بازدید 57644
روایت فضای سیاسی کشور؛ روز سی و هفتم سال سی و پنجم انقلاب

نامه بخشی از صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی به سید محمد خاتمی!

اسامی صاحبان اصلاح طلب انقلاب و جمهوری اسلامی در روزهای پایانی سال نود و یک مشخص شد. اگر صاحبان اصولگرای انقلاب اسلامی هم اعلام موجودیت کنند، بالاخره مردم متوجه خواهند شد که با چه کسانی طرف هستند! یکی هم در انتقاد به شعار زنده باد بهار دولتی ها نوشته است که :زنده مى مانَد بهار امّا تو صادق نیستى،با بهاران هم موافق نیستی!
کد خبر: ۳۰۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰ 20 March 2013
روز سی و هفتم سال و سی و پنجم انقلاب اسلامی، اگر چه روزتعطیل بود و مردم در اقصی نقاط کشور خود را برای تحویل سال آماده می کردند، اما فضای سیاسی کشور همچنان سر زنده و پر تلاطم به حیات خود ادامه می دهد.

 دستور برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس که توسط رئیس جمهور،در آخرین روزهای سال علنی شد، هنوز هم با واکنش های متفاوتی روبرو است.

علی مطهری ،احمد توکلی و زاهدی از مجلس و جعفر توفیقی وزیر اسبق علوم در این باره صحبت و این دستور را انتخاباتی و یا نشانه ای از اختلاف رئیس جمهور و وزیر علوم دانسته اند.

اما رسول جعفریان در این باره گونه ای دیگر نوشته است که مخاطب اصلی این دستور رئیس جمهور نه وزیر علوم که مردم بوده اند که بدانند رئیس جمهورشان هشت سال تمام دوران ریاست جمهوری خود با امنیتی کردن و سیاست زده شدن دانشگاه مخالف بوده است ! اما کسی نیست بپرسد چرا حالا پس از هشت سال؟ چرا در بحبوحه انتخابات ؟اصلا چه کسی این شرایط را به وجود آورده است؟ وی در این باره می نویسد :

حالا که نزدیک انتخابات شده، و رئیس جمهورتشخیص داده اند که بهار تازه‌ای را به تصویر بکشند، این نامه خطاب به وزیر صادر شده تا مردم مفاد آن را بخوانند و بدانند و آگاه باشند که دامن ایشان از همه آن مسائل نه تنها پاک شده که ایشان مربی راه و روش جدیدی است که به علم و سیاست نزدگی و نداشتن نگاه امنیتی فکر می کند و بس و امید دارد در این یکی دو ماه آینده که از دولتشان برجای مانده همه این امور اصلاح شود.

کسی نیست بگوید اگر رویکرد غیر علمی بوده، که بوده و هست و دانشگاه های مصداق بارز آن هستند، دقیقا وضعیتی است که طی هشت سال در دولت شما با کنار گذاشتن نخبگان دنبال شده است. آیا کسی به اندازه دولت شما مردم را از تخصص و علم دور کرده و نگاه قریه سالاری را حاکم کرده است؟ یادتان هست در باره مدرک چه گفتید؟ آن یکی از هزاران بود!


اما نکته جالب مطلب جعفریان ، نکته پایانی آن است که تعریضی به شعار احتمالا انتخاباتی طرفداران دولت  یعنی شعار زنده باد بهار می زند و با شعری کلامش را پایان می دهد که :

زنده مى مانَد بهار امّا تو صادق نیستى
با بهاران آنقَدَرها هم موافق نیستى


اما،تدوین اولین بخش از مجموعه برنامه تحلیلی اصلاح طلبان با عنوان" بيم‌ها و اميدها، بايد و نبايدها" که به درخواست سید محمد خاتمی و توسط جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب انجام شده ، خبر مهم اردوگاه اصلاح طلبان است. ادعا شده است در این برنامه تحلیلی مجموعه نگرش‌ها و رويکردها و راه‌كارهاي مد نظر این جریان سیاسی براي آینده در آستانه انتخاباتي كه از سوی آنها "سرنوشت‌ساز" خوانده شده مورد بررسی قرار گرفته است.

نکته جالب اما در این میان، بخشی از نامه ای است که تدوین کنندگان این برنامه، خطاب به خاتمی می نویسند و خود را صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی خطاب می کنند. آنان در بخشی از نامه خود به خاتمی می نویسند :

فاصله ایجاد شده میان آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و وضعیت كنونی كشور همه را به تكاپو واداشته است تا تمام تلاش خود را برای اصلاح امور به كار بندند.دغدغه شما و ما كه خود را از صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی می‌دانیم در این میان افزون‌تر است.

منظور این افراد از ما که از صاحبان انقلاب و جمهوری اسلامی هستند افرادی هستند که این نامه را امضا کرده اند . اسامی زیر :

معصومه ابتكار، عبدالله نوری، مسعود ادیب، جواد اطاعت، مرتضی الویری، جمشید انصاری، مجید انصاری، حمیدرضا جلایی‌پور، اسحاق جهانگیری، علی‌محمد حاضری، نجف‌قلی حبیبی، سیدصفدر حسینی، احمد حكیمی‌پور، سیدمحمدرضا خاتمی، هادی خانیكی، محسن رهامی، امین سازگارنژاد، محمد ستاری‌فر، محمد سلامتی، داوود سلیمانی، تقی شامخی، محمد شریعتی‌دهاقان، علی شكوری‌راد، صالحی، محمد صدر، محمدرضا ظفرقندی، غلامعلی عابدی، رحیم عبادی، فریدون عموزاده‌خلیلی، علی‌محمد غریبانی، محمدتقی فاضل‌میبدی، محمد فاضلی كیا، حسین كاشفی، غلامحسین كرباسچی، مرتضی مبلغ، محمد محمدی‌گرگانی، حسین مرعشی، احمد مسجدجامعی، آذر منصوری، عبدالواحد موسوی‌لاری، عبدالله ناصری، محمدعلی نجفی، محمد نعیمی پور، سعید نورمحمدی، سیدرضا نوروززاده، حسین واله.

بدین ترتیب صاحبان اصلاح طلب انقلاب و جمهوری اسلامی در روزهای پایانی سال نود و یک مشخص شدند. اگر صاحبان اصولگرای انقلاب اسلامی هم اعلام موجودیت کنند، بالاخره مردم متوجه خواهند شد که با چه کسانی طرف هستند!چون زمان هزینه دادن برای انقلاب اسلامی و ارزش های آن، چون صاحبان آن مشخص نیستند، مردم پیشقدم می شوند! اما انگار بهار تازه ای در راه است.

اما مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مرد خبر ساز این روز تعطیل بود که مفصلا در مورد کلی مطلب صحبت کرد و گفت که با اعضای جبهه پایداری دیدار نداشته و اعلام کرد که سعید جلیلی و غلام حسین الهام در انتخابات کاندیدا نخواهند شد.وی همچنین اذعان کرد که با همکاری قالیباف در حال تهیه لیستی با سر لیستی خود وی برای انتخابات شورای شهر تهران هستند.

مصطفی پور محمدی نیز که از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری است و به ائتلاف راست سنتی متشکل از باهنر، آل اسحاق و متکی پیوسته است ، در مصاحبه ای استراتژی اصولگرایان را برای مقابله با مشایی لو داده ایست ، اما نگفته است چگونه !

وی در این باره و در صورت حضور مشایی گفته است که تاکتیک جمعی ما این است که اگر رقیب قوی وجود داشت ما در مورد یک نفر به اجماع برسیم.

این سخن پور محمدی متضمن دو مطلب است اول اینکه اصولگرایان و یا حداقل راست سنتی که با اقبال چندانی در جامعه مواجه نیستند، مشایی را رقیبی جدی برای خود می دانند و دوم اینکه ائتلاف آنان در قالب راست سنتی در نهایت برای کنار رفتن و سهم خواهی است چرا که در نهایت کاندیداهای قوی در انتخابات حضور خواهند داشت. پس طبیعی است که در مجموعه اصولگرایان راست سنتی در صورت ضرورت رسیدن به گزینه واحد، جایی نخواهند داشت .

کاندیداهای احتمالی جبهه پایداری آنگونه که برخی رسانه ها خبر می دهند این روزها یش از هر مساله دیگری وقت شان را باید به خواندن نامه های دعوت از آنان برای انتخابات ریاست جمهوری صرف کنند. در تازه ترین این دعوت نامه ها جمعی که گفته شده تشکل های دانشجویی استان مازندران هستند ضمن دعوت از دکتر جلیلی برای شرکت در انتخابات نوشته اند:

ما امضا کنندگان این نامه ضمن عرض ارادت ویژه خویش به شخصیت شما رزمنده دیروز عرصه های جنگ سخت، خواهان حضور بزرگورانی چون شما جهت مدیریت جنگ نرم کنونی در برابر انقلاب عزیزمان هستیم.
ما منتظر حضور کسانی چون شما تحت زعامت فقیه عمار صفت، حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی دامت برکاته که خویش را وقف اسلام نموده و آماج تهمت ها و بداخلاقی طیف های وابسته به دشمنان می باشند هستیم تا در این انتخابات حساس که با آخرین برگ های تاریخ قطور بشریت با سرانجام ظهور حضرت بقیه الله (عج) گرهی عجیب خورده و در این پیچ تاریخی بشریت و اسلام که فتنه های بزرگی اسلام را مورد هجمه قرار می دهد با نگاه به وظیفه تاریخی و رسالتی بس سنگین تر به ثقلیت بار تمام انبیا و ائمه هدی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب می باشد این ودیعه الهی را به سرمنزل موعود برسانیم.


نکته جالب اینکه این دعوت نامه های جمع هایی که گفته می شود دانشجویی هستند با انتقاد رسانه های دولتی مواجه شده اند و آنان ماهیت این تشکل های دانشجویی را زیر سئوال برده و اهداف این گونه دعوت نامه ها را مغایر اهداف و رسالت دانشجویی عنوان می کنند.

یک از رسانه های دولتی ضمن انتقاد شدید به این شیوه از دعوت از افراد می نویسد شان دانشجو بالاتر از اینگونه دعوتهاست و در ضمن برخی از این افراد که به جریان دانشجویی منتسب می شوند دانشجو . آنچه باید برای یک دانشجودر زمینه انتخابات مهم باشد شاخص هاست و نه مصداق ها تصریح کرد:  دانشجویان باید در مورد شاخص هایی که یک رئیس جمهور می بایست داشته باشد تحقیق و بررسی کنند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر