بازدید 13909
پیمانه اقتصادی؛

مصوبه‌ای که این روز‌ها دلار را گران کرده است/ سکه بالاخره ۹۰ هزار تومان ارزان شد/ فراخوان ۸۶ هزار نیسان به دلیل نقص فنی ترمزها/ آمریکایی‌ها برای خرید خانه چند سال کار می‌کنند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پورابراهیمی: منابع ارزی دو برابر میزان تقاضا در کشور است، دلیل افزایش 20 درصدی قیمت محصولات شوینده، نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز ۹۸ تغییر نخواهد کرد، طلای سیاه از ۵۷ دلار گذشت، دستمزدها در انگلیس به بالاترین سطح هفت سال اخیر می‌رسد، ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به ایران از سر گرفته شد و قاچاق روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 February 2019

مصوبه‌ای که این روز‌ها دلار را گران کرده است/ سکه بالاخره ۹۰ هزار تومان ارزان شد/ فراخوان ۸۶ هزار نیسان به دلیل نقص فنی ترمزها/ آمریکایی‌ها برای خرید خانه چند سال کار می‌کنند؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پورابراهیمی: منابع ارزی دو برابر میزان تقاضا در کشور است، دلیل افزایش 20 درصدی قیمت محصولات شوینده، نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز ۹۸ تغییر نخواهد کرد، طلای سیاه از ۵۷ دلار گذشت، دستمزدها در انگلیس به بالاترین سطح هفت سال اخیر می‌رسد، ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به ایران از سر گرفته شد و قاچاق روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور را در بر دارد.

مصوبه‌ای که این روز‌ها دلار را گران کرده است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طی سه روز گذشته،، بازار ارز شاهد نوسانات همراه با رشد نرخ ارز بود؛ در حالی که از اوایل هفته، با مجوز صادره به آن بخش از صادرکنندگانی که در خصوص نحوه بازگرداندن ارز خود به چرخه اقتصادی عملکرد خوبی داشته اند، قاعدتا بایستی شاهد عرضه بیشتر ارز و کاهش نرخ آن می بودیم. چرا این گونه شد؟ یک دلیل برمی گردد به مصوبه آزادی ورود دهها قلم کالا از طریق مرزنشینان و ملوانان. در شرایط تحریم و محدودیت های ارزی، این دسته از تصمیمات، واردات اجناس غیر ضرور در موقعیت زمانی تحریم را افزایش داده و قطعا موجب افزایش تقاضای ارز در سلیمانیه، دبی و هرات و متعاقبا در بازار ایران شده است. از هیأت محترم وزیران با فوریت تجدیدنظر در این مصوبه را خواهم خواست. باید روش دیگری برای این کار یافت. امروز ثبات بازار ارز برای کشور، بسیار ضروری است. البته عامل مهم روانی اجلاس FATF هم مزید بر علت شده که البته، اطلاعات دریافتی حاکی است در این مقطع نیز احتمال تمدید تعلیق زیاد است.

پورابراهیمی: منابع ارزی دو برابر میزان تقاضا در کشور است
 
محمدرضا پورابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: بین منابع و مصارف ارزی منطق حکمفرماست و در سال های اخیر، میزان منابع ارزی کشور همیشه دو برابر میزان مصارف ارزی بوده و هر میزان که کشور نیاز به ارز داشته، دو برابر آن ارز است. وی با بیان اینکه منابع ارزی کشور از فروش نفت و صادرات غیرنفتی حاصل می شود، افزود: حتی اگر کشور یک بشکه نفت نفروشد، مجموع منابع ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی نیازهای وارداتی کشور را پوشش می دهد، بنابراین از جهت منابع و مصارف ارزی در شرایط گذشته و کنونی هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شود. وی با اشاره به اینکه شاید عدد مثبت تراز بازرگانی کشور کمتر شود؛ اما همچنان مثبت می ماند، ادامه داد: سال ۹۴، حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات و 105 میلیارد دلار صادرات داشته ایم که در واقع صادرات بیش از دو برابر واردات است، همچنین سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار میزان صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات داشته ایم و تقریبا دو برابر بودن منابع ارزی کشور همیشه وجود داشته است. پورابراهیمی با بیان اینکه دست ما برای افزایش درآمدهای نفتی بسته نیست، اظهار داشت: روش هایی برای فروش نفت ایجاد شده همانند اینکه بخش خصوصی صادرات نفت را انجام دهد و در این زمینه موفقیت‌هایی ایجاد شده است. /خانه ملت
 
دلیل افزایش 20 درصدی قیمت محصولات شوینده
 
جمشید فروزش، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که آذرماه امسال صادر شد، قیمت محصولات شوینده حدود 20 درصد افزایش یافت که برخی کارخانه‌ها نسبت به اعمال این افزایش قیمت اقدام کرده و برخی نیز با تأخیر این کار را انجام داده‌اند. وی با بیان اینکه دلیل اصلی این اتفاق، رشد قیمت دلار و بالا رفتن نرخ مواد اولیه وارداتی بوده است، افزود: تولیدکنندگان محصولات شوینده و بهداشتی قبلاً از دلار 3750 تومانی استفاده می‌کردند که این قیمت به 4200 تومان افزایش یافت و در حال حاضر نیز از ارز نیمایی 8400 تومان استفاده می‌کنند. وی توضیح داد: رشد قیمت دلار باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات شوینده و بهداشتی شد، به طوری که قیمت مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت از 98 تا 180 درصد افزایش پیدا کرد. فروزش توضیح داد: در تولید پودر شوینده به واردات 45 درصدی مواد اولیه نیازمندیم و سهم مواد اولیه وارداتی در تولید مایع ظرفشویی 15 تا 20 درصد، خمیر دندان و شامپو 90 درصد است. به گفته وی در تولید برخی محصولات مانند شامپو، مایع‌ دستشویی و مایع ظرفشویی به یک نوع ماده اولیه نیاز است که توسط کشورهای تولیدکننده روغن‌های گیاهی تولید می‌شود و صنایع شوینده مجبور به واردات آن هستند، تا پس از انجام دو مرحله فرآوری در داخل، به عنوان یک محصول واسطه‌ای در صنعت شوینده قابل استفاده باشد. /فارس
 
روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود
 
مصطفی کواکبیان گفت: در مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸ ادامه دارد و تاکنون دولت و کمیسیون تلفیق،​ موافق افزایش قیمت بنزین در سال آینده نبوده اند. وی اضافه کرد: البته هیچ کس مخالف سهمیه بندی بنزین، احیای کارت‌های سوخت و کنترل مصرف بنزین نیست؛ اما باید سازوکار آن اندیشیده شود. کواکبیان با اشاره به اینکه روزانه ۹ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، گفت: برای مقابله با آن باید دولت کنترل‌های لازم را انجام دهد و مجلس نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشد. این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی می‌گویند، قیمت بنزین در منطقه بیشتر است و این امر موجب قاچاق می‌شود، اظهار داشت: زمانی نرخ ارز ۳۶۰۰ تومان بود و حالا افزایش یافته است، شاید اگر بر آن اساس حساب کنیم باید قیمت بنزین را افزایش دهیم، اما نه ۶ هزار تومان. /خبرگزاری صداوسیما

نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز ۹۸ تغییر نخواهد کرد
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده نرخ حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای در ایام نوروز 98 گفت: از ماه گذشته این کمیسیون، مذاکرات و مکاتبات خود با دستگاه ها در حوزه های مختلف حمل و نقل را آغاز کرده و خوشبختانه این سازمان ها همکاری مناسبی با مجلس داشته اند. محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مکاتبه کمیسیون عمران مجلس با سازمان هواپیمایی، گفت: در این مکاتبه، درباره نرخ بلیط هواپیما در ایام نوروز مذاکرات جدی و قابل قبولی صورت گرفت، از این روی، بر اساس گزارش این سازمان، نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز 98 تغییر نخواهد کرد. وی در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: همچنین کمیسیون عمران مجلس در مذاکرات با مسئولان حمل و نقل ریلی در ارتباط با نرخ بلیت نیز تأکید کرد که قیمت بلیت قطار در نوروز 98 نباید تغییر کند تا مسافران بتوانند بهتر از امکانات حمل و نقل ریلی استفاده کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در بحث حمل و نقل جاده ای نیز کمیسیون عمران مجلس معتقد به عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس بود، همچنین بر ضرورت افزایش خدمات رفاهی در حوزه حمل و نقل تأکید شد.
 
طلای سیاه از ۵۷ دلار گذشت
 

بهای نفت روز پنج‌شنبه تحت تأثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران به رکورد بالای جدیدی صعود کرد، اما نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی رشد قیمت‌ها را محدود کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۷ سنت (معادل ۰.۳ درصد) نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۵۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید، اما از اوج قیمت ۵۷.۵۵ دلار که روز گذشته به آن صعود کرده بود فاصله داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت با شش سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۷.۱۴ دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران می‌گویند: کندی اقتصاد جهانی مانع از این شده که قیمت‌های نفت رکورد بالای جدیدی را برای سال میلادی جاری ثبت کند. بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: کندی رشد اقتصادی به کاهش مصرف سوخت منجر خواهد شد و روند صعودی قیمت‌های نفت را تحلیل خواهد برد.

دستمزدها در انگلیس به بالاترین سطح هفت سال اخیر می‌رسد

مؤسسه توسعه و منابع انسانی انگلیس دریافته است که شرکت های انگلیسی در نظر دارند امسال به طور متوسط سطح دستمزدها را ۲.۵ درصد افزایش دهند. این افزایش با هدف حمایت از کارکنان انگلیسی در زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا و تقویت بازار کار صورت می‌گیرد. با وجود رسیدن سطح سرمایه گذاری‌های تجاری به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۲، نرخ بیکاری انگلیس اکنون در پایین ترین سطح خود از دهه ۱۹۷۰ میلادی قرار گرفته است. گرتان ولیگ، یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی انگلیس در همین رابطه گفت دست کارفرمایان انگلیسی برای انتخاب کارمند جدید پس از بریگزیت باز تر خواهد شد. به نقل از ایسنا؛ آمارهای منتشره دولت انگلیس نشان می دهد، پایین بودن نرخ تورم یکی از انگیزه‌های اصلی کارفرمایان برای افزایش بیش از ۲ درصدی سطح دستمزدها است. در سال های اخیر، افزایش اندک سطح دستمزدها یکی از اصلی ترین دلایل افزایش شمار جمعیت فقیر انگلیس عنوان شده است و قدرت خرید کارکنان انگلیسی با وجود افزایش دستمزدها هنوز پایین‌تر از قدرت خرید ان ها در ده سال قبل است. در عین حال، این مؤسسه انگلیسی گفته است، کارکنان بخش دولتی نباید انتظار داشته باشند که دستمزدشان به اندازه کارکنان بخش خصوصی افزایش یابد و افزایش دستمزد آن ها احتمالا حدود ۲ درصد خواهد بود.

سکه بالاخره ۹۰ هزار تومان ارزان شد

رئیس کمیسیون تخصصی طلاوجواهر: روز پنجشنبه با کاهش ۱۰ دلاری قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار‌های داخلی ۹۰ هزار تومان پایین آمد. محمد کشتی آرای در گفت وگو خبرگزاری صداوسیما افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۶۴۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۸۱۵ هزار تومان معامله شد. وی قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی را ۱۳۳۴ دلار اعلام کرد و گفت: هر مثقال طلا در بازار‌های داخلی یک میلیون و ۸۵۰ هزارتومان عرضه شد. رئیس کمیسیون تخصصی طلاوجواهر با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار متعادل است، ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد. کشتی آرای گفت: حباب سکه هم اکنون ۳۷۰ هزار تومان و دلار ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

فراخوان ۸۶ هزار نیسان به دلیل نقص فنی ترمزها

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرده است، ۸۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه از خودروهای «مورانو» مدل سال ۲۰۰۹ را در ایالات‌متحده فراخوان می‌دهد. این فراخوان پس از آن اعلام شد که طی ماه‌های گذشته چندین سانحه به ‌دلیل افزایش مسافت توقف کامل این خودرو رخ داده است. دلیل اصلی این سوانح جاده‌ای نقص فنی ترمزها اعلام شده است. در این خودروها، روغن ترمز که با افزودنی‌های دیگری ترکیب شده و وظیفه دارد تا از فرسایش و خوردگی جلوگیری کند ممکن است موجب عملکرد نادرست سیستم ضدقفل ترمزها شود. این موجب می‌شود تا لوله‌ها در واحد کنترل در زمان درست بسته نشوند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرده که حداقل ۱۴ سانحه به‌دلیل این نقص فنی رخ داده است. این سازمان همچنین ۴۸۰ شکایت را از مالکان نیسان مورانو ۲۰۰۹ به‌دلیل مشکل در ترمزها دریافت کرده است. با این حال نیسان در ابتدا اعلام کرده بود که فراخوان ضروری نیست، چون مالکان هرگز کنترل کامل ترمزها را از دست نداده‌اند.

ترانزیت سوخت اقلیم کردستان عراق به ایران از سر گرفته شد

ترانزیت سوخت و فرآورده های سوختی از اقلیم کردستان عراق به ایران از سر گرفته شد و مسئولان گمرکات این اقلیم اعلام کردند: ورود کامیون های ایرانی برای ترانزیت مواد سوختی از مبدأ کردستان عراق به بنادر ایران بلامانع است. بر اساس اعلام گمرکات اقلیم کردستان عراق آن دسته از محصولات نفتی که منبع تولیدشان در کارگاه و پالایشگاه های داخل حریم کردستان عراق است و یا با حکومت قرارداد داشته و مجوز رسمی دارند می توانند ترانزیت شوند. همچنین آن دسته از محصولات نفتی که منبع تولیدشان در استانهای دیگر عراق فدرال است، به شرط اینکه مجوز صادرات رسمی از وزارت نفت عراق فدرال داشته باشند و مجوز آنرا ارائه نمایند نیز مستثنا هستند.

آمریکایی‌ها برای خرید خانه چند سال کار می‌کنند؟

با وجود افزایش قیمت مسکن در آمریکا طی سال گذشته و سخت‌گیری بیشتر بر اعطای وام رهنی از سوی بانک‌های این کشور، بازار مسکن در این کشور هنوز پررونق است. بر اساس جمع‌آوری اطلاعات مربوط به متوسط بهای مسکن و متوسط درآمد ساکنان شهرهای مختلف آمریکایی، ارزان ترین شهرهای این کشور برای خرید خانه که در سال قبل شاهد کاهش قیمت مسکن و افزایش متوسط درآمد ساکنان خود بوده اند عبارت اند از؛

۱- آناپولیس، مری‌لند

در مقایسه با سال گذشته، متوسط درآمد ساکنان این شهر ۹.۴ درصد افزایش و متوسط قیمت مسکن ۵ درصد کاهش یافته است به گونه ای که متوسط قیمت خانه این شهر از ۵۰۰هزار دلار در سال گذشته به ۴۷۵ هزار دلار کاهش و متوسط درآمد از ۷۴هزار و ۱۷۸ دلار در سال به ۸۱هزار و ۱۴۳ دلار افزایش یافته است؛ بنابراین، به فرض پس انداز کامل حقوق، برای خرید خانه در این شهر حدود ۶ سال زمان لازم است.

۲- مورفریزبورو، تنسی

در مقایسه با سال گذشته، متوسط درآمد ساکنان این شهر ۸.۵ درصد افزایش و متوسط قیمت مسکن ۱.۶ درصد کاهش یافته است به گونه ای که متوسط قیمت خانه این شهر از ۲۸۳هزار و ۱۵۷ دلار در سال گذشته به ۲۲۷ هزار و ۹۰۰ دلار کاهش و متوسط درآمد از ۵۳هزار و ۲۴۱ دلار در سال به ۵۷هزار و ۷۵۳ دلار افزایش یافته است؛ بنابراین، به فرض پس انداز کامل حقوق، برای خرید خانه در این شهر حدود ۵ سال زمان لازم است.

۳- اوماها، نبراسکا

در مقایسه با سال گذشته، متوسط درآمد ساکنان این شهر ۵.۸ درصد افزایش و متوسط قیمت مسکن ۷.۳ درصد کاهش یافته است به گونه ای که متوسط قیمت خانه این شهر از ۲۳۲هزار دلار در سال گذشته به ۲۱۵ هزار دلار یافته است.

۴- نشویل، تنسی

در مقایسه با سال گذشته، متوسط درآمد ساکنان این شهر ۵.۹ درصد افزایش و متوسط قیمت مسکن ۸.۳ درصد کاهش یافته است به گونه ای که متوسط قیمت خانه این شهر از ۳۱۹هزار دلار در سال گذشته به ۲۷۱ هزار و ۹۰۰ دلار کاهش و متوسط درآمد به ۵۲ هزار و ۸۵۸ دلار افزایش یافته است؛ بنابراین، به فرض پس انداز کامل حقوق، برای خرید خانه در این شهر حدود ۵ سال زمان لازم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
کاش ما هم 10 ساله صاحب خانه میشدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
اگر دقت کنید گفته شده خانه،یه سرچ ساده تو اینترنت نشون میده تو همین شهرها با یک سوم این قیمت میشه آپارتمان خرید،وام بیست یا سی ساله با بهره اندک سه چهار درصد هم که میدهند.
با فرض پس انداز کل حقوق !!
| - |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
البت باید دقت کنیم گفته است
با فرض پس انداز کردن کل حقوق
شش ساله صاحب خانه میشود
که پس انداز کردن کل حقوق یک فرض
واقعی و عملی نیست .
" وجود افزایش قیمت مسکن در آمریکا طی سال گذشته و سخت‌گیری بیشتر بر اعطای وام رهنی از سوی بانک‌های این کشور، بازار مسکن در این کشور هنوز پررونق است"
همه خبر های زیرش نشون میدن درآمد رفته بالا مسکن آمده پایین
سکه رایگان شد
دانا می داند می پرسد و نادان نمی داند و نمی پرسد؛ مشکل ارز را به زلف ته لنجی و بارملوانی و کولبری بستن هم از آن حکایت هاست!
شما فکر می کنید ملوانان جنب و کولبران غرب و پیله وران شرق و شمال از آن سوی مرز چه می آورند و با چه حجم می آورند؟ بیشتر ایشان مایحتاج ضروری زندگی مردم می آورند با اندکی انحراف و اما جولان واردات کالاهای غیر ضروری از مبادی رسمی با کانتینرهای پلمپ و صحنه گردانی ژن خوبها و از ما بهتران است!
چرا بجای اینکه به علت اصلی این فلاکت اقتصادی که عدم تعامل با جامعه بین الملل است ؛ توجه کنید ؛ از دیوار کوتاه و لرزان مردم بیکار و فقیر جنوب و غرب و شرق کشور بالا می روید و می خواهید قوت لایموت مردم را ببرید؟
آمریکا به کنار ، اگر نیک نظر کنیم که ایران با بیشینه کشورها از همسایه گرفته تا دوردستها نه که تعامل نمی کند ؛ بلکه در تقابل است! آیا بااین سیاست بین المللمی توان به اقتصاد کشور رونق داد؟ چرا چین و روسیه در مقابل تحریمها بخود می لرزند و علی رغم میل باطنیشان با ایران تعامل اقتصادی را به سخی پیش می برند؟ چرا همسایگان با آمریکا همدست شده اند ؛ چرا هند عربستان را از ما گرامی تر می دارد؟ ما چه مشکلی داریم و چرا آن مشکل حل نمی کنیم که بجای ما آمریکا منزوی شود؟ آمریکای ترامپ منفور جامعه بین الملل است و ببینید که در این شرایط چقدر ناتوانیم که یک منفور علیه ایران با قوت نفرت پراکنی کرده و موفق شده است!
درد را هرچند می خواهم که پنهان دارمش سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
تقابل را معنی کن چند تا کشور می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
شما برو تقریبا ۳۰ سال دیگر بیا انوقت ببین همین عربستان برای ایران چپ و راست می شود و شما داری الان هزینه بزرگ شدن را می دهید
در ضمن همین کشورهای پیرامونتان با هم مشکل دارند اگر بخواهی ببینی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
امریکایی ها امار ارز کاغذی شان را بهتر از من و شما میدانند در منطقه و از ته لنجی و اینها کمبود ارز به رد است.
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
ناشناس15.30 مطمین باش عربستان 60 سال دیگه هم .برا شما دولا راست نمیشه توهم نزن
در شهر تهران نیز متوسط هر واحد آپارتمان حدود 2000 میلیون تومان است و متوسط درآمد هر نفر به وطر متوسط 30 میلیون تومان است. بنابراین با فرض اینکه تمام درآمد را پس نداز کنند می توانند 65 سال دیگر خانه دار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
من یه سال با فوق لیسانس حسابداری بیکارم در واقع کار دارم ولی هفت ماهه حقوق نگرفتم تصمیم دارم در خانه بمانم حداقل اینهمه پول ایاب و ذهاب نخواهم داد . اول برای ما کار پیدا کنید بعد دنبال خانه باشید دیگر روم نمیشود از مادر بازنشسته ام پول تو جیبی بگیرم ۳۴ سال سن دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
چه خوش خوراک
کمتر حساب کن مشتری شویم
آقایانی که عنوان درجهٔ دکترا را یدک میکشند ، ۹ میلیون لیتر یعنی ۹۰۰۰ هزار مترمکعب ،که اگر برای حمل از هر کامیون ۲۰ مترمکعبی استفاده شود به تعداد ۴۵۰ کامیون نیاز است ؟ حال چگونه این تعداد کامیون از مرزها عبور میکند ،جای سوال دارد ؟
پاسخ ها
حسین هالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
اینکه در طول یکروز اتفاق میافته. تو این مملکت هستند افرادی که هر دفعه که از مرز رد میشن 450 کامیون میذارن تو جیبشون رد میشن. پا بده روزی 10 بار هم تردد میکنن.
در کشوری که ملتش نیسان ابی سوار میشوند بعد از نیم قرن و عزت را در استینمان کردند دم از چه میزنیم مشتری مداری بعد از نیم قرن تولید لگن تازه ترمزهاش مشکل داره خندیدم
هرچه میکشیم ازبی تدبیری دولت تدبیروامیداست !!!
عدالت به این معنی نیست که درآمد کشور بین غنی و فقیر تقسیم شود. عدالت به این معنی است که هر ایرانی بتواند یک زندگی ساده و بدون دغدغه داشته باشد. یعنی هر ایرانی تا سقف حداقل مایحتاج زندگی خود بتواند از منابعی چون گاز و آب و بنزین و بهداشت و آموزش بصورت رایگان و یا با کمترین هزینه استفاده کند و در صورت مصارف بیش از حد باید پول بیشتر پرداخت کند. مثلا یک روستایی که با یک لامپ و یک یخچال برق مصرفی دارد باید کمترین مبلغ را پرداخت کند اما یک ثروتمند با انواع لوستر و استخر وجکوزی نه تنها باید مبلغ تمام شده برق و آب و سوخت و ... را بدهد بلکه مالیات برای مصرف بیشتر هم بدهد تا هم فاصله طبقاتی کم شود و هم خدمات عمومی پزشکی و آموزشی برای فقیران فراهم شود. سیاست ها در تقسیم منابع باید بگونه ای باشد که ثروتمند به این نتیجه برسد که در صورتی می تواند از یارانه استفاده کند که در اندازه فقیران از منابع کشور مصرف می کند و این درحالی است که مقدار مصرف برای هر خانه ای مشخص و شفاف است.
جدای از اینکه در آمریکا نسبت درآمد به هزینه مسکن ۶ سال است و در ایران بسار بالا و اندازه عمر آدمی است بلکه نسبت درآمد شهروند آمریکایی به شهروند ایرانی در حد ۲۰ و ۲۵ برابر است که بسار عجیب و دارای اختلاف بالا و غیر منطقی است. یعنی یک آمریکایی بخواهد با درآمدش در ایران زندگی کند ۲۵ برابر یک ایرانی از موهبات کشور برخوردار است اما اگر یک ایرانی بخواهد با درامدش که در ایران کسب می کند در آمریکا زندگی کند ۲۵ برابر فقیر تر از یک آمریکایی است و این زیبنده ما نیست و فاجعه است.
بعنوان یک نفر فعال اقتصادی 2 نکته اساسی را بیان می کنم
1-تا زمانیکه افکار مردم نسبت به مدیران دولتی و سیستم دولتی عوض نشود به هیچ عنوان دنبال اصلاح ساختار اقتصادی نباشید.
2-تا زمانی بخش خصوصی واقعی وارد میدان نشود هیچ اصلاحی وجود ندارد به همه قول می دهم اگر این دو ساختار اصلاح شود 70 درصد مشکلات مردم عادی حی خواهد شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان