بازدید 34071
پیمانه اقتصادی؛

از «واکنش خاوری به اختلاس صندوق فرهنگیان» تا «عقب نشینی زنگنه از مصوبه جنجالی»

این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بورس سه شنبه، 70 درصد پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار 7 نفر، گرانی دلار و ارزانی یورو، کاهش قیمت سکه، افزایش قیمت جهانی طلا و نفت، کاهش تولید نفت آمربکا، نظر آل‌اسحاق درباره خودروهای داخلی، تأثیر اطلاعات سرشماری در پرداخت یارانه‌ها، سازمان حمایت در خواب غفلت است، میزان حقوق امسال کارکنان دولت، روشن شدن اجاق ترک‌ها با گاز ایران و لغو شدن بخشنامه گاز و نفتا را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 02 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» پیمانه اقتصادی امروز، موضوعاتی همچون عقب نشینی شاخص بورس سه شنبه، 70 درصد پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار 7 نفر، گرانی دلار و ارزانی یورو، کاهش قیمت سکه، افزایش قیمت جهانی طلا و نفت، کاهش تولید نفت آمربکا، نظر آل‌اسحاق درباره خودروهای داخلی، تاثیر اطلاعات سرشماری در پرداخت یارانه‌ها، سازمان حمایت در خواب غفلت است، میزان حقوق امسال کارکنان دولت، روشن شدن اجاق ترک‌ها با گاز ایران و لغو شدن بخشنامه گاز و نفتا را در بر دارد.


عقب نشینی شاخص به کانال 79 هزار تایی

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه  95.08.11 شاخص بازار اول با 480.33 واحد کاهش به رقم 56035.50 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با کاهش 994.37 واحدی به رقم 172451.70 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس (وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 213.41 واحد کاهش  به رقم 28127.80 واحد رسيد. شاخص کل بورس در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با کاهش 604.47 واحدی به رقم 79659.20 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش  3.20 واحد به رقم 841.40 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1956 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1172میلیارد ریال رسید.



تحلیل بازار سرمایه

در بازار روز سه شنبه، بیشترین تأثیر مثبت متعلق به گروه های سایر محصولات کانی غیرفلزی، محصولات شیمیایی و ماشین آلات و دستگاه های برقی و در مقابل بیشترین تأثیر منفی متعلق به گروه های فرآورده های نفتی، استخراج کانه های فلزی و سیمان، آهک و گچ است. جو خرید در گروه های تسهیلات مسکن،ساخت محصولات فلزی،سایر محصوات کانی غیرفلزی و مواد ومحصولات دارویی و در مقابل جو فروش در گروه های سیمان،آهک و گچ،قندوشکر،استخراج کانه های فلزی و فرآورده های نفتی بود.

واکنش خاوری به اختلاس صندوق فرهنگیان!

ستون طنز روزنامه شهروند به موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخته است.

از «واکنش خاوری به اختلاس صندوق فرهنگیان» تا «عقب نشینی زنگنه مصوبه جنجالی»

قرار داشتن 70 درصد پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار 7 نفر 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌های مبنی بر سوء‌استفاده 8 هزار میلیارد تومانی دریافت کردیم، اظهار کرد: 70 درصد مجموع پول صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار کمتر از هفت نفر است و اداره صندوق ذخیره، مجموعه شرکت‌ها و مؤسسات مالی زیرپوشش این صندوق، اغلب به شکل رانتی، خانوادگی و فامیلی اداره شده است. علی ادیانی با بیان اینکه بیش از 3 هزار میلیارد تومان از موجودی صندوق ذخیره فرهنگیان فقط در اختیار پنج نفر قرار داشت، تصریح کرد: این موضوع به منزله نهایت سوء‌تدبیر و تاراج مجموعه فرهنگیان در این صندوق تلقی می‌شود.

دلار گران شد؛ یورو ارزان

در پایان معاملات روز سه شنبه یازدهم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 71 ریال به قیمت 36 هزار و 240 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو با کاهش 72 ریال به قیمت 39 هزار و 633 ریال فروخته شد و هر درهم امارات با افزایش 9 ریالی به قیمت 9 هزار و 898 ریال رسید.


قیمت سکه کاهش یافت

در معاملات روز سه شنبه بازار آزاد تهران سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با یک هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ دیروز به یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم با کاهش دو هزارتومانی به یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسیده است. قیمت نیم سکه بازهم بدون تغییر با نرخ ۵۶۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه با یک هزار تومان کاهش به ۲۹۶ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی هم با نرخ دیروز با قیمت ۱۸۷ هزار تومان معامله شده است.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

در بازار جهانی فلزات گرانبها، روز سه شنبه هر اونس طلا با افزایش 9 دلار و 6 سنت به قیمت 1287 دلار و 2 سنت معامله شد. همچنین هر اونس نقره با 18 دلار و 31 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 39 سنت افزایش داشت. الکس تورندیک، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «حرکت بازار در حال حاضر به نظر می‌رسد برای طلا و نقره افزایشی باشد، هرچند با سرعت کم بالا می‌رسد.ما بی‌ثباتی و شاید افزایش را تا انتخابات ریاست جمهوری در هفته آینده پیش‌بینی می‌کنیم.»

بازار جهانی نفت خام

در پایان معاملات جهانی روز سه شنبه، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با افزایش 22 سنت به قیمت 46 دلار و 98 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش 6 سنت به رقم 48 دلار و 91 سنت رسید، ولی هر بشکه نفت خام اوپک، کاهش 19 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 47 دلار و 4 سنت فروخته شد. قیمت نفت از زمانی‌که اوپک در 27 سپتامبر اعلام کرد که تولید خود را کاهش می‌دهد 13 درصد افزایش یافته است. اعضای این کارتل نفتی در ماه نوامبر این توافق را نهایی می‌کنند. بر اساس بررسی‌های رویترز، تولید نفت اوپک در ماه اکتبر به 33.82 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

تولید نفت آمریکا کاهش می‎یابد

به گزارش بلومبرگ، ادم سیمینسکی، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اعلام کرد برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی تا کنون، تولید نفت این کشور در سال جاری میلادی ٨٠٠ هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد. همچنین وی اعلام کرد، رسیدن قیمت نفت به بازه ٥٠ تا ٦٠ دلار، تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا را به افزایش تولید تشویق می‎کند.

آل‌اسحاق: خودروهای داخلی اندازه یک جنگ کشته گرفته‌اند!

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است با وجود اینکه در سال‌های گذشته حمایت‌های قانونی و بانکی از صنعت خوردو صورت گرفته امروز خودروهایی در داخل با دو برابر قیمت بیشتر نسبت به قیمت‌های جهانی تولید می‌شوند که به اندازه یک جنگ کشته گرفته است. به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق گفت: زمانی که تولید پیکان در ایران شروع شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.

اطلاعات سرشماری تأثیری در پرداخت یارانه‌ها دارد؟

رئیس مرکز آمار ایران گفت: اطلاعات سرشماری تأثیری در پرداخت یارانه ها ندارد و محرمانه است، به گونه ای که اطلاعات هیچ شخصی حتی به مراجع قضایی نیز داده نخواهد شد. پارسا همچنین گفت: گاهی مردم می‌گویند چطور تورم از 40 درصد به 7.9 درصد رسیده در حالی‌ که قیمت‌ها ارزان نشده است، باید گفت که تورم به معنی کاهش قیمت نیست، بلکه تورم به معنی سرعت افزایش قیمت است.

سازمان حمایت در خواب غفلت است

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: سازمان‌های نظارتی و در رأس آنها سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در خواب غفلت به سر می‌برد و نظارتی بر عرضه گوشت قرمز در بازار مصرف ندارد. وی تصریح کرد: در صورتی قیمت دام زنده هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یابد به فراخور آن قیمت گوشت برای مصرف‌کننده نیز حداکثر باید هزار تومان افزایش یابد اما 6 برابر شده است. مقدسی گفت: هر کیلوگرم گوشت گوساله به 37 تا 38 هزار تومان برای مصرف‌کننده در بازار افزایش‌ یافته است، در حالی که تا یک ماه قبل 32 هزار تومان به فروش می‌رسید.

کارکنان دولت امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟

دولت در سال جاری 87 هزار و 200 میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های پرسنلی کارمندان لشکری و کشوری خواهد کرد. به گزارش خبرآنلاین، بررسی های صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد 44.2 درصد از مجموع بودجه جاری یا سرفصل هزینه ها در سال 1395 صرف پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه های پرسنلی خواهد شد.

گاز ایران اُجاق ترک ها را دوباره روشن کرد

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: واردات گاز ترکیه که از شامگاه پنجشنبه ٦ آبان ماه متوقف شده بود، از ساعت ١٩ دوشنبه، ١٠ آبان ماه از سرگرفته شد. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: ارسال گاز با حجم اولیه ٢٧ میلیون مترمکعب آغاز شده است تا فشار خط لوله تنظیم شود. وی ادامه داد: پیش بینی می شود این مقدار تا چند ساعت آینده بر اساس نیاز طرف ترک به سقف قرارداد برسد.

بخشنامه قیمت گاز و نفتا لغو شد

وزیر نفت، بخشنامه قیمت گازها و نفتا را که در آبان‎ماه ٩٥ تعیین شده بود، لغو کرد. به گزارش شانا، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد: در پی صدور اطلاعیه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خطاب به پالایشگاه‎ها مبنی بر نحوه تعیین نرخ تسعیر ارز در فروش داخلی فرآورده‎های ویژه تولیدی پالایشگاه‎ها، از آن جایی که وزارت نفت مسئولیتی در تعیین نرخ تسعیر ارز پالایشگاه‎های غیر دولتی در فروش فرآورده‎های ویژه تولید آنها بر عهده ندارد، لذا بیژن زنگنه، وزیر نفت دستور داد که این بخشنامه فورا لغو و کان لم یکن اعلام شده و فروش داخلی محصولات یاد شده به روال معمول ادامه یابد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۶
اختلاس موضوع جدیدی نیست چکار کنیم که تکرار نشود؟
تا کی اخبار اختلاس را مکرر بشنویم؟
خاوری : حالم خیلی بد ست ...............
برای همین بود که میگفتند خاوری اگر برگردد به نفع او است
كل 88 سال قدمت بانك ملي 2 مدير عامل خوب و توانمند داشت آقايا ن خوشكيش و خاوري
تاموقعی که اشرافگری وکدخدادوستی است اختلاس هم هست ......
اگر خاوری وبابک زنجانی وبقیه وحامیان قدرتمندشان را ببرند بالای دار انوقت کسی جرات دست درازی به بیت المال را نمی کند
"دولت در سال جاری 87 هزار و 200 میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های پرسنلی کارمندان لشگری و کشوری خواهد کرد."
مگر در کشور چند کارمند داریم؟ اگر 10 میلیون کارمند هم باشد، با این حساب به طور متوسط سالی 87200000 هزینه هر کارمند میشود یعنی ماهی تقریباً 7600000 تومان. پیدا کنید پرتقال فروش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
تمام هزینه ها که فقط به صورت حقوق نیست استاد
مثلا یه کارمند که از بیمه استفاده میکنه پولش رو بیمه از دولت میگیره
ما که خیلی پیشرفته و دانشمندیم موشک می سازیم و انرژی هسته ای داریم اما از طراحی و ساخت خودرو که هیچ حتی یک موتور سیکلت که قبلا اختراع شده عاجزیم.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
چه ربطی داشت؟ مثلا یک جراح خوب مغز باید حتما یک چشم پزشک خوب هم باشد؟ آلمان که قطب صنعتی اروپاست در ماشین سازی تک است ولی در هواپیماسازی هیج یا مثلا اپل بسیاری از قطعات داخلی آیفونش ساخت سامسونگ است!! بی اطلاع هستید بهتره نظر ندید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
محض اطلاع شما هواپيماي يوروفايتر که بعد از رپتور قدرتمندترين جنگنده جهان است طراحي و قطعات آلماني دارد
فکر کنم تا یکی از این دزدها اختلاس میکنه و فرار می کنه اونطرف و به جمع سایر دوستان اضافه میشه ؛ سایر اختلاس کنندگان فراری تو اونطرف براش بنر خوش آمد گوئی زدند و احتمالا هم به کسی که بیشتر ببره جایزه نفیسی به رسم یادبود اهداء می کنن
شرم بر شما که قبح خیلی از چیزها رو از بین بردید.
هشت هزار میلیارد اختلاس نبوده ، معوقات بانکی بانک سرمایه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
چه مدل وامی هست که فقط به چند نفر دادن همش رو ؟؟؟
گران کردن فراورده های نفتی برای صنایع داخلی راه را برای همسایگان و رقبای ایران باز میکند . و تیر خلاص را به صنایع زیر گروه داخلی میزند . اشتباه بزرگی بود .
بخشنامه و ابلاغيه آقاي زنگنه كار خودش را كرد، قيمتها گران شد . ابلاغيه لغو شد. قيمتها به قبل برگشت!؟؟؟ .
خوب يادگرفتن چطور با جيب و روان مردم بازي كنند.
یحیی آل اسحاق گفت: زمانی که تولید پیکان در ایران شروع شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.( يکه بياد جلوی ايشان رابگيرد خودزنی نکنه ، فکر کنم اگه مسئولين ما بنا شود جوابگوی دستپخت خود شوند از مردم طلبکار شوند )
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر