بازدید 10098
هفتصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ساقط کردن بمب افکن روسیه توسط اوکراین/ حضور افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین/هشدار درباره وقوع جنگ میان روسیه و آلمان

هفتصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 02 March 2024

حضور افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن بمب افکن روسیه توسط اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۳:۴۹

میکولا اولشچوک فرمانده نیروی هوایی ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی سرنگونی یک فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو – ۳۴ روسیه توسط پدافند هوایی ناحیه شرق اوکراین شد.

به گزارش اوکراین اینفو، اولشچوک در کانال تلگرامی خود نوشت: فرماندهی هوایی ناحیه شرق اوکراین سرنگونی یک فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو – ۳۴ روسیه توسط آتش پدافند هوایی نیروهای تحت فرمان این فرماندهی را تائید کرده است.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین همچنین پیش‌تر مدعی شده بود که در جبهه شرق، پدافند هوایی تحت امر فرماندهی هوایی ناحیه شرق اوکراین یک فروند جنگنده سوخو – ۳۴ و یک فروند جنگنده سوخو – ۳۵ روسیه را با موشک‌های ضد هوایی هدایت شونده، هدف قرار داده است.

تحقیق آلمان درباره مکالمه لو رفته در خصوص حمله به پل کریمه
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۳:۴۶

آلمان در مورد مکالمه ضبط شده مقام‌‎های ارشد نظامی این کشور که درباره حملات به پل کریمه صحبت می‌کنند و در رسانه‌های روسی منتشر شده است، تحقیق می‌کند.

 سخنگوی وزارت دفاع آلمان امروز (شنبه) اعلام کرد که نمی‌تواند صحت این مکالمه ضبط شده را تایید کند، اما اداره فدرال «سرویس ضد جاسوسی نظامی» [آلمان] در حال بررسی این موضوع است و تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این گفت‌وگوی ضبط شده مقام‌های بلند مرتبه نظامی آلمان در مورد موضوعات امنیتی روسیه و اوکراین، باعث نگرانی در مورد جاسوسی در آلمان و درخواست شفاف‌سازی از روسیه شده است.

به نوشته رویترز، این مقام‌های آلمانی در این مکالمه ۳۸ دقیقه‌ای، در مورد تحویل «احتمالی» موشک‌های تاروس به کی‌یف صحبت می‌کنند، که اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکنون به طور علنی این موضوع را رد کرده است. آنها همچنین در مورد آموزش سربازان اوکراینی و اهداف نظامی احتمالی صحبت می‌کنند.

از سوی دیگر، رودریش کیزوتر یکی از اعضای پارلمان آلمان به روزنامه «هاندلسبلات» گفت که این گزارش‌ها را معتبر می‌داند.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبری «راشاتودی» اولین کسی بود که متن مذاکرات چهار نماینده «بوندس‌وار» (ارتش آلمان) را درباره حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های کروز «تاروس» در روز جمعه منتشر کرد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که شولتس گفت که ناتو در مناقشه اوکراین شرکت نمی‌کند و نخواهد کرد، فایل صوتی بسیار جالبی توسط دوستان یونیفرم‌پوش (نظامی) به من منتقل شد.

این فعال رسانه‌ای روسیه با بیان اینکه قصد انتشار این فایل صوتی را دارد،‌ گفت:‌ در این گفت و شنود، افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می‌کنند.

به گفته وی، در این نوارصوتی افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی به طور مستقیم در درگیری دخالت داشته‌اند.

لوکزامبورگ: اعزام نیرو به اوکراین خطر جنگ جهانی سوم را بدنبال خواهد داشت
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۳:۴۳

«خاوریر بتل» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در حاشیه مجمع دیپلماسی ترکیه گفت که اعزام نیروی نظامی به اوکراین می‌تواند جهان را با خطر جنگ جهانی سوم روبه‌رو کند.

خاوریر بتل وزیر خارجه لوکزامبورگ در سخنانی در مجمع دیپلماسی ترکیه اظهار داشت: اعزام نیروهای غربی به اوکراین ما را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.

وی امروز در مجمع دیپلماسی آنتالیا درباره موضع اروپا در قبال جنگ اوکراین، بحران انسانی در غزه و انتخابات آتی پارلمان اتحادیه اروپا صحبت کرد.

وزیر خارجه لوکزامبورگ ضمن اعلام مجدد حمایت کشورش از اوکراین افزود: ما از اعزام نیرو به اوکراین خودداری خواهیم کرد ولی همچنان به حمایت خود از این کشور ادامه خواهیم داد. در واقع باید بگویم که اعزام نیروی نظامی به کی‌یف، آخرین کاری است که می‌توان انجام داد.

عضو ناتو کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف می‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۳:۱۱

وزیر امور خارجه اسلواکی با اعلام موضع کشورش درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین،‌گفت کشورش دیگر قصد ندارد به کی‌یف کمک‌های نظامی ارائه کند.

 «یورای بلانار» وزیر امور خارجه اسلواکی امروز(شنبه) گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را به اوکراین نمی‌فرستد و دیگر کمک‌های نظامی نیز به کی‌یف عرضه نخواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر این کشور نیز دوشنبه گذشته گفته بود که بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو در حال بررسی اعزام نیرو به اوکراین هستند اما کشور او برنامه‌ای برای این کار ندارد.

در همین راستا، بلانار در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست انجمن دیپلماسی آنتالیا گفت: «ما هیچ سربازی به خاک اوکراین اعزام نخواهیم کرد. به این دلیل که این اقدام ممکن است موجب گسترش بیشتر درگیری شود و ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد».

او افزود، براتیسلاوا تسلیحاتی نیز به اوکراین عرضه نخواهد کرد.

بلانار بیان کرد: «ما عرضه بسته کمک‌های نظامی دیگری را نیز به اوکراین متوقف کردیم که ارزش آن حدود ۴۰ میلیون یورو بود، چون همان طور که گفتم، راهکاری نظامی (برای این مناقشه) نمی‌بینیم».

با این حال، وزیر امور خارجه اسلواکی گفت که این کشور به اوکراین کمک‌های انسانی عرضه خواهد کرد.

اظهارات بلانار در پی این مطرح می‌شود که «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه پس از نشستی درباره اوکراین به میزبانی پاریس، گفت که رهبران کشورهای غربی درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند اما با وجود این که در این باره اتفاق نظری حاصل نشده است، نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت.

مقامات کشور آلمان، فورا، در این باره شفاف‌سازی کرده و گفتند هیچ اتفاق نظری در این باره حاصل نشده است و آلمان هیچ گاه به اوکراین نیروهای رزمی اعزام نخواهد کرد.

هشدار درباره وقوع جنگ میان روسیه و آلمان
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۱:۱۵

 مقام ارشد حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) تاکید کرد که اگر برلین موشک‌های «تاروس» خود را تحویل اوکراین دهد، آلمان وارد درگیری بین مسکو و کی‌یف می‌شود.

 تینو کروپالا (Tino Chrupalla) یکی از روسای حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان، روز شنبه به دنبال گزارش هایی درباره مذاکرات مقام های ارشد نظامی برلین درباره مسائل امنیتی مربوط به روسیه و اوکراین، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از قرار ژنرال های بوندس‌وار (ارتش آلمان) گفته اند که پل کریمه می تواند با موشک های تاروس آلمان هدف قرار گیرد، این اقدام نمادین باعث ورود آلمان به جنگ خواهد شد. با انتقال موشک های تاروس موافق نیستیم.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر راشاتودی و روسیه امروز (Rossiya Segodnya)، نیز به عنوان گروه رسانه‌ای مادر خبرگزاری اسپوتنیک، متن مذاکرات چهار نماینده بوندس‌وار را درباره حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های تاروس منتشر کرد.

در این مذاکرات که در ۱۹ فوریه برگزار شد، اینگو گرهارتس سرتیب بازرس نیروی هوایی آلمان، فرانک گراف ژنرال رئیس بخش عملیات و تمرین در فرماندهی نیروی هوایی، و ۲ کارمند مرکز عملیات هوایی فرماندهی فضایی ارتش این کشور شرکت داشتند.

سیمونیان مدعی است نوار ضبط شده ای از مکالمات مقام های ارشد آلمان بدست آورده است که در آن درباره چگونگی بمباران پل کریمه مذاکره می کنند.

وزارت دفاع آلمان به اسپوتنیک گفت که درباره ضبط مکالمات ادعایی سربازانش در مورد حمله به پل کریمه اظهار نظر نمی کند.

پرتال خبری «تی‌ آنلاین نیوز» آلمان به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که تشکیلات ضد جاسوسی این کشور در حال راستی آزمایی گزارشی در خصوص شنود مذاکرات بین ۲ مقام آلمانی در این زمینه است.

نیویورک‌تایمز: بایدن برای حمایت از جنگ اوکراین با یک متحد نامناسب ائتلاف کرد
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۲۱:۰۹

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به دیدار جو بایدن و جورج ملونی نخست وزیر راست افراطی ایتالیا در کاخ سفید نوشت: بایدن در تلاش برای جلب حمایت از جنگ اوکراین همزمان با تردید در باره کمک ‌ها به این کشور، با یک متحد نامناسب ائتلاف کرد.

 نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن در دیدار روز جمعه با ملونی اعلام کرد که «ما حمایت یکدیگر را داریم» و «از اوکراین حمایت می‌کنیم».

این روزنامه آمریکایی نوشت: این لحن گرم از سوی بایدن که نسبت به ارزیابی او در زمان انتخاب ملونی دستخوش تغییر شده است، به چندین جبهه سیاست خارجی تعمیم یافته است زیرا رهبران دو کشور تلاش کردند خود را در باره موضوعاتی مانند مقابله با مهاجرت جهانی، متحد نشان دهند و از گسترش جنگ در خاورمیانه جلوگیری کنند.

تاکید بایدن بر اتحاد با ایتالیا به بهانه جلوگیری از حمله ولادیمیر پوتین در حالی مطرح شده که این اظهارات در تضاد با خواسته محافظه کاران کنگره در کمک به اوکراین است. بایدن گفت ما از اوکراین حمایت می کنیم به همین دلیل است که از مجلس نمایندگان آمریکا می خواهم که قانونی تصویب کنند که میلیاردها دلار برای تامین بودجه این جنگ مها شود.

براساس این گزارش، این نشست، حمله آشکار بایدن در تلاش برای کمک های نظامی مسکوت مانده به اوکراین از طریق کنگره است که اعضای آن میلی به تصویب چنین طرحی ندارند. وی در این نشست تلاش کرد مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را وادار کند اجازه رای گیری درباره این کمک ها را بدهد.

بایدن هشدار داد که اختلافات بر سر موضوع کمک ها موهبتی برای روسیه است. وی از نشست هایش با مقامات اروپا در سال جاری برای تضمین وحدت این کشورها در مقابل حمله روسیه و همچنین فشار بر کنگره استفاده کرده است.

نخست وزیر ایتالیا روز جمعه گفت به عنوان رئیس گروه هفت «بر دفاع از آزادی و ایجاد صلح برای اوکراین» متمرکز است.

ملونی از زمان انتخابش در سال ۲۰۲۲ از اعضای ائتلافش که تمایل به دوستی با روسیه دارند، فاصله گرفت و به تازگی با امضای توافق امنیتی با اوکراین برای کمک به صنعت دفاعی کی‌یف موافقت کرد.

استقبال بایدن از ملونی تعجب انگیز بوده است زیرا زمانی که ملونی به قدرت رسید بایدن از تاثیر به قدرت رسیدن وی بر دموکراسی ابراز نگرانی کرده بود. حزب متبوع ملونی موسوم به «برادران ایتالیا» ریشه در ائتلافات نئوفاشیستی دارند که بعد از جنگ جهانی دوم پدید آمده است.

بعد از سخنرانی ملونی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در آمریکا در سال ۲۰۲۲ برخی کارشناسان مواضع وی را با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مقایسه کردند.

نیویورک تایمز نوشت: در حالی که ملونی در باره دیگر مسائل راست افراطی تندروتر است، به همین دلیل بایدن برای حفظ این کشور به عنوان متحد خود در سایر مسائل سیاست خارجی، مواضع قبلی وی را نادیده گرفته است.

چارلز کوپچان، کارشناس ارشد شورای روابط خارجی و مشاور اروپا در شورای امنیت ملی در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که حضور ملونی در کاخ سفید می تواند وی را در کانون توجهات جهانی قرار دهد به ویژه که وی تلاش می کند رای دهندگان خود را نسبت به اهمیت دفاع از اوکراین متقاعد کند.

نخست وزیر ایتالیا نسبت به نیاز به بحث درباره راهبردهای مبارزه با قاچاق انسان که باعث مهاجرت جهانی، به ویژه از شمال آفریقا می شود، تاکید کرد.

بایدن نیز به تازگی مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را محور اصلی دولت خود قرار داده است. وی درست یک روز قبل از دیدار با ملونی، به مرز آمریکا و مکزیک سفر کرد تا کنگره را تحت فشار قرار دهد تا تغییرات گسترده ای را در آنجا اعمال کند.

حضور افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند.

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها شهروند آمریکایی در وزراتخانه های این کشور کرسی هایی را اشغال کرده بودند، همان طوری که گفته می شود، مزدوران خود را در این کشور دارند. اما در واقع افسران نظامی نیز از کشورهای فرانسه و انگلیس در این کشور حضور دارند و ما از این موضوع مطلع هستیم.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین مساله ای جدی است.

وزیر خارجه روسیه گفت: بعد از همه تبادل نظرات ناشی از این اظهارات، مکرون گفت از موضع خود عقب نشینی نمی کند. شما گفتید که واشنگتن خود را از چنین موضعی دور نگه داشته؛ اما این درست نیست. در واقع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چیزی شبیه این را گفت که ما قصد جنگیدن نداریم، ولی لوید آستین وزیر دفاع این کشور بعد از ترخیص از بیمارستان گفت، اگر اوکراین در برابر روسیه شکست بخورد، ناتو چاره ای جز جنگیدن با روسیه ندارد و این یک مساله جدی است.

هلند توافقنامه امنیتی ده ساله با اوکراین امضا کرد

مارک روته نخست وزیر هلند، روز جمعه در سفری به خارکیف در شمال شرق اوکراین، یک توافقنامه امنیتی ده ساله با کی یف امضا کرد.

 روته در این سفر از پیش اعلام‌نشده با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و گفت که کشور به طرح ابتکاری جمهوری چک به منظور خرید ۸۰۰ هزار گلوله توپ برای کی‌یف کمک مالی می‌کند.

زلنسکی اعلام کرد که آمستردام بر اساس توافقنامه امنیتی جدید در سال جاری ۲.۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین می‌دهد و در سال آتی کمک‌های دفاعی دیگری به کی‌یف خواهد داد.

پیشتر کانادا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، دانمارک و انگلیس توافقنامه‌های امنیت دوجانبه به اوکراین امضا کرده بودند. آدری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی گفته که مذاکراتی برای امضای توافقنامه‌های امنیتی با کشورهای دیگر جریان دارد.

غربی‌ها قصد دارند تا قبل از پیوستن اوکراین به ناتو از طریق توافقنامه‌های دوجانبه نظامی به این کشور کمک کنند.

چالش جدید اروپا در تامین مهمات نظامی برای اوکراین

 شبکه «فرانس ۲۴» در گزارشی از کمبود باروت گلوله‌های جنگی در اروپا برای ارسال و تجهیز ارتش اوکراین خبر داد و نوشت: تامین‌کنندگان مهات در بازار داخلی اتحادیه اروپا برای یافتن مواد خام مورد نیاز تولید این باروت‌ها با چالش‌های سختی مواجه هستند.

به گزارش این رسانه فرانسوی، پودر باروت مورد نیاز برای تولید گلوله‌های توپخانه‌ای مانند گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در بسیاری از اسلحه‌های ارسال شده به اوکراین استفاده می‌شود، بسیار کمیاب شده است.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا روز جمعه در مصاحبه‌ای اذعان کرد که اتحادیه اروپا در یافتن مواد خام برای تولید باروت با چالش‌هایی مواجه است. وی با اشاره به این که برای تهیه این پودر به نوع خاصی از پنبه (نیتروسلولز) نیاز است که بیشتر از چین می آید، افزود: تحویل این نوع خاص از پنبه از سوی چین چند ماه پیش تصادفی متوقف شد.

ژان پل مولنی، معاون مؤسسه روابط بین‌الملل و استراتژیک فرانسه (IRIS) نیز در این باره گفت که اروپا تعداد بسیار کمی کارخانه تولید پودر باروت دارد.
وی با اشاره به تداوم و تشدید جنگ میان روسیه و اوکراین افزود: هیچ کس برای چنین جنگی که مصرف تجهیزات نظامی در آن بسیار گسترده و بالاست، آماده نبود و ما از جنگ جهانی دوم تا کنون شاهد چنین جنگی نبوده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۰
شما چرا حضور افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین رو اعلام میکنید اما حضور آی پی کانادا در اوکراین رو نمیگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
نمکدون
ماشالاه غرب ، روسیه میترسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
فعلا که اسلواکی از ترس گفته ما نه تنها نیروی نطامی نمی فرستیم بلکه همین کمک های نظامی که قبلا تایید. کرده بودیم را دیگه نمی فرستیم. چون می دونه اگه از. این کارها بکنند بعد. از. اوکراین نوبت اینهاست و غربی ها اینها را مثل اوکراین سپر. بلای خودشون می کنند.
از چین موذی چ خبر ؟
خوب. مگه سوریه از نیروها و اقسران اموزشی روسیه و ایران و چین و کره شمالی و.... استفاده نکرد. مگر روسیه و ایران و چین نگفتند که سوریه که تازه در جنگ داخلی و نه مورد تهاجم کشور قویتر همسایه بود به عنوان یک حاکمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل حق داره از دوستانش کمک بخواد و روسیه و چین بر اساس همین حق تمام قطعنامه های شورای امنیت را وتو کردند و حتی روسیه نیروی رسمی هوایی و زمینی و دریایی نفرستاد؟ خوب. حالا هم امریکا و انگلیس و فرانسه والمان و.... به همون دلیل حق دارند که اگر ذلنسکی و دولت اکراین از انها تقاضای کمک کرد به اکراین نیرو و مستشار و حتی مانند روسیه که به سوریه فرستاد نیروی رزمی بفرستند. ایا دیگر از این واضح تر!
خیلی جالب شده. روسیه الان یکسال هست که بدنبال دریافت موشک های اسکاد از ایران هست. چون زاغه های خودش خالی شده. نه ایران حاضر هست بدهد چون دادن موشک به روسیه همان و کاهش شدید درامد دلاری و فروش نفت تخفیف دار ایران به چین همان و از انطرف خود روسیه هم دیگر زیاد نمی تواند اصرار به دریافت موشک از ایران کند چون خیلی به روسیه و پوتین روشن اعلام شده که دریافت هر گونه موشک از ایران یا چین همان و دادن انواع موشکهای بسیار پیشرفته و دوربرد المانی و امریکایی به اکراین همان. پوتینی ها دیدنی شدند
خدایا شکر! همین.
زلنسکی گفته بعد از 3 سال جنگ فقط 30 هزار نفر کشته دادیم ، تو رو خدا سطح عقب غربگدا رو ببین !
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خاک پای او از تو ارزشمندتره
وقتی رئیس جمهور این غربگداها یعنی زلنسکی که اینقدر دلقکه که میاد میگه بعد از 3 سال جنگ تعداد کشته های ما 30 هزار نفر بوده حسابش رو بکنید خود غربگداها چقدر بی ارزشن!
زلنسکی : تعداد واقعی کشته های ما مقابل روسیه 30 هزار نفر است

عوارض اوردوز با کوکائین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
باشه خودتو نکش باشه تو راست میگی تا رئیس واقعی مردم ،اقایه زلنسکی وطن پرست ، کشتی خودتو از بس تکراری دادی!!جم کن دیگه کاسه کوزتو.
سطح بی آبرویی غربگداها:

زلنسکی: کشته های ما در سه سال جنگ ۳۰ هزار نفر است
ای پی کانادا شما بیا تعداد کشته های واقعی رو اعلام کن
صرف نظر از راست یا دروغ بودن ادعای روسیه، اوکراین یک کشور مستقل است و فضولی این که افسران چه کشوری با دعوت دولتش در خاکش حضور دارند به روسیه و هیچ احد دیگری نیامده است. چیزی که قطعی است این است که حضور افسر و درجه دار و سرباز و مزدور روسیه در خاک اوکراین با دعوت دولت اوکراین نبوده و برای همین است که به این جنایت کاران اشغالگر توصیه می شود که هر چه زودتر گورشان را به کشور منزوی و منفور خودشان گم کنند، یا اینکه آماده باشند همیشه در اوکراین ماندگار شوند، مانند 350 هزار از همدستانشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
زنده با usa.درود
آلمان چیه که دیگه بخواد روسیه رو تهدید کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ذات آدم ها عوض نمیشه. المانی ها از اینکه روس ها اونها را در. جنگ جهانی شکست دادند نفرت دارند. آمریکا و انگلیس که در. جزیره هاشون پنهان شده بودند و بعد. از. ورود. ارتش شوروی تازه از. مخفیگاه بیرون اومدن و وارد. آلمان شدند.
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
فقط همون المان اقتصادش چهار برابر و صادراتش ۸ برابر روسیه کبیر! هست و بک تنهاپوتینی ها را به خاک سیاه نشانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
یه سرچ دربارش بزن میفهمی چیه
آلمان فقط با 200 تا جنگنده و بدون بمب اتمی می‌خواد مقابل روسیه که غلطی داشته باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
آلمان عضو ناتو هست بمب اتمش رو آمریکا براش نگه میداره. روسیه حتی زورش به کشور زپرتی اوکراین نمیرسه چطوری میخواد از پس غول صنعتی و نظامی آلمان حتی بدون ناتو بر بیاد؟ در ضمن آلمان مرکز نظامی آمریکا در !قلب اروپاست و اگر جنگی بشه فاتحه روسیه خوندس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
یادت رفته در طول جنگ جهانی دوم کدوم کشور دنیا رو به روسیه با یک آتیش کشید؟ اون موقع منزوی بود ولی الان همپیمان غربه.
. به جای شمردن جنگنده ها برو درآمد سرانه و صادراتش را ببینید
روسیه با یک جنگ دیگه کلا ورشکسته میشه.
زلنسکی کمتر بکش همیشه بکش ، 30 هزار کشته در 3 سال ؟
زلنسکی درس عبرت کوکائین کشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بخدا ذلیل و بدبختی!؟ خدایا اینارو یا شفا بده یا ببرشون پیش خودت.
پای ناتو کم کم داره به جنگ اوکراین باز میشه. این یعنی جنگ جهانی سوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
چقدر شما ساده هستید !!!! غرب دیگه غرب سابق نیست تا جای با کشورها هست که براش منفعت داشته باشه از اونجا به بعد مثل افغانستان ولش میکنه
اگر دنیا میخواهد از جنگ وفساد و هرج ومرج وبرده داری در امان باشد یک راه دارد .در هر شرایط باید روسیه را ازصحنه روزگار حذف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
ایول.کاملا گل گفتی و درست
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
آمریکا را حذف کند راحت تر. است.
آمریکا اسرائیل بدونن ما ارزشی ها و غربگداها و اینا عاشق همدیگه هستیم و این جنگ های بینمون از عشق و علاقه است که به نفرت کشیده پاش بیوفته غربگدا و ارزشی در کنار هم طوفان بپا میکنن علیه متجاوزان به خاک ایران همین هایی که الان میخوان منفی بزنن برای پیکر بی جان من ده تا شهید میدن
اوکراین پیروز است ، زلنسکی شجاع است .
مرگ بر پوتین
لعنت بر پوتین جنایتکار .
بیچاره شرق ، به زودی نابود میشه .
شما میگید عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ما میگیم حمله نظامی روسیه به اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
شما هر چی میخوای بگو. واقعیت تلخه و ناتو در. این نبرد. با تمام امکانات متعارف وارد شد و شکست خورد. نبرد. نامتعارف هم که چیزی ازشون نمی مونه و واهمه دارن.
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
شما هر چی میخوای بگو. مهم این هست که من سرم تو برفه و با نوشیدنی مجانی خوشم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی