بازدید 40379
۲
بیست و ششمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: سرقت آنلاین میلیاردها دلار زیر باران گلوله و آتش

کارگردان برای ساخت فیلم پرحاشیه «اره ماهی» که اکشنی پر زدوخورد است، ابایی از انفجارها، تخریب ها و استفاده از عجیب ترین وسایل نظیر بالگرد حمل و نقل ارتش نداشت. فیلم مملو از صحنه های دلهره آور و حادثه های پیاپی است که مخاطب عام را خسته نمی‌کند...
کد خبر: ۳۲۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷ 05 June 2013
آیا نیروهای امنیتی یک کشور می‌‎توانند علیه سیستم بشورند و با اقداماتی تروریستی، به زعم خود از سیستم دفاع کنند؟ «اره ماهی / Swordfish» فیلمی است که این مضمون را مورد توجه قرار داده است و ظاهراً پاسخ به این پرسش را نه تنها مثبت ارزیابی کرده که ظاهراً اشخاصی با چنین مشخصاتی می‌توانند پس از سنگین ترین اقدامات تروریستی جان سالم ببرند؛ اتفاقی که در این فیلم نه چندان جدید شاهدش خواهید بود.

به گزارش «تابناک»، «اره ماهی / Swordfish» ساخته دومینیک سنا است؛ کارگردانی که با آثاری همچون کالیفرنیا، سرقت در 60 ثانیه و فصل جادوگری به عنوان کارگردانی سرگرمی ساز شناخته می‌شود و طبیعتاً منتقدان روی خوش به آثارش نشان نمی‌دهند اما مخاطب عام و گیشه نظر دیگری دارد و اکثر آثار سنا در گیشه موفق ظاهر شده و توانسته نظر کمپانی‌های فیلم‌سازی برای استمرار بخشیدن به سرمایه گذاری‌شان بر روی پروژه‌هایی با کارگردانی او را تامین کند.

فیلم: سرقت آنلاین میلیاردها دلار زیر باران گلوله و آتش

سنا برای ساخت فیلم پرحاشیه «اره ماهی» که اکشنی پر زدوخورد است، هفده لوکیشن را برگزید که علاوه بر قرارگیری در سراسر آمریکا، در فرانسه و کانادا قرار داشت و البته در این لوکیشن ها متعدد نیز ابایی از انفجارها، تخریب ها و استفاده از عجیب ترین وسایل نظیر بالگرد حمل و نقل ارتش نداشت و به همین دلیل رقم 80 میلیون دلاری بودجه برای این محصول سال 2001 آمریکا و استرالیا شاید عدد چندان بزرگی نیز محسوب نشود.

فیلم «اره ماهی / Swordfish» که با فروشی 147 میلیون دلاری توانسته در گیشه نسبتاً موفق ظاهر شود، داستان استنلی جابسون به بازی هیو جکمن هکر مطرح کامپیوتر جهان را روایت می‌کند که زندگی بدی دارد و پس از آنکه به دلیل هک سیستم کامپیوتری FBI، به زندان افتاده، همسرش از او جدا شده و طبق رای دادگاه حضانتش از او گرفته شده و اجازه دیدن دختر کوچک خود را ندارد.

فیلم: سرقت آنلاین میلیاردها دلار زیر باران گلوله و آتش

گابریل شیر با بازی جان تراولتا جاسوس پیشین دولت با کمک دوستش جینجر نقشه سرقت بوجه سری اداره مبارزه با مواد مخدر را از یک باند در سر دارد. او جابسون را استخدام می کند تا با رمز گشایی کامپیوتر بانک مرکزی و انتقال پولها به حساب بانکی خود در سوییس کمکش کند.

پلیس جابسون را دستگیر می‌کند و از او می‌خواهد با آنها برای دستگیری گابریل همکاری کند اما جابسون از این کار امتنا می‌کند و پلیس به خاطر نداشتن مدرک مجبور به آزادی وی می شود. جابسون هنگامی که متوجه می شود همسر سابق او کشته شده و دختر کوچکش ربوده شده، تصمیم به همکاری با پلیس می‌گیرد. پلیس بانک را محاصره می‌کند اما گابریل و همدستانش با عملیات خونین از بانک خارج می شوند و به صورت عجبیبی می گریزند.

فیلم: سرقت آنلاین میلیاردها دلار زیر باران گلوله و آتش

فیلم مملو از صحنه های دلهره آور و حادثه های پیاپی است که مخاطب عام را خسته نمی‌کند اما به زعم منتقدان این سلسله چینش حوادث برای پوشش ضعف بازیها و داستان نظیر عدم توضیح بسیاری از ابهامات است. اینکه جسد به نمایش درآمده در سکانس ماقبل فینال دقیقاً کیست و چه زمان و کجا کشته شده و یا اینکه قرار دادن برخی شخصیت های زائد و باورناپذیر نظیر یک سناتور آمریکایی، از جمله ده ها ابهامی است که در این فیلم مملو از گلوله و آتش و خون به چشم می خورد.

با این حال این فیلم که احتمالاً به تماشایش ننشسته اید، ارزش یک بار دیدن را - البته با در نظر گرفتن ممیزی «تابناک» دارد و اینک خلاصه این فیلم را با زمانی حدود 58 دقیقه را می توانید تماشا کنید و در نهایت نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دانلود بخش نخست

دانلود بخش دوم

دانلود بخش سوم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
این فیلم خیلی قدیمیه که.چندبار هم تلویزیون نشون داده.ازت انتظار بیشتری میرفت تابی جون.
چند بخش دوم داره؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست