بازدید 16005
پیمانه اقتصادی؛

صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به «نیما» ارز بدهند/ ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده در شروع پاییز/ سود ۱۷۵ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قرمزپوشی بورس تهران در پایان آبان، سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری مدیر عامل، قیمت نفت خام سنگین ایران حدود ۴ دلار کاهش یافت، ترامپ از سعودی تشکر کرد/ از نفت ۵۴ دلاری لذت ببرید، اوپک با کاهش تولید نفت موافقت می‌کند، نرخ خرید تضمینی سال ۹۸ گندم بالاخره اعلام شد، بنزین سهمیه بندی نمی‌شود، پیش‌بینی تدوین بودجه ۹۸ برپایه نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری و انتقاد از تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 November 2018
صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به «نیما» ارز بدهند/ ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده در شروع پاییز/ سود ۱۷۵ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قرمزپوشی بورس تهران در پایان آبان، سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری مدیر عامل، قیمت نفت خام سنگین ایران حدود ۴ دلار کاهش یافت، ترامپ از سعودی تشکر کرد/ از نفت ۵۴ دلاری لذت ببرید، اوپک با کاهش تولید نفت موافقت می‌کند، نرخ خرید تضمینی سال ۹۸ گندم بالاخره اعلام شد، بنزین سهمیه بندی نمی‌شود، پیش‌بینی تدوین بودجه ۹۸ بر پایه نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری و انتقاد از تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای مرغ را در بر دارد.
 
صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به «نیما» ارز بدهند

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: ما از عملکرد صادرکنندگان راضی نیستیم و از اول سال تاکنون ۲۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که باید به سامانه نیما می‌آمد، ولی کمتر از ۷ میلیارد دلار آمده و مشخص نیست بقیه کجاست. صادرکننده‌ها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، ولی بدانند ارز باید وارد کشور شود. وقتی ارز به کشور بیاید باعث رونق و ارز منجر به درآمد و اشتغال می‌شود و جلوی خروج سرمایه گرفته می‌شود. با پتروشیمی‌ها با عملکرد خوب بالای ۵.۵ میلیارد دلار تاکنون در سامانه نیما عرضه کرده اند.

صادرکنندگان خصوصی توجه کنند نرخ بازار آزاد پایدار نیست و خیلی از آن‌ها تولیدکنندگانی هستند که از امکانات با نرخ پایین استفاده می‌کنند. اعلام شد کسانی که زیر یک میلیون یورو صادرات دارند از ورود به نیما معاف هستند و از این طریق برای شش هزار نفر معافیت ایجاد شد که می‌توانند به سامانه سنا وارد شوند و آن‌هایی که از یک تا ۳ میلیون یورو صادرات دارند بالای یک میلیون یورو باید به نیما بیاید و ارقام بالاتر از آن نیز مشخص شده است. دولت برای کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کند و برای واردات نیز ارز ۷۵۰۰ تومان اختصاص می‌یابد. صادرکنندگان از ابتدای سال هم که ارز به قیمت امروز نبود، ارز را به نیما نیاوردند. ۲۵۰ صادرکننده با ارقام بالا داریم که می‌توانیم با آن‌ها صحبت کنیم. همه صادرکنندگان باید ارز خود را به چرخه اقتصاد برگردانند و مصوبات شورای عالی سران اجرایی شود که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است.

همتی گفت: سامانه نیما قیمت ثابت ندارد، آن‌ها دو ماه دیگر التماس خواهند کرد که ما ارز خود را به سامانه نیما بیاوریم. آن‌ها باید به دولت کمک کنند. الان فعلا ارز‌های قبلی خود را بیاورند در مورد آینده صادرکنندگان و ارز‌های حاصل از صادرات، می‌توانیم دوباره صحبت کنیم.

قرمزپوشی بورس تهران در پایان آبان

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۷۴۵ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۷۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی)، با کاهش ۲۱۷ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۱۷۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز قبل با رشد ۱۸۷ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۱۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۲ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۸۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۴۴ واحد کاهش معادل ۰.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۳۳۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۱۲۹ هزار و ۹۶۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۴۷ واحد کاهش معادل ۰.۷۳ درصد همراه بود و عدد ۳۴۷ هزار و ۵۵۶ واحد را به نمایش گذاشت.

صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به «نیما» ارز بدهند/ ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده در شروع پاییز/ سود ۱۷۵ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری مدیر عامل

دستگیری «کارلوس گون» مدیر عامل شرکت خودرو سازی نیسان-رنو سقوط ۶ درصدی سهام این شرکت را به دنبال داشت و بلاتکلیفی در بخش تولید ژاپن هم ایجاد کرد؛ ضمن اینکه رابطه آن با تولید کنندگان جهانی از قبل شرکت موتور میتسوبیشی و رنو منجر شد تا سهام آن‌ها هم در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵ درصد روند نزولی به خود گیرد. همچنین «هیروتو سیکاوا» از مدیران ارشد نیسان گفت: اختیارات بسیاری به او داده شده بود. اما نیسان متأثر از این رخداد نخواهد شد. شرکت نیسان بعد از فروش ضعیف در آمریکا و نیز رقابت با خودروسازان در سرمایه گذاری بر روی فناوری‌های خود ران برای ثبات بخشیدن به وضعیت خود تحت فشار است.
 
صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به «نیما» ارز بدهند/ ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده در شروع پاییز/ سود ۱۷۵ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
 
در همین حال، «برونو مایر» وزیر دارایی فرانسه گفت: آقای «گون» دیگر در سمت خود برای رهبری رونو که فرانسه ۱۵ درصد در آن سهم دارد، ابقا نیست؛ اما رابطه رنو با نیسان و میتسوبیشی همچنان برای ژاپن و فرانسه مهم است. قرار است اعضای هیئت مدیره رنو به زودی مدیر عامل موقت این شرکت را منصوب کنند. بر پایه این گزارش، دادستان توکیو اعلام کرد که «کارلوس گون» درآمد خود را به ارزش ۴۴.۴ میلیون دلار در یک بازه زمانی بیش از پنج سال گزارش نکرده بود.

قیمت نفت خام سنگین ایران حدود ۴ دلار کاهش یافت

هر بشکه نفت سنگین ایران در هفته منتهی به شانزدهم نوامبر ۶۴ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه معامله شد که نسبت به هفته پیش از آن ۳ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه کاهش نشان می‌دهد. افزایش عرضه روزانه بیش از یک میلیونی روسیه، عربستان، امارات، عراق، کویت از ماه ژوئن سبب شد، قیمت نفت در بازار با کاهش همراه شود. قیمت نفت خام سنگین ایران همچنین در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه پارسال  ۵ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافته است.

ترامپ از سعودی تشکر کرد/ از نفت ۵۴ دلاری لذت ببرید

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: قیمت نفت در حال کاهش است. عالی است! رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: این رویداد همانند کاهش بزرگ مالیاتی برای آمریکا و جهان است. از قیمت ۵۴ دلار لذت ببرید؛ قبلاً ۸۴ دلار بود. از عربستان متشکرم؛ اما بگذارید پایین‌تر بیاید. /مهر

اوپک با کاهش تولید نفت موافقت می‌کند

احمد الکعبی نماینده امارات متحده عربی در اوپک به روزنامه البیان گفت: اوپک احتمالا با کاهش تولید موافقت خواهد کرد و کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی بازار‌ها بوده و نتایج نهایی را پیش از نشست وین در اختیار این گروه قرار خواهد داد.  وی در ادامه افزود: امارات متحده عربی از هر تصمیمی که اوپک بگیرد، تبعیت خواهد کرد. بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه و تکرار اتفاق مشابه سال ۲۰۱۴ که به ریزش قیمت‌های نفت منجر شد، باعث شده است اوپک کاهش تولید به میزان یک تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ را بررسی کند.

۱۴.۸ هزار میلیارد تومان چک برگشت خورده در شروع پاییز

در مهرماه امسال ۸.۹ میلیون فقره چک به ارزش حدود ۹۳.۶ هزار میلیارد تومان در کل کشور مبادله شده که نسبت به ماه پیش از نظر تعداد ۸.۱ درصد کاهش داشته است؛ اما از نظر مبلغ 3درصد افزایش نشان می‌دهد. در مهرماه امسال، در کل کشور ۸۷ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۴.۲ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است، اما در مقابل حدود ۱.۲ میلیون فقره چک به ارزشی بیش از ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان در کشور برگشت داده شده که نسبت بـه ماه پیش از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۴.۳ و 5 درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس این گزارش، دلیل وصول نشدن ۹۴.۳ درصد از چک‌های برگشتی، کسری با فقدان موجودی بوده است. در این ماه حدود ۷.۸ میلیون فقره چک به ارزش ۷۸.۸ هزار میلیارد تومان در کل کشور وصول شد که این میزان وصولی نسبت به ماه پیش از نظر تعداد ۷.۱ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. /ایرنا

نرخ خرید تضمینی سال ۹۸ گندم بالاخره اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۳۹۸ اعلام شد. براین اساس نرخ خرید تضمینی گندم معمولی از کشاورزان در سال ۱۳۹۸ برای هر کیلوگرم معادل ۱۴۷۰ تومان تعیین شده است. همچنین نرخ خرید تضمینی گندم دوروم نیز برابر با ۱۵۰۲ تومان و ۹ ریال اعلام شده است. نرخ خرید تضمینی گندم برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

بنزین سهمیه بندی نمی‌شود/بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست

بیژن زنگنه روز چهارشنبه در همایش جایگاه‌داران سوخت با اشاره به صدور اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌های عرضه گفت: هدف ما از اجرای این طرح نظام دادن به توزیع سوخت کشور است و به هیچ وجه بحث سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست. زنگنه با اشاره به سیاست دولت برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل گفت: درباره قیمت سوخت مجلس شورای اسلامی و دولت باید با هم تصمیم بگیرند تا اگر تغییراتی باشد در لایحه بودجه کل کشور لحاظ شود. وی تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که یک جریان صحیح و رو به رشد برای جایگاه‌داران و یک جریان صحیح برای توزیع بنزین و گازوئیل و سی‌ان‌جی در کشور داشته باشیم. /وزارت نفت

پیش‌بینی تدوین بودجه ۹۸ برپایه نفت ۶۰ تا ۶۵ دلاری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رقمی را که برای قیمت نفت در بودجه ۹۸ تعیین خواهد شد، حدود ۶۰ تا ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد و گفت: ممکن است دولت یک بودجه را با صادرات ۲میلیون بشکه نفت و بودجه دیگری هم بر اساس صادرات یک‌میلیون بشکه نفت ارائه دهد. همچنین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره پیش‌بینی دولت برای قیمت نفت در بودجه سال ۹۸، خاطرنشان کرد: قطعا در این باره پیشنهاداتی مطرح شده و منابعی در قانون پیش‌بینی شده است، اما همه دستگاه‌هایی که قیمت نفت را پیش‌بینی می‌کنند برای سال ۹۸ یا ۲۰۱۹ میلادی حداقل نرخ ۷۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند، اما خیلی کمتر از ۷۰ دلار برای بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم تا اگر با منابعی بیش از آن مواجه شویم، برای سایر مخارج از آن استفاده کنیم.

انتقاد از تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران گفت: مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تصویب نهایی و ابلاغ به ستاد تنظیم بازار ارائه شد؛ اما در نهایت این ستاد برای هر کیلوگرم مرغ قیمت ۹۸۰۰ تومان را تصویب کرده که هنوز ابلاغ نشده است.  چهارآیین گفت: در صورت تصویب این مبلغ، مرغداران برای هر کیلو گوشت مرغ با احتساب افزایش هزینه نهاده‌های تولید هزینه‌های حمل و کشتارگاه ۱۳۱۲ تومان ضرر می‌کنند. وی تصریح کرد: اتحادیه مرغداران برای جلوگیری از ابلاغ مصوبه قیمت گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار به ناچار اعتراض خود را در نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم. /صدا و سیما

واردات میکروفون به بیش از ۵۵ تن رسید

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۵۵ تن میکروفون و پایه آن از ۶ کشور دنیا وارد ایران شده است. بر اساس آمار واردات بیش از ۵۵ تن میکروفون و پایه آن باعث خروج ۵۱۰ هزار و ۹۵۳ دلار یا به عبارتی ۲ میلیارد و ۸۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۷۹۴ تومان شده است. گفتنی است، واردات از کشور‌های اتریش، امارات متحده عربی، ترکیه، چک، جمهوری کره و چین صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، بر اساس آمار بیشترین واردات از کشور چین و به میزان بیش از ۲۹ تن و ارزش ۳۴۴ هزار و ۶۱۱ دلار است.

سود ۱۷۵ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واریز نوبت دوم سود مشمولان سهام عدالت از امروز پنجشنبه (اول آذرماه) شروع می‌شود و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. این مبلغ در یک نوبت به حساب بانکی سهامدارانی واریز می‌شود که در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شماره شبای خود را اعلام کرده اند. براساس این اطلاعیه، سود سهام سال ۱۳۹۵ مشمولانی که شماره شبای بانکی معتبر خود را با تأخیر به این سازمان اعلام کردند، در کنار وراث قانونی مشمولان متوفی واجد شرایط که تقسیم سهام آنان از طریق دفاتر پیشخوان دولت قطعی شده نیز در این مرحله پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت به حساب بانکی همان سهامدار واریز می‌شود. «مشمولان هشیار باشند که این سازمان از طریق هیچ شخص یا واسطه و افرادی، از هیچ روشی از جمله تماس تلفنی یا ارسال پیامک یا سایر شیوه‌های ارتباطی با عناوین نیابت، نمایندگی یا کارگزاری با مشمولان ارتباط برقرار کند.» به گزارش ایرنا، تاکنون نزدیک به ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهام عدالت خود را به طور کامل دریافت کرده اند و سود اختصاص یافته به این دسته از مشمولان حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
یاد چند ماه پیش می افتند که رییس بانک مرکزی می‌گفت دلار بالای چهار هزار تومان نخرید ضرر می کنید.
درمورد دلار هرکی هرچی بگه واقعیت نداره چون کشتی ایران به ساحل نرسیده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
اقتصادش هم به گل نشسته و خواب ها و خیالهای مدیران ارشد اقتصادی با ایشالله ماشالله درست نمیشه و تخصص لازم دارد و همت ملی همه جناحهها و کار شبانه روزی و آشتی با دنیا و کنار گذاشتن ماجراجویی های بی حاصل
سلام قابل ذکر است که دیشب از بابت سود سهام عدالت فقط 79000 تومان بحساب صاحبان سهام واریز شده است 179000 هزار تومان یک دروغ مضحک هستش که فرموده و میفرمایند.
هر کد ملی روزی ۵۰ میلیون با شبکه کارتی کار کند میدانید یعنی چی؟
دیگر ایا کسی پول نقد در بانک میگذارد با این شرایط؟
طرف میرود خرید ماشین یا پیش پرداخت ملک ان وقت کارت بانکی هاش کار نمیدهد!!!!!
باشه التماس ميكنيم دلار ١٥هزار تومني رو از ما ٧ هزار بخرين ، ما ضرر كنيم ، فرزندانتان در امريكا و اروپا لذتش رو ببرند.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
احسنت



همونی که گفته در کشور دلار یه قیمت داره و اونم فقط 4200 تومانه الان کجاست؟
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: ما از عملکرد صادرکنندگان راضی نیستیم و از اول سال تاکنون ۲۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که باید به سامانه نیما می‌آمد، ولی کمتر از ۷ میلیارد دلار آمده و مشخص نیست بقیه کجاست.

ای وای النگوهاتون نشکنه؟!!
راضی نیستم یعنی چی؟!
30 میلیارد دلار رو تو سیستک نیووردن و هیچکسی باهاشون کاری نداره
تو سیستم اخلال کردن در حد 30 میلیارد دلار اونم تو این موقعیتی که واسه دلار به زمین و زمان التماس میکنیم بعد شما فقط راضی نیستین؟!!

کلی خوراک پتروشیمی با رانت و قیمت ریالی گرفتن و کلی سود رانتی بردن و بعد حتی درامدشون رو هم به کشور نیاوردن؟

بعد شما الان فقط ناراحتی و ازشون راضی نیستی؟!!
هرکارت بانکی را به ۵۰ میلیون محدود کنند مشکلی نیست به لحاظ حفظ دارایی مردم و جلوگیری از سرقت کارتهای بانکی و سواستفاده از ان کارت مسروقه منتهی اینکه بیایند هر کد ملی را به ۵۰ میلیون محدود کنند جای نقد و بررسی بیشتری است و عجیب.
یارانه بنزین بصورت ناعادلانه تقسیم میشود و مردم محروم از آن سهمی ندارند سهمیه بندی بنزین براساس افراد طرح خیلی خوبی بود ولی لابی خودروساز هرگز چنین اجازه ای نخواهد داد
مرد متاهل بیکاری هستم که سرطان گوارش دارم و همسرم از نارسایی کلیه رنج می برد و تا بحال نمی دانستم سهام عدالتی هم وجود دارد تا بلکه با گرفتن سود این سهام گره کوچکی از کلاف سر در گم زندگی ام باز شود ، کمیته امداد امام(ره) هم به ما جواب سر بالا می دهد . در یک ساختمان 50 متری در اطراف ورامین به سختی و با کمکهای گاه به گاه افراد خیر زندگی مرارت باری دارم ، همه قبضهای آب و برق و گاز خانه ام به دلیل بدهی اخطار قطع دارد، چگونه می توانم سهام عدالت بگیرم؟ آیا جوانمردی هست که به من بیمار گرفتار و شرمنده زن و بچه کمک کند؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
سهام عدالت احمدی نژاد کلاهی برای خصوصی سازی است برای سرمای داران و این کمک را هم باید از هفت خان رستم بگذری برای تو و خودم و دیگران متاسفم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
متاسف شدم و نباید در کشور ثروتمندی چون ایران و صرفا بخاطر بی لیاقتی مدیران و فساد گسترده و ماجراجویی های بی حاصل همچون شما کسی گرفتار بشود .
خدا بهتان شفا و صبر و به مسولین کشور عقلانیت و درایت و واقع گرایی ودست برداشتن از لجبازی را عنایت کند
التماس برای فروختن دلار به نیما هم از اون حرفهای عجیب غریب است
با سلام.مسوؤلین خیلی ناکارامد تشریف دارند.والسلام
صادرات کشاورزی فقط به گرانی و تورم دامن میزند و باعث تشدید بحران آب میشود
چرا سود سهام عدالت مددجویان بهزیستی تا ساعت 11.30 صبح 5 شنبه اول آذرماه 97 ، به حسابشان واریز نشده؟
صادر کننده ای که ارز را وارد کشور نکند دیگه اسمش صادر کننده نیست قاچاقچی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
دولتی که با خرید دلار با نرخ نازل میخواهد از دلار صادراتی برای خود درامد چند برابری ایجاد کند و صادر کننده را در فشار قرار دهد ، در این شرایط صادر کننده ،صادرات هیچ منفعتی ندارد و یا کار نمیکند یا پولش را تا ثابت نشدن اوضاع دست نمیزند.
بعد هم دولت با این عظمت و قدرت خودش در جابه جایی ارز حاصل از فروش نفت مشکل دارد و نمی تواند جز روش های غیر ایمن و از رده خارج ارز را به کشور بیارد، از بخش خصوصی چه توقعی میره الان واقعا؟
حسن روحانی تو را به هفته وحدت سوگند میدهیم دلار را گران کن تا چرخ زندگی ما بچرخد بخدا کسب و کار ما با گرانی دلار بهتر میشود اجاره خانه اجاره مغازه در بیاید یا علی
مشکلی که بصورت کلی در تولید وجود دارد اینکه همیشه گفته میشود بصرفه نیست و همیشه دنبال بالا بردن قیمت هستند بخاطر استفاده نکردن از علم روز ، سومدیریت و بهره وری پایین
خواهر م تحت پوشش بهزیستی می باشد و هنوز نه برگه سهام عدالت دارد و نه اینکه یک ریالی بابت سهام عدالت واریز نموده اند . ضمن انکه خودم که رزمنده دفاع مقدس البته با زمان خیلی کم (34 ماه حضور مداوم داوطلبانه ) هنوز یک ریال نگرفتم . هر کسی مدارک مثبته را درخواست نماید ارائه خواهم داد . حالا نمی دانم که واقعا ما نباید بگیریم یا اینکه بنده خدایی بازنشسته ولی دارای یک باب منزل مسکونی 2000 متری در بالای شهر و زمینهای کشاورز چند هکتاری و... براحتی دریافت می کند شاید عدالت در همین نکته می باشد نه اینکه من مستاجر !!!
قاعده کار این است که دارنده هر سهمی ، سودش را دریافت نماید
گندم محصولی که تولید کننده حق صادرات نداره برای واردات اش از جیب تولید کننده یارانه پرداخت میکنند چون که به نظر دولت محترم کالای اساسی است اما از جیب تولیده کننده.
کشور در حالت اتو دلال ها auto dealers قرار داده شده و هیچ کس هم مسئولیت کارهای نسنجیده اش را بر عهده نمی گیرد.در کشوری که ادعای عدالت اجتماعی گوش فلک را کر کرده است برا ی خوردن تخم مرغ هم باید نزد زن و بچه شرمنده شده است
تو فکرشو بکن....مثلا دلار شده ۲ هزار تومان‌....طرف داره التماس میکنه دلارشو به سامانه نیما بفروشه...
داشتم خواب میدیدم....که با داد خانم گرامی که میگفت نون تازه چی شد...از خواب پریدم....
به گفته ی رییس جمهور دلار ازاد درصد کمی از معاملات در کشور را شامل میشود و عمده ی دادوستد مملکت از نرخ دولتی ویا از سامانه ی نیما انجام میشود چرا برای عرضه دلار دربازار ازاد فکری نمیکنید صادراتی بتواند دلارش را در بازار ازاد بفروشد تا فشار عرضه تقاضارا پایین بیاورد این شدنی است ولی یا حجم معاملات ازاد بیشتر از اعلامی آقای روحانی است یا خودشان مایل نیستند نرخ دلار آزاد پایین بیاید. کار نشد نداره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر