بازدید 2117

شکست روسیه بدون برتری نظامی محقق نمی‌شود

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با تاکید براینکه شکست روسیه در جنگ بدون برتری نظامی ما محقق نمی‌شود از متحدان کی‌یف خواست تا در ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به این کشور بیشتر از این تعلل نکنند.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱ 03 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از اوکراین اینفو، رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی شنبه شب خود با اشاره به حمله پهپادی اخیر به اودسا، گفت: عملیات نجات در اودسا در تمام روز به طول انجامید و در حال حاضر، خدمات اضطراری دولتی، پلیس و سایر خدمات به کار خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حامیان ما می‌دانند که چگونه می‌توان با این حملات مقابله کرد، تاکید کرد: متحدان ما دارای سامانه‌های دفاع موشکی، سیستم‌های کافی برای محافظت در برابر پهپادها و موشک‌ها هستند و تأخیر در عرضه این سامانه‌ها و تسلیحات مورد نیاز به اوکراین منجر به چنین خساراتی می‌شود.

زلنسکی با اعتراض به آنچه وی از آن به عنوان بازی‌های سیاسی و اختلافات داخلی مقام‌های کشورهای حامی کی‌یف نام برد، خاطرنشان کرد: اوکراین چیزی بیش از آنچه برای محافظت از جان انسان‌ها مورد نیاز است، درخواست نکرده اما در حالی که روز به روز زندگی‌های بیشتری در اینجا از دست می‌رود، سیاستمداران در کشورهای حامی ما به سادگی به بازی‌های سیاسی داخلی یا اختلافات خود مشغول هستند و این امر به تضعیف وضعیت دفاعی ما منجر شده است.

وی با بیان این ادعا که مقام‌های کرملین چیزی جز قدرت را نمی‌شناسند، یادآور شد: باید روسیه را شکست داد و این موضوع بدون برتری نظامی ما محقق نخواهد شد و تنها راه تحقق این امر، وحدت کشورهای غربی در حمایت از اوکراین است.

به گزارش ایرنا، زلنسکی پیش‌تر مدعی شده بود که حمله موشکی روسیه به یک ساختمان مسکونی در شهر اودسا واقع در جنوب این کشور عمدی بوده است.

وی با بیان اینکه این حمله موشکی هدفمند، ترور علیه شهرها، روستاها و مردم اوکرین از سوی روسیه بود، تصریح کرد: موشک استفاده شده توسط روسیه یک موشک کروز مافوق صوت بود که به یک ساختمان مسکونی معمولی در روستای سرگیوکا در منطقه اودسا اصابت کرد.

وی افزود: چنین موشک‌هایی برای حمله به ناوهای هواپیمابر و سایر کشتی‌های نظامی بزرگ ساخته شده‌اند و ارتش روسیه از آن علیه یک ساختمان ۹ طبقه معمولی غیرنظامی استفاده کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی