بازدید 9194
هفتصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

تهدید کم سابقه وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ ناتو علیه روسیه/مخالفت فرانسه با اعزام نیرو به اوکراین

هفتصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ 01 March 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

خلبانان اوکراینی درحال تمرین با جت‌های اف-۱۶هستند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۲:۳۱

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که خلبانان این کشور درحال تمرین حمله به اهداف مورد نظر با استفاده از جت‌های جنگنده اف-۱۶ هستند.

 سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در این باره گفت: روند تمرین ادامه دارد. خلبانان تا به همین جای کار نیز درحال تمرین فنون تاکتیکی هستند. آن‌ها حمله به اهداف هوایی و غیرزمینی را تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله بسیار مهم است چراکه نه تنها باید حریم هوایی در تحت کنترل داشته باشیم، بلکه باید بتوانیم در این حریم نبرد کنیم.

روسیه یک موشک بالستیک پرتاب کرد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۴۲

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) از پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد عوامل سازنده موشک در شهر «یوشکار اولاً» موشک بالستیک قاره‌پیما سوخت جامد «پی. جی. آر. کی یارس» را به‌صورت آزمایشی پرتاب کردند.

بر اساس این بیانیه، هدف از این آزمایش بررسی ویژگی‌های تاکتیکی، فنی و پروازی این موشک بود و پرتاب از این منظر موفقیت‌آمیز بوده است.

وزارت دفاع روسیه در آغاز سال میلادی جاری اعلام کرد مسکو قصد دارد در سال ۲۰۲۴ هفت موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروی موشکی راهبُردی این کشور در پنج سال گذشته بیش از ۲۰ موشک بالستیک قاره‌پیما را پرتاب کرده است.

این پرتاب تنها یک روز پس از آن انجام شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی غرب را با سلاح هسته‌ای تهدید کرد.

پوتین در این سخنرانی با بیان اینکه ناتو در حال برنامه‌ریزی برای «حمله» به روسیه است، گفت این امر منجر به یک رویارویی هسته‌ای با غرب خواهد شد.

هلند و اوکراین توافقنامه امنیتی امضا کردند
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۴۱

مارک روته، نخست‌وزیر هلند روز جمعه توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله‌ای را با مقامات اوکراین امضا کرد.

توافقنامه امنیتی میان هلند و اوکراین شامل ارائه‌ کمک‌های نظامی به کی‌یف، تقویت صنایع دفاعی و مقاومت سایبری در اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ۱۶ فوریه نیز با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه یک توافق امنیتی ۱۰ ساله امضا کرد که تا زمان پیوستن اوکراین به ناتو معتبر خواهد بود. این توافق شامل کمک نظامی سه میلیارد یورویی به اوکراین در ۲۰۲۴ و عرضه تجهیزات مدرن نظامی سازگار با تسلیحات عرضه شده از سوی ناتو به اوکراین، آموزش سربازان اوکراینی و تقویت صنایع دفاعی اوکراین است.

اوکراین همچنین با کشورهایی نظیر کانادا، ایتالیا و آلمان نیز توافقنامه امنیتی امضا کرده است.

کرملین: انگلیس مستقیما در درگیری اوکراین نقش دارد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۲۷

سخنگوی کرملین گفت، دخالت مستقیم نظامی انگلیس در اوکراین هرگز مخفی نبود، اما یکی از رسانه‌های انگلیسی اکنون آشکارا به آن اعتراف کرده است.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به گزارشی از تایمز اشاره کرد که مدعی شده «تونی راداکین»، رئیس نیروهای مسلح انگلیس به کی‌یف درباره برنامه‌های نبرد کمک کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پسکوف افزود: به طور کلی، بر کسی پوشیده نیست که انگلیسی‌ها واقعا اشکال مختلفی از حمایت از اوکراین را ارائه می‌دهند. یعنی آنها در واقع مستقیما در این درگیری دخالت دارند.

تایمز به نقل از یک منبع نظامی اوکراینی نوشت، به نظر می‌رسد دریادار راداکین به اوکراینی‌ها در راهبرد نابودی ناوهای روسیه و باز کردن مسیر دریای سیاه کمک کرده و در هماهنگی حمایت از دیگر روسای ارشد ناتو بسیار ارزشمند واقع شده است.

همچنین گزارش شده که این مقام نظامی انگلیسی به کی یف رفته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره استراتژی این کشور و راه‌هایی که غرب می‌تواند به کی‌یف کمک کند، صحبت داشته است.

پسکوف افزود: کرملین اطلاعات ویژه‌ای مرتبط با راداکین ندارد اما احتمالا ارتش روسیه در این باره چیزی بداند.

به گزارش تایمز، راداکین ۵۸ ساله قرار بود در نوامبر پس از سه سال به عنوان رئیس ستاد دفاع بازنشسته شود، اما به درخواست ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس یک سال دیگر در این سمت خواهد ماند.

در این میان، اولاف شولتس صدراعظم آلمان اخیرا به طور ناخواسته حضور نیروهای انگلیسی در اوکراین را تایید و خاطرنشان کرد که اپراتورهای کنترل آتش موشک‌های کروز Storm Shadow را هدایت می‌کنند.

 یک قانونگذار انگلیسی نیز بعدا اظهارات صدراعظم آلمان را به عنوان «سوء استفاده آشکار از اطلاعات» محکوم کرد که کارکنان انگلیسی را در معرض خطر قرار می‌دهد و بهانه‌ای برای تشدید تنش با روسیه می‌شود.

روسیه باید درخواستی برای تحقیقات در مورد بحث حمله به پل کریمه به آلمان بفرستد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۲۵

رئیس دومای دولتی روسیه امروز (جمعه) گفت، پس از دریافت اطلاعات در مورد یک پیام ضبط شده از افسران آلمانی که در حال بحث در مورد حمله به پل کریمه هستند، لازم است درخواست تحقیق به پارلمان آلمان در این باره ارسال شود.

 ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: اطلاعاتی که با ضبط گفت‌وگوهای افسران عالی رتبه آلمانی در مورد برنامه‌های حمله به پل کریمه و همچنین نحوه انجام این کار واینکه چطور این اقدام طوری انجام شود که باعث سوء ظن به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نشود، نیازمند جدی ترین بحث و پاسخ است. همچنین فکر می‌کنم ارسال درخواست به پارلمان آلمان برای انجام تحقیقات اقدامی درست است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: این مساله ۱۱ مارس ۲۰۲۴ توسط قانونگذاران دومای روسیه به بحث گذاشته خواهد شد.

رئیس دومای روسیه خاطرنشان کرد: حقیقت این است که مکالمه ضبط شده، صدراعظم آلمان را ملزم می‌کند تا توضیحی در آن بدهد. اینکه آیا شولتس می‌داند این اقدامات روسیه را به تلافی ملزم می‌کند؟

مخالفت فرانسه با اعزام نیرو به اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۱:۱۱

وزیر خارجه فرانسه در یک ایستگاه رادیویی اعلام کرد، بر خلاف گفته‌های ماکرون، فرانسه مایل نیست سربازی به اوکراین اعزام کند.

 «استفان سرژونی» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با رادیو فرانس اینتر گفت: فرانسه برای اوکراین نمی‌میرد. ما هیچ سربازی به اوکراین اعزام نمی‌کنیم.

۲۶ فوریه سال جاری میلادی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشستی در پاریس و با حضور نمایندگانی از ۲۰ کشور غرب که برای بررسی پشتیبانی بیشتر از اوکراین گردهم آمده بودند، اعلام کرد پاریس مایل است نیرو به این کشور اعزام کند.

به گفته ماکرون، شرکت کنندگان در این نشست به اجماع نظری درباره اعزام نیرو از سوی کشورهای غربی به اوکراین دست نیافتند اما وی چنین سناریویی را هم در آینده رد نکرد.

پس از این نشست نیز نمایندگان از کشورهای شرکت کننده اعلام کردند، برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارند و مخالف شرکت کردن در اقدامات خصمانه علیه روسیه هستند.

تهدید کم سابقه وزیر دفاع آمریکا درباره جنگ ناتو علیه روسیه

وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که اگر اوکراین در جنگ تمام عیارش با روسیه شکست بخورد، ناتو با مسکو وارد جنگ خواهد شد.

 گفته‌های ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده است.

به نقل از پایگاه خبری pravda، هرچند این جلسه استماع در ابتدا درباره بستری شدن آستین در بیمارستان در اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، اعضای کنگره سوالات دیگری را درباره مقدار و میزان کمک‌های نظامی آمریکا که مورد نیاز اوکراین است از وی پرسیدند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد، تصویب کمک‌های بیشتر به کی‌یف برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در اوکراین مهم است.

وی همچنین گفت: تصویب این کمک‌ها از آن جهت مهم است که جلوی یک کشور را برای ترسیم مرزهای همسایه‌اش و کنترل غیرقانونی قلمروی حاکمیتی آن کشور می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت: می‌دانیم که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین موفق باشد، متوقف نخواهد شد. او به اقدامات تهاجمی‌تر در منطقه ادامه خواهد داد و دیگر رهبران در سراسر جهان و دیگر مستبدان در سراسر جهان به این موضوع نگاه خواهند کرد و از این واقعیت که این اتفاق افتاد و ما در حمایت از یک دموکراسی شکست خوردیم، تشویق خواهند شد.

آستین همچنین توضیح داد که اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد، شاید کشورهای حوزه بالتیک نیز تهدید شوند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: اگر شما یک کشور بالتیک هستید، واقعا نگرانید آیا بعدی هستید یا خیر؟ آنها پوتین را می‌شناسند و می‌دانند که او چه توانایی‌هایی دارد. صادقانه بگویم، اگر اوکراین سقوط کند، من واقعا معتقدم که ناتو با روسیه درگیر خواهد شد.

در این میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک نشست خبری اخیرا گفته بود، کی‌یف به آمریکا به ویژه کنگره این کشور اطلاع داده که به تایید بسته کمک چند میلیارد دلاری در ظرف یک ماه نیاز دارد.

البته قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا مایلند به جای کمک به اوکراین مساله اجتناب از تعطیلی دولت فدرال را مورد بحث قرار دهند.

فایل صوتی منتسب به افسر آلمانی درباره حمله به پل کریمه خبرساز شد

سردبیر گروه رسانه ‌ای روسیا سگودنیا (روسیه امروز) و کانال تلویزیونی RT (راشا تودی) اعلام کرد که یک فایل صوتی به دست آورده که در آن افسران عالی رتبه ارتش آلمان در مورد حملات به پل کریمه صحبت می کنند؛ این اظهارات با واکنش‌ وزارت امور خارجه روسیه نیز همراه شد.

 مارگاریتا سیمونیان روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که شولتس (اولاف شولتس صدراعظم آلمان) گفت، ناتو در مناقشه اوکراین شرکت نمی کند و نخواهد کرد، فایل صوتی بسیار جالبی توسط دوستان یونیفرم‌پوش (نظامی) به من منتقل شد.

این فعال رسانه‌ای روسیه با بیان اینکه قصد انتشار این فایل صوتی را دارد،‌ گفت:‌ در این گفت و شنود، افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می کنند و اینکه چگونه می توانند این کار را ماهرانه تر انجام دهند تا در همان زمان «شولتس» همچنان به صحبت درباره برکنار بودن کشورش از درگیری ادامه دهد.

به گفته او، در این نوارصوتی ۴۰ دقیقه‌ای، افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری دخالت داشته‌اند.

سیمونیان افزود که درخواست رسمی خود به عنوان روزنامه نگار را به وزیر امور خارجه و سفیر آلمان و همچنین شخص شولتس ارائه کرده است.

وی در پایان نوشت:‌ آیا وقت آن نرسیده که روسیه فعالانه به آلمان یادآوری کند که انفجار پل های روسیه دفعه قبل برای آلمان چگونه به پایان رسید؟ من می خواهم پاسخ را ببینم، همانطور که در همه درخواست های رسانه های شما مرسوم است، وگرنه هرگز نمی‌دانی فردا چه می شود.

بخشی از فایل صوتی

رسانه روسی اسپوتنیک در گزارش دیگری نوشت: مکالمه ای که در آن افسران ارتش آلمان به حملات به پل کریمه اشاره کردند در ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، در این فایل صوتی، رئیس بخش عملیات و تمرینات فرماندهی نیروی هوایی، بازرس نیروی هوایی و دو تن از کارکنان مرکز عملیات هوایی آلمان در این باره با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

بنابراین، یکی از افسران آلمانی به سفر برنامه ریزی شده به اوکراین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ برای هماهنگی حملات به اهداف روسیه اشاره کرد.

لاوروف: از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین خبر داریم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در ترکیه حضور دارد، در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: انتشار فایل گفت‌وگو بین افسران آلمانی شگفت‌انگیز است، اما فدراسیون روسیه به طور قطع از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین اطلاع دارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره در کانال تلگرامی خود نوشت: رسانه های آلمانی می توانند استقلال خود را نشان داده و از وزیر امور خارجه آلمان در مورد بحث افسران ارتش این کشور در مورد حمله به پل کریمه سؤال کنند.
ماریا زاخارووا افزود: جالب است که وزیر امور خارجه آلمان در مورد این موضوع چه فکر می کند؟ مطبوعات آلمان اکنون فرصت خوبی برای اثبات استقلال خود و سوال کردن از وی داشته و مطبوعات ما نیز موضوع مهمی برای گفت‌وگو با سفارت آلمان در مسکو دارند.

انتشار این فایل صوتی درباره مشارکت افسر ارتش آلمان در حمله به زیرساخت های روسیه بر خلاف اظهارات اخیر صدراعظم این کشور است.
اولاف شولتس پیش از این در پیامی تصویری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته بود: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند. این به معنای دخالت نکردن آلمان در جنگ نیز هست! به صراحت می‌گویم، من به عنوان صدراعظم آلمان، هیچ سربازی از نیروهای مسلح خود را به اوکراین نمی‌فرستم.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد، به سرزمین اصلی متصل می‌کند.

اوکراین پیش از این حملات موفق و ناموفقی برای تخریب این پل داشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
از دید آمریکا ، اوکراین و روسیه هر دو همان شوروی میشوند و در واقع هر دو همان دشمن دیرینه آمریکا ، در خاک اروپا هم عمیقا زبان روسی که امروز زبان اوکراین نیز هست ، همان یادآور شرق و شوروی هست ... در یک کلام کشته های هر دو طرف ، برد برای امریکا و اروپا هست. پس جنگ را ادامه میدهند و خوب میدانند روسیه به هیچ کشور دیگه نگاهی ندارد
بخلطر حضور بسیار چشمگیر د با شکوه مردم دلار امریکا خورد و خمیر شد و به ۶۰ هزار تومن سقوط کرد. این هفته بیشتر هم سقوط می کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مردشور هرچی وطن فروشه ببره
ایا کسی را پیدا می کنید که معتقد باشه صدام بعد از اشغال کویت دیگر به جایی حمله نمی کرد؟ روسیه هم همین. غربیها مغز گوشت تخوردند که باور کنند پوتین بعد از حمله به گرجستان و کریمه و اکراین دیگه باج نخواهد گرفت
پوتین ممکن هست ده بار دیگر در انتخابات بسیار شفاف و رقابتی! مانند کیم یا اسد ریس جمهور بشه ولی غیر ممکن هست که در اکراین پیروز بشه و پوتین بسیار جان دوست دار و دنیا و قدرت دوست تر از انست که با حمله اتمی جان شیرین خود و خانواده را از دست دهد. این لاف زدنها فقط از جبب و هزینه مالی ملت روسیه و خانواده های سربازان جوان روسی است مگر نه فرزندان پوتینی ها دارند با حساب یک مبلیون تومنی سفرها و سوغاتی های دهها هزار دلاری برای پدران ساده زیست و سلحشور خود می خرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
برگ چنار یکم به فکر خودت باش اینقدر خودزنی نکن اخر سکته میکنی
بله غرب انقدر هزینه کرده تو اوکراین حالا دو دستی بدش به روسیه ؟ امکان نداره .
بزودی شاهد جنگ جهانی سوم خواهیم بود .
پس تا الان میگفتین روسیه در اکراین زمین گیر شده و بزودی می پاشد !! تمام اروپا به خاطر منافع آمریکا خواهد باخت.
پس تا الان میگفتین روسیه در اکراین زمین گیر شده و بزودی می پاشد !! تمام اروپا به خاطر منافع آمریکا خواهد باخت.
تهدید کم سابقه آی پی کانادا درباره جنگ ناتو علیه روسیه
تیتر درست اینه
من متوجه نمیشم اوکراین که با حداقل امکانات جلوی روسیه رو گرفته فقط سلاح نیاز داره کشورهای غربی اگر هواپیما و امکانات و پول بدن روسیه هرگز نمیتونه پیشروی کنه ولی شما از یک طرف نگرانید و از طرف دیگه اسلحه نمیدید واقعا شرکای غیر قابل اعتمادی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
نه کمبود سرباز داره اوکراین
مغز براندازان هم اکنون
"مخالفت فرانسه با اعزام نیرو به اوکراین"
فرانسه با اعزام نیرو به اوکراین مخالفت نکرده بلکه اعزام نیمی از نظامیانش به اوکراین را نیز تصویب کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کی اینو گفتن ؟
واقعا پوتین و روسیه اخر استکبار و نخوت هستند. میگن اکراین برای ما تهدید امنیتی شده بود و احساس نا امنی می کردیم و به همین دلیل حق مسلم ما بود که حمله کردیم. خوب. حالا هم لهستان و المان و جمهوریهای لالتیک میگن حضور نیروهای روسبه در مرزهای ما با اکراین تهدید امنیتی است و ما اجازه نمی دهیم که جق مسلم امنیت ما در خطر قرار بگیره. به همین سادگی
زلنسکی : در جنگ اوکراین فقط 30 هزار کشته دادیم

عاشقتم به خدا
وقتی زلنسکی میگه بعد از 3 سال جنگ فقط 30 هزار کشته دادیم دیگه چه دلیلی بالاتر از این برای اثبات دلقک بودنش؟
تهدید کم سابقه وزیر دفاع آمریکا

دلقکی کم سابقه رئیس جمهور اوکراین ....

زلنسکی : در جنگ با روسیه آمار کشته های ما 30 هزار نفر بوده
30 هزار نفر ....
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
نرفتی دکتر ؟
زلنسکی دلقک
زلنسکی یک دلقک است بلاشک
کی شکست خورد معلوم است ملت روسیه و برداران اوکراینی شان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی