بازدید 10042
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد؛ بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی در آینده‌ای نه‌ چندان دور/ وزارت اقتصاد: حداکثر تورم امسال ۲۷.۸ درصد/ ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری روسیه از اعمال تحریم‌ها

این پیمانه تیتر‌هایی همچون استقبال بانک مرکزی از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی، چین و آرامکو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری امضا کردند، هواپیمای نروژی پس از ۷۰ روز از شیراز رفت، کاهش ۱.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا، برآورد ۵۰ تریلیون دلاری از بدهی دولت‌ها در سال جاری، چین واردات زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد، اخلال در روند کاهش رشد بهای مسکن؟ و لطمه تعرفه‌های آمریکا به فولکس‌واگن را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون استقبال بانک مرکزی از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی، چین و آرامکو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری امضا کردند، هواپیمای نروژی پس از ۷۰ روز از شیراز رفت، کاهش ۱.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا، برآورد ۵۰ تریلیون دلاری از بدهی دولت‌ها در سال جاری، چین واردات زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد، اخلال در روند کاهش رشد بهای مسکن؟ و لطمه تعرفه‌های آمریکا به فولکس‌واگن را در بر دارد.

وزیر صنعت: تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی با خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است که خارج از حیطه کنترل خودروسازان است.

رضا رحمانی در گفت وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت خودروسازان و نوسانات اخیر بازار خودرو بیان کرد: خودروسازان در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودند که این مشکلات در قالب کاهش تولید نمایان می‌شد. وی افزود: امروز این مشکلات برطرف شده و وضعیت خودروسازان با تولید بیشتر روزبه‌روز رو به بهبود یافته است.

وزیر صنعت ادامه داد: هم‌اکنون هر یک از شرکت‌های تولیدکننده خودرو، روزانه حدود دو هزار خودرو تولید می‌کنند که این آمار در گذشته کمتر از هزار خودرو بود. رحمانی تصریح کرد: با توجه به اتمام تلاطم‌های بازار خودرو و رفع مشکلات خودروسازان، امید است این رقم در آینده‌ای نه ‌چندان دور به ۲۵۰۰ تا سه هزار خودرو در روز برسد.

وی در خصوص تعهدات معلق خودروسازان ابراز کرد: در پی بهبود وضعیت خودروسازان و کاهش نوسانات بازار خودرو، خودروسازان تدریجی به تعهدات خود عمل خواهند کرد. وی در ادامه از تمامی افرادی که قادر به همکاری هستند دعوت به مشارکت کرد و گفت: امروزه با همت قطعه سازان و خودروسازان بیش از ۸۰ درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و از تمامی کسانی که می‌توانند در داخلی سازی قطعات همکاری کنند، دعوت کرده می‌شود. رحمانی افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود در سال حمایت از کالای ایرانی، با افتخار، تمام قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی کنیم.


استقبال بانک مرکزی از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تقدیر از نهاد‌های تصمیم گیر کشورمان که با تصویب دو لایحه اصلاح قوانین مربوط به مبارزه با پولشوئی ومبارزه با تأمین مالی تروریسم، زمینه تمدید مجدد تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران را موجب شدند، از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) استقبال کرد. روابط عمومی بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد دو لایحه باقی مانده نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند. با اینکه ابزار اعلام شده از طرف سه کشور اروپایی برای تجارت و کانال مالی با ایران بسیار کمتر از تعهد اروپایی‌ها برای جلوگیری از شکست برجام می‌باشد، لیکن برای نشان دادن تعامل، به زودی شرکت متناظر با آن را که در جریان تأسیس می‌باشد، جهت شروع همکاری با اروپا معرفی می‌کند.

وزارت اقتصاد حداکثر تورم سال ۹۷ را ۲۷.۸ درصد پیش بینی کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی به عملکرد ۹ ماهه اقتصاد کشور در سال جاری و شاخص‌های کلان پرداخته و نرخ تورم و رشد اقتصادی سال ۹۷ را پیش‌بینی کرده است. دستیابی به رشد اقتصادی بالا و پایدار، یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها و سیاست‌گذاران اقتصادی است که در شرایط بروز شوک‌های درونزا و برونزا اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

در این راستا، پژوهشکده امور اقتصادی به پیش بینی رشد اقتصادی سال ۱۳۹۷ با توجه به متغیر‌های پیشرو و لحاظ سناریو‌های مختلف نرخ ارز، قیمت نفت و میزان صادرات نفت پرداخته است. این پژوهشکده به پیش بینی نرخ تورم سال ۱۳۹۷ بر اساس سناریو‌های فوق پرداخته و نرخ تورم سال ۱۳۹۷ را در بازه ۲۴.۴ تا ۲۷.۸ درصد پیش بینی کرده است. به نقل از فارس، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، رشد اقتصادی سال ۱۳۹۷ با لحاظ نرخ رشد ۰.۴ درصدی شش ماهه اول سال (اعلام شده توسط مرکز آمار ایران) می‌تواند در بازه ۱.۱ -تا ۲.۵ -درصد نوسان داشته باشد.


چین و آرامکو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری امضا کردند

شرکت نفت آرامکو عربستان، روز جمعه در آخرین روز سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به پکن، قرارداد همکاری برای ایجاد یک شرکت مشترک به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرد. به گزارش ایرنا از تارنمای 'سی ان بی سی' چین، ۳۵ درصد از سهام شرکت جدید را که در چین ایجاد می‌شود آرامکو در اختیار دارد و شرکت‌های نورینکو و پانجین چین به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درصد از سهام آن را به خود اختصاص داده اند. هدف از ایجاد این شرکت در واقع اجرای طرح بزرگ احداث یک مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی در شهر پانجین چین است و ارزش این قرارداد به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت که خواجین آرامکو نامیده می‌شود دارای ظرفیت پالایشی ۳۰۰ هزار بشکه نفت و تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ماده پتروشیمی اتیلن کراکر است. عربستان بر اساس آمار‌های موجود بزرگترین فروشنده نفت به چین در جهان محسوب می‌شود و ۷۰ درصد از نفت انباشتی این مجتمع را تأمین خواهد کرد و پیش بینی می‌شود این مجتمع کار خود را از سال ۲۰۲۴ میلادی شروع کند. آرامکو هم پس از امضای این توافقنامه اعلام کرده که این بزرگترین طرح با سرمایه گذاری خارجی مشترک با چین محسوب می‌شود و نشان دهنده روابط رو به رشد اقتصادی و تجاری دو کشور است.

هواپیمای نروژی پس از ۷۰ روز از شیراز رفت

یک فروند هواپیمای شرکت «ایر شاتل» نروژ که به علت عدم تأمین قطعه در فرودگاه شیراز زمین‌‎گیر شده بود، نیمه شب جمعه از ایران به مقصد استکهلم سوئد به پرواز درآمد. به نقل از اطلاعات پرواز فرودگاه‌های کشور، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ پس از تهیه و نصب موتور جدید، سرانجام بامداد شنبه از مرز‌های ایران خارج شد. این هواپیما ۱۴ دسامبر (۲۳ آذرماه) از دبی امارات عازم اسلو بود که به علت نقص فنی یکی از موتور‌ها در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد. خدمه و مسافران روز بعد با پروازی از شیراز خارج شدند، اما هواپیما به علت نبود قطعات یدکی لازم، در ایران باقی ماند. پس از عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، ورود محصولاتی به ایران که آمریکا دست‌کم ۱۰ درصد در تولید آن‌ها سهیم بوده است، منوط به مجوز وزارت خزانه‌داری این کشور شد و به همین جهت هواپیمای نروژی بیش از دو ماه در فرودگاه شیراز زمین‌گیر بود.

بانک جی پی مورگان رشد اقتصادی آمریکا را به ۱.۵ درصد کاهش داد

بانک جی پی مورگان چیس آمریکا برآورد خود از رشد اقتصادی ایالات متحده را در سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش داد. علت این روند نزولی به کاهش سفارشات کالا‌های بادوام در مقایسه با پیش بینی ماه دسامبر و نیز کاهش قابل توجه در سفارشات کالا‌های مصرفی نسبت داده می‌شود. در همین حال، بانک جی پی مورگان اعلام کرد، بنا بر آخرین اطلاعات ثبت سفارش کالا‌های بادوام، تولید ناخالص داخلی آمریکا احتمالا در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند که پیش از این رقم ۱.۷۵ درصد برآورد شده بود.

برآورد ۵۰ تریلیون دلاری از بدهی دولت‌ها در سال جاری

مؤسسه اعتبارسنجی «اس اند پی گلوبال» در تازه‌ترین پیش بینی خود اعلام کرد، مجموع بدهی دولت‌ها در سال جاری میلادی به رقم ۵۰ تریلیون دلار خواهد رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. این مؤسسه پیش بینی کرد، دولت‌ها در سال جاری میلادی معادل ۷.۷۸ تریلیون دلار قرض خواهند کرد که ۳.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود. همچنین حدود ۷۰ درصد از این قرض یا ۵.۵ تریلیون دلار از بدهی دولت‌ها به منظور سر رسید بدهی بلند مدت بازفاینانس خواهد شد که تقریبا ۲.۳ تریلیون دلار یا معادل ۲.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی دولت‌هاست. به نقل از ایبنا؛ بر پایه این گزارش، مجموع بدهی دولت‌ها با رسیدن به ۵۰ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶ درصد از سال گذشته میلادی بیشتر خواهد بود که می‌تواند با نوسانات نرخ ارز وخیم‌تر هم شود.

چین واردات زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد/ کاهش ۱.۱ درصدی دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا

یکی از بزرگترین بنادر چین ورود زغال سنگ از استرالیا را محدود کرد. چین دومین بازار بزرگ ذغال سنگ برای استرالیا محسوب شده و هم اکنون بندر دالیان چین واردات زغال سنگ از استرالیا را برای ۲۰۱۹ حداکثر ۱۲ میلیون تن تعیین کرده است و این محدودیت از ماه فوریه اعمال می‌شود. گمرک دالیان گفته هم اکنون اجازه ورود زغال سنگ از استرالیا را نخواهد داد و این در حالی است که روند واردات زغال سنگ از روسیه و اندونزی به چین بدون تغییر ادامه خواهد یافت. سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید: گمرک این کشور در حال بررسی کیفیت و ایمنی زغال سنگ وارداتی از استرالیاست. این اقدام چین باعث شد تا دلار استرالیا ۱.۱ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش ارزش را تجربه کند. از سال ۲۰۱۷ تاکنون روابط چین با استرالیا تار شده است، چون استرالیا چین را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرده است. البته طی ماه جاری استرالیا ارائه ویزا به یک تاجر چینی را لغو کرد و این مسئله باعث شد تا روابط بین دو کشور بدتر شود. ماه گذشته میلادی نیز استرالیا به بهانه نگرانی‌های امنیت ملی ارائه سرویس ۵ G. توسط شرکت هوآوی چین را ممنوع کرد.

اخلال در روند کاهش رشد بهای مسکن؟

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ «تسه ۹۵۱۲» که در سه روز ابتدایی هفته قبل با افت قیمت روبه‌رو شدند، در دو روز کاری آخر هفته رشد قابل ‌توجه ۳ هزار تومانی را تجربه کرد و با ثبت بازده هفتگی مثبت ۷/ ۱ درصد در سطح ۵۶ هزار و ۸۸ تومان قرار گرفت. سه افت متوالی ابتدای هفته بهای این اوراق را به مرز ۵۳ هزار تومانی رساند، با این حال برخورد به سطوح مقاومتی بار دیگر این اوراق را صعودی کرد. توقف رشد بهای واحد‌های مسکونی و افزایش نسبی حجم معاملات مسکن در روز‌های اخیر که ناشی از پایان فصل سرد و نزدیک شدن به نوروز است ممکن است با جهش دوباره قیمت ارز مختل شود. صعود دلار به بالای مرز ۱۳ هزار تومانی ممکن است باز هم قیمت‌گذاری واحد مسکونی را تحت ‌تأثیر قرار داده و بازار اوراق وام مسکن را با رکودی مضاعف مواجه سازد.

لطمه تعرفه‌های آمریکا به فولکس‌واگن

به گفته هربرت دیاس، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین تهدید برای سودآوری این گروه، اعمال تعرفه‌های تجاری احتمالی از سوی دولت آمریکا خواهد بود که می‌تواند هزینه‌ای ۵/ ۲ میلیارد یورویی برای این خودروساز داشته باشد. وی در گفت‌و‌گویی با «فایننشال‌تایمز» گفت: «بار دیگر شاهد افزایش تنش‌ها هستیم. موضوع نگران‌کننده نیز آن است که ما قادر نیستیم این مسائل را در داخل صنعت خودرو حل‌و فصل کنیم، چون به یک موضوع بین‌المللی میان آمریکا و اتحادیه‌اروپا بدل شده است.» این هزینه ۵/ ۲ میلیارد یورویی ۱۳‌درصد از سود قابل‌ انتظار فولکس‌واگن را شامل می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که خودروسازان آلمانی بیش از دیگر کشور‌های اروپایی با اعمال تعرفه‌های تجاری دولت ترامپ بر خودرو‌های وارداتی ضرر می‌کنند. آمریکا اکنون دومین بازار بزرگ برای خودرو‌های بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز است. فولکس‌واگن و برند‌های زیرمجموعه آن نظیر پورشه و آئودی نیز فروش قابل‌توجهی از محصولات خود در آمریکا دارند. ترامپ اعلام کرده است که در صورت شکست مذاکرات با اروپا تعرفه‌هایی بر خودرو‌های وارداتی از اروپا به آمریکا اعمال خواهد کرد. /دنیای اقتصاد

ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری روسیه از اعمال تحریم‌ها

خبرگزاری دولتی روسیه، وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۱۸ به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی برخی کشور‌های جهان متحمل ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری شده است. این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های ضد دامپینگ، ابطال مجوز فعالیت شرکت‌های روس، موانع فنی و تحریم‌های اقتصادی است. بیشترین زیان روسیه از محل تحریم‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بوده است به گونه‌ای که این تحریم‌ها ۲.۴۲ میلیارد دلار در سال قبل به اقتصاد روسیه خسارت زده است. تحریم‌های آمریکا ۱.۱۷ میلیارد دلار و اوکراین ۷۷۵ میلیون دلار به اقتصاد روسیه آسیب زده است.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با اعمال ۲۵ تحریم اقتصادی بر ضد روسیه، بیشترین میزان تحریم اقتصادی را اعمال کرده‌اند و پس از آن‌ها، اوکراین با ۲۲ تحریم و آمریکا با ۹ تحریم اقتصادی قرار دارند. در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵۹ مورد ممنوعیت و تحریم اقتصادی توسط ۶۲ کشور بر ضد روسیه اعمال شده است. در بین بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه، بخش صنعت با تحمل ۳.۹۹ میلیارد دلار زیان، بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دیده است و بخش کشاورزی با ۱.۱ میلیارد دلار خسارت در رده بعدی قرار گرفته است. به نقل از ایسنا؛ آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تاکنون به بهانه دست داشتن روسیه در حوادث داخلی اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را بر ضد اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرده‌اند که شامل مصادره اموال، مسدودسازی حساب‌های بانکی و ممنوعیت استفاده از دلار و یورو در معاملات آن‌ها می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۰
جالبه روسیه هم آزاد تر از ماست و اخبار و آمار را حتی اثار تحریم راذاعلام میکنه ولی ما همش سوده تحریمها برامون
پاسخ ها
بورسباز قدیمی
| - |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
شنبه 1700 میلیارد تومانی بر فعالان بورس و اقتصاد سالم ، مبارک !!
چند بار تنفس مصنوعی دادید، شوک وارد کردید که توانستید خودروسازی را از مرگ برگردونیدش ولی مشکل بتونه دوباره سرپا بشه با این حجم از بدهی.خودروسازی کشورمون به لطف مدیرانش داره نفسهای اخرش میکشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
به امید ورشکستی و تخته شدن درهای خودروسازان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
به امید خدا دیگه داره خودرو سازی تموم میشه و راحت میشیم از دست این ارابه های مرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
الهی آمین امیدواریم هرچه زودتر نابودیشونو ببینیم.شاید مسولین به فکر بیافتن مثل کشورهای دیگه شرایط رقابتی داشته باشن.خودروهای با کیفیت وارد بشه و هوای کشور از این وضع دربیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
همه چیز در سال 97 حد اقل افزایش %100 تا 300 درصدی داشته.
این تورم 27درصدی را از کجاتون در میارید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
آقا مارادونا رو ول کن غضنفرو بچسب!! این وزیر صمت حالش خوبه؟؟؟؟
تلاطم بازار خودرو ربطی به خودرو سازان ندارد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
به نانوایان ربط دارد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
همه گرفتاری ما بخاطر وجود ادمایی مثل شماست که نمی تونن این مسائل ساده رو بفهمن اگر لبنیات گرون میشه بخاطر تخلفات ساختمانیه و ربطی به وزارت خونه ها و دولت نداره
وقتی کاغذ گرون میشه بخاطر اقساط عقب افتاده وام های ازدواجه و ربطی به وزارت خونه ها و دولت نداره
وقتی ماشین گرون میشه بخاطر تخلف دامدارانه و ربطی به خودرو ساز و وزارت خونه ها و دولت نداره
حکومت در ایران کلا ربطی به چیز خاصی نداره و در یک دایره ایزوله به نحو احسن خدمت رسانی می کنه و مشکل این مملکت شخص خود شمایی که هنوز داری نفس میکشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
.کار آمریکای جهانخوار هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
نمیدانیم چرا هرفرد شد وزیر صنعت ،از خودروسازان حمایت کرد..درست مانند حمایت بی منطق و غیراصولی آقای نعمت زاده از خودروسازان.!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
نه مقصر منم اونا بیگناهند
مهم اینه که ما مردم دیگه قانع شدیم که حقمون همینه که هست . همین ماشینها همین مدیریتهای ناکارآمد همین سطح زندگی همین سطح رفاه همین حد فساد و رانت و پارتی بازی همین حد بی کفایتی همین حد بی کاری و سختی معیشت و...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
با سلام
تجربه نشان داده سیستم انحصار و نظارت در ایران کار نمی کند
بهتر است قیمت ها و در آمد ها واقعی شود و سیستم رقابت و شفافیت جایگزین سیستم انحصار و نظارت شود
با تشکر
وزیر اقتصاد تورم رو 27 درصد برای سال 97 پیشبینی کردن...!!!!! مردم با پوست و گوشت و خون خودشون تورم 200 درصدی رو دارند حس می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
بازی با اعداد برای تورم الان با چند ماه قبل ولی همه می دانند بالای ۵۰ درصد است نسبت به پارسال
اره اصن مظلوم تر از این خودروسازها نیست.
معتقدم که حتی بچه یکساله می فهمد که تورم اعلامی توسط وزیر محترم بزرگترین دروغ سال است
اونی که نرخ تورم رو 27 درصد اعلام میکنه یا دروغگو یا نمیدونه تورم چیه
اقای وزیر
به نظر من بیشتر تلاطم بازار خودرو مربوط به فرمول حاشیه بازار زمان تحویل است که چون همه انتظار تورم و افزایش قیمت را دارند و فکر میکنند خودروسازان هر روز روی قیمت میکشند بازار این طوری شده

فرمول حاشیه بازار بد نیست فقط باید حاشیه بازار زمان ثبت نام باشد نه زمان تحویل

اگر مسئولان شجاعانه اعلام کنند منظور حاشیه بازار قیمت زمان ثبت نام است خود بخود بازار به آرامش خواهد رسید
سلام اولا به واسطه مشگلات ارزی بخش بزرگی از مواد اولیه و قطعات صنعت خودرو نایاب و گران شده و امکان تولید قطعات را بسیار محدود کرده،ثانیا قطعه سازان هنوز نتوانسته اند با خودروسازان در مورد قیمت قطعات به توافق برسند و اگر توافقی هم صورت گیرد دو هفته بعد بواسطه نوسانات مجدد قیمت مواد اولیه کل آن هوا می شود و ثالثاخودروسازان فاقد منابع مالی برای پرداخت بدهی قطعه سازان هستند پس مطمئن باشید سال بعد تولید چندانی در کار نخواهد بود.
پاسخ ها
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
درشو تخته کنید دیگه اخه چه اصراری دارین که اسمتونو بزارسن خودروسازو قطعه ساز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
خوب مردم نخرن مگه میمیرن؟
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
بهتر. هر وقت ماهی رو از آب بگیری تازه است. امروز این صنعت معیوب ورشکسته اعلام شود و دارایی هایش بین طلبکاران توزیع شود بهتر از فردا است. ما که قرار است خودرو نتوانیم بخریم پس بهتر که اگر می خری مخوردو ایمن کم مصرف پاک به روز بخریم
هشت ماه قبل با 15 میلیون میشد یه پراید خرید ولی الان چی؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
سلام
الان نمیشه خرید
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
حالا یدونه فرغون باهاش بخر...
این دروغ ها چیه که در مورد آمار تورم تیتر میزنید؟

اگه ما مردم ایران تو این کشور داریم زندگی می کنیم که داریم می بینیم و فشارشو تحمل می کنیم ، تورم سالیانه بالای 300% شده .
شما مسئولین نظام این فشارهای تحریم و تورم را اصلا حس نمی کنید .
وقتی پراید 47 میلیون پیش فروش میشه چطوری می توان ربط گرانی آن را به خودروساز انکار کرد؟!!!
مثل همیشه یا تقصیر آمریکاست یا عربستان که به لیست مقصرین اخیراً اضافه شده و مسئولین هم ناتوان از مقابله
وزیر صنعت راست میگه به خودرو ساز ربطی نداره.. به بی کفایتی خودش و دولت ربط داره. این یه حرفو راست گفت بالخره
تا میان بومی سازی کنن خارجی ها می پرن برجام میکنن نمیذارن این صنعت بومی بشه اگر بومی بشه قیمتش زیاد نمیشه بعد میتونن محصولات با کیفیت تولید کنند ما با همین روش الان پهپاد های بهتر از روسیه طراحی می کنیم و پهپاد سیمرغ ما از پهپاد جانور قندهار امریکا که قسم خورد بودن شکار نمیشه که ما شکار کردیم بهتر هست بنظرم کمی در مورد پهپاد ها زیر دریایی فاتح جنگنده کوثر ناو شکن ها موشک ها بالگرد طوفان - تانک کرار - اژدر حوت مطلب بزارید ما الان 105 میلیون لیتر بنزین تولید می کنیم
این وزیر جدید رسماً وکیل مدافع خودرو سازان است.نه وزیر دولت مردم.کاملا مشخص است که خودروسازان وکیلی بنام وزیر صنعت استخدام کردن...البته عیبی هم ندارد...مگه بده میتونن...!!!!
وزیر صنعت: تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد؛ می شه بگید پس به چی ربط دارد؟!.....
این آقای رحمانی دقیقا چه فکری می کنید ؟؟؟

برادر من؛
به محض ورود به وزارت و قبل از خشک شدن جوهر حکمتون، اومدین 70% الی 100% افزایش قیمت در خودروها رو مجاز کردین
و پس از اون اومدین خلاقیت حاشیه ی بازار ایجاد کردین، بدون اینکه مهاری روی قیمت ها باشه
از طرف دیگه بر طبل انحصار این دو خودروساز محبوب تون کوبیدین و الانم دنبال وام 4000 میلیاردی بهشون هستین

خیلی دنبال افزایش قیمتها در دوردست نباشید. دلیلش مشخصا و کاملا خودتونید
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
خدائی درسته
اگر خود خودروسازان هم می خواستن یه برنامه برای به هم ریختن بازار و گران فروشی دائمی بدهند مثل این وزیر لایق دولت تدبیر نمی تونستن حرف بزنن و عمل کنن. انصافا گرانی های خودرو، اول تقصیر سیاست غلط دولت و این وزیر است و بعد عملکرد سازمانهای نظارتی و خودرو سازان
آقای وزیر ما خودرو مونتاژ‌کنی نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟؟؟؟؟
(وزارت اقتصاد حداکثر تورم سال ۹۷ را ۲۷.۸ درصد پیش بینی کرد) شما اگر از یک نفر ادم بیسواد سوال کنید تورم امسال چقدر قطعا خواهد گفت چند صددرصد چرا ؟؟ چون از اول سال تا حالا قیمت 90 درصد اقلام و اجناس و کالاها چند برابر شده است مثلا لوازم یدکی خودرو لوازم التحریر لوازم خانگی و ......
ان وقت کارشناسان مجرب!!!!!!!!!! وزرات اقتصاد با ان سواد و مدرکشان چطوری حساب کردن که ثورم امسال شده 27.8 درصد!!!!!! این خنده دارترین جک سال بود
وزارت اقتصاد و بخصوص وزیرش مردم را چی فرض کرده !؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
در نتیجه سوءمیریت اسفناک و فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 300 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت میگویند تورم 28 درصد است
اقای وزیر صنعت تا همین چند سال پیش خوروسازها در بق کرنا میکردند که ما خودکفا هستیم
چنین و چنان هستیم ما در تامین قطعات خودکفا شدیم !! پس چی شد؟؟؟اون همه تبلیغات و شعار و تماما دروغ بود!!!فقط برای مردم فریبی و گمراه کردن مردم بود
!!!!
باز هم جوک داخلی سازی!
دهه ۷۰ و ۸۰ هم دم از بومی سازی همه چیز میزدید اما معلوم شده پوشاک بچه رو هم نمیتونیم تولید کنیم , چون مواد اولیه اش وارداتیه که کاملا هم منطقیه هیچ کشوری صفر تا صد هر چیزی رو تولید نمیکنه چون صرفه اقتصادی نداره اما ما......
وزارت اقتصاد نرخ تورم را دقیق حساب کرده .
همه سرگرمیم
فیلم جدید تمام کشور ایران با بازیگری تمام مردم
معلوم است سیاستهای تولید و عرضه اثر صد در صدی در بازار دارد چگونه می شود یک وزیر این را نفهمد ؟ برای این کشور باید تاسف خورد
منظور از بومی سازی همان فورغون سازی است.
وزیر صنعت: تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد؟؟؟!! وقتی مدرک و تخصص کسی حقوق باشه و در راس وزارت صنعت و معدن قرار بگیره غیر از این ایا تصور دیگری میشود داشت که بازار خودرو تعیین تکلیف و اصلاح شود؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اصلا بحث مدرک نیست چیزی به نام ساختار و قوانین در کشور ما وجود خارجی نداره بیشتر شبیه تشکیلات قبیله ای و عشیره ای است.
وزیرباید استیضاح شود.
آقای وزیرصنعت کشورهای صنعتی مثل آلمان بیشتر دنبال کیفیت هستند تاکمیت این بومی سازی به چه قیمتی است هرقطعه ای از خودرو بایستی علاوه بر ظاهر استاندارد کیفیت استاندارد هم داشته باشد این که نمیشود شما طلب قطعه سازان استاندارد را ندهید وبه تمام کارگاههای زیرزمینی وغیراستاندارد مجوز تولید قطعات خودرو را صادر کنید میدانیدچه فاجعه ای میشود سودجویان فاقد علم از هر آلیاژ قرین به صرفه درتولید قطعات استفاده میکنند خودروی صفر از تهران به سمت قزوین حرکت میکند تمام فلزات براثر حرارن افزایش حجم پیدامیکنن توآخرین پمپ بنزین نرسیده به قم یا قزوین گیربکس ودیفرانسیل زوزه میکشند راننده به تعمیر گاه مراجعه میکند بانیاز به تعویض قطعات دچار میشود ویا اتومبیلی که سه تا یاتاقان ثابت دارد یاتاقان باقطعه غیر استاندارد انبساط پیدا میکند وموتوررا قفل ویا میل لنگ را میبرد ویا قطعات پلاستیکی وپلیمری که از آب کردن پلاستیکهای فاسد جمع آوری شده از سظل زباله ها تولید شده بااولین فشار وحرارت مچاله میشوند لطفا کیفیت را فدای کمیت نکنید مرسدس بنز وبوش گاهی قید میلیاردها دلار را میزنند ولی جنس بی کیفیت تحویل نمیدهند یادم هست 50 سال پیش میگفتند بنز چکش خور دارد یعنی تویک قطعه مثلا کاربوراتور را دهها بارمیتوانید تعمیر کنید اما خودروهای تولید داخل ما بادوبار بازو بسته کردن جای پیچ یامهره گشاد وبایستی کل قطعه را عوض کرد قبلا میگفتند شیر گاز ایرانی وکفش ملی قدیم بهترین هستند چرا دیگر نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام وزیر در بازار متلاطم گول فرمول حاشیه بازار خودرو سازان را خورد . الان هم که انتظارات او و مردم تحقق پیدا نکرده اصلا عذر خواهی که نمکند هیچ در فکر تبرعه خودش و خودرسازان است . با این وزیر اهداف اقتصاد مقاومتی (در کل صنعت و بازرگانی) محقق نمی شود . تا دیر نشده مجلس و رییس جمهور فکری بکنند .
آقای وزیر صنعت . میشه شما دیگه حرف نزنی . چون هر بار که شما حرف می زنی . یک فاجعه در قیمت ها رخ میده !
اتفاقا تمام مشکلات بازار خودرو به خودرو سازان مرتبط است.وعامل گرانی خودرو خودشان هستند زمانی که خودرو پیش فروش شده و باید به موقع تحویل دهند به تعویق انداخته ودوباره فروش فوری وپیش فروش می گذارند تا دلالان راحت بخرند وگرانتر بفروشند مقصر کیست؟
شنبه 1500 میلیارد تومانی بر فعالان بورس و اقتصاد سالم ، مبارک !!
پاسخ ها
دیده بان بورس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
شد 1600 میلیارد تومان !!!
‏یه جوک بگم دلمون شاد شه دورهم بخندیم:

" سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا "
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
خخخخخخخخخخخخ
خيلي خنده دار و باحال بود
حالا منم يه جوك قشنگ ميگم و خنده دار ميگم
سازمان حمايت از مصرف كننده
بورس 5000 واحد مثبت ........... تبریک با 1700 میلیارد تومان معامله !!
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
یه سقوطی بکنه که بیای اینجا تسلیت بگی. اینجا ایرانه بورس معنی نداره
وزیر صنعت درست گفته که تلاطم بازار خودرو به خودروسازان ارتباطی ندارد. به ناتوانی وزیر صنعت ارتباط مستقیم دارد.
آقای وزیر وهم کاران ایشان به طور شفاف بگویند آیا سهامدار ای شرکتهای خودروسازی هستند که چنین از این ها حمایت میکنند؟
از این خالی بندی ها تا حالا چند بار برای ملت انجام شده شما یک جوک دیگه تعریف کن :
" امروزه با همت قطعه سازان و خودروسازان بیش از ۸۰ درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و ... در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود در سال حمایت از کالای ایرانی، با افتخار، تمام قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی کنیم"
اگه 80 درصد داخلی هست چرا 3 برابر شده قیمت لگن ها ؟؟!!
وزیر صنعت: تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد.به سنگ پا فروشان ربط دارد
خوشیحال وزیر که نمیدونه صنعت خودرو چه هست و خمیر کاردستی نیست که بومی سازی بکنه!!!!!!حقوقی هستند واقعا
" تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد "
ببخشید شرمنده ایم ، عمه ما به رحمت خدا رفت وگرنه خواهش میکردم ایشون به عهده بگیرند . بازم ببخشید مشرف فرمودید.
اقای وزیر صمت هر بچه دبستانی متوجه میشود که گرانی خودرو مال این حاشیه بازار است که شما وخودرو سازها درست کرده اید. وقتی خودرو ندارید که به مردم بدهید .برای چی حاشیه بازار درست میکنید.وقتی می توانید قیمت حاشیه بازاردرست کنید. که مردم هرتعداد خودرو که بخواهند شما بتوانید بفروشید.با حاشیه بازار که درست کرده اید نمایندگهای خودرو سازها را به دلال بازی وبورس بازی تبدیل کرده اید.وافرادیکه بیش از یکسال است در انتظار ثبت نام کرده اند خودرسازها خودروهای انها را نی دهند وخودروها را دربازار ازاد می فروشند؟
با صحبت بومی سازی صنعت خودرو جناب وزیر به یاد آقای احمدی نژاد افتادم که می خواست گوشی موبایل رابومی سازی کنند؟اقایان نمی دانند که صنعت وعلم ثانیه ای در حال پیشرفت است؟
چطور با تورم ۲۷.۸ درصد پراید ۲۰ میلیونی شده ۵۰ میلیون ؟
یعنی اینقدر ریاضی تون داغونه ؟
برکنارش کنید.
عرق مردم از راهپیمایی خشک نشده بود که با اولین کادوشون بعنوان پراید ۴۷ میلیونی مواجه شدن! آفرین واقعا!! شما تعهدات قبلی رو عملی نمیکنید بعد فروش فوری میذارید؟ و همه ساکت هستند!! من خودرو نیاز دارم ولی نخواهم خرید با این قیمتا..شده لگن قدیمی میگیرم ولی آشغال ۴۹ تومنی تو رو نمیگیرم!
روحانی سال 92:
تورم را آمار مشخص نمیکنه بلکه جیب مردم مسخص میکنه.
ولی مث اینکه دولت سال 97 جیب مردم را فراموش کرده
متاسفم برای وزیر صنعت. مگر طی این چند دهه از صنعت خودرو ملی وتولید داخلی بااین همه ادعا میتوانند حتی یه پراید بدون اتکا به قطعات خارجی تولید کنند.که حالا میخواهند خودکفا شوند. بخدا به پیغمبر به هرکه میپرستید .یه بچه هم میدونه که 100% خودرو سازان داخلی زیانده هستند. دیگهخ کوتا بشید.چرا به فکر بازار رقابتی وواردات شرکتهای خودرو سازی خارجی نمی افتید .تا این ایران خودرو(تولید داخلی )ببینیم میتونه فقط چندثانیه نفس بکشه!!!!!!!
این وزیر هم مانند ریسش هست که میگه ابرتورم نداریم.
چه جوری گرانی خودرو به خودروسازها ربطی نداره که فروش تحویل فوری رو با فرمول جدید تحویل دادند؟؟؟؟
خواستار استیضاح وزیر صنعت هستیم
اقایون نامحترم لطفا اگر بلد نیستید کشور رو اداره کنید استعفا بدید برین. میدونم دل کندن از حقوقهای نجومی سخته ولی به فکر ایران و مردمش باشید. بیش از این با آبروی ایران در جهان بازی نکنید. حداقل از خدا بترسید.
این افزایش قیمت ها و تلاطم ها در بازار : کاملا ارتباط مستقیم با خودرو سازها و مهم تر از همه شخص وزیر صنعت دارد.
تلاطم بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد . ''گرانی دارو ربطی به وزیر بهداشت ندارد . گرانی مسکن ربطی به وزیر مسکن ندارد . گرانی گوشت و مرغ ربطی به وزیر صنعت ندارد . گرانی سکه و دلار ربطی وزیر دارایی ندارد . گرانی میوه و نهاده های کشاورزی ربطی به وزیر کشاورزی ندارد . در این کشور هیچ چیز به هیچ جیز ربط ندارد پس شما مسئولین حقوقهای نجومی میگیرید که بگید هیچ چیز به ما ربط ندارد پس به کی ربط دارد . وجدان هم خوب چیزیه اگر آدمی ازش بو برده باشه
جناب وزیر
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟
آقاي رحماني وزير محترم ادمهاي بزرگ هميشه با ادمهاي بزرگ كار ميكنن و ادمهاي كوچك سعي ميكنن كه در سطوح مديريتي پايين دست ادمهاي قوي نگذارند .....علت ناكاامدي شما در وزارت صمت دو مسئله است..1- گوش به فرمان و توصيه هاي بخش به اصطلاح خصوصي به معناي اشخاص متنفذ اتاق هاي بازرگاني هستيد2- در چينش معاونت ها ي كليدي چند جوات فاقد تجربه را آورديد كه فقط سفارش شده بودند .....آقاي رحماني با اين دست فرمان پيش برويد فاتحه وزارت خانه خوانده شده و مرخص ميشود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار