بازدید 19734
۸
پیمانه اقتصادی

از «هزینه ۱۳۲میلیاردی ایرانی‌ها برای بازی» تا «اما و اگرهای کم‌فروشی در پمپ بنزین‌ها»

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون عدم توافق اوپک چه هزینه برای قیمت نفت دارد، آمریکا تولیدات نفت خود را کاهش می‌دهد، قیمت طلا کاهش و نفت خام افزایش یافت، ثبات نسبی آخر هفته قیمت سکه، نمودار تغییرات نرخ فروش دلار، یورو و درهم، نظر نعمت زاده درباره بانکها، ذوب آهن 720 میلیاردتومان نرخ بهره بانکی پرداخت می کند، نرخ تورم به 7.5 درصد رسید، کشمش صادر کن موز وارد کن را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 04 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون عدم توافق اوپک چه هزینه برای قیمت نفت دارد، آمریکا تولیدات نفت خود را کاهش می‌دهد، قیمت طلا کاهش و نفت خام افزایش یافت، ثبات نسبی آخر هفته قیمت سکه، نمودار تغییرات نرخ فروش دلار، یورو و درهم، نظر نعمت زاده درباره بانکها، ذوب آهن 720 میلیاردتومان نرخ بهره بانکی پرداخت می کند، نرخ تورم به 7.5 درصد رسید، کشمش صادر کن موز وارد کن را در بر دارد.


با به توافق نرسیدن اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت به 40 دلار خواهد رسید

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری Investers، شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس اعلام کرده است در صورتی که اوپک نتواند برنامۀ کاهش تولید خود را اجرایی کند، قیمت نفت می تواند به بشکه ای تقریباً 40 دلار کاهش یابد.  سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) نشست رسمی خود را برای نهایی کردن توافق بر سر جزئیات کاهش نفت، در روز 30 نوامبر برگزار خواهند کرد. گلدمن مجدداً تصریح کرد که احتمال موفقیت قرار داد اوپک پایین است، علی الخصوص بعد از  اینکه نشست غیر رسمی ای که در 31 اکتبر برگزار شد، نتوانست به نتیجۀ مشخصی برای کاهش میزان تولید ختم شود.


آمریکا تولیدات نفت خود را کاهش می دهد

به گزارش بلومبرگ، آدام سیمینسکی، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مصاحبه ای در ریاض گفت، تولید نفت آمریکا امسال 800 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. بر اساس آمارها، این اولین کاهش تولید نفت آمریکا از سال 2008 تاکنون خواهد بود. وی گفته، تلاش های اوپک برای رسیدن به توافقی در زمینه محدود کردن تولید هنوز« تا حد زیادی روی هواست.»

قیمت نفت افزایش یافت

در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 20 سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 47 دلار و 5 سنت به فروش رفت. نفت وست‌تگزاس آمریکا هم رشد 7 سنتی را داشت و بشکه‌ای 45 دلار و 41 سنت معامله شد.

هزینه ۱۳۲میلیاردی ایرانی‌ها برای بازی!

«کلش آو کلنز: منفورِ محبوب» عنوان گزارشی از مجموعه «پدیده سال» دایرِک است که برای اولین بار از واقعیت‌های آماری درباره یکی از پرطرفدارترین بازی‌های این سال‌ها رونمایی می‌کند. به گزارش مهر، یکی از بخش‌های جالب و تأمل برانگیز در این گزارش جامع اشاره به گردش مالی درونی بازی «کلش آو کلنزن است که بر اساس آن تخمین زده می‌­شود بازیکنان ایرانی، تا پایان سال ۹۴ یعنی حدود سه‌سال پس از عرضه اولیه بازی مجموعا ۱۳۲ میلیارد تومان برای این بازی هزینه کرده‌­اند که بخش اعظم آن از طریق مجاری غیرقانونی و واسطه‌گری از کشور خارج شده و این مسئله اهمیت نظارت بر ورود قانونی بازی­‌های خارجی را پررنگ می­‌کند. بر اساس این تحلیل آماری هر بازیکن ایرانی به طور متوسط ۷۵۰۰۰ تومان برای این بازی خرج کرده است و پرداخت‌ها هم غالبا از طریق درگاه اینترنتی بوده است. استفاده از سیستم­‌های USSD و کسر از قبض سیمکارت در رتبه­‌های بعدی روش‌های هزینه‌کرد از سوی بازیکنان ایرانی «کلش» قرار دارند.

قیمت طلا کاهش یافت/سرمایه‌گذاران در انتظار سکاندار آینده آمریکا

در بازارهای جهانی قیمت طلا با کاهش 4 سنت مواجه شد و هر اونس از این فلز گران‌قیمت در لحظه انتشار این خبر با قیمت 1302 دلار و 9 سنت معامله شد. همچنین هر اونس نقره، با 27 سنت کاهش به رقم 18 دلار و 41 سنت رسید. خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت:‌انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مرحله حساس و داغ خود رسیده و سرمایه‌گذاران در انتظارند که سکاندار آینده آمریکا مشخص شود. هر کدام از نامزدها به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شود شرایط خاصی را بر بازار اقتصاد حاکم خواهد بود.

ثبات نسبی قیمت سکه

در بازار پنج شنبه تهران سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 116 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح امامی یک میلیون و 126 هزار تومان معامله شد در حالی که‌ این دو نوع سکه روز قبل به ترتیب یک میلیون و 114 هزار تومان و و  یک میلیون و 124 هزار و 700 تومان قیمت‌گذاری شد. نیم سکه‌ با نرخ 563 هزار تومان، مشابه قیمت روز چهارشنبه فروخته شد‌. همچنین ‌ربع سکه بهار آزادی هم با همان قیمت‌ 298 هزار تومانِ دیروز، خرید و فروش شد. سکه گرمی هم 188 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

پایان هفته با قیمت دلار، یورو و درهم در بازارآزاد

در پایان معاملات روز پنجشنبه سیزدهم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با کاهش 90 ریال به قیمت 36 هزار و 106 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو با قیمت 39 هزار و 870 ریال فروخته شد که نسبت به روز چهارشنبه، 45 ریال افزایش داشت. و هر درهم امارات در بازار آزاد، با کاهش 3 ریال، 9 هزار و 906 ریال قیمت گذاری شد.



بانک ها پیچ سختگیری را شل کنند

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۱۵۰۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور تسهیلات دریافت کرده اند و ۱۱ هزار میلیارد تومان از تسهیلات از طریق بانک ها تامین شده است. از بانک ها تقاضا مندیم با واحدهای صنعتی و تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند و پیچ سختگیری را شل کنند.

ذوب‌آهن ٧٢٠ میلیارد تومان‌ نرخ‌ بهره‌ بانکی‌ پرداخت می‌کند

احمد صادقی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاحیه بزرگترین کارخانه تولید ریل خاورمیانه و چهار طرح شرکت سهامی ذوب آهن با بیان اینکه امیدواریم ذوب آهن از مشکلاتی که پیش رو دارد به سلامت عبور کند، اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت شش هزار و ٦٦٥ میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که در سال گذشته این شرکت یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان زیان داشته است.مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بیان داشت: سه هزار و ٧٧٧ میلیارد تومان از بدهی های ذوب اهن به بانک ها و سه هزار و ٤٨٨ میلیارد تومان نیز به سازمان ها، معادن و سازمان هایی است که تأمین مواد اولیه می کنند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت ذوب آهن ٧٢٠ میلیارد تومان نرخ بهره بانکی پرداخت می کند، بیان داشت: می‌توان گفت ذوب آهن به صورت میانگین روزانه دو میلیارد و ١٠٠ تومان بهره بانکی می پردازد.

نرخ تورم به ۷.۵ درصد رسید

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مهر ماه امسال را اعلام کرد که بر این اساس شاخص کل در مهر ماه عدد ۲۴۳.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷.۳ درصد افزایش و نسبت به ماه قبل ۷.۵ درصد کاهش یافته است. به گزارش مهر، درصد تغییرات شاخص کل در ۱۲ ماهه منتهی به مهر ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) ۷.۵ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور امسال ۷.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

کشمش صادر کن موز وارد کن!

هیأت وزیران، با اختصاص مبلغ دو هزار ریال یارانه صادراتی به ازای صادرات هر کیلوگرم کشمش موافقت و تصویب کرد: به ازای صادرات یک کیلوگرم کشمش،حقوق ورودی یک کیلوموز معادل ۵ درصد ارزش گمرکی شود.

روسیه و چین انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را می‌شکنند

به گزارش پرس تی وی ؛ روسیه و چین به صورت مشترک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر می‌سازند.ماکت این هواپیمای مسافربری در نمایشگاه صنایع هوایی چین به نمایش گذاشته شده‌است.شرکت هواپیمایی متحد روسیه و شرکت هواپیمایی تجاری چین، سازندگان این هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، از چندی پیش تلاش برای تأمین‌کنندگان مالی این پروژه را آغاز کرده‌اند.

اما و اگرهای کم‌فروشی در پمپ بنزین‌ها

«١٠ لیتر بنزین زدم اما خودروام به اندازه ٥ لیتر راه رفت!»، «بنزین فلان جایگاه زودتر تمام می‌شود»، «به جای بنزین هوا می‌فروشند»، «بنزین را با نفت سفید مخلوط می‌کنند» و... اینها جملاتی است که بین مردم کوچه و بازار شایع شده است. به گزارش روزنامه شهروند، محمد رئیسی‌فرد رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور گفت: میزان بخار بنزین در هر‌ هزار لیتر باید ٤,٥ لیتر باشد، حال آن‌که این رقم در استان‌های گرمسیر بیش از ١٠ لیتر و استان‌های سردسیر و تهران ٥ لیتر به ازای هر ‌هزار لیتر است که این مسأله مورد اعتراض خود جایگاهداران نیز است. با این حال، جایگاهداران درحالی خود از بالابودن بخار بنزین زیان می‌بینند که درنهایت ناچار به پرداخت جریمه کم‌فروشی بنزین نیز می‌شوند. بعضا شاهد هستیم جایگاهی که گردش مالی ماهانه آن حدود ١٥‌میلیون تومان است، درنهایت مجبور به پرداخت جریمه ٢٠٠‌میلیون تومان درپایان ‌سال می‌شود، درحالی ‌که هیچ نقشی در این هدررفت و به اصطلاح کم‌فروشی‌ها نداشته است. وی همچنین هرگونه هوافروشی و کم‌فروشی در پمپ‌بنزین‌ها را تکذیب می‌کند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
چند روز پیش همکار بنده در یکی از جایگاههای اطراف نیاوران به باک ۶۰ لیتری ماشینش که خالی هم نبوده پنجاه لیتر بنزین زده ولی باکش پر نشده. وقتی به متصدی جایگاه اعتراض کرده براش ۲۳ لیتر دیگه بدون دریافت پول زده اند تا باک پر شده. حالا تو هی وایسا تکذیب کن!!!
الان هر جا میری یه نفر سرش توی گوشیشه داره بازی میکنه!!! بعد هم از همه چی گلایه و شکایت میکنن. حیف این همه پول!!
بنده در مجنمع رفاهی آفتاب شهر در اتوبان زنجان سه راه رشت از طرف تهران به زنجان . با اتومبیل ریو که بیشتر از یک خط بنزین داشتم حجم کل باک 45 لیتر هست . کارگر پمپ بنزین خودش اقدام به سوختگیری برای ماشن من کرد . و پس از سوحتگیری 38 لیتر زده بود . من اعتراض کردم و گفتم حجم باک 45 لیتر حدود 5 لیتر ذخیره و بیشتر از یک حط هم بنزین داشتم یعنی بیشتر از 10 لیتر . حالا شما چطوری 38 لیتر زدید در صورتی که حداکثر باید 30 لیتر میزدید ؟! اول قبول نمیکرد ولی وقتی دید من جدی هستم . میخواهم مسله را پیگیری کنم . پول 30 لیتر را گرفت و گفت که دیگه تمومش کنم
بنده هم در مرزداران بنزین زدم با تندر 90 با باکی که خالی نبود و ظرفیتش 50 لیتره بالای 50 لیتر زد. بعد هم که اعتراض کردم مدیرشون هم اومد چند لیتر دیگه هم زد! اما پولش رو تمام و کمال گرفتند!
انگار دزدی توی کشور از بالا تا پایین سکه رایج شده . حساب کنید از هر خودرو 10 درصد کم فروشی کنند . طوری شده که با گالن بریم بنزین بخریم وداخل باک بریزیم
هزینه ۱۳۲میلیاردی ایرانی‌ها برای بازی کلش !
اون مسئولانی که میگفتن برای امام حسین زیادی خرج میشه و اصرافه بیارین پولشو بدین بهزیستی الان کجان چرا لالن چرا الان مصاحبه نمیکنن بگن این پول 100% اصرافه و تازه کلی هم عمر جوونای مملکت رو به هدر برده بیارین این پولارو بدین برای بهزیستی؟ و خیلی جاهای دیگه هم هست که به مراتب بیشتر هزینه و اصراف میشه ولی به نفعشون نیست بگن.....

نرخ تورم به ۷.۵ درصد رسید
شما اصلا بگو منفی شده من وقتی کاری ندارم که انجام بدم و پول در بیارم از کجا میتونم بخرم؟ این وضع من نیست وضع اکثر مردم جامعست

کشمش صادر کن موز وارد کن!
این روش خوبه به شرط اینکه برای همه باشه مثلا به کسی که بنز وارد میکنه بگین حتما باید بجاش سه تار پراید صادر کنه گمرک هم ازش نگیرین بدون مالیات بزارین وارد کنه اگه همه واردات ها رو اینجوری انجام بدین ما دیگه نه تو ایران بیکار داریم نه چرخ اقتصادمون میخوابه

درحالی ‌که هیچ نقشی در این هدررفت و به اصطلاح کم‌فروشی‌ها نداشته است. وی همچنین هرگونه هوافروشی و کم‌فروشی در پمپ‌بنزین‌ها را تکذیب می‌کند.

پس مقصر کم فروشی کیه نکنه مردم مقصرن؟!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
کاملا صحیح است هر بار که مراجعه کردم و ازجایگاه خواستم بنزین بزند به عناوین مختلف دستگاه راقطع کرد دو باره وصل کرد بعد کارت را دراورد دوباره وارد دستگاه کرد بالاخره وقتی گفتم باک فول شود و50 لیتر بزن وقتی ماشین را روشن کردم به اندازه یک خط کمتر داشت واین حکایت هربار بنزین زدن بنده است یک بار دیگر بجای اینکه ازدستگاه جلوی ماشین بنزین بزند رفت و شلنگ پشتی راآورد و مشغول پر کردن شد وقتی اعتراض کردم گفت این طرف خرابه به شما مسوول محترم توصیه میکنم بجای جانبداری بدون منطق چند بازرس خانم بفرستید جایگاه پشت میدان آزادی روبروی شهرک آپادانا ببینید چطور با کم فروشی سرمردم کلاه میگذارند وقتی ازماشین پیاده میشوی که مانیتور دستگاه را ببینی می گویند خانم بنشین تو ماشین سویچ رو روشن کن ببین کی پر میشه فقط داشته باشید بهانه رو
تابی جان دو حالت بیشتر نداره
یا ماشین را خودتون نمی برین پمپ بنزین و دیگران براتون پر می کنند
یا اینکه شما هم جایگاه بنزین دارین

انصاف داشته باشین و بی طرف
از چند جایگاه با ظرف چهار لیتری بنزین پر کنیید براتون روشن مییشه که دزدی حتما نباید از دیوار مردم بالا رفت ؟
وَيْلٌۭ لِّلْمُطَفِّفِينَ (وای بر کم فروشان)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل