بازدید 4310
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت

چرا آمریکا درباره ایران دچار اشتباه محاسباتی شده است؟

ترامپ و همکاران تازه کار و افراطی وی گویا خبر ندارند که در ایران انقلاب شده و شرایط امروز با دوره‌های گذشته کاملاً متفاوت است. مردم ایران همانگونه که در برابر جنگ تحمیلی ۸ ساله و انواع فشار‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در ۴۰ سال گذشته ایستادند و به راه خود ادامه دادند،
کد خبر: ۸۰۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 22 May 2018

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در نخستین سخنرانی خود در سمت جدید در بنیاد هریتیج، دیروز با توسل به فهرستی از سیاه نمائی‌های بی‌اساس علیه ایران تلاش کرد چهره‌ای جنجالی و به شدت ضدایرانی از خود به نمایش بگذارد و با ادعاهائی به مراتب فراتر از آنچه کینه توزترین دشمنان قسم خورده ایران مطرح کرده اند، خود را چهره مورد قبول ترامپ، جان بولتون و صهیونیست‌ها معرفی کند. وی ایران را به حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های القاعده و پنهان کردن سران القاعده متهم کرد و ادعا نمود که ایران در مقیاس منطقه‌ای و جهانی از تروریست‌ها حمایت می‌کند و حتی حوادث تروریست‌های اروپا را هم به ایران نسبت داد که البته اراجیفی بیش نیست. پمپئو سعی کرد تمامی شرارت‌های محور غربی – عبری – عربی را وارونه جلوه دهد و آنرا به ایران نسبت دهد، درحالی که حتی رسانه‌های آمریکائی هم به نقش مستقیم عربستان در تشکیل گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق اعتراف کرده‌اند و آل سعود را «مادر تروریست‌ها» نامیده‌اند. اینکه آمریکای ترامپ امروزه سعی دارد حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر را هم به ایران نسبت دهد، از خطا‌های استراتژیک دارودسته ترامپ محسوب می‌شود که اوج بی‌اعتمادی دنیای معاصر و حتی متحدین آمریکا به صحت و درستی اطلاعات منتشره توسط آمریکا را به وضوح به اثبات می‌رساند. توسل پمپئو به اطلاعات مجعول، دستکاری شده و بعضاً حتی وارونه و انتساب آن به ایران، نخواهد توانست کمکی به اهداف و برنامه‌های شوم نومحافظه کاران پیرامون ترامپ محسوب شود. تصادفی نیست که بلافاصله پس از روی کار آمدن جان بولتون چهره جنجالی و دارای بیماری‌های روانی که دشمنی دیرینه با ایران دارد و جزو مدافعین و حامیان تروریست‌های منافق محسوب می‌شود، دیدگاه آمریکا و به ویژه کاخ سفید در مسائل منطقه‌ای تغییر کرده و به شدت به سمت آنارشی و بحران سازی پیش می‌رود.
این برای دنیای معاصر و به ویژه کسانی که مسائل منطقه را از نزدیک رصد می‌کنند و بدون پیشداوری قصد دارند واقعیت‌های عینی و ملموس را مدنظر قرار دهند، بسیار شگفت آور است که دقیقاً اتهامات واهی و بعضاً تکراری علیه ایران توسط کسانی مطرح و تکرار می‌شود که دست‌های آغشته به خون آنها، در تمامی حوادث تروریستی منطقه به خوبی قابل شناسائی است ومی توان گفت که حوادث تروریستی رابه ابزاری برای پیشبرد اهداف شوم خود در منطقه تبدیل کرده‌اند و می‌خواهند با توسل به همین جوسازی‌ها و شانتاژ سیاسی – تبلیغاتی، سیاهکاری‌های خود علیه برجام و علیه ایران را موجه جلوه دهند. فاز اول همین جوسازی‌های رسانه‌ای را نتانیاهو با دلقک بازی‌های خود به اجرا گذاشت و اکنون شاهد اجرای فاز دوم پرونده سازی‌های تکراری علیه ایران هستیم که نمایش مضحک آن به مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا واگذار شده است.
وزیر خارجه تازه کار آمریکا بهتر است قبل از آنکه ایران را تهدید کند، به پرونده توطئه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته مراجعه نماید و با مطالعه این پرونده، دریابد که تمام ترفند‌های استکباری و مداخله جویانه اعم از نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی را اسلاف او علیه دولت و ملت ایران بکار گرفته‌اند و در همه عرصه‌ها دچار شکست شده‌اند. اگر دارودسته ترامپ از جمله پمپئو درک درستی از اوضاع داشته باشند به این نتیجه خواهند رسید که جمهوری اسلامی ایران با هیچیک از کشور‌های مورد نظر آنان قابل مقایسه نیست. نظام جمهوری اسلامی ایران، ریشه در عمق باور مردم این کشور دارد و ملت ایران پشتوانه عظیم این نظام است. به دلیل این ویژگی‌ها بود که آمریکا در چهار دهه گذشته در تمام توطئه‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام ماند و اکنون که این نظام قدرتمندتر و ریشه‌دارتر شده قطعاً آمریکا و هر کشوری که قصد توطئه داشته باشد با سرعت بیشتری با ناکامی مواجه خواهد شد.
ترامپ و همکاران تازه کار و افراطی وی گویا خبر ندارند که در ایران انقلاب شده و شرایط امروز با دوره‌های گذشته کاملاً متفاوت است. مردم ایران همانگونه که در برابر جنگ تحمیلی ۸ ساله و انواع فشار‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در ۴۰ سال گذشته ایستادند و به راه خود ادامه دادند، اینبار قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته در برابر ترفند نخ نما شده آمریکا خواهند ایستاد و بار دیگر ساکنان کاخ سفید را ناکام خواهند نمود. دولتمردان تازه کار آمریکا باید بفهمند که آزموده را آزمودن خطاست و اگر مرتکب خطائی علیه جمهوری اسلامی ایران شوند، به سختی پشیمان خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها