بازدید 16702
پیمانه اقتصادی؛

دلار‌های خانگی به کف بازار می‌آید/ شروع آذر با عقب شینی سکه و ارز در بازار تهران/ رشد ۴ درصدی صادرات نفت ایران به چین/ چند تن از زعفران جهان در ایران تولید می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا در جهان گران شد، در ایران ارزان/ پیش بینی هفته آتی، سهام آسیایی وضعیتی شکننده‌ای دارد، بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت/ هند ۱۸۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهد کرد/ ذخایر شناخته شده نفت عراق به ۱۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافت/ نرخ ۸۰۰ تومان برای هر عدد تخم مرغ منطقی است؟ و کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در ایران خودرو و سایپا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 November 2018
دلار‌های خانگی به کف بازار می‌آید/ شروع آذر با عقب شینی سکه و ارز در بازار تهران/ رشد ۴ درصدی صادرات نفت ایران به چین/ چند تن از زعفران جهان در ایران تولید می‌شود؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا در جهان گران شد، در ایران ارزان/ پیش بینی هفته آتی، سهام آسیایی وضعیتی شکننده‌ای دارد، بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت/ هند ۱۸۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهد کرد/ ذخایر شناخته شده نفت عراق به ۱۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافت/ نرخ ۸۰۰ تومان برای هر عدد تخم مرغ منطقی است؟ و کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در ایران خودرو و سایپا را در بر دارد.

دلار‌های خانگی به کف بازار می‌آید

تسنیم نوشت: به گفته فعالان بازار دارندگان ارز خانگی دیگر تمایلی به نگهداری ارز ندارند؛ بنابراین، تعداد فروشندگان نسبت به خریداران افزایش یافته است. فعالان بازار معتقد هستند با ادامه این روند نوید این می‌رود که در هفته‌های آینده روند کاهشی قیمت ارز ادامه پیدا کند و به‌ گفته آن‌ها اگر اتفاق خاصی روی ندهد، این انتظار می‌رود که بازیگران اصلی بازار حس کنند روند صعودی پایان گرفته است و از موقعیت خرید خارج شوند تا ارز خود را در سقف قیمت‌ها عرضه کنند که این خود باعث به‌وجود آمدن زمینه برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر می‌شود. یکی از نشانه‌هایی که موجب می‌شود معامله‌گران فنی احساس کنند قیمت به سقف رسیده است، آرامش بازار پس از افزایش‌های شدید و ناتوانی از عبور از کانال ۱۲ هزار تومانی است.

طلا در جهان گران شد، در ایران ارزان/ پیش بینی هفته آتی

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش بهای طلا و سکه در بازار خبر داد و برای روز‌های آینده ثبات بازار را پیش‌بینی کرد. محمد کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار روز گذشته (یکم آذر)، اظهار کرد: هر مثقال طلا با کاهش حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه به یک میلیون و ۶۱۸ هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. وی درباره قیمت سکه نیز گفت: قیمت سکه نیز با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی همراه بوده که در حال حاضر هر سکه تمام بهار آزادی (امامی) چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و هر سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان معامله می‌شود. این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها نسبت به روز چهارشنبه دو علت اصلی داشته است، ادامه داد: دلیل اول این موضوع این است که داد و ستد‌ها کم شده و دلیل دوم نیز کاهش تقاضای کلی در بازار سکه و طلاست. کشتی‌آرای در گفت وگو با ایسنا، افزود: این در حالی است که قیمت جهانی طلا روز پنجشنبه با پنج دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به ۱۲۲۸ دلار رسید.

سهام آسیایی وضعیتی شکننده‌ای دارد

روز پنجشنبه، در حالی ‌که سرمایه‌گذاران در مواجهه با افزایش نرخ بهره آمریکا و تنش‌های تجاری، در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان نگران هستند، سهام آسیایی در روزی پر احتیاط بالا و پایین شد. بازار سهام آمریکا پس از این که مختصرا افت کرد، توانست اندکی رشد کند که این به تداوم حال‌وهوای شکننده سرمایه‌گذاران پس از سقوط ماه اکتبر و افت شدید سهام در جلسه‌های اخیر، اشاره دارد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن در انتهای معاملات امروز، ۰.۲ درصد رشد کرد و افت‌های اولیه خود را جبران کرد. این شاخص توانسته است پس از ۳ ماه متوالی افت، فعلا در ماه نوامبر مثبت بماند، اما بدترین عملکرد سالانه خود از ۲۰۱۱ تا کنون را ثبت خواهد کرد. نیکی ژاپن از اوج خود که در اوایل معاملات به دست آمده بود، پایین آمد، ولی همچنان ۰.۷ درصد بالاتر باقی ماند. سهام چین پس از این که امروز را با رشد آغاز کرد، دوباره وارد منطقه منفی شد و ۰.۴ درصد افت کرد. سهام شاخص ای‌مینی اس‌اندپی توانست تا ساعت ۱۲:۳۵ به وقت تهران، ۰.۲ درصد رشد کند، درحالی‌که سهام فوتسی انگلیس، بدون تغییر و سهام داکس آلمان با افتی اندک مواجه شدند. در بازار ارز، دلار در برابر ارز‌های مهم جهان تا نرخ ۹۶.۵۶۶ پایین آمد و ین در نرخ برابری ۱۱۳ ثابت ماند.

بهای نفت در بازار جهانی کاهش یافت

روز گذشته در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت نسبت به روز چهارشنبه کاهش داشت که ردپای آن را در افزایش تولید نفت آمریکا می‌توان جست‌وجو کرد، اما خبر‌هایی از کاهش عرضه از سوی اوپکی‌ها مانع از افت بیشتر قیمت در بازار شد. به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی؛ ذخایر نفت تجاری آمریکا دیروز با ۴.۹ میلیون افزایش نسبت به هفته گذشته به رقم ۴۴۶ میلیون و ۹۱ هزار بشکه رسید. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش هفتگی خود به این رقم اشاره کرده که بیشترین میزان از دسامبر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی تولید نفت آمریکا هم با ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رکورد جدیدی را ثبت کرده است؛ بنابراین دیروز قیمت نفت برنت ۱۸ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۳ دلار و ۳۰ سنت عرضه شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش ۴۴ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۵۴ دلار و ۱۹ سنت به فروش رفت.

هند ۱۸۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهد کرد

رویترز به نقل از یکی از مقامات نفتی هند اعلام کرد، شرکت ملی نفت هند قصد دارد طی توافق سالانه ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با ایران محدودیت حجم واردات را حذف کند. طی توافق شرکت ملی نفت هند با ایران، این شرکت برای سال مالی جاری توافق واردات ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام امضا کرده است. به گفته این مقام هندی، واردات نفتی هند از ایران می‌تواند از حجم وارداتی سال گذشته بسیار بیشتر باشد. بیشتر پالایشگاه‌های دولتی هند در سال گذشته به دلیل اختلاف بر سر حقوق توسعه یک میدان بزرگ گازی واردات خود از ایران را متوقف کردند. طی توافقات جدید پالایشگاه‌های هند قرار است، کلیه هزینه واردات نفتی خود از ایران را به واحد پولی روپیه و از طریق بانک دولتی یو سی او (UCO) هند پرداخت کنند. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی می‌کند تا سال ۲۰۴۰ هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

ذخایر شناخته شده نفت عراق به ۱۵۳ میلیارد بشکه افزایش یافت

فیاض نعمه، معاون وزیر نفت عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: در حالی که طی دو دهه گذشته ذخایر نفت این کشور ۱۳۵ میلیارد بشکه برآورد می‌شد، این رقم اکنون به ۱۵۳ میلیارد بشکه رسیده است. وی در گفت وگو با روزنامه دولتی 'الصباح' به جزییات بیشتری درخصوص چگونگی این برآورد اشاره نکرد. وی همچنین از طرح وزارت نفت عراق برای توسعه میدان‌های گاز و نفت و افزایش ظرفیت تولید از جمله برای تأمین خوراک نیروگاه‌های برق این کشور خبر داد. نعمه افزود: کشورش در این راه قصد دارد از توان و تجربه شرکت‌های متخصص در کشور‌های دوست و برادر بهره بگیرد. 'جبار اللعیبی' وزیر نفت وقت عراق اواخر مهرماه امسال گفته بود کشورش در نظر دارد با برنامه ریزی لازم تولید نفت روزانه شرکت ملی نفت خود را به هفت میلیون بشکه برساند. وی گفته بود که عراق تلاش دارد تا شرکت ملی نفت در عراق را به سطح پیشرفته‌ترین شرکت‌های نفت منطقه ارتقا دهد تا بتواند با آن‌ها در رقابت باشد. وی همچنین افزود: در سال ۲۰۱۹ شرکت ملی نفت عراق به تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت خواهد رسید. وی در عین حال به افقی که قرار است تولید نفت عراق به هفت میلیون بشکه در روز برسد اشاره نکرد.
در پیش نویس بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی عراق، میانگین صادرات نفت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هر بشکه ۵۶ دلار تعیین شده است؛ حال آنکه میانگین صادرات نفت عراق در بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هر بشکه ۴۶ دلار تعیین شده بود.

رشد ۴ درصدی صادرات نفت ایران به چین

اویل پرایس نوشت: صادرات نفت ایران به چین بین ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی با رسیدن به میانگین ۶۳۱ هزار و ۵۵۶ بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه آمار‌های رسمی چین حکایت از آن دارد که ایران به عنوان پنجمین تأمین کننده بزرگ نفت چین بوده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناس اند پی گلوبال پلاتس»، بعد از آنکه حجم صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر کاهش پیدا کرد؛ اکنون انتظار می‌رود که با اعطای معافیت واردات نفت ایران از سوی واشنگتن به پکن، صادرات نفت ایران به چین در اکتبر و نوامبر سال جاری میلادی افزایش پیدا کند. اطلاعات اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به چین در ماه سپتامبر بطور متوسط ۵۲۰ هزار و ۶۳۰ بشکه نفت در روز بوده است که در حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از میانگین واردات نفت از ایران بین ژانویه تا سپتامبر است. از سوی دیگر، اطلاعات ردیابی تجاری گلوبال پلاتس نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به چین از رقم ۵۹۹ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر می‌تواند به روزانه ۶۴۶ هزار بشکه در ماه جاری میلادی افزایش پیدا کند. گفته می‌شود که شرکت ملی نفت ایران، در استان «لیااونینگ» چین یک مکانی را برای ذخیره نفت خود اجاره کرده است. در ماه گذشته میلادی واردات نفت چین به شدت افزایش پیدا کرد که علت اصلی آن به حجم بالای صادرات نفت ایران به این کشور قبل از شروع تحریم‌ها و دیگری به حجم بالای تقاضای پالایشگاه‌های مستقل چینی برمی‌گردد.

پرینت قیمت روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازار/ نرخ ۸۰۰ تومان برای هر عدد تخم مرغ منطقی است؟

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: اگر در برخی مواقع قیمت تخم مرغ در بازار منطقی نیست، این امر ارتباطی به میزان تولید ندارد چرا که تنها به دلیل عدم مدیریت در سطح خرده فروشی ممکن است نوساناتی در بازار اتفاق بیفتد. وی با اشاره به اینکه پرینت قیمت بر روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازار است، بیان کرد: اگر دولت مسئولیت این امر را نمی‌پذیرد، تشکل‌ها خود حاضرند مسئولیت این موضوع را قبول کنند تا تخم مرغ با قیمت‌های غیر واقعی در بازار عرضه نشود. فرزاد طلاکش درباره آخرین وضعیت حمل و نقل نهاده‌های دامی تصریح کرد: با وجود اینکه مشکلات حمل و نقل نهاده‌های دامی نسبت به ماه‌های اخیر حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است، اما هم اکنون شرایط ایده آل نیست. وی همچنین گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۸ هزار تومان درب مرغداری عرضه می‌شود که نسبت به روز‌های اخیر تغییری نداشته است. این مقام مسئول در پاسخ به این که آیا فروش هر عدد تخم مرغ به نرخ ۸۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها منطقی است، بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی عرضه، فروش هر عدد تخم مرغ حداکثر باید ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان باشد و عرضه با نرخ‌های بالاتر ناشی از عدم مدیریت بازار است. /باشگاه خبرنگاران جوان

تولید خودروی سواری در ایران خودرو و سایپا حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است

تولید انواع خودرو‌های سواری در مهرماه امسال برابر با ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه بوده، کاهش ۴۰.۳ درصدی داشته است. بر این اساس تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو با کاهش ۳۹.۹ درصدی همراه بوده و از ۶۳ هزار و ۱۱۱ دستگاه در مهر ماه سال گذشته، به ۳۷ هزار و ۹۰۵ دستگاه رسیده است. همچنین مجموع تولید خودرو‌های سواری در گروه خودروسازی سایپا ۳۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه بوده که نسبت به تولید ۵۴ هزار و ۶۲۰ دستگاهی مهر ماه سال گذشته، کاهش ۴۰.۷ درصدی تولید این شرکت را نشان می‌دهد.

شروع آذر با عقب نشینی ارز در بازار تهران

ایسنا نوشت: روز پنجشنبه، نرخ دلار و یورو در صرافی‌ها از جمله صرافی بانک ملی با کاهش همراه بود و به این ترتیب این صرافی هر دلار آمریکا را با نرخ ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان خرید و به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخت. همچنین نرخ هر یورو در این صرافی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان بود و در مقابل این صرافی هر یورو را با نرخ ۱۴ هزار و ۱۸۰ تومان خرید. مقایسه نرخ دلار و یورو در صرافی بانک ملی با روز‌های گذشته، نشان می‌دهد که قیمت دلار و یورو نسبت به روز‌های قبل با کاهش همراه بوده است. در بازار غیر رسمی نیز نرخ فروش لیر دیروز ۲۵۵۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۸۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است. یورو مسافرتی نیز در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۵۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

چند تن از زعفران جهان در ایران تولید می‌شود؟

عضو شورای ملی زعفران گفت: از ۴۳۰ تن زعفران تولیدی جهان، ۴۰۰ تن آن در ایران تولید می‌شود و ایران ۹۰ درصد صادرات آن در جهان را با بالاترین کیفیت به خود اختصاص داده است. علی حسینی افزود: ایران فقط به ۵۰ کشور از ۱۸۰ کشور زعفران صادر می‌کند و این وظیفه دولت و بخش خصوصی است که با هم افزایی با یکدیگر بازار بیشتری برای زعفران ایران پیدا کنند. /ایرنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۶
اگر ادعاهای شما درسته و دلار قیمتش پایین آمده چرا هیچ اثری در قیمت کالاها و اجناس دیده نمی شود؟؟؟؟؟؟؟ فکر کرده اید با این دروغ بافی های رسانه ای می توانید دلارهای خانگی مردم را از دستشان در بیاورید و بدهید فرزندان مسئولان در اروپا و آمریکا و استرالیا با آن خوش گذرانی کنند؟؟؟چند دهه است آنقدر دروغ تحویل مردم داده اید که هیچ حرفی از شما برای مردم باور کردنی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
دلار پنجشنبه به کانال 12 تومان عقب نشینی کرد. و محتمل است در آینده کمتر نیز شود، اما روی اجناس حداقل چند هفته زمان می برد. با یکی دو روز کاهش اجناس تغییری نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
شنبه سوم اذر
تنهایکساعت پس ازشروع به کارتالارلورس شاخص کل بیش از۴۰۰۰ واحدسقوط کرد و دراستانه ورودبه کانال ۱۶۰ هزارواحدی قرارگرفت لازم به ذکراست که تادوماه پیش شاخص کل تا مرز۲۰۰ هزارواحد هم پیش رفته بود
همه فروشنده شدند
دلار شده ۴۲۰۰ چرا اجناس ارزون نمیشه؟چرا مواد خوراکی روزانه گرون میشه ؟کارشناس جواب بده لطفا.
«پرینت قیمت بر روی تخم مرغ تنها راه حل کنترل بازار/ نرخ ۸۰۰ تومان !!! برای هر عدد تخم مرغ منطقی است» !!!
البته این منطق نداشته ی دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار است .
یعنی تقریبا 25% دیگر به قیمت این تخم مرغ فاسد شدنی به اسم کنترل بازار اضافه کنند تا بتوانند انتقامشان را از مردم بگیرند.
حکایت افسر زمان شاه است که رفت بالای جایگاه و گفت برای رفاه حال سربازها و درجه دارها ،حقوق افسرها را زیاد کردیم.
واقعا دستمریزاد ، اگر شماها را نداشتیم نمیتوانستیم بفهمیم بدبختی یعنی چه ؟شماها بدبختی را برای مردم معنا میبخشید.خدا به شما عوض بدهد.
زعفران میشه کلا 40 میلیون دلار در سال
هم افزایی کند میشه 100 میلیون دلار
نسبت به صادرات مفت و گاز هیچی نیست!
قشنگ معلومه که چه برنامه هایی برای بیرون کشیدن ارزهای خانگی کشیده شده حالا سوال اینجاست که قیمت رو پایین آوردین و مردم سودجو هم از ترس ضرر همه ارزها رو تبدیل به ریال کردن ! بعدش از کجا میخواین ارز جور کنین ؟
پاسخ ها
دور دورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
قشنگ معلومه که بی برنامه رفتی ارز خریدی.


بزار پایین بیاد گلم شما نگران نباش


دولت برنامه های داره که دلار به زیر 10 هزار هم میاد ......
دروغ نگویید
دلارهای خانگی که به بانکها نیامدند به بازار هم نخواهند آمد

شعور اقتصادی مردم بالا رفته. هیچ بانکی نمیتونه با آمارهای دروغ دلارهای خانگی رو بالا بکشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
بهتر است بگی مردم طماع تر از اونی هستن که تو فکر میکنی
انشالله تولید ایران خودرو و سایپا به سفر برسه و جمعشون کنن این دو شرکت زورگو و ماقلب رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
اگه منظورت " صفر" باشه خواسته ما هم همین است ولی "سفر" ؟؟؟؟
ک د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
و البته متقلب اگر منظور است.
ناصری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
این دو شرکت در مکیدن خون مردم روی زالو را هم سفید کرده اند.
ارزوبرخیالبافان عیب نیست میتونیددلخوش باشیدکه مردم دلارهایشان رامفت ازدست خواهندداد!!!
دلارها با طرحی دقیق از خانه ها بیرون می آیند اما فقر و بدبختی همچنان در خانه ها چنبره زده اند و خیال رفتن ندارند . هر چه رخسار این مردم ندار رنگ پریده تر ، گونه داراها گلگون تر و شکمشان فربه تر . هر چه سفره ندارها کوچکتر ، سفره آنانی که دستی در قدرت دارند و سلطان واردات این و آنند رنگین تر و گسترده تر میشود . آخر مایی که نمیتوانستیم برای قفسی که سر پناه عائله مان باشد سیصد میلیون جور کنیم اکنون باید پانصد میلیون جور کنیم ! اما در حیرتم از کسانی که وقیحانه رو در روی این مردم می ایستند و فقط خنده ملیحانه تحویلشان میدهند !! گوئی با گذشت زمان گوشهایشان سنگین تر ، چشمهایشان کم سوتر ، و بر دلهایشان مهر سنگینی گذاشته شده !! باید باد در غب غب انداخت و از طرج بیرون آوردن دلارهایی که مردم از بیم از دست رفتن ارزش اندک سرمایه شان خریده اند داد سخن گفت اما در برابر گرانی ها و از دست دادن ارزش پولی که به قیمت از دست دادن جوانی و سلامتشان پس انداز کرده بودند تا دم پیری سر پناهی داشته باشد سکوت کرد و چشم ها را باید بست و در بابر کوتاه ماندن دست مردم از ابتدایی ترین امکاناتی که حق مسلم آنهاست سکوت کرد .
یجوری صحبت کنید برد برد باشه
صادرات بیشتر نفت به چه درد من شهروند کارگر میخوره؟
یا 3 برابر شدن تولید زعفران چه سودی برای من داره؟
یا خیر و برکت برای عموم یا اینکه این خبر نفعی برای من نوعی نداره و بی خاصیته
مبارک کارمندای شرکت نفت که افزایش حقوق دارن و بعضی مجلسی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
داداش ما که افزایش حقوقی ندیدیم فقط یه ۱۰درصد افزایشات عمومی بود.داریم توی ماهشهربا بی امکانات ترین وضع زندگیمونو میگذرونیم.توی شهرک صنایع پتروشیمی ماهشهر هرروزفاضلاب با یه بارون کوچیک بالامیزنه وبچه هامیرن توش بازی میکنن.هیچ گوش شنوایی هم نیست
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
سلام، کدوم افزایش حقوق ، من کارمند شرکت نفت هستم ، اگه افزایش 20 درصدی به کارمندا دادن به ما 6 درصد
رسید برای امسال انصاف نیست که بدون اطلاع قضاوت کنید بخدا باید جواب پس بدید. چرا یه عده ای فکر میکنن شرکت نفتی ها دارن مملکت رو می بلعند. لطفا اول اطلاعات کافی کسب کنین بعد صحبت و قضاوت.
یه زمانی حقوق کارمندان شرکت نفت جزء 3 -4 حقوق بالای کارمندان کشور بوده ولی الان اینطوری نیست حقوق شرکت نفتی ها رده بیستم هم نیست لطفا تحقیق کنین
والسلام
نمی تونستید بجای کلمه پرینت از کلمه چاپ استفاده کنید ؟؟؟ ایرانیها بر خلاف شعارهایشان عاشق انگلیس و آمریکا و زبان انگلیسی هستن .
كسري بودجه سال ٩٧ و پاداش اخر سال و روسا نور چشمى و عيدي آنها مبلغ خيلي بزرگى هست كه بانك مركزى و هيات دولت اون رو با نوسان گرفتن از بازار ارز فقط ميتونن تامين كنند ، اين كاهش قيمت دلار كار خود حضرات هست كه خريدشون رو بكنن و از اواخر اذر ماه با بالا بردن پله اي قيمت ارز اين كسري رو جبران كنند ، با و جود تحريمهاى احمقانه و ظالمانه امريكا ، همه حتى عادي ترين فرد جامعه ميدونه كه ورود ارز به كشور وارد مرحله سختى شده و بر عكس گفته هاى بانك مركزى هيچ كدوم از شركتهاى بزرگ اعم از پتروشيمى ها و ... ارز حاصل از صادرات رو روانه سامانه نيما نكرده و نخواهند كرد . فقط آمار و ارقام و گزارشهاى دروغ تخويل مردم ميديد.خدا به داد ما مردم برسه شب عيدمون ، جهنم خواهد بود ، شك نكنيد
با این موضع گیریهای امروز تریبونها علیه cft و علیه وزیر خارجه انگلستان که در حقیقت نماینده کشورهای اروپایی بودند مطمئنا باید در روزهای آینده منتظر جهش مجدد و افسار گسیخته طلا و ارز باشیم
چه اتفاق مثبتی در اقتصاد ایران رخ داده که طلب دلار ۹۵۰۰ میکنید؟! ما هم از خدامونه که دلار و صد البته ماشین و خونه و کالاهای مصرفی برگرده به قبل. ولی آیا برمیگرده؟
الان 2 ماه که مرتب میگن دلار درحال پایین آمدن است چرا تا حالا به صفر نرسید؟
مردم به سطحی از آگاهی رسیدن که با بازی روانی ، دلار هاشون را نمیفروشند .
صادرات نفت : کاهش = کاهش ورود دلار به داخل
سوئیفت قطع = کاهش مراودات بانک با خارج = کاهش ورود دلار
تحریم آمریکا بر بانکها و اشخاصی ک با ایران معامله کنند = کاهش ورود دلار
سوال :
چطوری قیمت دلار پایین میاد ؟
جواب :
بازی روانی و فریب مردم ولی در عمل اجناس داره با دلار 15 تا 17 تومن قیمت گذاری میشه.
اقتصاد در حال فروپاشی که با نفت 57 دلاری که معلوم نیست با 500 هزار بشکه در حال فروش که دلارشم بر نمیگرده با چندرقاز پول زیر بالشی ملت قابل مدیریت کردن نیست . والله این پولا خوردن نداره تمام سرمایه ملت رو یکشبه بالا کشیدین تا معوقات بیمه و نظام سلامت مریضتون رو بدین خوب سال بعد چی میخوایدچکار کنید؟؟ با شعار و جیب زنی از ملت بیچاره که نمیشه کشور رو اداره کرد .
آه این ملت درمونده بگیره دودمانتون رو به باد میده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر