بازدید 11582

واکنش ایران به تحولات ونزوئلا

آشوب و هرج و مرج راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا نیست
کد خبر: ۸۹۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳ 01 May 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه تحولات جاری ونزوئلا را با دقت دنبال می کنیم، گفت: آشوب و هرج و مرج به هیچ وجه نمی تواند راه حل اختلافات سیاسی در این کشور باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید عباس موسوی با اشاره به اینکه تحولات جاری ونزوئلا را با دقت دنبال می‌کنیم، گفت: آشوب و هرج و مرج به هیچ وجه نمی‌تواند راه حل اختلافات سیاسی در ونزوئلا باشد.

وی افزود: بهترین راه، برقراری گفت وگو و ایجاد سازوکارهای لازم بین همه طرف‌ها برای حل مشکلات مردم توسط نیروهای وفادار به توسعه و رفاه این کشور تحت هدایت دولت قانونی ونزوئلا است.

شایان ذکر است که به دنبال اقدام نظامیان وابسته به خوان گوآیدو (سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) برای کودتا در ونزوئلا، طرفداران دولت قانونی و منتخب در این کشور از طیف گسترده‌ای از هواداران خود خواستند برای مخالفت با این اقدام مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

مخالفان شورشیان نیز برای حمایت از اقدام نظامی علیه دولت نیکولاس مادورو به اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» فراخوانده شدند.

اقدام برای کودتا از ساعاتی پیش آغاز شده و خوآن گوایدو با انتشار ویدئویی در کنار نظامیان در اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» از این کودتا حمایت کرده است.‌

یوسدادو کابلو رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا هم از طرفداران دولت خواسته تا در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

ارتش برای مقابله با تجمع مخالفان بر روی پل «آلتامیرا» که در میان آنها «لئوپولدو لوپز» از سران شورشیان مخالف دولت و رئیس حزب اراده عمومی نیز حضور دارد، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر