بازدید 13549

گول تبلیغات دروغ نمک دریا را نخورید!

کد خبر: ۹۱۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 17 August 2019

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تبلیغ مصرف نمک دریا و استفاده از عبارت‌های به‌ظاهر بهداشتی در فضای مجازی بسیار نادرست و منطبق بر اطلاعات غلط است.

به گزارش «تابناک»‌ به نقل از مهر، رسول انتظارمهدی روز جمعه افزود: برخی افراد با انتساب خود به حوزه طب سنتی در فضای مجازی، مصرف نمک یددار تصفیه شده را منع و مردم را به استفاده از نمک‌های تصفیه نشده فاقد ید استحصال شده حاشیه دریا تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد: این گروه بدون توجه به بدیهیات علوم پزشکی و تغذیه، نمک تصفیه شده یددار را نمک مصنوعی و غیر بهداشتی و نمک فاقد ید کافی و آلوده به انواع آلاینده های محیطی و حتی فلزات سنگین را نمک طبیعی می نامند و با تبلیغات گسترده موجبات سردرگمی جامعه و تشویش اذهان عمومی نسبت به نهادهای بهداشتی کشور شده اند.

وی بیان کرد: طبیعی خواندن نمک دریا و غیر طبیعی یا مصنوعی دانستن نمک‌هایی که از منابعی دیگر مانند معادن سنگ نمک به دست می‌آیند و تحت فرآیندهای سودمندی همچون تصفیه یا غنی‌سازی قرار می گیرند، فاقد هرگونه منطق علمی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمک طبیعی حاوی عناصر مفیدی مثل منیزیم و پتاسیم و عاملی بازدارنده بوده و استفاده نکردن از این نمک، موجب اختلال شدید روانی، بیماری‌های عفونی، فشار خون، گرفتگی عروق، ناراحتی‌های کبدی، پوستی و سرطان می شود، اظهار کرد: بهترین منبع غذایی تامین منیزیم، پتاسیم و سایر املاح معدنی، سبزی‌ها و میوه‌ها، غلات و حبوبات است که مقدار مورد نیاز روزانه آنها هرگز با مصرف مقدار توصیه شده نمک /کمتر از ۵ گرم در روز/ تامین نخواهد شد.

انتظارمهدی گفت: نمک طبیعی حاوی انواع ناخالصی ها از جمله شن، ماسه، گچ، آهک، آلودگی های میکروبی و حتی فلزات سنگین با ظرفیت بالای سرطانزایی است که توسط آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور نیز تایید شده است.

با پیدایش فضای مجازی، بسیاری از اطلاعات نادرست به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت به میزان بسیار زیاد تبلیغ شده که بخش قابل توجهی از آنها، مبنای علمی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
راست می گویند پدرو مادران ما سالیان سال از نمک دریا استفاده کردند نه سرطان داشت و به عقیم بودند که بچه نزایند از زمانی که شما پیدا شدید و نمک ید دارتان سرطان و عقیم بودن هم آمد پس نتیجه می گیریم شما راست می گوید قدیمها دورغ بودند نفری 110 تا 130 سال عمر کردند زنانی هم که مردند جوان از مردن میانسال امروزی بودند نمونه بارز آن پدر بزرگ خودم بود که در سن 120 سالگی دوچرخه سواری می کرد
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
نمک دریا خوبه ولی به شرطی که آلودگی بخصوص فلزات سنگین نداشته باشن. خیلی از دریاچه ها الان آلوده هستند
منتها تهجبم اینه که چرا نمک دریا رو بهداشت آزمایش نمیکنه تا مطمِن بدست مردم برسه
نمک دریا سالمش ید داره خودش
از کجا بفهمیم اطلاعات شما درسته ؟یا نمک بسته بندی واقعاً تصفیه شده ؟ً نمیدونم چرا هر جا کلمه بهداشتی میاد ادم باید به کار اونجا شک کنه؟
نمک دریا خوبه فقط واسه پاشوره آقاتون
بعدش یه بوس کوچک هم به قوزک پا بکنی
عزیز تو نمک که میکروب رشد نمیکنه حداقل از کلمات درست استفاده کنید
اینکه نمک ید دار صنعتی کاملا و صد در صد مضره کاملا درسته و هیچ شکی درش نیست
نمک صنعتی یا همون ید دار باعث فشار خون و دهها مرض دیگه میشه در صورتی که نمن دریا یا نمک معدنی به هیچ وجه، نه تنها باعث فشار خون نمیشه بلکه باعث تعادل فشار خون هم میشه
قدیمیها که نمک ید دار نداشتن از چه نمکی استفده می کردن؟
چرا از الان ما سالمتر بودن و حتی با فشار خون و این چیزا آشنایی نداشتن؟؟؟

نمک دریا اگر بده چرا صادر می کنیین به دهها جای دنیا؟
نکنه اونا می خوان باهش پفک نمکی درست کنن؟
تمام محصولات صنعنی در همه جای دنیا مخصوصا ایران جز خطرناک ترین و بیماری زا ترین موا مصرفی به عنوان خوراکی ست خصوصا ایران که نه نظارتی هست و نه اخلاق و شرفی

البته بهترین نمک نمک معدنی ست و بعد نمک دریا که نمک دریا ممکنه به آلودگیهای محیطی هم باشن
متاسفانه جدیدا این نوع کلاه برداری در جامعه تحت عنوان طب سنتی و غیره زیاد شده است.
میلیونها سال بشر همین نمک دریا و سنگ نمک را خورده.مرگ بر نمک ید دار تصفیه شده
علت یددار کردن نمک تصفیه این بود که مشکلات غدد تیروئید برطرف بشه، ولی متاسفانه در چند سال اخیر اختلال در غدد تیروئید خیلی بیشتر شده. چرا این نمکهای یددار نتونستند این مشکل رو حل کنند؟!!
والا این سنگ نمک که تو دامداری هم جلو دام میزاریم و کنار علوفه هرچند وقت یکبار لیسی به آن میزنن نیز باعث بیماری دام نیز نشده و همین گوشت و فراورده های لبنی همین دام ها هم داره استفاده می شه....داخل متن فرمایشات معاون علوم پزشکی از وجود میکروب در داخل نمک صحبت کرده اند که کشفیات بدیعی هست...
بعضی ها با شیمیایی کردن بدن مردم و مریض شدنشون نون میخورن
نمک دریا اگر چناچه تصفیه شده باشه و فلزات مزاحم و آلوده آن از جمله فلزات سنیگن آن گرفته شده باشه که خیلی خوبه نمک طبیعی ترکیبی از سدیم و کلر هست در صورتی که نمک دریا ترکیب پتاسیم و کلر هست انچه برای فشارخون آسیب رسان و خطرناک هست همان یون سدیم هست بنابراین اگر نمک دریا تصفیه شده و فاقد الاینده باشه نه تنها مفید هست که یک جایگزین مناسبی برای برای نمک سدیمی و مشکلات فشار خونی ناشی از آن محسوب می شود
کسی را خواب باشد می توان بیدار کرد ولی کسی را که خودش را به خواب زده نه
دلیل اصلی فشار خون ، روغن های صنعتیه نه نمک .. روغن های موجود در ایران بدون استثنا حاوی روغن پالمه که بسیار بدهضم و خطرناکه و باعث تصلب شراین و فشار خون و بیماری های قلبی و کبدی میشه .. اگه مصرف روغن را کلا قطع کنین یا به حداقل ممکن برسونین هیچوقت فشار خون و بیماری قلبی و کبدی نمیگیرین ..

قدیمی ها 120 سال عمر میکردن چون قدیم ها وجدان و شرف وجود داشت و روغن پالم را بعنوان روغن آفتابگردون به خوردشون نمیدادن !!!
من خودم شاهدم که توی روستای ما قدیما مردم سنگ نمک طبیعی را خرد ومصرف میکردند نه خبری از فشار خون بود نه چیر دیگه.همه میدونند که قدیما از نمک بعنوان یک ماده گندزدا وضدعفونی کننده استفاده میشد ونمک طبیعی تاریخ مصرف هم نداره واگرنه توی طبیعت باید فاسد میشداما نمکی که الان بعنوان نمک یدداربه خورد مردم میدند همشون تاریخ مصرف دارند چون اصلا طبیعی نیستند بلکه ماد ه ایی به نام کلرید سدیم مردم میخورند.پس اصلا به این حرفهای وزارت بهداشت گوش ندید.دقیقا نان مردم رابه بهانه بهبود کیفیت با حذف سبوس بی خاصیت کردند واکثرمردم را دچار بیماریهای گوارش کردند.حالا بعضی نانوایها سبوس را بعنوان آپشن برای جلب مشتری قرار دادند.پس اگر چیز خوبی هست چرا حذفش کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی