بازدید 16879
۳
پیمانه اقتصادی؛

از «انتقاد متفاوت نعمت‌زاده از خودروسازان» تا «قطاری که زودتر از هواپیما می‌رسد»

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون پایان هفته با بازار سرمایه، ارزان شدن دلار و گران شدن یورو و درهم، افزایش قیمت سکه، تعداد روزانه پرایدهایی که راهی خیابان ها شده است، کاهش قیمت نفت خام، کاهش قیمت گوشت و مرغ، واردات کارگر ساده، نقشه کویت برای یارانه ها، جایگاه ایران و پنج کشور منطقه در شاخص‌های مختلف جهانی و ناجا مؤسسات بانکی غیرقانونی را تعطیل می‌کند، در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 03 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون پایان هفته با بازار سرمایه، ارزان شدن دلار و گران شدن یورو و درهم، افزایش قیمت سکه، تعداد روزانه پرایدهایی که راهی خیابان ها شده است، کاهش قیمت نفت خام، کاهش قیمت گوشت و مرغ، واردات کارگر ساده، نقشه کویت برای یارانه ها، جایگاه ایران و پنج کشور منطقه در شاخص‌های مختلف جهانی و ناجا مؤسسات بانکی غیرقانونی را تعطیل می‌کند، در بر دارد.


بازگشت شاخص به مدار صعودی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه  95.08.12 شاخص بازار اول با 13.67 واحد افزایش به رقم 56049.20 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با کاهش 4.66 واحدی به رقم 172446.40 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس (وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 4.11 واحد افزایش  به رقم 28131.90 واحد رسيد. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 11.71 واحدی به رقم 79670.90 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش  1.40 واحد به رقم 842.80 واحد رسید.
 
گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1758 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1149میلیارد ریال رسید.



تحلیل بازار سرمایه

این بیشترین تأثیر مثبت را به ترتیب شرکت های ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، پتوشیمی فجر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و بیشترین تأثیر منفی را به ترتیب شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان و بانک پارسیان بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات در بورس متعلق به نمادهای و بهمن2، و امید، سشرقح و وساپا بودند. 

شنیده های تالار شیشه ای

در گروه سيمان، دبير انجمن سيمان اعلام كرد كه همه چيز براى منطقى سازى قيمت ها مهياست و از موافقت حسابرس انجمن با افزايش ١٥ درصدى قيمت سيمان خبر داد. در نماد وسديد و فسديد شنیده ها از تفاهم نامه بين گروه صنعتى سديد و شركت هاى روسى براى ساخت سكوهاى دريايى ايران و همچنين در زمينه هاى لوله سازى، بخش نفت، كشتى سازى و چك آپ از خبرهاى مهم اين گروه است. در گروه پتروشيمى ها، بانك هاى اروپايى از جمله بانك اتريشى و آلمانى آماده سرمايه گذارى ٢٥ ميليون دلارى در بخش پايين دستى پتروشيمى هستند.

چهارشنبه، دلار ارزان شد؛ یورو و درهم گران

در پایان معاملات روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه، بهای هر دلار آمریکا با کاهش 44 ریالی نسبت به روز سه شنبه، به قیمت 36 هزار و 196 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در بازار آزاد با افزایش 192 ریال به قیمت 39 هزار و 825 ریال رسید و هر درهم امارات با 9 هزار و 909 ریال در بازار آزاد فروخته شد که نسبت به روز سه شنبه، 11 ریال افزایش قیمت داشت.


سکه بیش از 9 هزار تومان افزایش داشت

در بازار سکه چهارشنبه، هر سکه تمام طرح قدیم با افزایش 8 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی با افزایش 9 هزار و 100 تومان به قیمت 1 میلیون و 125 هزار و 600 تومان فروخته شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز، با افزایش 3 هزار تومانی به رقم 563 هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی با افزایش 1 هزار تومان نسبت به روز سه شنبه، به قیمت 298 هزار تومان فروخته شد.

قیمت طلا و نگرانی از بی‌ثباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رویترز اعلام کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز اقتصادی جهان و بی‌ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 8.31 دلار افزایش یافت و 1296.51 دلار فروخته شد. با نگرانی ایجاد شده ناشی از مطرح شدن دوباره موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون، سرمایه‌گذاران دوباره به طلا و دیگر دارایی‌های امن روی آورده‌اند.


انتقاد متفاوت وزیر صنعت از خودروسازان!

بر خلاف انتقادهای پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان داخلی که بیشتر معطوف به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی بود، این بار نعمت‌زاده از ضعف خودروسازان در صادرات انتقاد کرد. وی به خودروسازان داخلی توصیه کرد، در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند. به گزارش ایسنا، تأکیدات نعمت‌زاده بر تلاش خودروسازان برای افزایش صادرات در حالی است که بازارهای صادراتی خودروهای داخلی با توجه به سطح کیفی این محصولات چندان گسترده نبوده و محدود به چند کشور خاص است.

روزی چند پراید راهی خیابان های ایران شده است؟

بررسی ها نشان می دهد، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه هر روز 731 دستگاه پراید از خط تولید خودروسازی در ایران خارج شده است، تا این عنوان برای ارزان ترین خودروی تولیدی در یاران حفظ شود. پیش از پراید، پیکان پرتیراژترین خودروی تولید داخلی بود. به نقل از خبر آنلاین، پراید پرتیراژترین خودروی تولید داخل است که آخرین سال های حضورش در خط تولید خودروسازی در ایران را پشت سر می گذارد.

قیمت نفت خام کاهش یافت

در بازار جهانی معاملات نفت خام، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با کاهش 35 سنت به رقم 45 دلار و 96 سنت رسید و هر بشکه نفت خام برنت نیز با کاهش 27 سنت به قیمت 47 دلار و 57 سنت فروخته شد. همچنین هر بشکه نفت خام اوپک با 45 دلار و 83 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به آخرین قیمت، 1 دلار و 21 سنت ارزان تر معامله شد. قیمت‌ها در روزهای اخیر با کمرنگ شدن امیدها برای اجرایی شدن توافق اوپک کاهش یافته است. ریک اسپونر، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «آنهایی که امید داشتند که قیمت‌ها با هرگونه توافق برای کاهش تولید افزایش یابد، امیدهایشان کمرنگ شده است».

کاهش قیمت گوشت و مرغ در بازار مصرف

بازار گوشت و مرغ و محصولات پروتئینی در مقایسه با هفته‌های گذشته از ثبات نسبی برخوردار شده است و قیمت گوشت مرغ به طور نسبی و با شیبی ملایم روند کاهشی داشته است. به گزارش ایسنا، به گفته برخی از فروشندگان در آینده نزدیک نشانه‌ای مبنی بر احتمال افزایشی شدن قیمت‌ها در بازار ندارد.

قیمت انواع گوشت قرمز وسفید (هر کیلوگرم)قیمت (تومان)
گوشت گوساله راسته۳۷ هزار تومان
گوشت گوساله ران۳۵ هزار تومان
گوشت گوساله فیله۴۸ هزار تومان
گوشت گوسفندی ماهیچه۴۰ هزار تومان
گوشت استیکی۴۷ هزار تومان
شقه با گردن۳۴ هزار تومان
گوشت چرخ کرده۳۷ هزار تومان
گوشت مرغ۶۸۰۰ تومان
مرغ کامل بسته بندی شده۳۷ هزار تومان
مغز ران گوسفندی۳۶ هزار تومان
فیله مرغ۱۷ هزار تومان
سینه مرغ پاک کرده۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان
ران مرغ۱۱ هزار تومان
مرغ جوجه کبابی بدون استخوان۱۶ هزار تومان
بال مرغ۷۰۰۰ تومان
گردن مرغ۳۸۰۰ تومان
گوشت بوقلمون۱۲ هزار تومان
فیله بوقلون۲۲ هزار تومان
ساق بوقلمون۱۸ هزار تومان


واردات "کارگر ساده" در اوج بیکاری تحصیل‌کرده‌ها

سیدابوالحسن فیروز آبادی، قائم مقام وزیر کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: نگرانی هایی درباره رشد و توسعه بدون ایجاد اشتغال وجود دارد. با حفظ اندازه اقتصادی موجود در صورتی که بخواهیم توسعه اقتصادی داشته باشیم، امکان از دست دادن 500 هزار فرصت شغلی در کشور وجود دارد. به گزارش تسنیم، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه نیروی انسانی هم در کشور با عدم تعادل روبرو هستیم، باید تلاش شود که در راستای تعادل تخصص نیروی انسانی گام برداشته شود. برآورد می‌شود که تا سال 1402 تمام افراد جویای کار از فارغ‌التحصیلان هستند و مجبور به تأمین نیروی کار ساده از خارج کشور شویم.

جویندگان کار یک هفته‌ای کار پیدا می‌کنند!

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار می‌گوید، دلیل اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن کار مناسب صرف می‌کنند، نداشتن مهارت است، در حالی که اگر مهارت های فنی و تخصصی لازم را داشته باشند یک هفته‌ای کار پیدا می‌کنند.

نقشه کویت برای یارانه ها

روزنامه القبس نوشت: کمیته‌ای که از سوی وزارت دارایی کویت برای بازبینی همه یارانه‌های عمومی تشکیل شده است، اعلام کرد قصد دارد یارانه‌ها را به تدریج کاهش دهد و تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل به آنها پایان دهد. این کشور در سپتامبر بخشی از یارانه‌های اختصاص یافته به بنزین را حذف کرد که بحران سیاسی را بهدنبال داشت و به انحلال پارلمان و درخواست برای برگزاری انتخابات جدید منجر شد.

جایگاه ایران و 5 کشور منطقه در شاخص‌های مختلف جهانی

در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز می‌توانید رتبه ایران و پنج کشور منطقه در شاخص های مختلف جهانی را مشاهده کنید.

از «انتقاد متفاوت نعمت‌زاده از خودروسازان» تا «قطاری که زودتر از هواپیما می‌رسد»


ناجا مؤسسات بانکی غیرقانونی را تعطیل می کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی موظف شد از شعبه یا مؤسسات بانکی، مجوز فعالیت توسط بانک مرکزی را مطالبه کند و مواردی را که نیروی انتظامی فاقد مجوز شناسایی، به بانک مرکزی اعلام و حسب تصمیم بانک مذکور نسبت به توقف فعالیت و یا تعطیلی آنها اقدام کند.

قطاری که زودتر از هواپیما می رسد

ژاپن قصد دارد با استفاه از قطار مگلو جدیدِ خود که سال گذشته رکورد سرعت قطار‌ها را شکست و با سرعتی برابر با 602 تا 603 کیلومتر در ساعت حرکت کرد، اعتبار راه‌آهن این کشور را احیا کند. قطارهای مگلو یا ماگلو، قطارهایی هستند که شناور در هوا و با فاصلۀ کمی از ریل، حرکت می‎‌کنند. این قطارها در واقع برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می‌‎کنند، بنابراین می‌توانند با سرعت‌هایی نزدیک به هواپیما حرکت کنند.  به گزارش پرس تی‌وی فارسی، قرار است خط مگلو چو شینکانسن، توکیو را به شهر جنوبیِ ناگویا متصل کند و سفر در این خط تنها 40 دقیقه به طول بینجامد. با توجه به فاصلۀ حدود 256 کیلومتری میان این دو شهر و با درنظر گرفتن زمانی که برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه تلف می‌شود، استفاده از این قطار از سفر با هواپیما سریع‌تر و به‌صرفه‎تر خواهد بود. 

از «انتقاد متفاوت نعمت‌زاده از خودروسازان» تا «قطاری که زودتر از هواپیما می‌رسد»



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
قطار ماپس کو
بهتر است آقاي نعمت زاده از مقام وزارت بركنار شود و مديرعامل يكي از شركتهاي خودروسازي شود چون در تمام دوران وزارتشان بيشترين دغدغه ايشان صنعت خودرو بوده و بقيه صنايع مثل نساجي ، فولاد ، معدن و ديگر را فراموش كرده اند
قطار شیراز تهران رو از قلم انداختید
900 کیلومتر رو در 18 ساعت طی می کند
اسمش گذاشتند راه اهن شیراز اصفهان ولی جالب است که این راه اهن اصلا از اصفهان عبور نمی کنه یعنی شیراز اصفهان با قطار به هم وصل نیست و قطار از خارج از اصفهان عبور می کند و هیچ بلیط فروشی برای اصفهان ندارد!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی