بازدید 13231
پیمانه اقتصادی؛

وزیر صنعت: یقیناً قیمت خودرو پایین می‌آید/ مرکز آمار: تورم به ۲۳.۵ درصد رسید/ معاون وزیر: مجوز واردات ۲۶۱ هزار تن گوشت دروغ است؛ قیمت گوشت تولید داخل ۸۰ هزار تومان/ حجتی: قیمت مرغ کاهش یافته است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع اسفند با اوج‌گیری سکه در بازار تهران، عرضه ۲۷۵ میلیون یورو در سه روز، بغداد به واردات انرژی از ایران ادامه می‌دهد، سیلو‌ها پر از گندم و انبار‌ها پر از آرد است، قیمت نفت با امید به متوازن شدن بازار ۲ درصد جهش کرد، قرارداد ۸۲ میلیارد دلاری چین با کویت برای ساخت شهر ابریشم، هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی رایگان شد و شروع سبز بورس در اولین روز از آخرین ماه سال را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 21 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع اسفند با اوج‌گیری سکه در بازار تهران، عرضه ۲۷۵ میلیون یورو در سه روز، بغداد به واردات انرژی از ایران ادامه می‌دهد، سیلو‌ها پر از گندم و انبار‌ها پر از آرد است، قیمت نفت با امید به متوازن شدن بازار ۲ درصد جهش کرد، قرارداد ۸۲ میلیارد دلاری چین با کویت برای ساخت شهر ابریشم، هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی رایگان شد و شروع سبز بورس در اولین روز از آخرین ماه سال را در بر دارد.

در ده ماهه سال جاری مقصد کالا‌های ایرانی بیشتر کدام کشور‌ها بوده است؟

گزارش عملکرد تجارت خارجی نشان می‌دهد، در ده ماهه سال جاری کالا‌های ایرانی بیشتر به پنج کشور چین با ارزش ۷۵۲۴ میلیون دلار، عراق ۷۵۱۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۵۳۱۳ میلیون دلار، افغانستان ۲۵۳۳ میلیون دلار و ترکیه ۲۰۲۶ میلیون دلار صادر شده اند. در مجموع سهم بازار‌های این پنج کشور از کل صادرات ایران ۶۹ درصد بوده است. نکته مهم این که عراق پس از پشت سر گذاشتن کشور‌های دیگر اکنون به یک قدمی چین رسیده و ممکن است این کشور در ماه‌های بعدی با پشت سر گذاشتن چین به اولین کشور واردکننده کالا‌های ایرانی تبدیل شود. همچنین بیشتر کالا‌های وارد شده به کشور در ده ماهه سال جاری نیز از کشور‌های چین با ارزش ۸۹۰۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۵۴۵۶ میلیون دلار، ترکیه ۲۰۳۸ میلیون دلار، آلمان ۲۰۱۸ میلیون دلار و هند ۱۹۲۷ میلیون دلار بوده است. سهم این پنج کشور از کل ارزش کالا‌های وارد شده به کشور در ده ماهه سال جاری ۵۷ درصد بوده است. جزئیات بیشتر

وزیر صنعت: یقیناً قیمت خودرو پایین می‌آید

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت خودرو‌ها گفت: اگر تیراژ تولید خودرو بالاتر رود که الان نسبت به قبل بهتر هم شده است، روی قیمت تأثیر می‌گذارد، ولی بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر خودروساز قیمت را بالا نگاه دارد به نفع اوست. در حالی که ما یک قیمت محاسباتی داریم که سازمان حمایت از مصرف کننده با ضوابط خود آن را مشخص می‌کند و بازار هم به علت اینکه تقاضا بیشتر شده یا به هر دلیل دیگری قیمتش با قیمت محاسباتی متفاوت است که ما گفتیم این ما به التفاوت را باید خودروساز به حساب خزانه بریزد تا خودش ذی نفع نباشد که قیمت را بالا نگاه دارد. رحمانی افزود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، یقیناً قیمت حتما پایین می‌آید و روی قیمت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می‌ایستد. وی با بیان اینکه کاهش قیمت در هر خودرویی متفاوت است، اظهار کرد: باید بگویم قیمتی را باید مشخص کنیم که دلالان وارد بازار نشوند که با افزایش عرضه خودرو این اتفاق نیز خواهد افتاد. به نقل از ایسنا؛ وزیر صنعت تأکید کرد:  آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده است. ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است. رحمانی ادامه داد: واقعا مردم با ما در خودرو‌هایی که پیش فروش شده بود خوب همراهی کردند و داریم مرتب خودرو‌ها را تحویل می‌دهیم. من خواهش می‌کنم مردم به دلال‌ها اعتماد نکنند و آنانی که واقعاً به خودرو نیاز دارند توصیه مان این است که همان‌ها مراجعه و برای خرید اقدام کنند.

شروع اسفند با اوج‌گیری سکه در بازار تهران

محمد کشتی آرای، عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با تابناک اقتصادی پیرامون روند نرخ گذاری دیروز بازار سکه تهران اظهار داشت: شروع بازار طلا و سکه تهران، با توجه به رشد ۱۷ دلاری اونس جهانی در ابتدای صبح، در مسیر افزایشی حرکت کرد. همچنین با رشد نرخ ارز به حدود ۱۳۵۵۰ تومان، شاهد جهش نرخ سکه نسبت به روز قبل بودیم. در نتیجه‎ی این دو عامل (رشد اونس جهانی طلا و نرخ ارز) باعث افزایش دوباره بهای انواع سکه در بازار شد. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به روز قبل ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر شد. همچنین بهای سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه‌های یک گرمی ۸۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۴۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در،  یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود.

عرضه ۲۷۵ میلیون یورو در سه روز

طی سه روز هفته جاری، بیش از ۲۷۵ میلیون یورو توسط صادرکنندگان و بانک مرکزی برای تأمین ارز ثبت سفارش‌های وارداتی در سامانه نیما فروخته شده است.  به نقل از بانک مرکزی، سهم صادرکنندگان غیرنفتی از مبلغ ارز فروخته شده، بیش از ۶۰ درصد بوده که به عبارتی به طور متوسط در هر روز یکصد میلیون دلار ارز برای واردات تأمین شده است. گفتنی است، روند عرضه ارز حاصل از صادرات و نیز تأمین ارز توسط بانک مرکزی در ایام پایان سال افزایش پیدا می‌کند؛ ضمناً محدودیتی برای تأمین ارز ثبت سفارش‌های کالا‌ها با ارز‌های در دسترس بانک مرکزی وجود ندارد و بانک‌ها و صرافی‌ها از طریق سیستم بانکی می‌توانند برای تأمین ارز ثبت سفارش خود اقدام کنند.

شروع سبز بورس در اولین روز از آخرین ماه سال

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه اول اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۱۰۲ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. شاخص سهام، بهمن را با افت 5 درصدی به پایان رساند. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰۸ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۱۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۱ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۵ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۴۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۷ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۷ واحد افزایش معادل  ۱.۷۴ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۶۰ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۴۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.
بورس

رشد اندک سهام آسیایی با ازسرگیری مذاکرات تجاری

روز چهارشنبه، پس از آغاز دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا در واشنگتن سهام آسیایی اندکی رشد کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست در ابتدای معاملات ۰.۲ درصد رشد کند. نیکی ژاپن ۰.۸۴ درصد رشد کرد.  بازار‌های چین هم دیروز در ابتدای معاملات رشد کردند. شاخص کامپوزیت شانگ‌های ۰.۲ درصد سود کرد، درحالی که کامپوزیت شن‌زن ۰.۳۲ درصد بالا آمد. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۰۴ درصد جهش کرد. ترامپ سه‌شنبه شب گفت که مذاکرات تجاری آمریکا و چین به خوبی پیش می‌رود و اشاره کرد با تمدید ضرب‌الاجل یکم مارچ، مشکلی ندارد.

خیز «تسه‌ها» برای کانال قیمتی بالاتر؟

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ «تسه ۹۵۱۲» دیروز بیش از ۸/ ۱ درصد رشد داشت و به قیمت ۵۶ هزار و ۸۸ تومان مبادله شد. قریب به اتفاق سایر سررسید‌های وام (به غیر از ۳ مورد) در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمت آن‌ها به مرز ۵۷ هزار تومان تنزل کرد. پس از دو رشد قدرتمند و متوالی بهای تسه اسفند ۹۵ بازهم به کانال ۵۶ هزار تومانی وارد شد. از ابتدای آذر ماه هرگاه این اوراق به این کانال قیمتی ورود کرد با برخورد با مقاومت‌های سنگین نزولی شد و فقط دو بار به تاریخ ۲۱ آذر و ۱۶ دی توانست به بالای مرز ۵۷ هزار تومان صعود کند که عمر دوام آن هم در این کانال قیمتی بیش از یک روز نبود. انتشار گزارش تحولات بهمن ماه بازار مسکن بانک مرکزی در روز‌های آینده می‌تواند بر مسیر صعودی این اوراق اثر بگذارد.

مرکز آمار: تورم به ٢٣,٥ درصد رسید

مرکز آمار ایران گزارش داد: در بهمن ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٨,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٢,٣ درصد‌ می‌باشد؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٤٢,٣ درصد بیشتر از بهمن ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٣٩,٦ درصد) ٢.٧ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٧ به ٢٣.٥ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٠.٦ درصد) ٢.٩ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٤,٥ درصد و در گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» ١.١ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به بهمن ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٦٤.٣ و ٣٣.٥ درصد می­باشد.
وزیر صنعت: یقیناً قیمت خودرو پایین می‌آید/ مرکز آمار: تورم به ٢٣,٥ درصد رسید/ معاون وزیر: مجوز واردات ۲۶۱ هزار تن گوشت دروغ است؛ قیمت گوشت تولید داخل ۸۰ هزار تومان/ حجتی: قیمت مرغ کاهش یافته است
بغداد به واردات انرژی از ایران ادامه می‌دهد

تارنمای «بلومبرگ» گزارش داد که بغداد، به رغم تحریم‌های آمریکا، به واردات انرژی از ایران ادامه خواهد داد و در این زمینه به توافق نهایی با تهران نزدیک شده است. «عبدالکریم هاشم مصطفی» مشاور ویژه نخست وزیر عراق در حاشیه کنفرانس خاورمیانه که به میزبانی «باشگاه والدای» در مسکو برگزار شد، به بلومبرگ گفت: هیأت بزرگی از بانک مرکزی ایران [به عراق]آمد و پیشنهاد تجارت با یورو را مطرح کرد. پیشنهاد‌های دیگر شامل تجارت با دینار عراقی یا نفت است. به نوشته بلومبرگ، آمریکا از عراق خواسته است تا به خرید گاز طبیعی و برق از ایران پایان دهد. اما دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق درخواست آمریکا را رد و موقتا عراق را از تحریم‌های ضدایرانی معاف کرده است. مشاور ویژه عبدالمهدی گفت: آمریکا تحریم‌هایی وضع کرده است، اما ما حق داریم که از منافع ملی خود دفاع کنیم. همیشه به آن‌ها (آمریکایی ها) گفته ایم که ما دوستان شما هستیم، اما بخشی از سیاست‌های شما در منطقه نیستیم. آمریکایی‌ها این را به خوبی می‌دانند و این برای آن‌ها چیز جدیدی نیست.  

سیلو‌ها پر از گندم و انبار‌ها پر از ارد است

یزدان سیف در واکنش به مباحث مطرح، مبنی بر خالی بودن سیلو‌های گندم و آرد استان اصفهان، اظهار داشت: ما این مسأله را به شدت تکذیب می‌کنیم و هم اکنون در حال تنظیم شکایتی علیه شخصی هستیم که این مباحث را مطرح کرده است.  مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: این فرد باید درباره اطلاعات غلطی که ارائه کرده و اقدام به تشویش اذهان عمومی نموده، توضیح دهد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه احتمال قاچاق هر محصولی از کشور وجود دارد، ادامه داد: سامانه خرید گندم و فروش آرد به همین دلیل راه اندازی شده تا از قاچاق این محصولات جلوگیری کند. سیف با اشاره به اینکه این سامانه از ابتدای سال ٩٧ فعالیتش را آغاز کرده است، گفت: کار سامانه آزمایشی از شهریورماه و آغاز عملیات اجرایی آن از  دی ماه بوده است. وی تأکید کرد: برای تمام واحد‌های صنفی که دارای پروانه کسب هستند، در این سامانه به میزان لازم آرد تامین شده است. معاون وزیر جهاد با بیان اینکه کارخانجات، نانوایان و صنوف مربوطه عضو این سامانه هستند، افزود: در این سامانه کاملا مشخص می‌شود چه کسی آرد فروخته، چه کسی آن را خریده و چه کسی براساس آن گندم دریافت می‌کند. در واقع به صورت مویرگی تمام شبکه خرید و فروش را رصد می‌کند تا از قاچاق محصول و خروج آن از شبکه توزیع جلوگیری شود. سیف با تأکید بر اینکه در کشور به هیچ عنوان کمبود آرد و گندم نداریم، گفت: مباحثی که توسط این فرد عنوان شده یا از ناآگاهی بوده یا عمدی در آن بوده است، چون ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ٩.٥ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده ایم، افزود: برداشت این محصول نیز از حدود دو ماه دیگر در کشور آغاز می‌شود و پیش بینی اولیه ما خرید بیش از ١١ میلیون تن گندم است. /مهر

وزیر جهاد کشاورزی: قیمت مرغ کاهش یافته است

محمود حجتی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: سیب و پرتغال شب عید به اندازه کافی خریداری شده و در سردخانه مراکز استان‌ها انبار شده و بر اساس زمانی که ستاد تنظیم بازار مقرر کند، توزیع می‌شود. به نقل از ایسنا، وی درباره توزیع گوشت در کشور بیان کرد: گوشت هدفمند توزیع می‌شود و در اختیار ستاد تنظیم بازار و تعاونی‌ها واتحادیه‌ها قرار دارد. قیمت مرغ نیز از دیروز کاهش یافته است و امیدواریم به قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده یعنی ۱۱۵۰۰ توزیع شود.

قیمت نفت با امید به متوازن شدن بازار ۲ درصد جهش کرد

چهارشنبه شب، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند و شاخص برنت به بالاترین رکورد امسال خود رسید. امید به این که بازار‌های نفت در ادامه امسال به کمک توافق کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، متوازن شود، قیمت‌ها را تقویت کرده است. همچنین پس از مشاهده نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، بازار‌های سهام جهان رشد کردند و باعث بالا رفتن قیمت‌های نفت شدند. تا ساعت ۲۲:۱۰ به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیو تی‌آی، برای تحویل در ماه مارچ، ۱.۰۳ دلار یا ۱.۸۰ درصد جهش کرد و به ۵۷.۱۲ دلار رسید. قیمت قرارداد‌های پیش‌خرید جدید، برای تحویل در ماه آوریل، که حجم معاملات بالاتری را به خود اختصاص داده بود با ۱ دلار  یا ۱.۷۷ درصد افزایش به ۵۷.۴۵ دلار (رکورد ۲۰۱۹) رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم ۸۹ سنت یا ۱.۳۳ درصد جهش کرد و به ۶۷.۳۴ دلار رسید که بالاترین رکورد ۲۰۱۹ آن محسوب می‌شود.

معاون وزیر: مجوز واردات ۲۶۱ هزار تن گوشت دروغ است؛ قیمت گوشت تولید داخل ۸۰ هزار تومان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد، ادعا‌های مطرح از سوی یک کارآفرین برتر در برنامه زنده تلویزیونی که خودش هیچ اهلیتی برای واردات گوشت قرمز ندارد، سراسر کذب محض بوده و جای تأسف برای صدا و سیماست که به چنین افرادی اجازه تشویش اذهان عمومی را می‌دهد.  علی اکبر مهرفرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این کارآفرین ادعا کرده که در گرجستان ۲۶۱ هزار تن مجوز واردات گوشت قرمز به افراد خاصی داده شده است. این موضوع کاملاً دروغ است، چرا که کل مجوز‌های صادر شده برای واردات گوشت از این کشور که به حدود ۳۰ و چند شرکت داده شده، حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تن بوده و اینکه ۲۶۱ هزار تن مجوز برای آدم‌ها یا شرکت‌های خاص باشد، دروغ است؛ چرا که هم به بیش از ۳۰ شرکت مختلف مجوز واردات داده‌ایم و هم اینکه میزان و تناژ مجوز‌های صادره فاصله چشمگیر و معناداری با ادعای خلاف واقع آن شخص دارد. همچنین این کارآفرین قیمت ۱۲۰ هزار تومانی را برای گوشت‌های وارداتی مطرح کرده اند، در حالی قیمت گوشت قرمز تولید داخلی هم این‌قدر گران نیست و بر اساس سامانه سازمان حمایت، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی تولید داخل حدود ۸۰ هزار تومان به صورت لاشه و طبق سامانه بانک مرکزی هم کیلویی حدود ۸۶ تا ۸۷ هزار تومان است.

قرارداد ۸۲ میلیارد دلاری چین با کویت برای ساخت شهر ابریشم

کویت و چین قراردادی را برای توسعه «شهر ابریشم» به ارزش ۲۵ میلیارد دینار کویت معادل ۸۲.۲ میلیارد دلار منقعد کردند که یک پروژه وسیع محسوب می‌شود. بر همین اساس، قرار است در این شهر جدید فرودگاه، مراکز تجاری بزرگ و دیگر امکانات در کنار ۵ جزیره دیگر کویتی ایجاد شود. این شهر به وسعت ۲۵۰ کیلومتر مربع و در منطقه شمالی سوبیا قرار دارد. در مراسم انعقاد این قرار داد معاون توسعه ملی و کمیسیون اصلاحات بانک خلق چین، و نیز مقامات ارشد کویتی حضور داشتند. مقامات کویتی اعلام کردند، مذاکرات با طرف چینی به بررسی فاز نخست پروژه شهر ابریشم می‌پردازد که با هدف ایجاد ناحیه تجاری منطقه‌ای در بندر مبارک، منطقه لوجستیکی برای کالاها، فرودگاه بین المللی و خط آهن برای ترانزیت کالا و مردم و نیز شهر صنعتی برای در بر گرفتن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است. /ایبنا

هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی رایگان شد

نمایندگان در نشست علنی عصر روز چهار‌شنبه در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. طبق این پیشنهاد رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف مطرح شده است. در این بند الحاقی آمده است که کلیه واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز (با رعایت الگوی مصرف) معاف هستند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش و پرورش حداکثر تا دو ماه ابلاغ و اجرا می‌شود. /فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۸
خسته شدیم از بس حرف بی عمل از وزرا شنیدیم . پراید رو کردید 50 میلیون بعد 2 میلیون کم میکنید و ادعا میکنید ارزون شده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اقای وزیر هم همدست شعبده بازی خودروسازان در کمال خواب مجلس و نهادهای نظارتی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
بابت این کار حقوق هم میگیره
بابت بسته شدن کارخونه ها حقوق هم میگیره
صد ساله فقط عرزه فروختن نفت خام رو داریم هیچ فرقی هم نمیکنه کی رو کار بوده و هست
فقط عرضه فروختن نفت خام اون هم با التماس و اینکه وای دیدید ازشون امتیاز گرفتیم که نفتمون رو بفروشیم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.
داداش خیلی وقته خودتون بازار را دادین به دلال ها
پسر عموی من کارمند پتروشیمی با 15 میلیون حقوق هست و خانمش هم شاغل در بنیاد جانبازان و ایثارگران با 3 میلیون حقوق هست، ایشون علاوه بر دو خودروی خودش و خانمش، 3 تا خودرو فروش فوری خریداری کرده و در بازار 10 میلیون بالاتر برای فروش گذاشته.
خودمون هم به خودمون رحم نمیکنیم
masoud
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
هی میگن کاهش یافت کاهش یافت همین جوریم داره
گرونو گرون تر میشه.
شاید واسه خودشون کاهش یافته خبری از مردم ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
همشون دستشوت توی یک کاسه است ، وزیر ،خودرو ساز ، سازمان حمایت ، نماینده مجلس
همشون میخوان گرونتر بشه تا مردم ضرر کنند اگر به فکرمردم بودند که وضعمون این نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
وزیر صنعت یکی یدونه نازو دردونه
چه قدر خوبه، امید میده، چه با صفا، چه بی ریا، همش می گه همه چی خوبه، اوضاع عالیه، عالی مالیه، بچه های خوب پراید بخرید پنجاه بخرید، چون که ارزونه، اگه نخرید صادر می کنیم اونوقته که
. ماشین ندارید، بیچاره می شید
آخرش می گه نازو دردونه همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم .عزیزان من ستاره بچینید علی برکت اللهه .
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
پراید را بروید از همان برادران عراقی ارزانتر بخرید . کلیپ صادرات خودرو را مردم سر مرز دیدند یعنی بالا بردن قیمت دلار و بی ارزش کردن ریال در مقابل چه کارهای که انجام میگیرد . آمریکا ارزش دلارش را کم میکند اما نه اینقدر یک درصد یا دو درصد . برای جمعیت صد میلیونی هم برنامه ندارند فقط با شعار فقط با ایده پردازی
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
به گفته وزیر دقت کنید
مابه‌التفاوت قیمت به خزانه واریز شود تا خودروساز ذینفع نباشد و قیمت را بالا نبرد!
دم خروس بیرون زد!
پس مشخص شد ذینفع اصلی کیه!
در ضمن چطور ممکنه تورم میانگین رشدش 2.9 باشه اما نقطه ای 2.7 درصد. اونایی که آمار خوندن میدونن چی میگم!
همچنین چطوره که نهادهای رسمی میگن تورم بخش مسکن نسبت به ماه مشابه پارسال 100 درصد بوده اما اینجا زده 23 درصد؟!
دلیلش اینه که بخش مسکن مهمترین قسمت تعیین کننده تورمه و اگه درست محاسبه میشد همین آمار صوری درصد تورم رو به 48 می رسوند!
(قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی تولید داخل حدود ۸۰ هزار تومان به صورت لاشه و طبق سامانه بانک مرکزی هم کیلویی حدود ۸۶ تا ۸۷ هزار تومان است.) اما در یزد قیمت گوشت با توجه به کیفیت اون بین 85 تا 95 هزار تومان متغییره آخرین قیمت رو اواخر بهمن در فروشگاه مرکزی رفاه یزد بین 88 تا 93 هزار تومان نوشته بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
پارسال بهمن ماه لاشه نهایتا 33 بود
حالا 80 رو بر 33 تقسیم کن ببین درصد افزایش میشه 142 یا 92 مرکز آمار!
متاسفم برای خودم که تو وزیر صنعت کشورم باشی .
این فروش فوری خودرو ها ظلمی هست که دارن در حق افرادی که خودرو پیش خرید کردن انجام میدن من سال ۹۶ خودرو پیش خرید کردم و ماه ها داره از موعد تحویل خودرو به من میگذره پیگیری میکنم میگن خودرو نداریم باید صبر کنید اما از همون ماشین فروش فوری میزارن و بهانشون تنظیم بازاره انگار ما میخوایم ماشین را تو یه کشور دیگه ببریم اقا جان همین پیش فروشها را بدین به مردم هم میاد تو همین بازار و بازار را تنظیم میکنه
متاسفانه خودرو سازان دارن به مردم اجحاف میکنن قانون هم ازشون حمایت میکنه
ما هم یقین داریم که قیمت خودرو پایین میاد و دلا میشود سه هزار تومن منتها در خاب و خیال و در داخل مغز توهم زده ما و نه در واقعیت....
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
من هم مثل وزیر حدس میزنم صنعت میگم پراید میشه 3 میلیون. در علم مهندسی پیش بینی همیشه و همواره اشتباه است. یک جستجو در اینترنت بکنید.
نکته جالبی تو حرف وزیر صنعت هست . قسمتی از پول رو خودرو ساز به خزانه میده . این یعنی دولت هم در سود شریکه خودرو ساز شده. حالا چطور دولت از سود خودش میگذره بخاطر مردم تو این شرایط کسری بوجش اله واعلم
بعدم تجربه ثابت کرده هرچی مسئولین گفتن شما برعکسش کنین . اون میشه حرف راست
چین پروژه جاده ابریشم رو داره اجرا میکنه ولی با ایران کاری نداره. فقط ماهیگیرهاشو جنسهای بنجولش رو با پول نفت با ما عوض میکنه
کجایی دنیاییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
جناب وزیر خارجه چبن از جناب ظریف تعریف کردن و به گفته سیمای وطنی سخنرانی جناب ظریف رو صدها میلیون چینی از تلویزیون سرزمین اژدها تماشا کردن و میخکوب صحبت های وزین وزیر ایرانی شدن
بله چینی ها آرزوی داشتن وزیری چون جناب ظریف دارن بله ما بهترترینیم. علی برکت الله
از نظر من کارگر تورم نسبت به پارسال دویست درصد است این فرمول محاسبه هم مثل فرمول درصد سود وامهاست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
استعفای دولت بهترین راه هست
حسنعلی
| France |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
فرض کنید دولت استعفا دهد. چه کسی قادر خواهد بود کشتی در حال غرق شدن را
نجات دهد؟ ما یک کیسه فق مدیر داریم و تئوری احتمالات.
من حقوق مستمر خودم را یک هفته تمام کردم و شروع به قرض کردن نموده ام.
بقول وزیر صنت قیمت خودرو را جوری تعیین میکنیم که دلالان نخورند چون خود ما از هر کسی بهتر میخوریم!مردم هم دلشان خواست بخرند دلشان هم نخواست باید بخرند چون فقط همین راه را دارند
دولت احمدی نژاد گوشت دوبرابر شد تورم میگفتن 50 درصد الان گوشت چهار برار شده تورم 23 درصد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
اقای همتی میفرمایند ۳ درصد تورم
اقای وزیرچه میفزمایید? مگرجیب خودروسازبا خزانه فرق دارد,,,
شمارابخدااین نرخ دروغین تورم رامنتشرنکنیدچون مثل پاشیدن نمک برزخم مردم است
منظور از افزتیش یعنی 20 میلیون میاد روش و منظور از کاهش یعنی هزار تومن کم میشه از روش
ینی این مرکز امار رو باید گل گرفت، این مرکز امار روی پینوکیو رو سفید کرده، بهتره اسمش بذارن مرکز امار دروغ اخه تورم 20 درصد الان؟
آقای وزیر
خودرو بالا نمی رفت اگر خودروهای سفارش قبل را که موعد تحویل آنها گذشته است را تحویل داده بودید.
خودرو بالا نمی رفت اگر خودروهای ثبت سفارش شده غیر لوکس را در گمرک نگه نمی داشتید.
خودرو پایین می آید اگر تعرفه حداکثر بیست درصدی برای خودرو های مشابه از دیگر کشور ها بگذارید
خودرو پایین می آید اگر خودرو را از نمایندگی با تحویل فوری بشود خریداری کرد.
قدرت خرید مردم درست می شود اگر بر پایه گفته های افرادی نظیر جنابعالی دچار توهم نشویم.
فک کنم مرکز آمار اون ممیز رو اشتباهی گذاشته، حداقل 235 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
نه بابا اینجوری هم نیست دیگه!
حالا شاید یه دونه عدد یک رو از اولش اشتباهی! پاک کردنالبته توجه کنید جا نیفتاده، بفرموده اشتباه کردن و پاک کردن
وزیر محترم صنعت همش وعده و صحبتهای قشنگ پس کی وقت عمل به وعدهاست ؟
این بنده خدا هم مونده چی بگه. آقا استعفا بده خودت را راحت کن. اینقدر هم یکی به نعل و یکی میخ نزن.
ایا کسی فکر میکرد با ان همه شهید و جانباز سرنوشت ملت با این وضع گرانی به این روز سیاه بیافتد متاسفم فقط همین
همش حرف همش حرف همش حرففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف ان هم نوع مفت
اصلا ما مردم هم به این وزیر میگم حتما مطئنا خودرو ارزان نمیشه واین یک دورغ است که خود وزیر هم می دونه وعامدا دورغ میگه خودروهایی که موعد تحویلشان ماها گذشته را به اسم تنظیم بازار نه به مردم بلکه به اطرافیان ونمایندگان خودورو فروشها با دوبرایر فیمت قبلی می فروشند.بعد ثبت نامی ها می گذارتد تا دور بعدی که دوباره به بهانه های دیگه فیمتها را افزایش بدهند تا بتوانند به فیمت بازار به انها بفروشند هرکه ثبت نام می کند وبه این خودوسازها اعتماد می کند عقلش از دست داده
جناب رحمانی، لطفا مردم رو ابله فرض نکید. با آمدن شما در وزارت سمت، وضعیت خیلی چیزا بدتر شد از جمله خودرو. شما هم متاسفانه همچون رئیس جمهور محترم، بی تدبیر و مدیر ضعیفی هستید. دود این بی تدبیری و سوء مدیریت شما به چشم مردم میره. قطعا بدانید چوبشو خواهید خورد.
روزی بیاد که کاری از دست کسی ساخته نباشه
اگر مرکز آمار را پینوکیو فرض کنیم الان باید دماغش به استرالیا هم برسد
تورم ۲۳.۵ درصدی !!!!!!!
ما رو چی فرض کردن 23 درصد !!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
من و شما وسایرین می دونیم چی فرض کردن خودشون فرض نکردن با رفتارهای ما باور کردن عزیز جان باوووووور
اقای وزیر چرا به دروغ وعده میدهید؟؟؟!!شماهر وقت میخواهید قیمت خودرو‌را افزایش دهید و با ایجاد جو ناسالم مردم را فریب داده و سپس با فراخوان فروش خودرو کلاه سر مردم بدبخت میذارید و جیب مردم خالی و سپس وعده سر خرمن گرفتن خودرو به مردم میدهید!!!!بعد در تاریخ تحویل بشین تا بهتون خودرو بدیم!!!!! همین الان من یکی از این مردمی هستم که کلاه شما سرم رفته .تاریخ تحویل خودرو اردیبهشت ۹۷ بکده تا الان به هزار جا رفتم اما دستم به عکس خودرو نوشتیم هم نرسیده است .خداوند برای شماها نسازد که با وعده های وروغین کلاه سر مردم میزارید؟؟؟؟
دروغ تا کی. میانگین حداقل تورم ۱۸۰درصد است.قیمت میوه نسبت به سال گذشته۳برابر شد.گوشت۳برابر.مرغ۲.۵ برابر.نوشیدنی ها ۲برابر.پوشاک۲برابر.لبنیات۱.۵برابر.ماهی۲.۵برابر .سبزیجات۲برابر .مسکن۲برابر. اجاره و رهن مسکن۲برابر. تورم ۲۰درصدی رو از کجا آوردند. چراو تا کی با شعور مردم بازی!!!! با اعلام این آمار دروغ درخصوص نرخ تورم بیشتر روی اعصاب مردم میرید. بس کنید بخدا مردم رو روانی کردید.
از این جماعت خواب زده¿
قیمت های کارخانه حداقل باید۴سال ثابت بمانند نه اینکه هرچقد دلالان فروختند شما ۵درصد زیر قیمت دلال بفروشید.
من به عنوان یک قطعه ساز می گویم که یقینا نه تنتها قیمت خودرو پایین نمی اید بلکه با دلار 14000 تومانی باید به دنبال پراید 70 میلیونی هم باشید مگر انکه نرخ ارز کاهش یابد وگرنه کاهش قیمت خودرو محال است چون اولا مواد اولیه به واسطه محدودیت های ارزی وارد نشده و موجود نیست و ثانیا قیمت آن متناسب با نرخ ارز ازاد بالا می رود پس بدون کاهش نرخ ارز خودرو کماکان به سیر افزایشی ادامه خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
آقای قطعه ساز!!شما که با دلار حساب میکنی چرا دلار اومد پایین قیمتا برعکس بالا رفت؟!! پرایدو بکن ۱۰۰ میلیون من یکی بخر نیستم!
دروغ شده کار هر روز مردم بیچاره چه کنند,نخرید ملت نخرید ای مردم اگاه باشید که کسی برای ما کاری نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
این داستان ادامه دارد . چون خودتون خواستید و جناب زنگنه هم فرمودند تا جا داره ادامه داره
ماشینهای پیش فروش هر چه بخوان بیشتر از قیمت حاشیه بازار زمان ثبت نام ( توجه کنید قیمت حاشیه بازار زمان ثبت نام) بیشتر حساب کنند کاملا غیر قانونی است و با مراجعه به مراجع قضایی و نظارتی حکم به نفع خریدار صادر خواهد گردید.
این وزیر صنعت به درد نمیخورد همان روز اول گفتم..........و تمامی وزراء و نماینده های خواب آلود........انگار خبر ندارن مردم در چه وضعیتی به سر میبرند.........تو که عرضه کاری رو نداری چرا قسم میخوری و نماینده میشی
آقاي وزير صنعت ، چرا آمار خلاف واقع مي دهيد؟ كي گفته توليد خودرو بيشتر شده؟ با چه منطقي؟ بسياري از قطعه سازان ورشكست شدن . سال گذشته هر موقع تو جاده نيشابور به بينالود رفت و آمد داشتيم حداقل 10 تا كاميون پر از خودرو توليد شده كارخانه بينالود حركت مي كرد ولي ديروز دقت كردم و فقط يك كاميون ديدم كه خودرو حمل مي كرد. آن چيزي را كه به چشم خودمان مي بينيم باور كنيم يا آمار دورغ و كذب شما و خودرو سازان را؟ خودرو سازان توليد ندارند و حتي نمي توانند تعهدات ماههاي قبل خود را تحويل دهند چه رسد به ثبت نام هاي جديد.
{مدیرانی که هم پاداش نجومی گرفتند و هم به کار بازگشتند و هم دریافتیهای کلان و نجومی دارند تحت عنوان بودجه محرمانه و .......} و هم از رانتهای اقتصادی و مالی و......سوء استفادههای کلان میکنند و در خارج حسابها بانکی خود را پر میکنند (بر اساس جدیدترین امار حدود 300 میلیارد دلار در حساب اقایان و اقازاده هایشان در خارج از کشور پس انداز شده است )این ادمها خائنین به این مملکت و مردم هستند و تا این این افراد و همکیشان اینها هستند دیگر نیازی به خیانت و دشمنی امریکا و اسرائیل و دشمنان خارجی نیست اینها که زیاد هم هستند باعث شدند اعتماد مردم به مسولین بسیار کم شود و مسولین اعتبارشان در بین مردم بسیار کاهش یافته و این برای مملکت بسیار ناگوار است مردم و بخصوص جوانان چیزی را که به عیان میبینند باور میکنند نه ان چیزی که مسولین میگویند و شعارش را میدهند اکثر مسولین زندگی اشرافی دارند ولی در مقابل دوربین و برای مردم حرف از ساده زیستی و ...... میزنند و این یعنی خیانت و ظلم به مردم و این مملکت
اخه چرا کسی که حقوق خونده را میذارید جایی که باید طرف تحصیلات صنعتی داشته باشد اخه چرا با جون هفتاد میلیون بازی می کنید یعنی تو این کشور به این بزرگی یه ادمی که هم مدیریت داشته باشه هم صنعتی باشه نداریم خب همین میرسلیم میکردید وزیر صنعت یا هر کسی که حداقل سررشته داشته باشه
اخرتاكي مسولين محترم دروغ ميگويند گوشت ران گوسفند در فروشگاه هاي كورش ١١٥هزارتومان است
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
پیشنهاد میدم تابناک یه بررسی کنه بین رابطه معاونین و دست اندرکاران جناب آقای وزیر و اعضای هیات مدیره شرکتهای خودروسازی در گذشته و حال حتماً چیزهای جالبی پیدا میکنه علت گرانی خودرو هم مشخص میشه!
آقا رحمانی خودش کار فرماست به خدا حرفاشون دروغ است
آقای وزیر صنعت همه حرف هایش شانسیه . میگه . درست از آب در امد ژست می گیره . درست در نیامد . ماست مالی میکنه !
وزیر جون یقینا قیمت مردها رو جلوی همسر وبچه هاشون پایین آوردین.کاری کردین که کسی جرات نداره مهمون دعوت کنه و باعث مشکلات برای همه شدین
‏برخی از تاکتیک های طراحی شده در اتاق فکرهای مسئولین

●بحران آب را بیاندازید گردن مردم(سهم مصرف خانگی۳ درصد است)
●گرانی دلار را به خاطر انباشت دلار در خانه های مردم است
●گرانی خودرو به خاطر آن است که مردم برای ثبت نام هجوم می برند
●و صدها مورد مشابه

و هیچ تقصیری متوجه مسئولین نیست!
مرکز آمار تورم چی رو اعلام کرده؟
کلی خندیدیم.
خدا خیرش بده
آقا یه گزارشگر بفرستید بره پیش رئیس مرکز آمار . کلی سوژه خنده است .
اصلا تو عید سریال نمیخوایم ، همین بیاد تو تلویزبون حرف بزنه فقط .
دروغ می گویند هرچندروزی وزارت صنعت می گوید افزایش قیمت خودرو غیرقانونی وواقعی نیست اماازطرف دیگرقیمت بالاتر می رود احتمالا دست خودشان درکاراست وبادلالان زدوبند دارند.عجب شیر تو شیری شده.
کی دقیقا؟ منظور از کی ...کی میباشد؟
تابناک عزیز شما رو بخدا حرف ها و پاسخ های مسئولین و بخصوص دولت مردان را درج نکنید از نمک و سوهان گذشته مثل تیر به جان مردم میشینه . ختم کلام اقتصاد و اهرم عرضه و تقاضا کار خودش رو انجام میده . چه بخواهیم و چه نخواهیم و این وسط تنها هنر دولتیان کاهش ارزش پول ملی برای جبران کسر بودجه است . هر چند سال بعد از چاپ و تکثیر حجم نقدینگی ، یک دوره کاهش ارزش ملی داریم . که این چرخه متاسفانه فواصلش داره کوتاه تر و کوتاه تر میشه . همه دست اندر کاران هم اینو میدونن . حالا که استراتژی های این کشور در سیاست خارجی و داخلی و نوع مدیریت تغییر نمیکنه . لااقل از درج حرف های تکراری و در حال حاضر تیر در قلب خودداری فرمایید .
آقای وزیر عافیت باشد معلوم هست که تازه از خواب بیدار شده اید و از همه چیز بیخبر هستید.
رحمانی جان هی جنگ زرگری راه بنداز! پرایدو بکن ۲۰۰ میلیون نامردم اگر بخرم!
کسانی که خودرو پیش خرید کردن و الان خودرو ساز به آنها خودرو نمی دهد در حالیکه خودرو فروش فوری دارند حقشان است که در انتظار خودرو حالا حالا ها بمانند ! همین ها باعث شدند که خودرو روز به روز گرانتر شود
قیمت خودرو قطعا پایین میاد.

بزک نمیر بهار میاد....
خدایا به دادمان برس
این یقینا شما ما رو کشته آقای وزیر.کلا وزیر به این شلی تا حالا تو عمرم ندیده بوده.حال نداره حرف بزنه.
وزیر محترم بی تدبیری و ناامیدی
حضور شما در وزارتی که اصلا جایگاه شما نیست سوداگران بازار خودرو را بی نیاز از جستجوی تدبیر کرده است و هر روز جوانه امید در دلشان به درختی تنومند تبدیل می شود. شما وزیر تدبیر و امید دلالان هستید نه ملت!
وزیر صنعت و کشاورزی و خود رئیس جمهور خیلی قشنگ و با کلاس به ریش ملت دارن میخندند. پرایدو بردن بالا الانم به زیر 5 درصد بازار میفروشم. ملتم که معلوم الحالن. از ماست که برماست
رئیس محترم مرکز امار نمیدونم چرا تورو گذاشتن رئیس مرکز امار لااقل یه دو دوتا ساده رو نمیدونی. تورم 23 درصده؟ مرغ 16 هزار و گوشت 120 هزار و رب 17 هزار؟داداش چی میزنی؟
مفهوم یقینا چیه؟
وای ما ملت که وزیر صنعتش تو هستی ومرکز امارمان که تورم 100درصدی را 23درصد اعلام می کند
انقدر دروغ به مردم گفتن شب خواب دروغ می بینیم.
مردم ایران همش دروغ 6ساله حرف مفت مفت از این دولت شنیدیم بدبخت شدیم من خودم رای به روحانی هردو دوره دادم الان پشیمانمممم وزیر صنعت چندروز پیش گفت گرانی خودرو ربطی به وزارت صنعت نداره الان حرف دیگه میزنه سکه شد 5ملیون گوشت توشهر ما کیلوی 105هزار گوشت مرغ کیلوی شانزده هزار 800 چگونه ارزان شده علی برکت الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل