بازدید 5998
۲

پمپئو، پمپاژ داخلی می‌کند

اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یک موضوع انشای تکراری است که همه جملات این انشاء یکی است. چه از سوی بنیامین نتانیاهو و چه از سوی دونالد ترامپ چه از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و چه از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا. موضوع این انشا تکراری است و هدف آن ایجاد رعب و وحشت در فضای جامعه ایران است.
کد خبر: ۸۰۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 22 May 2018

حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل در تحلیل اظهارات ضد ایرانی پمپئو و شرایط 12 گانه آمریکا برای ایران در سرمقاله امروز سه شنبه روزنامه آرمان نوشت: اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا یک موضوع انشای تکراری است که همه جملات این انشاء یکی است. چه از سوی بنیامین نتانیاهو و چه از سوی دونالد ترامپ چه از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و چه از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا. موضوع این انشا تکراری است و هدف آن ایجاد رعب و وحشت در فضای جامعه ایران است.

شروطی که وزیر خارجه آمریکا برای ایران تعیین کرده، تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و دولت و ملت ایران زیر بار اینگونه شرط‌های تحمیلی و غیرمنطقی نخواهند رفت؛ لذا به نظر می‌رسد که الان زمان تهدید به پایان رسیده و این نوع تهدید‌ها نزدیک به ۴۰ سال است که از سوی آمریکا علیه ایران مطرح می‌شود و هدف آن بازسازی هژمونی آمریکا و ارائه یک هژمونی کاملا تهاجمی از سوی آمریکا به جامعه جهانی است. درواقع اظهارات دونالد ترامپ، جان بولتون و مایک پمپئو جنبه مصرف داخلی دارد و خود آمریکا به خوبی می‌داند که اینگونه اظهارنظر‌ها تاثیری در اراده ملت ایران برای ادامه راهی که آغاز کرده، ندارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد که اینگونه اظهارنظر‌ها و تهدید‌ها ارزش چندانی ندارد و ایران زیر بار این فشار‌ها نخواهد رفت. برجام یک توافقنامه دوجانبه نیست بلکه یک توافقنامه بین‌المللی بین ایران و ۶ کشور بوده است. آمریکا به خاطر عصبانیت از نفوذ معنوی ایران در منطقه و پیروزی‌هایی که محور مقاومت در سوریه به دست آورده، به‌خاطر شکست نظامی عربستان در یمن و همه این عوامل موجب شده که از برجام خارج شوند و این بیشتر نشانه عصبانیت آمریکا از پیشرفت‌هایی است که ایران در عرصه‌های میدانی به دست آورده و موجب خشم آمریکا شده است. به همین دلیل الان اتحادیه اروپا با سیاست‌های دونالد ترامپ در تضاد است و درحقیقت برجام هنوز بین ایران و اتحادیه اروپا به قوت خود باقی است و اروپایی‌ها مایل هستند که سیاست کاملا متفاوتی از دونالد ترامپ اتخاذ کنند. روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ در جهان پشتیبان این توافقنامه هستند و درحقیقت ایران تعامل خود را با این دو کشور و اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد و به انزوای سیاسی آمریکا منجر خواهد شد. در حال حاضر آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که در منطقه جنگ دیگری را سازماندهی کنند به دلیل اینکه رفتار‌های غیرمنطقی ترامپ به انزوای آمریکا منجر شده است. یعنی برای مثال حمله نظامی به ایران مستلزم این است که آمریکا بتواند علیه ایران یک اجماع جهانی ایجاد کند و رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند اجماع جهانی را علیه ایران داشه باشد؛ لذا مساله جنگ اساسا مطرح نیست و نه اسرائیل و نه آمریکا نمی‌توانند در شرایطی که جهان اسلام به شدت علیه تصمیمات ترامپ و جنایات رژیم صهیونیستی بپا خواسته درصدد این باشند که جنگی را علیه ایران سازماندهی کنند.

برای خواندن خبرها و تحلیل های بیشتر درباره این سوژه روز اظهارات پمپئو علیه ایران و واکنش ها به آن را کلیک کنید

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
آمریکایی نشسته عشق و حالشو میکنه اصلا به پمپئو گوش نمیده ببینه چی میگه چون مطمئنه هیچوقت به ضرر زندگیش کاری نمیکنه پمپاژ داخلی!!!تو آمریکا جکه
ما زیر بار زور نمیریم مگر اینکه زورش پر زور باشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی