بازدید 12022

نشانه هایی از افزایش تنش میان آمریکا و روسیه در جنوب سوریه/ مسکو: نیروهای آمریکایی هر چه زودتر «التنف» را ترک کنند

در شرایطی که ارتش سوریه با حمایت ایران و روسیه توانسته حاکمیت و کنترل خود بر بخش عمده ای از خاک این کشور را احیا کند، همچنان در مناطقی از سوریه و به ویژه در ظرق و جنوب سوریه، نیروها و پایگاه هایی از آمریکا حضور دارند و از برخی گروه های معارض و تروریست ها حمایت می کنند. در همین زمینه، یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه در سالیان اخیر، پایگاه آنها در منطقه «التنف» در جنوب سوریه هم مرز با اردن بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 17 November 2018

در شرایطی که ارتش سوریه با حمایت ایران و روسیه توانسته حاکمیت و کنترل خود بر بخش عمده ای از خاک این کشور را احیا کند، همچنان در مناطقی از سوریه و به ویژه در ظرق و جنوب سوریه، نیروها و پایگاه هایی از آمریکا حضور دارند و از برخی گروه های معارض و تروریست ها حمایت می کنند. در همین زمینه، یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه در سالیان اخیر، پایگاه آنها در منطقه «التنف» در جنوب سوریه هم مرز با اردن بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه در سالیان اخیر، پایگاه آن ها در منطقه «التنف» در جنوب سوریه هم مرز با اردن بوده است.

آمریکایی ها تا پیش از این حملات متعددی علیه نیروهای ارتش سوریه و مقاومت از طریق این پایگاه راه اندازی کردند؛ اما به نظر می رسد، زمان پیشروی ارتش سوریه و حامیان آن به سوی این منطقه فرار رسیده است.

در این رابطه، «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز ملی دفاعی وزارت دفاع روسیه در نشست ستاد های روسی و سوری بازگشت آوارگان سوری در مسکو گفت: آمریکا هر چه زودتر باید به اشغال منطقه التنف سوریه، که در آن اردوگاه بزرگ آوارگان «رکبان» واقع شده است، پایان دهد.

میزینتسف از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست، از این تصمیم حمایت کنند.

نشانه هایی از افزایش تنش میان آمریکا و روسیه در جنوب سوریه/ مسکو: نیروهای آمریکایی هر چه سریعتر «التنف» را ترک کنند

به گفته مقام روسی، آزادسازی این منطقه از حضور ارتش آمریکا و اخراج آنان از این منطقه تنها راه حل وضعیت بحرانی است و تنها در این صورت آوارگان خواهند توانست به خانه های خود بازگردند.

رئیس مرکز ملی دفاعی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید به این مسأله بپردازند و حل آن را از سر گیرند و برای همیشه به این موضوع پایان دهند.

به گفته مقام نظامی روس، آمریکا باید هرچه زودتر به اشغال غیرقانونی خود در منطقه 55 کیلومتری حومه التنف پایان دهد. وی معتقد است، این اقدام، می تواند راه حل مشکل اردوگاه «رکبان» و بازگشت آوارگان ساکن آن به خانه هایشان شود.

«یوری تاراسوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در گروه آتش‌بس و کمک‌های انسان دوستانه به سوریه در ژنو نیز روز جمعه در نشست ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و سوریه درباره بازگشت پناهجویان اعلام کرد، اردوگاه پناهجویان سوری «الرکبان» که در منطقه التنف که در اشغال نیروهای آمریکا قرار دارد، از لحاظ انسانی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و فساد اخلاقی، بردگی جنسی در سنین بسیار کم و قاچاق انسان به شدت در آنجا رایج است.

به گفته این مقام نظامی روس، یکی از مشکلات کنونی در سوریه، وضعیت اردوگاه الرکبان است که از لحاظ انسانی در وضعیت بسیار سختی قرار دارد. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع، در حال حاضر حدود 50هزار تن شهروند سوری در بدترین وضعیت زندگی می کنند که در میان آنها نیروهای متعلق به گروه‌های مسلح که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، نیز هستند.

این در حالی است که نمایندگان روسیه، اردن، آمریکا و سازمان‌های بشردوستانه بین المللی هفته گذشته درباره وضعیت کمپ آوارگان در منطقه الرکبان در جنوب سوریه، در اردن دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

واشنگتن با استفاده از این شرایط به نوعی، سعی در حفظ جریان دائمی عضویت آوارگان اردوگاه در گروه های تروریستی تحت کنترل خود دارد.

به نظر می رسد، منطقه التنف یکی از آخرین مناطقی است که می تواند زمینه های تشدید تنش ها میان آمریکا و روسیه در سوریه را فراهم آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
روسیه و دیگر نیروهای خط مقاومت که با دعوت و موافقت دولت سوریه در این کشور برای رفع و دفع تروریست های مولود شیطان بزرگ حضور دارند؛ نباید فراموش کنند که حضور پلید و متجاوزانه و جنایت کارانه نیروهای آمریکایی در سوریه بدون موافقت سازمان ملل یا دولت سوریه بوده و در واقع این متجاوز خبیث نه تنها با سوریه بلکه با روسیه و ایران ونیروهای مقاومت در حال جنگ است و به عبارت دیگر به کشور سوریه و حزیم و حوزه امنیتی روسیه و خط مقاومت تجاوز کرده است. بنا براین جز با سرکوب نظامی پایگاههای زمینی و حتی دریایی پای خود را از منطقه قطع نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
جنگ زرگری اینا رو باور نکن.هواپیمای سوخوی روسی مهمترین قطعاتش ساخت امریکاست.دعوای الکی این دوتا برای دوشیدن منو تو هست
ای بی خبر
خدایا آرامشی عطا فرما








اگه سیاسیون بزان.
سلام روسها موقعی که جزیره کریمه را اشغال کردند مگر از ساز مان ملل اجازه گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
اکران قسمتی از شوروی سابق بوده و در کرمه روس تبارها زندگی میکنند این را هم توجه کن
اما در سوریه هیچ قسمتی قبلا و یا در حال حاضر به آمریکا تعلق نداشته و نخواهد داشت و حاکم رسمی آنجا دولت قاونی سوریه است نه آمریکای متجاوز
ناشناس
| France |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
داد .
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
کشورهای جدا شده از ایران در زمان شوروی سابق باید به ایران برگردانده شود
یکی نیست بزنه تو دهان امریکا که کشورهای جهان را به هرج و مرج کشانیده است ، تنش ها و آشوب های انسان متمدن امروز از انسان های عهد عتیق هم بیشتر است همه این مسایل بخاطر دغدغه دولت امریکا برای تولید بیشتر و فروش بیشتر سلاح بخاطر همین منازعات هیچ وقت فروکش نکرده است، اگر جنگ ایران وعراق تمام می شود جنگ کویت شروع می شود بعد جنک لبنان بعد لیبی بعد سوریه بعد داعش بعد دوباره عراق خلاصه تا کارخانه های اسلحه سازی امریکا کار می کنند منازعات و تنش هم فروکش نمی کنند.
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
هرکس بزنه دهن آمریکا چوبش را بشدت خواهد خورد.
یعنی امریکا نمی تواند مثل چین که مثل آدم دارد پول درمیآورد پول درآورد بدون جنگ و خونریزی و کودتا، یعنی تدبیر و توانایی چین چقدر است که دولت امریکا تجارتش را بر بنیان جنگ و اسلحه سازی و تنش آفرینی قرار داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این حرف برای عاقل ها اعتبار دارد نه کابویهای نفهم آمریکایی
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
از همون اول بعد از جنگ جهانی دوم معلوم بود نمی شود به این امریکایی ها اعتماد کرد و سکان را داد دست شان.
از نشانه های جنگ جهانی سوم هست بهرحال برای شروع جنگ سوم جهانی باید یک بهانه ای یا نشانه ای باشد نشانه ان که معلوم هست خاورمیانه زیر خاکستر هست کل خاورمیانه در فوران هست ولی بهانه ان بهرحال پیدا میشود حالا منتظر عمل کردن یک طرقه خواهد بود . مردم خاورمیانه پیش بسوی دمکراسی واقعی خیز برداشته اند دمکراسی واقعی نه الیگارشی
اختلاف دیدگاهی . یمن و علی دارم همین حرف های هست که میزنید ولی فقط یک طرف ترازو که خودت میبینی میزان میکنی نه طرف دیگر را . از کویت گفتی . از عراق گفتی . اگر صدام بعد از اینکه کویت را گرفت سر وقت همه کشورها میاند الان صدام هیلتر نبود . بوسنی را کی نجات داد . همین روس را از دست هیلتر کی نجات داد . بحث منافع باشه یعنی چرا کشور سوییس را امریکا کار نداره چرا به پاکستان و بحرین کار نداره آیا نمیتونه انها را با دو روز تصرف کنه . پا از رو دم میدارید بعد گلایه هم داری کدام باور کنیم
بهترین جواب را کاربر سلام داده ولی در جواب گفته شده چون مربوط به شوروی قدیم بود . خزر چون قبلا شوروی قدیم بوده . آخه برای هر چیزی یک پاسخی از جیب راست و چپ جور میکنند . اسد باید از قدرت کنار برود حتی اگر مردم دوست داشته باشند . تمام مردم سوریه بخواهند قبول نیست در دمکراسی داشتن قدرت باید با فاصله چند سال به چند سال باشد نه چهل سال . پانصد هزار انسان مردند جوجه بودند . منطق کجاست .
خخخ چون زبان روسی دارند باید تصرف بشه . چون زبان عربی دارند باید تصرف بشه . چون آلمانی هستند به تصرف دربیاد چون انگلیسی هستند . آقا کجای کاری . چی میگی .
در جنگ سوریه، بیشترین ضرر را ایران کرد! پول خرج کرد، جوانانش پرپر شدند، مورد اتهامات و تحریم های بین المللی قرار گرفت و نوبت بازسازی سوریه هم اولاً باز باید هزینه کند، ثانیاً در منافع بازسازی شریک نخواهد بود!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس