بازدید 4914

مخالفت 62 سازمان امریکایی با لایحه تحریم ایران

کد خبر: ۳۷۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷ 15 January 2014
در حالی که لایحه ضد ایرانی در مجلس سنای امریکا مطرح شده است، بیش از ۶۰ سازمان امریکایی در نامه‌ای مشترک خطاب به مجلس علیا، مخالفت سناتورها با لایحه جدید برای تحریم ایران را خواستار شدند.

به گزارش پرس تی وی این نامه تنها دو روز پس از آن نگاشته شد که امریکا و دیگر اعضای گروه ۱+۵ روی شرایط اجرای توافق مشترکی که در ماه نوامبر حاصل شد، موافقت کردند؛ این توافق تحریم‌های موجود بر ضد ایران را کاهش خواهد داد.

این ۶۲ سازمان به سنا هشدار دادند که تحریم‌های جدید بر ضد ایران احتمال راه حل دیپلماتیک برای مناقشه‌ی یک دهه‌ای بر سر برنامه هسته‌ای ایران را شدیدا به خطر خواهد انداخت.

این سازمان‌ها افزون بر این، هشدار دادند که تحریم‌های بیشتر احتمال یک جنگ هزینه‌بر جدید در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد. آنها همچنین قویا طرح سنا برای تحریم‌های جدید در خلال روند مذاکرات هسته‌ای را مورد انتقاد قرار دادند.

این نامه به طور مشترک از سوی شورای ملی ایرانیان امریکا، کمیته دوستان برای قانونگذاری ملی و سازمان پیروزی بدون جنگ تنظیم و از سوی دیگر سازمان‌ها امضا شد.

این لایحه در اصل از سوی سناتور رابرت منندز و سناتور مارک کریک مطرح شد و اکنون ۶۰ سناتور دیگر نیز حمایت خود را از آن اعلام کرده‌اند.

هری رید، رهبر اکثریت مجلس سنا روز دوشنبه (۲۳ دی) در پی مخالفت رئیس جمهور امریکا از رای گیری درباره این لایحه بحث برانگیز ممانعت کرد.

باراک اوباما تهدید کرده که هرگونه لایحه تحریم را وتو کند و گفته است تحریم جدید روند کنونی مذاکرات با ایران را تضعیف خواهد کرد.

تهران نیز اعلام کرده است که در صورت تصویب هرگونه تحریم جدید از سوی کنگره امریکا، توافق ژنو از بین خواهد رفت.

بر اساس اين توافق، ايران پذيرفت تا در مدت شش ماه بخشی از فعاليت‌های انرژی هسته‌ای خود را محدود کند و در مقابل کشورهای ۱+۵ قبول کردند در اين مدت تحريم جديدی عليه جمهوری اسلامی ايران اعمال نکنند و برخی تحريم ها را نیز کاهش دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی