بازدید 13253
پیمانه اقتصادی؛

سبقت افزایش اجاره‌بها از تورم/ مشاور رئیس جمهور: سقوط دو دهک طبقه متوسط به جمع فقرا/ بازگشت کارت سوخت قطعی شد/ قیمت برخی خودروهای تولید داخلی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی، سایه قتل جمال خاشقجی بر سهام عربستان، قیمت نفت در انتظار کاهش تولید اوپک جهش کرد، کره جنوبی از ماه ژانویه خرید نفت ایران را از سر می‌گیرد، صادرات غیر نفتی از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد، طلا از صعود بازماند، تصمیمی درباره قیمت خودرو گرفته نشده است و قیمت برخی خودرو‌های تولید داخلی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 20 November 2018
سبقت افزایش اجاره‌بها از تورم/ مشاور رئیس جمهور: سقوط دو دهک طبقه متوسط به جمع فقرا/ بازگشت کارت سوخت قطعی شد/ قیمت برخی خودروهای تولید داخلیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی، سایه قتل جمال خاشقجی بر سهام عربستان، قیمت نفت در انتظار کاهش تولید اوپک جهش کرد، کره جنوبی از ماه ژانویه خرید نفت ایران را از سر می‌گیرد، صادرات غیر نفتی از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد، طلا از صعود بازماند، تصمیمی درباره قیمت خودرو گرفته نشده است و قیمت برخی خودرو‌های تولید داخلی را در بر دارد.
 
تقویت شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی در سه روز اخیر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۲۵۸ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. این در حالی است که دو سه روز کاری قبل، شاهد ریزش ۹۶۵۳ واحدی  شاخص کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۵۷ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۰ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۹۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۰ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۱۳۲ واحد افزایش معادل ۱.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۵۶۲ واحد افزایش معادل ۱.۲۲ درصد به رقم ۱۳۰ هزار و ۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۹۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۳۴۷ هزار و ۶۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

سبقت افزایش اجاره‌بها از تورم/ مشاور رئیس جمهور: سقوط دو دهک طبقه متوسط به جمع فقرا/ بازگشت کارت سوخت قطعی شد/ قیمت برخی خودروهای تولید داخلی

سایه قتل جمال خاشقجی بر سهام عربستان

بلومبرگ انگلیسی نوشت: پس از این که ایالات متحده ۱۷ تن از مقامات سعودی را به علت قتل روزنامه‌نگار عربستانی مقیم آمریکا، تحریم کرد، سهام عربستان سعودی، بیشترین افت خود در یک ماه را تجربه کرد و شاخص کل بورس تداول در ریاض سقوط کرد. سود اوراق قرضه ۵ میلیارد دلاری عربستان که موعد پرداخت آن ۲۰۲۸ است، به رکود ۴.۶ درصد، افزایش یافت. بیانیه آمریکا چند ساعت پس از آن صادر شد که عربستان ۱۱ تن را مسئول این قتل معرفی  و اعلام کرد، برای ۵ تن از آنان که اعتراف کرده‌اند مجازات اعدام در نظر گرفته است. در بین مقاماتی که توسط آمریکا تحریم شده‌اند، نام سعود القحتانی به چشم می‌خورد که مشاور ارشد شاهزاده بن سلمان بود و پس از به قتل رسیدن خاشقجی، ملک سلمان او را از سمت خود برکنار کرد.

سبقت افزایش اجاره‌بها از تورم

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک اگرچه نمی‌توان درباره افزایش اجاره‌بها در مناطق مختلف اظهار‌نظر کرد، اما در مجموع این رشد که به‌ دنبال افزایش قیمت در اکثر گروه‌های کالایی رخ داده، از نرخ تورم بیشتر است. مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت وگو با ایرناپلاس همچنین گفت: افزایش اجاره در مرحله اول تابعی از قیمت ملک است و زمانی که قیمت ملک بالا می‌رود، طبیعتاً قیمت اجاره هم افزایش خواهد داشت. وی ادامه داد: از سوی دیگر، اگر می‌خواهیم اقتصاد را در لایه‌های بالاتر مانند مسکن مهار کنیم، باید از پایین و اولین کالایی که وارد بازار می‌شود، آغاز کنیم تا کنترل بهتر صورت گیرد.  خسروی با اشاره به اینکه برخی افراد برای ایجاد کمک‌هزینه زندگی اقدام به خرید و اجاره مسکن می‌کنند، افزود: زمانی که اقلام اساسی گران می‌شود، طبیعی است که اجاره موردنظر این فرد نیز برای تأمین هزینه‌ها بالا باشد. از نرخ تورم بیشتر است.  

قیمت نفت در انتظار کاهش تولید اوپک جهش کرد

با آغاز معاملات بازار‌های نفت این هفته در روز دوشنبه، در حالی که تاجران انتظار دارند عربستان سعودی اوپک  را به سوی کاهش تولید هدایت کند، قیمت نفت خام حدود یک درصد جهش کرد. اما به رغم این اخبار، حال‌وهوای بازار‌ها همچنان با وجود اختلافات شدید تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان، آمریکا و چین که چشم‌انداز تقاضا را مبهم کرده است، ضعیف ماند.  قیمت هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، ۵۳ سنت یا ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۶۷.۲۹ دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۱ سنت یا ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۵۷.۱۷ دلار رسید.  استفان اینس، از شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، می‌گوید: رشد بازار‌های جهانی نفت همچنان در انتظار اوپک پلاس است تا تولید نفت را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهند.

کره جنوبی از ماه ژانویه خرید نفت ایران را از سر می‌گیرد

به گفته منابع صنعتی، پالایشگاه‌های کره جنوبی قرار است تا پایان امسال خرید نفت از ایران را در حد صفر نگه دارند و محموله‌های نفتی از ایران را از اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه از سر بگیرند. خریداران با ایران بر سر امضای قرارداد جدید در حال مذاکره هستند. یک منبع آگاه به موضوع گفت: «آن‌ها در تلاشند بهترین قیمت را بگیرند و با ایران در حال مذاکره هستند.»
 
وی افزود: بیشتر نفتکش‌ها تا ماه دسامبر رزرو شده‌اند؛ از این روی، ممکن است کره جنوبی محموله‌های نفتی ایران را در نزدیک‌ترین زمان در ماه ژانویه بارگیری کند. ۲۵ روز زمان می‌برد تا محموله‌ها از ایران به کره جنوبی برسد. ایران همچنین گزینه‌هایی برای فروش نفت در مخازن ذخیره‌سازی در بندر دالیان چین دارد که زمان تحویل را کوتاه می‌کند. یک هیأت کره‌ای هفته گذشته در ایران بودند تا در مورد تأمین نفت در سال ۲۰۱۹ و بیشتر از محل میعانات گازی پارس جنوبی مذاکره کنند. دومین منبع آگاه گفت: «موضوعاتی وجود دارد که حل شود؛ نظیر موضوع پرداخت. ما در حال حاضر قادر به خرید نیستیم و عجله نداریم... ایران نیز تلاش می‌کند که نفتش را ارزان‌تر نفروشد. ما احتمالا تا پس از ماه ژانویه نفت ایران را وارد نمی‌کنیم.» /رویترز

مشاور رئیس جمهور: سقوط دو دهک طبقه متوسط به جمع فقرا

 اکبر ترکان در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با اشاره به موضوع تحریم‌ها و سابقه اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان در سنوات گذشته اظهار کرد: در دوران جنگ تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار جدی بود، ولی در عین حال با توجه به شرایط فضای دنیا، راه‌حل‌های زیادی برای مدیران کشورمان در مقابل این تحریم‌ها وجود داشت. مشاور عالی رئیس جمهور در خصوص سومین راهکار پیش روی کشور در شرایط فعلی گفت: موضوع گردشگری یکی از مهمترین راهکار‌های موجود در شرایط فعلی است و علیرغم اهمیت جذب گردشگران خارجی، گردشگری داخلی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال امروز شاهدیم که توزیع درآمد در دهک‌های جامعه به نسبت دهه‌های اخیر تغییر کرده است. یعنی قبلا دو دهک ضعیف، ۶ دهک متوسط و دو دهک ثروتمند در جامعه داشتیم، ولی الان این شرایط تغییر کرده و دو دهک فقیر، گسترش یافته و تبدیل به ۴ دهک شده‌اند و از آن سو ۶ دهک متوسط به ۴ دهک تقلیل یافته و آن هم در شرایطی که درآمد آن‌ها نصف شده و دو دهک پردرآمد نیز کماکان در جای خود قرار دارند. ترکان افزود: در چنین جامعه‌ای که از فقر رنج می‌برد، شما شاهدید که خودرو‌های میلیاردی در خیابان‌های آن تردد می‌کند لذا گردشگری داخلی می‌تواند به بهبود توزیع ثروت در جامعه کمک کند. چرا که به عنوان مثال مردم در شهر‌های پردرآمد تمام سال خود را پس‌انداز می‌کنند تا در تعطیلات نوروز یا تعطیلات دیگر به شهر‌های مختلف سفر کرده و این پس‌انداز را خرج کنند و این اتفاق یعنی انتقال ثروت در کشور که باعث چرخش مالی، داد و ستد و رونق اقتصاد در نقاط مختلف کشور می‌شود.

صادرات غیر نفتی از مرز ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد

صادرات غیر نفتی ایران در سال جاری از مرز ۳۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲/۵ درصد افزایش یافته است. همچنین طی هفت ماهه سال‌جاری، ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار وارد کشور شده است. ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالا‌های اساسی هستند که طی هفت ماهه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند. /گمرک ایران

طلا از صعود بازماند

قیمت طلا روز دوشنبه که نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی روند صعود دلار را متزلزل کرد، ثابت ماند.  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۲۲۰.۷۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه حدود ۰.۷ درصد رشد کرده بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۲.۳ دلار رسید. به گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت فلیپ فیوچرز، احتمال این‌که بانک مرکزی آمریکا یک دورنمای خنثی برای سیاست پولی خود پس از سال ۲۰۱۸ اختیار کند و همچنین کندی رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه اختلاف تجاری آمریکا و چین، سرمایه گذاران را اندکی بیشتر به جذابیت طلا به عنوان دارایی مطمئن علاقه‌مند نگه می‌دارد.

تصمیمی درباره قیمت خودرو گرفته نشده است

در حالی که برخی رسانه‌ها از تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت خودرو در حد ۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های حاشیه بازار خبر داده‌اند، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.  محمدرضا نجفی‌منش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید خودرو در مرحله بررسی است و هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. وی با بیان این‌که پیشنهاد ما تعیین قیمت رسمی خودرو در حد ۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های حاشیه بازار است، تصریح کرد: در این صورت تقاضای واسطه‌گری و دلالی از بازار خودرو خارج شده و شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو نیز خواهیم بود.

بازگشت کارت سوخت قطعی شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود.  بر اساس این اطلاعیه، مالکان محترم خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از شنبه سوم آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام نمایند. به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت و یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی و صدا و سیما به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید. تأکید می‌کند، برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد. خاطرنشان می‌سازد، این اقدام به معنای سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و لازم است هموطنان محترم به شایعات بی اساس در این مورد توجه نفرمایند. /شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
 

قیمت برخی خودروهای تولید داخلی

بر اساس معاملات در بازار خودرو، 206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت 59 میلیون و 500 هزار تومان و 206 تیپ 5 بدون تغییر به قیمت 72 میلیون تومان معامله شد. دنا با افزایش 500 هزار تومانی به قیمت 80 میلیون تومان معامله شد. ساندرو استپ وی و ساندرو اتوماتیک هم به ترتیب به قیمت 135 میلیون و 500 هزار تومان و 123 میلیون تومان معامله شد. /فارس

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال)
۱ پراید ۱۱۱ ۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ پراید ۱۵۱ ۲۳۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۴ تیبا صندوقدار ۲۷۵.۰۷۰.۰۰۰ ۳۹۸.۰۰۰.۰۰۰
۵ تیبا ۲ ۳۰۳.۸۹۰.۰۰۰ ۴۳۸.۰۰۰.۰۰۰
۶ ساینا ۳۱۱.۴۳۰.۰۰۰ ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو ۴۰۵ ۳۲۹.۴۴۶.۰۰۰

۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰ سفید

۵۵۶.۰۰۰.۰۰۰ خاکستری

۸ پژو SLX ۳۵۱.۰۵۹.۰۰۰ ۶۰۵.۰۰۰.۰۰۰
۹ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴۷.۴۵۲.۰۰۰ ۵۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۷.۰۰۰ ۶۹۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ پژو پارس TU5 کلاس ۱۳ ۴۲۴.۸۱۰.۰۰۰ ۷۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶۲.۸۶۰.۰۰۰ ۵۹۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ ۲۰۶ وی ۸ صندوقدار ۴۲۷.۶۳۱.۰۰۰ ۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند LX ۳۳۵.۳۵۴.۰۰۰ ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ سمند EF7 ۳۴۳.۳۸۲.۰۰۰ ۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۷ سمند دوگانه کلاس ۱۶ ۳۶۶.۱۶۰.۰۰۰ ۶۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ دنا ۴۶۹.۸۹۴.۰۰۰ ۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۹ سمند سورن (توربو) ۴۲۹.۴۱۰.۰۰۰ ۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ ۲۰۷ دنده ۴۷۱.۲۸۳.۰۰۰ ۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۱ ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴۳.۶۱۹.۰۰۰ ۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۲ مزدا ۳ ۱.۴۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۳ تندر پلاس دنده ۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۴ پژو۲۰۰۸ ۱.۱۴۹.۹۴۰.۰۰۰ ۲.۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۵ ساندرو استپ وی ۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۶ ساندرو اتوماتیک ۵۴۶.۴۴۰.۰۰۰ ۱.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۷ وانت آریسان ۳۱۷.۸۶۰.۰۰۰ ۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مگه قیمت تورم واقعی اعلان شده
کشته مرده این تحلیلای آقای ترکانم...
قشر مرفه تو شمال ویلا داره میره شمال تعطیلات رو... دیگه کجا میره برا تفریح که بهش گیر ندن؟؟
میره خارج غیر از شمال!!!
بر فرض که سایر شهر ها هم بره! چقدر مگه پول خرج میکنه؟؟ هتل که صبونه داره یه شامو ناهاره که رستوران میخوره ! جای تفریحی که نیاز باشه بابتش پول خرج کنه کجا داریم؟؟؟؟
پس تا كي بايد شاهد اين وضع قيمت گذاري خودرو باشيم
كي اين سلطان خودرو اعدام مي شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمعیت ۸۰ میلیونی ایران را به ده دهک تقسیم بندی نموده اند ،لاکن حجم دهکها متفاوت است ،و خط فقر هم متفاوت ،دهک ۹ ، و ۱۰ ،کمترین حدود ۱۰ میلیون نفر ازجمعیت کشور را تشکیل میدهد ،و دهکهای ۸ ، ۷، ۶ ، ۵ که دهکهای متوسط جمعیتی ایران است قریب ۴۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تشکیل میدهد ،و از دهکهای ۴ ، و ۳ جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر را ،تشکیل میدهد و دهکهای ۱ ،و ۲ هم حدود ۱۰ میلیون از جمعیت ایران را شامل میگردد که تحت پوشش حمایتی هستند ،و بنا بگفتهٔ آقای ترکان حدود ۲۰ میلیون نفر از قشر متوسط به قشر فقیر افزایش یافته است که این یک شاهکار حکومتی محسوب میگردد ،که در طی هشت ماه بشود یک چهارم جمعیت کشوری که از همهٔ نعمتهای خدا دادی بهرهمند است را به فقر مبتلا کنند ؟ و تنها یک هشتم جمعیت از این آفت خانماسوز بتناسب بهرهمند گردند ؟ بغیر از مادورس ،هیچ حاکمی این قدرت تغییرات ،بافت جمعیتی را ندارد ؟ بگونه ای که زندگی مردم غزه ،و یمن ،از زندگی ۶ دهک آخر حمعیتی ایران مناسب تر است ؟ نه آنهایی را که آقایان متوهمی مانند ،ولایتی شریعتمداری بیان میکنند ، که در شرق ،و جنوب و حاشیه کویر ایران ،از آنها بدتر وجود دارد ؟،،باید گفت حکومتگران جمهوری اسلامی ایران کلاهشان را بالاتر بگیرند ،و خجالت نکشند ؟ که مردم ایران برای چه چیزی انقلاب نمودند ؟،،‌
ایا مسولین این جدول قیمت ماشین های تاریخ مصرف گذشته را می بینند. اگر می بینند، ایا فکری برای رفاه مردم می کنند، اگر فکری به حال مردم می کنند ، پش چرا وضعیت اقتصادی اینچنین است.
از شعارهای دولت عدم برگشت به عقب بود ؟ حالا دودهک به زیر خط فقر تنزل کردند . آفرین به این دست آورد .
قصد شماها این است که همه را فقیر کنید نه فقرا را غنی
در خصوص فعال شدن مجدد کارت سوخت
اولا برای ماشین های جدید دریافتی از ایران خودرو، اصلا کارت ندادند.
دوما دنبال گرفتن پول بیشتر و قیمت بالاتر برای بنزین برای مصرف بیش تر از حد خاصی هستند.
متاسفانه مسئولین کنونی بامدبریت غلط کشور را به پرتگاه سقوط هدایت می کنند
با یک برنامه منسجم فقیر زدایی می شود همه فقرا را به دریا ریخت یا حتی این قشر زیاده خواه به درد نخور را که دولت را به خاطر تامین شغل و مسکن و ملزومات اولیه زندگی واین جور چیزهای دون پایه از اهداف اصلی دور می کنند را تیر باران کرد .و خود دولت بماند و آن دهک ناز نازی خودش وهر جور دوست داشت با هم زندگی شادی (ولی خدایی بدون دعوا) را تجربه کنند .اون نه هک هم چشان کور می خواستند در دهک بالا به دنیا بیایند .
باسلام مبارک است دولت کلاهشانرا بالا تر بگذارند با اینهمه توانائی
نابودی قشر حقوق بگیر کارمند و معلم و دانشگاهی را به تمامی هموطنان تسلیت عرض نموده و لحن و نفرین ابدی را برای مدیران دولتی بی کفایت و آقای 10 درصدی خواستارم . از طرف یک معلم خسته
البته مشکلات دولت در تامین شرلیط مطلوب برای کل جامعه قابل درک است آن چیزی که درک نمیشود بی توجهی دولت به گسترش تبعبض و بیعدالتی در برخورداری جامعه از سهم خود از همین مواهب در دسترس است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار