بازدید 16453
۸
جدیدترین تحولات مربوط به طرح تحریم‌های ایران

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا که می‌تواند جلوی تحریم سنا را بگیرد

در شرایطی که تنها پنج روز دیگر، روند اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ آغاز خواهد شد، مباحث پیرامون احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا همچنان ادامه دارد. در این میان، یک روزنامه آمریکایی با استناد به اقدام جدیدی که قرار است مجلس نمایندگان علیه ایران انجام دهد، از پایین آمدن شانس تصویب نهایی طرح مذکور در سنا سخن گفته است.
کد خبر: ۳۷۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸ 15 January 2014
اقدام مجلس نمایندگان آمریکا که می‌تواند جلوی تحریم سنا را بگیرددر شرایطی که تنها پنج روز دیگر، روند اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ آغاز خواهد شد، مباحث پیرامون احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا همچنان ادامه دارد. در این میان، یک روزنامه آمریکایی با استناد به اقدام جدیدی که قرار است مجلس نمایندگان علیه ایران انجام دهد، از پایین آمدن شانس تصویب نهایی طرح مذکور در سنا سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هافینگتون پست» که به تازگی سلسله مطالب جامعی از ‌طرح تحریم‌های ایران در سنای آمریکا منتشر می‌کند، در مطلب جدیدی در این زمینه به اقدام جدید مجلس نمایندگان علیه ایران اشاره کرده و استدلال می‌کند ‌این کار می‌تواند بخت تصویب طرح تحریم ایران در سنا را کاهش دهد.

این روزنامه اشاره می‌کند، ‌طرح تحریم‌های ایران که از سوی رابرت منندز و مارک کرک در سنای آمریکا مطرح شده، توانسته تاکنون حمایت ۵۹ تن از مجموع ۱۰۰ سناتور آمریکایی را به دست آورد. این در حالی است که «هری رِد»، رهبر اکثریت سنا اعلام کرده، دست‌کم در شرایط کنونی هیچ تمایلی برای ارائه این طرح در صحن علنی سنا ندارد.

اما همزمان‌ در مجلس نمایندگان نیز روند مرتبطی در جریان است. جدید‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ـ که اکثریت را در این مجلس ‌دارند ـ تصمیم دارند، دقیقاً طرحی مشابه آنچه در سنا مطرح شده ‌در مجلس نمایندگان ارائه کنند تا از این طریق زمینه اعمال فشار بر دولت اوباما برای تأیید نهایی تحریم‌های جدید علیه ایران را فراهم کنند.

با این حال، هافینگتون پست اشاره می‌کند، در صورتی که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان چنین کرده و حمایت از طرح را بر عهده بگیرند، دموکرات‌ها با احتیاط بیشتری با آن برخورد خواهند کرد و احتمال همراهی آن‌ها با این طرح در سنا نیز کاهش پیدا می‌کند. هم‌اکنون شانزده ‌سناتور دموکرات از این طرح ‌حمایت کرده‌اند، ولی برای موفقیت این طرح، نیاز به حمایت شمار بیشتری از دموکرات‌هاست.

یک کارمند عالی‌رتبه دموکرات در سنای آمریکا می‌گوید: «شنیده‌ها حاکی از آن است که کانتور (رهبر اکثریت مجلس نمایندگان) می‌خواهد لحن منندز (طراح طرح تحریم‌های جدید ایران در سنا) را تقلید کند؛ اما از آنجا که مجلس نمایندگان، خود‌ پیش از این، طرح تحریمی علیه ایران تصویب کرده، کاملاً مشخص است که ماجرا اکنون به موضوعی کاملاً سیاسی تبدیل شده است».

به هر ترتیب، در هنگام بروز این گونه موضوعات سیاسی، دو حزب در دو جبهه مقابل یکدیگر موضع می‌گیرند. در این شرایط و بدون حمایت دموکرات‌ها از طرح تحریمی جدید، کنگره این توانایی را نخواهد داشت که به اکثریت لازم برای جلوگیری از وتوی رئیس جمهور دست پیدا کند.

یکی دیگر از کارمندان دموکرات سنا می‌گوید: «قوانین مصوب ‌در مجلس نمایندگان، بیشتر به عنوان حملات تک حزبی (علیه دولت) تفسیر می‌شوند. به نظر من، این بار نیز همین گونه خواهد بود».
 
«جان بوهنر»، سخنگوی مجلس نمایندگان از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است. دفتر کانتور نیز اعلام کرده، هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعی نشده است. از سوی دیگر، کاخ سفید به تازگی حامیان طرح تحریم‌های ایران را متهم کرده که پنهانی در تلاش برای ضربه زدن به مذاکرات هستند.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، شرایط موجود در کنگره پیرامون تحریم‌های جدید ایران، روز به روز در حال پیچیده شدن است؛ اما آنچه مسلم است، اینکه ایران با قطعیت اعلام کرده تصویب هرگونه تحریم جدید به معنای نقض توافق ژنو خواهد بود و به متوقف شدن روند مذاکرات هسته‌ای منجر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
كاش ميشد به امريكا ميگفتيم براي خودتون ، خودتون تصميم بگيريد نه صهيونيست ها!!!
امريكا با ايران دشمني نداره اين انگليس و اسرائيل هستند كه نمزارن آب از گلوي ما پائين بره
طرح طرح طرح ؟؟؟؟؟؟؟بالاخره نگفتید کدام طرح؟
همه اقایان مذاکره کننده باید به این چیزها که همش ظاهر فریبی برای گرفتن پیتت هست، توجهی نداشته باشن و فقط همین جمله کافیه و با بی اعتنایی تمام برخورد بشه و اون جمله همینه و بس:
آنچه که مسلم است، این است که ایران با قطعیت اعلام کرده تصویب هرگونه تحریم جدید به معنای نقض توافق ژنو خواهد بود و به متوقف شدن روند مذاکرات هسته ای منجر خواهد شد. نه تنها متوقف شدن بلکه تشدید فعالیت های هسته ای
الان ما اطلاعاتمون در مورد روند تصمیم گیری در آمریکا قطعا از خود آمریکایی ها بیشتره!
بابا اینام شورشو در آوردن
یه روز سنا یه روزم مجلس نمایندگان
زنده باد ايران.
ایرانیان مردمی صلح جو هستندودنبال جنگ با هیچ کشوری نیستند.سنای آمریکا بهتره خیالبافی نکنه
نه saeid جان این دلارهای عربستان است که به سناتورهای آمریکایی میدهند تاچنین طرحهایی تصویب کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست