بازدید 32991

اعمال فشار «حلقه نیاوران» برای تصاحب پست های مدیریتی بانک مرکزی! / فهرست تغییرات احتمالی مدیران بانک مرکزی

شنیده های خبرنگار تابناک حاکی از آن است که فشار حلقه نیاوران و کارتل رسانه ای آن جهت تصدی پست های مدیریتی و اعضای هیأت عامل بانک مرکزی در دوره جدید، قوت یافته است. در هفته های گذشته، یکی از اعضای مؤثر ایشان (ف-ن) از خارج کشور جهت رایزنی در این خصوص به ایران فراخوانده شد.
کد خبر: ۸۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 31 July 2018

تغییر و تحول در بانک مرکزی ایران، با آمدن عبدالناصر همتی، شتاب گرفته و به نظر می رسد در روزهای آینده، شاهد تغییرات وسیعی در این مهم ترین نهاد پولی کشور باشیم.

شنیده های خبرنگار تابناک، حاکی از آن است که فشار حلقه نیاوران و کارتل رسانه ای آن جهت تصدی پست های مدیریتی و اعضای هیأت عامل بانک مرکزی در دوره جدید، قوت یافته است. در هفته های گذشته، یکی از اعضای مؤثر ایشان (ف-ن) از خارج کشور جهت رایزنی در این خصوص به ایران فراخوانده شد و جلسات متعددی در این خصوص ترتیب داد، تا شاید این فرد در جایگاه ریاست بانک مرکزی قرار گیرد، و حالا که افراد این جریان تصدی ریاست کل بانک مرکزی را از دست رفته می بیند، درصدد مهره چینی در سمت های مدیریتی بانک مرکزی برآمده اند.

از جمله فشار ایشان جهت تثبیت عراقچی، در سمت معاون ارزی بانک مرکزی و تلاش در جهت تثبیت و افزایش نفوذ افراد وابسته به خود در پست های مدیریتی این معاونت است، که نگاهی گذرا به وضعیت ارزی در زمان تصدی عراقچی و انتصاب وی بدون هیچ گونه سابقه بانکی همواره مورد نقد افکار عمومی و متخصصین بانکی بوده است و نسخه های تئوریک این حلقه و رسانه های وابسته به آن سرنوشت دلار 12000 تومانی را رقم زده است.

افراد حلقه نیاوران که در دوره تصدی ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، از افراد تأثیرگذار حوزه تصمیم سازی اقتصادی و از مشاورین ریاست جمهوری بوده اند، همواره طرفدار آزادسازی اقتصادی بوده و تأکید داشته اند که جهت توسعه کشور لاجرم باید بخشی از مردم (طبقات پایین درآمدی و قشرهای ضعیف) در زیر چرخ های توسعه اقتصادی، له و لگدمال شوند و این یک واقعیت در فرآیند توسعه یافتگی است. ولیکن این افراد که همیشه در قامت تئوریستین های اقتصادی و آکادمیک ظاهر می شودند، هیچ گاه در صدد پاسخگویی به عملکرد خود طی دوره های قبل برنیامده اند! و مشخص نکرده اند تا کی و کجا، مردم باید در زیر نتایج تصمیمات آنها لگدمال شوند و اکنون نیز با فشار بر ریاست جدید بانک مرکزی (دکتر همتی) درصدد مهره چینی و آرایش نیروهای وابسته به خود هستند و از جمله هدف ایشان حذف چهره های مستقل و دارای مقبولیت در بدنه بانک مرکزی است، بطوریکه تغییر معاونت و مدیران حوزه اقتصادی که در سالهای گذشته عملکرد مناسبی نسبت به سایر بخش های دیگر بانک مرکزی داشته اند، و استقلال خود را حفظ کرده اند، از برنامه های در دستور کار ایشان است.

اما از تغییرات قطعی بانک مرکزی، با توجه به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، کنار رفتن مسگرها معاون اداری – مالی و نقره کار شیرازی معاون حقوقی و امور مجلس و سید محمود احمدی دبیر کل سابق است که احمدی به فاصله سه روز قبل از تغییر رئیس بانک مرکزی بازنشته شده و از بانک مرکزی خداحافظی کرد و در حال حاضر سمت دبیر کل بانک مرکزی، بلا تصدی است. احمالا دکتر دیواندری که پیش از این از گزینه های ریاست بانک مرکزی بوده و عملکرد موفقی در یک دهه مدیریت بانک ملت داشته، این سمت را بر عهده گیرد، چون عموما دبیر کل از بین مدیران با سابقه اجرایی در سیستم بانکی که آشنا به معضلات و چالش های بانکی کشور است، انتخاب شده و سکان دبیر کل را بر عهده می گیرد، گزینه محتمل دیگر برای تصدی این پست دکتر شاهباز عضو هیأت مدیره و معادن مالی بانک ملی است که علاوه بر سابقه بانکی، سابقه مدیریت در بازار سرمایه و مدیر عاملی گروه بهمن را در کارنامه اش دارد.

در حوزه معاون نظارتی، شنیده ها حاکی از تغییر فرشاد حیدری است که اقدامات وی در زمینه ساماندهی تعاونی های اعتباری و مؤسسات غیر مجاز؛ هرچند ضروری ولی بسیار پر حاشیه بود. ظاهرا جانشین وی، محمد فطانت رئیس سابق بورس اوراق بهادر می باشد. گویا این تغییر فعلاً بنا به دلیل شایعه دوتابعیتی بودن فطانت، به تعویق افتاده است. البته خبرهایی هم در مورد جایگزینی دکتر ارجمندنژاد، مدیر کل مقررات، قوانین بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در این سمت وجود دارد.

در حوزه معاون فن آوری اطلاعات، در حال حاضر، ناصر حکیمی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت!، مسئولیت حوزه IT و فن آوری اطلاعات را برعهده دارد! وی با تصمیمات خود در چند ماه کوتاه تصدی این مسئولیت، چالش های فراوانی برای بانک مرکزی از جمله: حذف خدماتussd و چالش با شرکت های فعال در این حوزه، اختلافات با وزارت ارتباطات و فناوری و چالش با اپراتورهای مخابراتی (همراه اول و ایرانسل) و حمایت از شرکت های خاص در حوزه پرداخت های مالی و انحصار در حوزه خدمات پرداخت های الکترونیک (PSP) را رقم زده است، نیز از تغییرات مصون نخواهد ماند و احتمالاً این معاونت همچون سابق در یکی از معاونت ها ادغام یا در زیرمجموعه حوزه قائم مقام یا دبیر کل بانک مرکزی قرار گیرد.

همچنین گفته می شود، نظر رئیس کل جدید بانک مرکزی، حاکی از ابقای دکتر کمیجانی در سمت قائم مقام بانک مرکزی است. وی از اقتصاددانان به نام حوزه پولی و استاد تمام دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه WISCONSIN آمریکاست.

همچنین علیرغم فشار حلقه نیاوران ابقای دکتر قربانی ـ فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه ESSEX انگلستان ـ در سمت معاون اقتصادی بانک مرکزی قطعی شده است؛ لازم به ذکر است که وی نیز از جمله کاندیداهای ریاست کل بانک مرکزی در دوره جدید بود.

علاوه بر موارد مذکور، یعقوبی معاون بین الملل بانک مرکزی نیز که از مدیران با سابقه بخش ارزی بوده و مدارج ترقی خود را از کارشناس تا معاون در حوزه ارزی و امور بین الملل سپری کرده، از گزینه های اصلی معاونت ارزی بوده که با توجه به اعلام بازنشستگی پیش از موعد وی، در صورت عدم دریافت اجازه خاص یا تفسیر قانونی، احتمالا در سمت مشاور ریاست کل ایفای نقش خواهد کرد. از دیگر گزینه های معاونت ارزی، پناهی عضو هیأت مدیره و معاون بین الملل و ارزی بانک ملی است.

شنیده های دیگر حاکی از آن است که دکتر شاهباز عضو هیأت مدیره بانک ملی و ذاکری، که هر دو سابقه همکاری با همتی در زمان تصدی مدیر عاملی بانک ملی را دارا بوده و عملکرد موفقی در کارنامه خود دارند، در سمت معاون اداری ـ مالی بانک مرکزی و مشاور رئیس کل قرار خواهند گرفت، از نکات قابل تحسین در این دوره، دستور قطع همکاری مشاوران رئیس کل سابق که بالغ بر ده نفر بوده از سوی رئیس کل جدید بانک مرکزی است که از جمله این مشاوران می توان به آقایان کاظمی دینان، بدری، عزیزی و ندیمی بوشهری و ... اشاره نمود.

آنچه مشخص است، این که ریاست جدید بانک مرکزی بعنوان محور نظام مالی کشور در این برهه خطیر، تمامی مساعی خود را به بازگشت آرامش و ثبات و ارتقای نظام پولی کشور معطوف دارد و تسلیم فشارهای مافیای قدرت و حلقه های موصوف که کارکرد خود را طی سالیان گذشته نشان داده اند، نشده و از به دام افتادن در منافع جناحی و گروهی اعم از کارتل های رسانه ایی و جریانات فکری معلوم الحال، و رانت جویان اقتصادی پرهیز نماید و با تغییرات هوشمندانه و تثبیت و حمایت از مدیران لایق بتواند ثبات اقتصادی را فارغ از فشارهای سیاسی به مجموعه نظام بانکی بازگرداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۹
حقیقتا مشخص است که قصد شما فقط خیر بوده و هیچ غرض و مرضی ندارید!!!!!!!!!!!
باز هم این تغییرات مشکلی را حل نخواهد کرد بالاخره به شکل های مختلف ناکارامدها بر امور مالی تسلط پیدا خواهند کرد
خیالتان راحت همه چیز را مثل اولش درست می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
تابناک مردم دارند در مشکلات دست و پا میزنند و شما در فکر باند و حلقه هستی
وجدانا اگر 50 در صد این مسائل اقتصادی برای عربستان پیش می آمد تیتر روزنامه ها و مسئولین ما چی بود؟؟؟؟/نمیگفتید امریکا دوشیدشون و شیر شون تمام شده؟؟؟؟؟حالا ما چی ؟؟؟کی شیرمون رو دو شیده که به این حال و روز افتاده ایم...همه ی مسئولین مقودالاثر شده اند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
خوب کسی از خودش که بد نمیگه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
آدرس غلط نده این روزنامه های زنجیره ای اصلاحطلب هستن که دارن سوت بلبلی میزنن.
ضرورت بهره مندی از متخصصین برجسته و با تجربه دانشگاهی و صاحب نظران در همه حوزه ها به دور از سیاست بازی و سیاست زدگی پیشرفت کشور را سبب خواهد شد. اما سیاسی و جناحی شدن کماکان خطر و فساد را دو چندان خواهد کرد. آقای عراقچی شخصیت محترمی است؛ ولی وی که متخصص مسایل مالی نیست.
با بهره گیری و تجربه بحران کنونی، باید به این باور رسیده باشیم که باید هر کاری را به متخصص آن حوزه سپرد. با سیاست بازی نمی توان به موققیت رسید.
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
آقا جان عزیزت تو دیگه شعارهای کلیشه ای که صداو سیمای میلی با اون به اصطلاح کارشناساشون هی برای این مملکت تز میدن را ندهمیگن اگه قرار کارا درست بشن باید از کارمتخصصین و ... استفاده کنند.فکر میکنید این متخصصین کی هستند؟ مگه غیر از فرزندان و اقوام واغیار همون مسئول هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
یه نفر عزیز سلام منظور بنده انتخاب متخصصینی است که در قید و بند سیاست نیستند. نه کلیشه های همیشگی. سامان یافتن امور فقط و فقط با بهره مندی از متخصص آن فن و حرفه و پیشه است. در کشور ما بهره مندی از نیروهای غیر متخصص روندی عادی می باشد. این کار کاملا نادرست است. به زبان ساده پختن نان را به نانوا دادن.
مملکت را همین فشارها ویران کرده
بخندیم به این اوضاع بی حساب و کتاب یا گریه کنیم ؟ یحتمل در کشور در آستانه سقوط اقتصادی و قحط الرجال کارآمد از ما ، اکثریت جامعه، کاری غیر از این دو بر نمیاد!
خوب آقایان نیاوران نشین هم شدند.
با سلام؛
با این تغییر ضعیف دلار به 20000 تومان هم می رسد.
اعدام مسولین فاسد باعث میشه کسی برای پست گرفتن و دزدی رغبت نکنه.یک آدم با جسارت اولین اعدام را انجام بده کشور از این دزد بازار راحت میسه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
خخخخخخ
ارتقا پست هم داده میشه بهشون
ناشناس
| France |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
در شهر اگر که مست گیرند - باید هر آنکه هست گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
کو آن آدم با جسارت؟ فقط حرف میزنند دریغ از عمل
ناشناس
| France |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
در پاسخ به 10:18 شما نگران خودت نباش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
تقاضاي اعدام نکن چون که مطمئناً افراد اصلي رو اعدام نميکنن. ميرن سراغ افراد ضعيف و هيچکاره اونوقت خون يه سري افراد بيگناه ميفته گردنت.
تغییرات بنیادین در بانک مرکزی لازم است و بدون اشکال!
تغییرات بنیادین در بانک مرکزی لازم است و بدون اشکال!
این هم شبیه همون پیش بینی هاتونه که طیب نیا میره جای نوبخت، کرباسیان میره و ... که همش غلط از آب درومده
این حلقه فراموسونی نیاوران و روزنامه دنیای اقتصاد دیگه شورشو درآوردند. بابا پنج ساله رهنمود دادید ، آدم چیدید، نتیجه اش شده این. برادران نیلی چه گلی به سر این مملکت زدند. هر کس با اینها نباشه باید حذف بشه. خدایا پناه بر تو

ممنون تابناک
اخر عاقبت ما كه هيچ چيز نداريم چي ميشه عجب گرفتار ادمهاي بدي شديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
خوشبخت کسی که خر ندارد
از کاه و جو اش خبر ندارد
خوشبحال شما و بنده و امثال ما!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
داداش همین آقا پیمان قربانی که تو این مطلب در حد شوالیه اقتصادی معرفی شده تا سه ماه پیش می گفت اتفاقات بازار ارز نوسان فصلیه.حالا همه را میخواد بندازه گردن دنیای اقتصاد و برداران نیلی اشکالی نداره اما مصاحبه ها و نوشته هاش یادش نره
باز یک مدیر امد و خواست یک کاری بکند و تابناک و امثالهم با تیتر زدن های مشکوک و دو پهلو باعث میشوند تا توی دل مردم خالی بشود و مدیر بدبخت از ترس بی ابرویی عقب نشینی بکند .
اخر این تیتر چه معنی دارد ؟ اگر واقعا چیزی میدانید خوب مردانه و رک بگویید ولی اگر فقط گند زدن و خراب کردن مدیر و جناح مقابل است که اینکار نهایت رذالت است .
با همین مدل کارها کشور به اینروز افتاده .
یعنی دوجناح که فقط بفکر خودشان هستند بفکر مردم و کشور نیستند و فقط طرف مقابل را با هر وسیله و بهانه میزنند .
خدایا این مدیران ناکارامد را ساقط کن که خسته شدیم
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
علی جان معلومه شکمت سیره
ف ن کیه ،خودتونو مسخره کردید یا مردمو یا اسم کامل بزن یا نزن خیر سرت اسمت رسانه است
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
دارن با مردم بازی میکنن
تابناک جان تو را به خدا یا رومی روم باش یا زنگی زنگ. یکبار برای همیشه شفاف باش و تحلیل صادقه و رو راست ارائه بده. بارها تفکرات همین افراد یعنی حلقه نیاوران مورد حمایت شما بودند. چرا گاهی به میخ و گاهی به نعل می زنی؟!
همین تفکر مورد حمایت 24 میلیون نفر از مردم شریف ما واقع شد و مردم با علم و آگاهی خود را برای حاکمیت همین تفکر آماده کرده و از آن استقبال کردند.
حامیان تفکر مزبور، امروز باید پاسخگوی افتضاح وضع فعلی باشند که نه تنها نیستند بلکه طلبکار هستند.
تابناک جان تو را به خدا یا رومی روم باش یا زنگی زنگ. یکبار برای همیشه شفاف باش و تحلیل صادقه و رو راست ارائه بده. بارها تفکرات همین افراد یعنی حلقه نیاوران مورد حمایت شما بودند. چرا گاهی به میخ و گاهی به نعل می زنی؟!
همین تفکر مورد حمایت 24 میلیون نفر از مردم شریف ما واقع شد و مردم با علم و آگاهی خود را برای حاکمیت همین تفکر آماده کرده و از آن استقبال کردند.
حامیان تفکر مزبور، امروز باید پاسخگوی افتضاح وضع فعلی باشند که نه تنها نیستند بلکه طلبکار هستند.
چند روزه دارم شبکه خبر رو میبینم . آی همه چی آرومه .نه از گرونی خبریه نه از افزایش ارز و ...... .چقد من با رسانه ملی شادم .
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
نه همشهری جان
همه چی هم آروم نیست الان توی کالیفرنیا آتش سوزیه در میشیگان آب آلود ه است. ترامپ مشکل اخلاقی داره. سوریه بعله سوریه در دست ارتش اسد.اما تا سروقت ایران میرسن همگی ساکت میشن .
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
دولت نمیزار برادر من کلا هرکسی انتقاد کنه میشه تند رو شما رو ارجاع میدم به روزنامه خانوم ابتکار و تیتر عجیبش
ابراهیم تاتلیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
منم
هر وقت شهامت داشتی نویسی م. ا و غیره
بعد بیا ادعا کن
ت. ا.ب. ن. ا. ک
این بلاهایی که هر روز سرمون میاد بخاطر اینکه ما چون غرور نداریم . تو دنیا با همه خوبیم. نژاد پرست نیستیم و همیشه توی همه موارد کارمون درسته . تمدن 5 هزار ساله داریم
دولت تدبیر و امید کاری با ما کرد که دیگه نه امید داریم نه تدبیر
اینو میدونم که نه حقله نیاوران دردی از مردم دوا می‌کنه نه حلقه خانی آباد هر کی به فکر خودشه واینها درست نمیشه مگر بستر درست بشه بستر رشد فکری عموم مردمه یک مصلح مقتدر هم یک انسان هست وبه فرض تسلط بر امور وسرکوب همه دزدان وبدخواهان عمر یک انسان رو داره روزی عمرش تموم میشه اما اگر پندار و کردار نیک همه گیر شد جای برای تبهکاران نخواهد بود به امید آن روز
اگه استیو جایز مرحوم و هاوکینگ مرحوم هم بیان بانک مرکزی نه دلار کمتر میشه نه اوضاع اقتصادی ما. تا دیر نشده بریم سر میز مذاکره ببنیم حرف حسابش چیه!
این لوس بازی ها رو بگذارید کنار. بی خیال حلقه و این جور چیزها ! چند تا آدم باسواد پیدا کنید که بتوانند مشکل را حل کنند . با دعا و ورد و اینها مشکل حل نمیشه .
ف.ن. ؟
مملکت داره از دست میره، هنوزم ابجد میبندید به خبرتون؟
واقعا که.
سلام دوستان خوش خيال لفطا به عملكرد آقاي همتي دربانك ملي دقت كنيد سمت هاي بعدي ايشان وام هاي اعطايي است. 16 سال رييس كل بيمه مركزي بوده موقعه رفتن آرزو هايش را مي گويد مطمين باشيد در روز رفتنش كوهي ازمسايل براي بعدي ارث مي گذارد
موسسه نیاوران سرور محافل اقتصادی است. تمام دانشکده های اقتصاد جلوی آن سرتعظیم فرود آورده اند. جناب آقای بختیاری و میرزاخانی گردانندگان دنیای اقتصاد هم مایه فخر و مباهات جامعه روزنامه نگاری ایران هستند.
بدیهیه که در باره تغییرات مدیریتی در دستگاهها نظر بدهند و به نفع هر مسوولی است که به سخنان آنان گوش بدهد. تیم اقتصادی دولت باید با ایشان تناسب داشته باشد.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
آقای بختیار
برادر من برو اول قرصهات رو بخور بعد بیا نظر بده
محمد علی
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
آقا یا خانم بختیار

کارتل دنیای اقتصاد از کی تا حالا مایه فخر و مباهات جامعه روزنامه نگاری ایران شده اند.
یک دهم یارانه تخصیصی به شما را به بقیه روزنامه ها نمیدهند. دانشکده های اقتصاد نیز برای خود ریشه و هویت دارند و سرتعظیم هم برای نیاورانی ها فرود نمیاورند.
این تغییراسمهاهیچ چیزروحل نمیکنه.
ملت نابودشدن.
همین ف و نون ها ما را کشته
از خدا بترسید وحرمت قرانی که به ان قسم خورده اید که حافظ ملت ومیهن باشید را نگه دارید....................مگر قسم خورده باشید که ایرانی را بی حرمت واعتبار کنید که ان حکایت دیگری است..........
تا این گروه ها مافیایی که طرفدار منافع هم گروهی هایشان و نه طرفدار مردم هستند وجود دارند وضع مملکت اصلاح که هیچ بدتر هم خواهد شد سلاطین مختلف اقتصادی (سکه و کره و گندم و آهن رو...) و مافیای خودرو و قطعه ساز و.... بعد هم از گروهای فراماسونری در خارج انتقاد می کنیم
فشاری از سوی مردم ندردمند نیست ولی از سوی دو صرافی و یک حلقه در نیاوران!!!
اگر مردم برای هر کوچکترین بی عدالتی تجمع می کردن. اعتصاب می کردن امروز مدیران بیکفایت جرات این همه تخلف نداشتن
حلقه نیاروان کیا هستند؟!
یعنی ساده لوحیم اگر فکر کنیم اوضاع بهتر میشه.
دوستان عزیز تابناک.
مردم از این باند بازی ها خسته اند و این حلقه و آن حلقه براشون اهمیتی نداره. یکی باشه یه کار مثبت و ملموسی انجام بده راضیند.
عده ای رفتند از بانک مرکزی و عده ای از آنان بدتر در راهند. گشایشی در کار نیست . منتظر نباشید.
انصافا مسبب وضعیت کنونی که محصول عملکرد مدیرانی با تفکر سرکوب مالی، نفی مکانیسم بازار و اقتصاد دستوری است هیچ سنخیتی با اندیشه های حلقه نیاوران مبتنی بر اقتصاد آزاد دارد؟ در حال حاضر، کدامیک از ایشان پست اجرایی دارند؟ آیا هنوز هم به حقانیت حلقه نیاوران ایمان نیاورده اید؟
کشور داره از بین میره مدیران هم حاضر نیستن ذره ای از منافع شخصی خودشان به نفع کشور و مردم بزنن. اینجوری پیش بره کشور را فدای حمایت از مدیران ناکارامد میکنید؟ به جز تلف کردن منابع کشور چه هنری دارند این مدیران؟
مشکلات اقتصادی در دولت قبل گردن شخص احمدی نژاد بود ولی الان گردن هم هست الا اقای خاتمی و اقای روحانی.
جالبه این مشکلات برای تحریم هم نیست . چون نه بانک مرکزی تحریم شده نه نفت پس این دلیل بی برنامه گی و ناکارامدی دولت هست. وقتی میگفتن نقدینگی از 460 هزار میلیارد رسیده به 1600 هزار میلیارد آقای جهانگیری میگفت ما ثبات رو به بازار برگردوندیم و همه جیغ و دست هورا میگشیدن. حالا شما حلقه بازی کنید این حجم از ناکارامدی از قطعی برق گرفته تا ارز و بوجه و بحران های اجتماعی اگر در دولت احمدی نژاد بود روزنامه های اصلاح طلب چه یقه ها( به فارسی سخت) که جر نداده بودن.
اقا زاده ها باید دلارهایی را که برده اند برگردانند......چونکه ترامپ میخاد انها را درستشان کند و برگرداند...
خیلی جالب بود ایکاش نویسنده مقاله قبل از نشر مجدد خودش مطلب را میخوند!
همه صاحب نظر از اب درامدند الا یکی دو نفر که در سیایتهای پولی بانک مرکزی نقشی نداشتند! پس بفرمایید که این نابسامانی در بانک لابد از چند بازنشسته ورشکسته غیر بانکی مشاور بوده که بیشتر به فکر حقوق پر پشم بانک مرکزی بودا تا اینکه نقشی در تصمیمات بانک مرکزی داشته باشند؟
به نظر میرسد هدف نویسنده افشاگری در رابطه به نیاوران نبوده بلکه حمایت از مدیراان نالایق فعلی بوده است.
بدون توهین به کسی، یادمان باشد که سواد شعور و تقوا و تعهد نمیاورد بلکه برعکس انسان غیر متعهد با سوادش خطرناکتر و واگیر دار تر است.
نویسنده خوبست در گردش به چپش با راهنمای سمت راست نپیچید، حرف زدن نیازی به صغری کبری چیدن ندارد تا با ابهام حروف دو حرفی، ابهام در طرف مقابل ایجاد و با صراحت و به نام از دوستان خودی حمایت و از دشنمان کینه جویی کند.
بی درایتی. بی کفایتی. قحط الرجال شده برادر جان. عقلی که بتواند جلوتر مشکلات را ببیند و برایش برنامه داشته باشد نداریم. کاملا منفعل و در عالم بی خبری هستیم تا مشکل به استخوان مردم نفوذ کنه تازه از خواب بیدار می شوند. چون تازه از خواب بیدار شده اند و خواب آلود، تصمیمات عجولانه می گیرند که خودش منشا مشکلات دیگر می شه. تازه کنار نیامدن با دنیا هم که مزید بر علت است
کنتور نظر دادن ها را بستید کلک
اقتصاد را درست کنند هر که می خواهد باشد
خطبه 24:
سوگند به جانم، در مبارزه با مخالفان حق، و آنان که در فساد غوطه ورند يک لحظه مدارا و سستي نميکنم
پس اي بندگان خدا! از خدا بترسيد و از خدا به سوي خدا فرار کنيد. وظائفي که براي شما تعيين کرده را بپا داريد تا علي ع ضامن پيروزي شما در آينده باشد، گرچه هم اکنون به دست نياورديد
ارجمند نژاد کی دکتر شده ما خبر نداریم
متاسفانه غیر از اقای مظاهری روسای کل قبلی بانک مرکزی از داخل سیستم و مدیریت ها بی اطلاع بودند
و مدیران ومدیران کل ها ادارات را عرصه تاخت و تاز خودشان کردند

آقای همتی خواهشا تدبیری بیاندیشید
ارجمند نژاد

دیگه واقعا نوبره
من امروز خیلی اینجا نظر گذاشتم ولی خدا وکیلی تا کی قراره سرمون با خبرهای اینچنینی گرم بشه؟ هر روز 4 تا خبر کاملا چرت منتشر میشه و مردم هم میشینن ب تماشا
مدیران ناکارامد میانی نیز علاوه بر معاونین بانک مرکزی باید عوض بشوند
متاسفانه در دوره ریاست اقای سیف هزینه های زیادی تحت عنوان کارهای مطالعاتی با پرداخت میلیاردی توسط همین مشاورین بواسطه برخی دانشگاهها انجام شده که باید رسیدگی شوند
دکتر؟ ارجمند نژاد

بهتره آقای همتی دسته گل های ایشون را در مدیریت کل خودش بررسی کنه بعد براش حکم بزنه
چقدر به فکر مردمند که با نیاورن جهت لگد مال شدن مردم کل کل میکنند. ضمن اینکه به شخصه حاضرم زیر چرخ های توسعه اقتصادی، له و لگدمال شوم تا با دلار 12 تومنی زندگی کنم.
تابناک رسانه کدام حلقه است ؟؟؟؟
تابناك همين شما با اين تفكر مملكت را به اينجا رسانده ايد چه خبره؟؟؟؟؟؟؟
تو مملکت قحط الرجاله که چند نفر هستن که همه پست هارو بین خودشون تقسیم کردن و فقط جاهاشون عوض میشه؟!یعنی از اینا با سوادتر تو کشور نیست؟تازه بازنشسته هم که میشن یا برمیگردن سر کارشون یا میشن مشاور!پس استفاده از نیروهای جوان و باسواد و باانگیزه چی میشه؟!
آقای حکیمی یکی از بهترین و خبره ترینهای حوزه بانکی هستش و در زمان قدیم برنامه نویسی خبره بود و لیسانسش هم کامپیوتره
احذ تصمیم در حوزه فناوری اطلاعات بانک مرکزی یک مسئله پیچیده است با چندین متغیر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار