشی بود که دیروز آقای روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران مطرح کردند و در پاسخ به این پرسش، گفتند: «۴۱ سال است ما هنوز به جواب روشن و قاطع در کشور نرسیدیم. یک عده می‌گویند تعامل سازنده باید داشت و عده‌ای دیگر عنوان می‌کنند که باید به سمت تقابل مستمر و دائم برویم»! جناب رئیس‌جمهور توضیح ندادند که چه کسانی خواهان «تقابل مستمر و دائم» در سیاست خارجی هستند؟! جمهوری اسلامی ایران به گواهی اسناد موجود از آغاز شکل‌گیری تا‌کنون خواستار تعامل سازنده با دیگر کشور‌ها بوده است و تنها رژیم اشغالگر قدس را به دلیل آنکه یک رژیم جعلی است، قابل تعامل نمی‌دانسته و نمی‌داند و آمریکا را به این علت که اولاً خواستار براندازی جمهوری اسلامی است و ثانیاً به علت آنکه آشکارا، تسلیم ایران را در مقابل خواسته‌های استعماری و استکباری خود دنبال می‌کند، درخور و شایسته تعامل نمی‌داند. حالا باید از آقای روحانی پرسید، اگر منظورتان از تعامل در سیاست خارجی، تعامل با اسرائیل و آمریکا نیست، پس منظورتان چیست؟! و چه کسانی را می‌توانید آدرس بدهید که به قول شما در پی تقابل «مستمر و دائم» با سایر کشور‌ها هستند؟! بعید است که منظور آقای روحانی تعامل با رژیم اشغالگر قدس باشد که اگر باشد!... نه! حتماً نیست!

کیهان: آقای روحانی ما که دیوانه نیستیم. هستیم؟ /منظور روحانی از طرح مکرر بحث رفراندم چیست؟ / منازعات اخیر ترکیه چه تاثیری بر آینده روابط ایران و ترکیه خواهد گذاشت؟

و اما، اگر منظورشان تعامل با آمریکا باشد -که به احتمال بسیار زیاد چنین است! - باید گفت؛
الف) مگر طی چند سال گذشته با موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان با آمریکا به گفتگو ننشستید؟ و در پاره‌ای از موارد، دل ندادید و قلوه نگرفتید؟ تا آنجا که امضای جان کری را تضمین دانستید و بعد از توافق هسته‌ای، این توافق را فتح‌الفتوح نامیدید و در پی آب و صابون بودید تا صورت منتقدان را بشویید و آنان را از خجالت بیرون بیاورید؟! خب، نتیجه چه بود؟ اگر بفرمایید نتیجه «هیچ» بود! جفا کرده و از بیان واقعیت دور شده‌اید، چرا که صنعت هسته‌ای کشور را از بین بردید، ده‌ها امتیاز نقد به حریف دادید، بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را هزینه کردید، به جای لغو تحریم‌ها که هدف اصلی مذاکره بود، تحریم‌های فراوان دیگری را هم به ملت تحمیل کردید و... بنابراین آنچه به دست آوردید فقط «هیچ» نبود! بلکه ده‌ها پله پائین‌تر از هیچ بود. کاش به جای سخنرانی‌های بی‌سند درباره دستاورد‌های تخیلی برجام، یک‌بار و فقط یک بار به یکی از دستاورد‌های برجام اشاره می‌کردید! در آن صورت، حتماً به جای آنکه بفرمایید «برجام، کوهی بود که بر سر مخالفان داخلی خراب شد»! می‌فرمودید «برجام، کوهی بود که بر سر ملت و نظام خراب شد»!
ب) جناب آقای روحانی! مگر حضرتعالی نبودید که می‌فرمودید؛ مگر کشور‌ها دیوانه‌اند که بخواهند با آمریکا مذاکره کنند؟ ما که دیوانه نیستیم! هستیم؟

منازعات اخیر ترکیه چه تأثیری بر آینده روابط ایران و ترکیه خواهد گذاشت؟
غلامعلی رجایی، فعال سیاسی طی یادداشتی با عنوان ایران و ترکیه در برابر تهدیدات مشترک در شماره امروز روزنامه آرمان ملی نوشت: اخیراً وزیر امور خارجه ترکیه، آقای مولود چاووش اوغلو، عنوان نمود که ترکیه نه تنها با پ. ک. ک. و واحد‌های حفاظتی مردمی یا اختصاراً وای. پی. جی در حال نبرد است بلکه همزمان با حزب آزادی انقلاب مردمی یا اختصاراً دی. اچ. کی. پی. سی و گروه تروریستی فتح ا... گولن یا اختصاراً فتو، نیز مبارزه می‌کند. آنکارا تمامی این گروه‌ها را تروریستی می‌داند. درگیری‌های کنونی منطقه، علاوه بر در برداشتن تمامی گروه‌های مذکور، شامل قلمرو ایران، ترکیه، عراق و سوریه نیز می‌شود که این امر یک پرسش مهم را برمی انگیزد: چگونه این منازعات بر آینده منطقه به خصوص بر دو کشور مهم درگیر دراین نبرد‌ها یعنی ایران و ترکیه تاثیر خواهد گذاشت؟


مقامات جمهوری اسلامی ایران آشکارا از حمایت عربستان از گروه‌های جدایی طلب کرد از قبیل: (پژاک) حزب حیات آزاد کردستان (پاک) حزب آزادی کردستان، و حزب کومله کردستان ایران، سخن گفته اند. نگرانی‌های ایران از نزدیک‌تر شدن دو گروه پ. ک. ک. و وای. پی. جی به ریاض و ابوظبی به خصوص پس از تندتر شدن لحن و مواضع آن‌ها علیه ایران در پی به قدرت رسیدن ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، بیش از پیش افزایش یافت. مضافاً مقامات ایران درباره حمایت سعودیان از جندا... (گروه تروریستی فعال در بلوچستان ایران) و هسته‌های داعش درایران نیز بار‌ها سخن گفته اند. روابط آنکارا با ریاض نیز کماکان به بدی روابط تهران با ریاض است.
کیهان: آقای روحانی ما که دیوانه نیستیم. هستیم؟ /منظور روحانی از طرح مکرر بحث رفراندم چیست؟ / منازعات اخیر ترکیه چه تاثیری بر آینده روابط ایران و ترکیه خواهد گذاشت؟
غیرممکن است که سعودیان گوشمالی سخت رسانه‌ای و بین المللی ترکیه به خود را پس از قتل فجیع جمال خاشقجی، فراموش کنند همانطور که خاطرات از میان بردن اولین پادشاهی سعودی توسط سلطان محمود دوم عثمانی و گردن زدن عبدا... بن سعود به دستور او در استانبول را از یاد نبرده اند. فلذا کاملا منطقی به نظر می‌رسد که سعودیان از گروه‌های ضد ترکیه به خصوص پ. ک. ک. و وای. پی. جی حمایت کنند همانگونه که به حمایت از گروه‌های ضد ایران مانند پژاک، کومله و جندا... پرداخته اند.

از آن طرف، همکاری‌های وسیع اقتصادی میان تهران و آنکارا به خصوص در حوزه تجارت انرژی حتی در زمان تحریم‌ها و به خصوص در زمان شدت یافتن آن‌ها از سال ۲۰۱۱به این طرف نیز ادامه داشته است. در حقیقت ترکیه و ایران سابقه طولانی روابط حسنه حداقل از زمان امضاء معاهده قصر شیرین یا زهاب در سال ۱۶۳۹ میلادی را دارند.


متاسفانه دو کشور اکنون از تهدیدات مشترکی نیز رنج می‌برند. حرکت‌های جدایی طلبی کردی، همکاری‌های تروریستی علیه دو کشور در سوریه و عراق، به علاوه تعدیات سعودی به هر دو در حقیقت منتهی به نزدیکی بیشتر تهران و آنکارا شده است. سوریه هم اکنون به حوزه‌ای مشترک برای همکاری‌های دو کشور تبدیل شده است. روابط ترکیه، ایران، و حتی روسیه با یکدیگر باوجود ناخشنودی تلاویو، ریاض و واشنگتن به صورت یک همکاری مثبت و سازنده در سوریه درآمده است.


ایران در صدد بر طرف کردن نگرانی‌های ترکیه در سوریه که عمدتاً متمرکز بر فعالیت‌های وای. پی. جی است، نیز می‌باشد. ایاالت متحده هیچگاه رضایتی از این همکاری‌ها نداشته است. هر گاه ترکیه به عملیاتی علیه پ. ک. ک، و ای. پی. جی، و یا هر نام دیگری که این گروه برای رد گم کردن استفاده می‌کند، دست میزند، آمریکا سر و صدای زیادی علیه ترکیه به دلیل سرکوب «کردها» راه می‌اندازد. این اقدام رسانه‌های آمریکا با نقشه قبلی و عامداً صورت می‌گیرد تا در ذهن مخاطب القا کنند که مشکل ترکیه با «کردها» است و نه تروریسم...

با توجه به عملیات نظامی امروز ترکیه در مناطق کرد نشین سوریه به نظر می‌رسد که آنکارا به سیاست خود در جهت مبارزه با حرکت‌های جدایی طلبانه گروه‌های معارض کرد در سوریه ادامه خواهد داد. بی نظمی شمال سوریه پایگاهی برای این گروه‌ها ایجاد کرده است که پس از عبور از مرز می‌توانند در خاک ترکیه با نام‌های دیگری مشغول فعالیت‌های تروریستی شوند.


جدایی طلبان چپگرای وای. پی. جی که دل در گرو حمایت واشنگتن نهاده بودند پس از اعلام عدم دخالت آمریکا در این نزاع، بار دیگر مانند دیگران ساده لوحان منطقه که روی دوستی با آمریکا حساب کرده بودند، تنها شدند. حتی با پایان این عملیات و احتمال ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه، ترکیه به همکاری‌های امنیتی خود با ایران در منطقه، به خصوص مبارزه با جدایی طلبی و تروریسم ادامه خواهد داد.


ایجاد یک کریدور تروریستی توسط عناصر جدایی طلب چپگرای کرد که از سوریه شروع شده و پس از عبور از ترکیه به عراق و نهایتاً به ایران برسد خواست دشمنان ایران و ترکیه است که پس از نزدیکی بیش از پیش دو کشور و همکاری‌های مفید اخیر در سوریه احساس نا امنی می‌کنند.

منظور روحانی از طرح مکرر بحث رفراندم چیست؟
محمدصادق جوادی حصار در سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان پیام روحانی به مردم نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور بار دیگر در سخنرانی اش مطرح کرده که باید در مسائل استراتژیک به سمت همه پرسی گام برداشت و این موضوع را بعد از چهل سال حل کرد. این نخستین باری نیست که رئیس جمهوری موضوع رفراندوم را مطرح می‌کند، او بار‌ها این نظر را تکرار کرده است بی آنکه به صورت مصداقی به موارد مورد نظرش در بحث رفراندوم بپردازد، اما چرا هیچ گاه شفاف درباره اینکه دقیقا این مسائل استراتژیک چه مسائلی هستند و منظورش از رفراندوم چیست نظری نمی‌دهد؟ در واقع روحانی با طرح مکرر همه پرسی یک پیام می‌دهد. پیامی‌به جریان مقابل با این مضمون که «من پاشنه آشیل شما را می‌دانم شما از اینکه در مقولات مهم به رای مردم رجوع کنید، می‌ترسید.»


این مهم‌ترین پیام روحانی در بحث رفراندوم است. رئیس جمهور می‌داند که مثلا اگر قرار باشد در مسائلی مانند سیاست خارجه ایران همه پرسی شود که آیا باید وضعیت کنونی کما فی السابق مانند چهل سال گذشته باقی بماند و به هیچ عنوان با برخی کشور‌ها کنار نیاییم یا اینکه شیوه را تغییر دهیم و در نحوه تعامل‌مان با برخی کشور‌ها تحول ایجاد کنیم غوغایی به پا خواهد شد و جریان رقیب در مقابل این موضوع می‌ایستد. به هر حال طبیعی است اگر مثلا چنین مسئله‌ای به رفراندوم گذاشته شود آن موقع تبعات خیلی زیادی نیز دارد.
کیهان: آقای روحانی ما که دیوانه نیستیم. هستیم؟ /منظور روحانی از طرح مکرر بحث رفراندم چیست؟ / منازعات اخیر ترکیه چه تاثیری بر آینده روابط ایران و ترکیه خواهد گذاشت؟
از سویی دیگر روحانی با طرح رفراندوم به حدود اختیاراتش اشاره می‌کند و اینکه باید رئیس جمهور اختیارات بیشتری داشته باشد و راه موافقت با افزایش این اختیارات همان رفراندوم است. اساسا موضوعی مانند مرز و حدود اختیارات نیز یکی دیگر از چالش‌های امروز است که اگر به رفراندوم گذاشته شود با مخالفت جریان رقیب روحانی روبه‌رو خواهد شد. روحانی چالش برانگیز بودن بحث رفراندوم را می‌داند.‌


می‌داند اگر این مباحث مطرح شود به فشار علیه جریان‌های رقیب منتهی می‌شود، اما امروز بدون رفراندوم تنها این روحانی است که تحت فشار است. او با طرح مکرر همه پرسی این سیگنال را به مردم هم می‌فرستد که ما امروز به این شیوه در برخی مسائل به تفاهم نخواهیم رسید و با بن بست مواجه شدیم و چاره آن تحقق موضوع رفراندوم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۹۸
کاش یک دهم این دلسوزی و نگرانی برای زبان انگلیسی را برای زبان فارسی هم داشتید...
به آقای شریعتمداری بگویید به دو دلیل رفتار ما هم در خارج شدن آمریکا از برجام بی تاثیر نبود . اول موشک پرانی و شعار نویسی بی دلیل روی آن درست فردا امضای برجام ، دوم اینکه با جلوگیری از ورود شرکتها و سرمایه گذاران آمریکایی عملن کاری کردیم که انگیزه لازم برای خروج آنها مهیا گردد ، چون قرار بود برجام منفعت دو طرفه داشته باشد نه یک طرفه ، صحبتهای آقای مطهری هم که گفتند اگر شرکتهای آمریکایی را اجازه می دادند تا بعد از برجام در ایران سرمایه گذاری کنند ترامپ هرگز از برجام خارج نمبشد موید این ادعاست ، بهرحال آقای شریعتمداری و همفکرانش که بدشان نمی آید از شکست برجام و باید خوشحال هم باشند چون نتیجه زحماتشان به ثمر نشست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
کاری کرده بودند که بسیاری از عوام برجام را معادل خیانت میدانستند و بسیاری از مستمندان برای لغو برجام بی تابی میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
یعنی اگر امریکا به ایران حمله اتمی هم بکنه باز امثال تو سرشونو از زیر برف در نمیارن و دنبال یک بهانه ای برای توجیه توحش امریکایها میگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
موشک جز برجام نبود و حق ما بود و باید ادامه میدادیم تا دشمن هوس نکنه موشکی رو هم در مذاکره مطرح کرده! شرکت های امریکایی هم برای سودهای کلان میان و قراردادها معمولا همراه با فساد هست! پس استقلال اقتصادی و نه شرقی و نه غربی چی شد؟
محور صحبتها پیشرفت است .
اول باید پیشرفت را بروشنی تعریف کرد بعد از آن است که مسیر حرکت را مشخص کنیم .
اگر مبانی اسلام را در نظر بگیریم و تعالیم اسلام را محور قراردهیم می توانیم چراغ راه را بدست آوریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اسلام مداحان یا اسلام علما؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
چراغ قوه یا چراغ هدایت؟اسلام اصلی یا اسلام سیاسی و جناحی؟
رییس ناکارامدترین دولت چه با اعتماد صحبت میکنه
خدایا...
همه پرسی کنید
لطفاشماهاجای ماتصمیم بگیریدچون شماهاسوادتان خیلی بالاترازملت است
الان زمان احتیاج مجدد مسولین به حضور مردم در انتخابات و بهره برداری سیاسی از آن در برابر سایر کشور هاست، پس چه بهتر با یک بازی جدید رفراندوم ،همزمان با انتخابات مجلس ، از حضور حداکثری مردم که تمایلی به شرکت در انتخابات گزینشی و فرمایشی ندارند بهره برد و‌ روز از نو‌ روزی‌ از نو!
خدا وکیلی اگه این فساد برادر رییس جمهور که در دادگاه ثابت شد و متاسفانه حکم سبکی هم برای او صادر شد مربوط به کسی غیر از اصلاح طلبان بود چه غوغایی به پا میکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اصلا دادگاهی نمیشد
پاسخ اصرار روحانی برای مذاکره باامریکا علی رغم موضع روشن وشفاف رابایدنمایندگان مجلس باطرح استیضاح بدهند
مگر انتخابات نوع ديگر رفراندم نيست شما درانتخابات پيش رو دلواپس اين هستيد كه توسط مردم حذف شويد خالا سراغ خانه كد خدا را ميگيريد
اقای روحانی تکلیف مذاکره باامریکارامقام رهبری روشن کرده اندو اساسا موضوعیتی برای رفراندوم دراین مورد وجودندارد
در واقع روحانی با طرح مکرر همه پرسی یک پیام می‌دهد. پیامی‌به جریان مقابل با این مضمون که «من پاشنه آشیل شما را می‌دانم شما از اینکه در مقولات مهم به رای مردم رجوع کنید، می‌ترسید.»
همچین نوشته پیام روحانی به جریان مقابل بابا مگه خودش جزو کدوم جریانه خیلی دلت خوشه
جناب روحانی اگرمردم درهمه پرسی رای به برداشتن حجاب بدهند شما دستورانراصادرمیکنید؟ سیاست خارجی قابل رای گیری ازطریق رفراندوم نیست
آقای روحانی ملت ایران از همان ابتدای انقلاب می دانستند که باید با دنیا تعامل داشته باشند البته نه با زورگویان و ستمکاران و جنایتکاران که این نه در مرام ایرانی است و نه در مرام مسلمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
همین دنیای ستمگر در برجام با ما منصف بود اما ....
ما سوال آقای شریعتمداری را برعکس کرده و از خودشان می پرسیم: اصولاً ایران با کدام کشور روابط دوستانه دارد؟ بغیر از چین و روسیه که درحال سوء استفاده از ما هستند با چه کشورهایی تنش نداریم؟اروپا،امریکا،عربستان،امارات،مصر،بحرین،استرالیا،کانادا،....
چرااینقدر تنش داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
چون سواری نمیدیم!
منظورتان ازکنارآمدن، کنارآمدن باکدام کشوروچگونه کنارآمدنی است شفاف بگویید.
رفراندوم برای ادامه این وضع ؟؟

من رای نمی دم
آقای روحانی لطفا هیس!!!ما مردم یک عمر جلوی زورگویی های آمریکا ایستادیم شما لطفا زورگویی های داخل رو کم کن و اول از اطرافیانت مثل فریدون خان شروع کن.مردم از زبان بازی خسته شدن، تنها چیزی که برامون مونده آرمان های مقدسمون هست لطفا اونم ازمون نگیر ما دو سال رو هم تحمل می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اگه فریدون برادر روحانی نبود دادگاهی نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اشتباهی منفی دادم
ترکیه دقیقا در راستای منافع ایران و خودش حرکت می کند اینکه با دسته ای که پرچم اسراییل را بر می افرازند و زیر علم بزرگترین دشمن مسلمانان منطقه یعنی امریکا با اهداف تجزیه طلبانه سینه می زنند هماوردی می کند و حتی هزینه می دهد در خور تقدیر است .به زودی مناطق کرد نشین هم در ذیل قدرت دولت مرکزی سوریه قرار می گیرند و بساط تروریسم و تجزیه طلبی برای همیشه برچیده می شود و این موضوع سبب تعمیق روابط ایران و ترکیه می گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دل خوش سیری چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
مطلب آقای رجایی در باره عملیات ترکیه در شمال سوریه اولین مطلب منطقی است که من این چند روزه در رسانه های ایران خوندم.
جناب کیهان خیلی به خودت اطمینان داری
به کیهان و روحانی : دیگه فریب این جنگ های زرگری را نمی خوریم
روحانی هروقت کم میاره حرف همه پرسی رو پیش می کشه. البته فقط حرفش رو،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ببخشید اشتباهی منفی دادم
خیلی دلم میخواهد حسین شریعتمداری یک پست اجرایی در کشور بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اگه بشه چي ميشه !
متن روزنامه آرمان دقیقا ترجمه متون این روزهای رسانه های دولتی ترکیه است که احتمالا به صورت آگهی تبلیغاتی با سفارش ترکیه در این روزنامه چاپ شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
نویسنده مطلب شخص شناخته شده ای است اینو دیگه نمی تونید بگید پان ترکیست هست
آقای روحانی ، نتیجه مذاکره شما و تعامل شما با دنیا چه شده؟ ؟ نتیجه دل بستن شما به غرب و پشت کردن به جوانان و ظرفیتهای داخلی چه شده؟ حال می خواهید خطای گذشته را محددا تکرار کنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
زنده باد تقابل
آقای شریعتمداری چه شما خوشتان بیاید و چه نیاید آقای روحانی با برجام سه سال اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید و با رندی از دشمن امتیاز گرفت.
شما درد مردم را ندارید به همین خاطر هرچه قدر هم انتقاد از دولت کنید مردم را به سمت شما نمی آورد وفقط بر طبل ناامیدی کوفته اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید،؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
بخاطر ان سه سال از روحانی،ظریف وفریدون ممنونم
بسمه تعالی
.........؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟!!!!
جناب شریعتمداری : اگه 99درصداز مردم ایران , خواهان تعامل با جهان باشند که هستند ! جنابعالی و محدودی از همفکران شما خواهان تقابل هستند ! اگه باور ندارید میتونید بطرق مختلف نظر سنجی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
معدود درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
حتما من و همسایمون اون یک درصدیم..خخخ
اقایانی که درزمان اجرای برجام مدام از ان بد میگفتند مدتی ست کم حرف و کم پیدا شده اند. یعنی کار خود را کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
پشت سر مرده که حرف نمی نزنند
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شما با سیب و گلابی برحام حال کن
در پاسخ به کیهان بله
البته اگر منظور کیهان صرفا خودش بوده باشه
ایشون اگه خیلی تمایل داره سوال رفراندوم هم مطرح کنه و ببره جلو. من فکر می کنم اول از همه خود روحانی از رفراندوم غولی ساخته که خودش بیشتر ازش می ترسه. سیگنال دادن به این و اون خیلی کار ارزشمندی نیست
شریعتمداری یعنی قشنگ می زنی وسط خال
افترا یعنی چه کسی میدونه معادل فارسیش چی میشه ؟ عربی حرف میزنید بعد میگید فارسی را پاس بداریم
راسدی انگشت اتهام کدوم انگشت میشه ؟
انگشت شصت و انگشت اشاره و انگشت کوچک و انگشت حلقه رو که میدونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
مجيد جان ! انگشت شست . شصت كه عدد هست پدر جان .
اگه نظر ملت مهم بود الان مملکت این نبود. مردم دوبار در انتخابات ریاست جمهوری یکبارم در مجلس نظرشان را گفتند مجلس شما یه پالرمو و FATF را نتوانستید تصویب کنید حالا برای ما داستان همه پرسی راه انداختید.
یک تحلیل بسیار واقع بینانه از غلامعلی رجایی که بر موج تبلیغات نادرست سوار نشده و شرافت خود را حفظ نموده است. آفرین بر این قلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
خیلی واقع بینانه و مبتنی بر آینده نگری است
ميزان راي ملت هست؟ امام خميني ره چرا ايرادي داره بر سر بعضي مسايل مانند سويس به راي ملت مراجعه بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
ایرادش اینه که اگه نظر مردم خلاف نظر اقایون بود براشون قابل پذیرش نخواهد بود.
از خرج و مخارج بیخود دولتت کم کن
رفراندوم نخواستیم
40 میلیون پراید!!!!!
سلام مگه رفراندم حق ملت نیست
بیش از هفتاد درصد سیاست های منطقه ای ترکیه به نفع ایران است ما دشمنانه منطقه ای مشترک زیادی داریم...
کیهان جان دمت گرم حرف دل مردم راقاطعانه بیان کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
تو مردم هستي ؟ از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
دم شریعتمداری گرم ..یک تنه جلوی دشمنان خارجی و داخلی ایستاده
به کیهان: برای همراهی با دنیا باید از صدور انقلاب مستضعفین کوتاه آمد که آن هم به لطف مدیران ناکارآمد جامعه ممکن نیست چرا که ملت از ترس فقر در صف خروج از مملکت هستند و این صدور مستضعفین رو تشدید میکنه و دنیا هم از ترس تحریم میکنه
سر دبیر روز نامه کیهان واقعا خیلی جناحی فکر میکنید و اسم شما دیگر رسانه نیست و واقعا تمام هزینه روزنامه رو از بین میبرید وقتش رسیده به فکر ایران باشید
همه پرسی مورد قبول اکثریت جامعه است
رفراندوم حق مردم است
مگه نظر اكثريت مردم اهميت داره !؟
ازاول انقلاب تا به امروز دولتی ناکارآمدتر از کتونی کسی ندیده و نخواهد دید
دلار سکه طلا خودرو لوازم خانگی قیمتهایشان صد برابر هم میشد مسئله ای نبود
ولی اتفاقی که در بخش مسکن افتاد غیر قابل بخشش است
چون مردم را آواره و بیچاره کرد
مسکن بر هر خانواده از نان شب واجب تره
هرموقع هر رئیس جمهوری تاثیر گذاری مسکن در روح روان وآرامش خاطر مردم را درک نمود آنموقع میتونه بعد از حل مشکل مسکن کشور را سروسامان بده
خانواده بی مسکن مثل آدم عریان میمونه که لباس نداره
تهران باید گرانترین خانه متری پنج میلیون تومن باشه نه بیشتر
این قیمتها در طولانی مدت فاجعه آفرین خواهد بود
خدا آخرعاقبتمون ختم به خیر کنه...
کشور بدست یک بیسواد میسپردن بهتر از این دولت کنونی اداره میکرد
این دولت فقط بلده خوب بخنده یا نیش خند بزنه خوب حرف یزنه
ولی در عمل و سیاست صفر
خدا به سپاه برکت بده لااقل با چهارتا موشک پرانی و قدرت در منطقه بعضی وقتا به داد این سباستمداران دولت کنونی میرسه
حرف امام کاملا درسته اگر سپاه نبود کشور هم نبود
خلاصه من خودم رامیگم الان پنجاه سال دارم تا سی سال دیگه هم با این گرانی که دربخش مسکن ایجاد کردن نمیتونم خانه دار بشم
تابناك من نمي فهمم چرا نظرها رو منتشر نمي كني
عجب!!!
تا همین دیروز خودت با کلی جعل اخبار میخاستی مبارزه ترکیه با تروریسم را مبارزه ترکیه با کرد جلوه دهی؟؟!!!!!
آخه در طول تاریخ کی شده که به کد خدا امریکا بشه اعتماد کرد؟؟؟؟؟؟؟.
حسن روحانی رئیس جمهور گفت: اگر در مسائل استراتژیک به توافق نرسیم باید همه‌پرسی کنیم.

آقای روحانی،
همه‌پرسی تحمیل خرج اضافی به ملت است 31میلیون نفر که 7میلیونش را به رقیب‌تان بخشیدید به شما رأی داند یعنی ملت استراتژی شما را قبول دارد.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
آقای کیهان فکر کنم هستید.
یه نظر سنجی
به نظر شما برای پاک کردن شیشه کیهان بهتره یا اطلاعات؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
شناسنامه ات
باسلام به نظرتان وقتی مردم انگلیس تونی بلر را سگ دست آموز آمریکا می دانستند.ایا این از رابطه خوب کشورها است یا یک رابطه غیر مرسوم رابیان می کرد.نمی دانم چرا بعضی آقایان ناکارامدی خود را با رفرنداوم پوشش می دهند
جناب شریعتمداری میدونم شما مشکلی ندارد و آمریکاو غرب برای مردم بد هستند ... ،فرزندان شما مشکل کار و گرسنگی ندارند همه امکانات در اختیار شان هست قطعا جنابعالی دغدغه ای نداری ،نداشتن مردم برایتان مهم نیست و با شکم سیر می‌خوابی و در آسایش و راحتی زندگی میکنید،اینکه روحانی چه بگوید چه نگوید میدونم بی فایده است و آب در هاون کوبیدن است بلاخره باید چیزی بگوید ،خدا را شکر همه میتونیم که حرف رییس جمهور پیش شما بی ارزش است اما سوالی دارم از چه چیزی می‌ترسید که حاضر به تعامل با دنیا نیست ید از چه چیزی می‌ترسید که حاضر به تغییر قوانین گذشت ه نیستید فرض بر اینکه رفراندوم برگذار بشه مگر شماها حاضر به پذیرش رای ملت هستید خودتان سلیقه ای و اجرا نمیکنید ،بروید قانون اساسی را بخوانید چقدرش اجرا می‌شوند ،ایا همان قانون اساسی را شما اجرا میکنید آقای سردبیر چهل ساله کیهان آیا شما حاضر به بازنشستگی از کیهان هستی آیا همکاران وهم فکران شما تا چه سنی میخواهند ادامه دهند کما اینکه ۱۰۰ساله واکری ویلچر نشین هم داریم که ول کن نیست ریاست یک پیرمرد ۱۰۰ساله تا کی باید ادامه داشته باشد بله آدم سیر خبر از گرسنه ندارد آدم سوار ه خبر از پیاده ندارد شما هم سیر هستید هم سوار بر اسب قدرت با هر سن و سالی
از شرایط کنونی تنها آمریکا و اسراییل سود می برند به کل خاور میانه نگاه کنید چه خبر است مسلمانان چه راحت بجان هم افتاده اند منابع اقتصادیشان چگونه نابود می شود از مکر آمریکاییها بترسید بایک عقب نشینی ساده جنگ را دوباره در سوریه شعله ور ساخته
ما باید هم حق خودمان را بگیریم و هم باهوش باشیم.
اگر ضعف مدیریت داشته باشیم ، همین ترکیه و همین قطر سیاستشونو تحمیل می کنند یا این
کشورهای ریزه میزه دریای خزر ( که بدبختمون کردن جمیعا ).
آقای روحانی ، اول حقمون رو از این کش17 کشور بگیر.... بعدش برو سراغ آمریکا و جنجال...
بد میگم؟!
زبان انگلیسی باید در مدارس تا سطح راهنمایی حذف بشه و به جای آن زبان مادری ترکی، کردی و بلوچی در هر منطقه خودش آموزش داده بشه، ولله خیلی مسخره است که طرف به جای یادگرفتن زبان مادرش زبان بیگانه را یاددبگیره اول، هیچ جای دنیا اینجوری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
زبان ها و گویش های همه استان های ایران باید جای خود را در نظام آموزشی کشور باز کنند هر استان ایران فرهنگ مستقل خود را دارد که باید آنها را حفظ کرد اما زبان انگلیسی به دلیل ینکه زبان بین المللی است امکان حذف آن نیست و آسیب هایی از حذف آن به کشور وارد
می شود .
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
بزرگوار بچه ها زبان مادری در دامان خانواده یاد میگیرن تازه میان مدرسه زبان رسمی کشور رو یاد‌میگیرن الا شما به کرد یا ترک یا لر رو‌نشون بده که زبان مادری رو بلد نباشن مشکل در مراودات بین المللی هست که نیازه بچه ها از الان به یک زبان زنده دنیا که مثل انگلیسی مسلط بشن نه اینکه تازه بیان دانشگاه بفهمند ای داد بی داد از بقیه عقب هستن و حالا باید جبران کنن دیگه ذهنشون و وقتشون جواب نده
ناشناس
| Canada |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
از متنی که نوشتی معلومه که خیلی دنیا رو گشتی که می گی هیچ جای دنیا اینجوری نیست
آمار رسمی می گوید 25% ایرانیها مشکل روحی دارند ؛ دور از جان دولتمردان و مجلسیان!
دعوای روحانی و شریعتمداری و غیره همش یه نمایشه
باتوجه به اینکه در کشورهای آزاد ودمکراتیک مانند سویُس برای کار های مهم به رفراندم مراجعه میکنند اگر جمهوری اسلامی خود را طرفدار آزادی میداند ونه دیکتاتوری دراین صورت سخن آقای روحانی بطور کامل صحیح میباشد اما اینکه کیهان چنین مینویسد برای کشوری آزاد وحکومت مردم بر مردم قابل درک نیست
نظر اکثر مردم ایران اینه که عملکرد دولت را به رفراندم بگذارد تا معلوم شود کدام دولت موفق بوده است
مگه من حرف بدی می زنم که منتشر نمی کنی تابی جان
ما که به مردم خودمون اطمینان داریم که بالای نود درصد به نطام مقدس جمهوری اسلامی اعتماد صد در صدی دارند . یکبار این رفراندوم رو با آری و نه به جمهوری اسلامی برگزار کنید ( اصلا زیر نطر سازمان ملل برگزار بشه) تا دشمنان بدانند تا چه انداره مردم شیفته نطام هستند. چرا وقتی اسم رفراندوم می آد باید دست و پامون بلرزه
مطلب منعکس شده از آقای غلامعلی رجایی در روزنامه آرمان مختصر و مفید و عالی بود. طی این روزها که پوپولیسم و عامه پسندی تو رسانه ها حاکم است باید قدر این قلم ها رو دونست
هرچه می کشیدم از عملکرد خواص بی بصیرت است که برخلاف معنویات رهبری هر غلطی را می کنند باز هم از رو نمی روند دل بستن به غرب مانند عشق مار به شلنگ می باشد که خیال باطلی است
جناب شریعتمداری و کیهان.آیا رفراندوم جزو یکی از اصول قانون اساسی هست یا نه؟اگر هست چرا اینهمه از برگزاری آن ترس دارید.این قانون را که خود شما نوشته اید....
ما باید به درجه ای از بلوغ و شجاعت برسیم و به مرحله ای از رشد در فهم دموکراسی و مردم سالاری برسیم که هر آنچه در قانون اساسی ذکر شده به آن اعتماد کنیم و منطبق بر آن عمل نماییم.قانون اساسی ایران نباید یک کتاب نمادین و بلااستفاده باشد و فقط چند بند خاص آن اجرا شود.قانون اساسی ،حاصل رشادت ها و زحمات میلیونها ایرانی است و برای اینکه بتوانیم به چنین قانونی برسیم خونهای بسیاری ریخته شده است و برای تمام بندهای آن ساعتها فکر و بحث شده است.رفراندوم یکی از بندهای قانون اساسی است و هیچ ربطی به روحانی و امثالهم ندارد.روحانی یکی از بندهای قانون اساسی را متذکر شده است و اتفاقا کاملا صحیح گفته.ایشان عنوان کرده که اگر در امری خاص در بین سران اختلاف یا دوگانگی بود و یا امر بسیار مهم و حیاتی بود آن را به رفراندوم بگذاریم و از رفراندوم نترسیم و هراس نداشته باشیم‌.ما بعد از چهل سال باید بلوغ سیاسی کامل داشته باشیم و از تک گویی و تک صدایی و تصمیمات فردی دوری کنیم.انقلاب و نفس آن و هدفش برای برچیده شدن همین تک صدایی و مراجعه به آرا مردم ایجاد شد وگرنه اگر قرار بود میلیونها انسان امری را با تلاش و زحمت محقق کنند ولی پس از چندی، همان شیوه های پیشین ادامه یابد انقلاب مفهومی نداشت.الان کشور ما در وضعیت بغرنجی به سر می برد.این وضعیت تحریم ها و فشار بر مردم تا کی باید ادامه پیدا کند؟آیا اخلاق و عقل ایجاب نمی کند که به نظر مردم مراجعه کنیم و رفراندومی برگزار کنیم و نظر مردم را در مورد ادامه این وضعیت یا عدم ادامه آن جویا شویم؟مردم چه گناهی کرده اند که باید فشار بسیار شدید تحریم ها و گرانی و تورم را تحمل کنند آیا امری به جز رفراندوم این مساله را آشکار میکند؟ عقل و منطق حکم میکند که به این وضعیت و بن بست تحریم و فشار بر مردم پایان داده شود.نمیشود که دهه ها مردم در فشار و سختی باشند.باید یک موعدی برای پایان این وضعیت تعیین شود.این مساله فقط و فقط با رفراندوم و مراجعه به آرا مردم مشخص میشود و چاره ای دیگر برای آن نیست.نمیشود با تک گویی و تک صدایی کارها رو جلو برد و این حق اولیه مردم است که نظرشان در مورد ادامه این وضعیت نابسامان یا عدم ادامه این وضع پرسیده شود.
رفراندم یعنی اعتقاد به وجود مردم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی