بازدید 7306
هفتصد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

افشای اقدامات محرمانه انگلیس در اوکراین/پیشروی نیروهای روسیه در جنوب اوکراین/هشدار پوتین درباره مداخله ناتو در اوکراین

هفتصد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 29 February 2024

افشای اقدامات محرمانه انگلیس در اوکراین/پیشروی نیروهای روسیه در جنوب اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار پوتین درباره مداخله ناتو در اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۰۷

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود با اشاره به اهداف دیرینه عملیات نظامی در اوکراین گفت این کشور به تمامی اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه خواهد رسید.

سخنرانی سالانه ۲۰۲۴ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با تمرکز بر مباحث کلیدی سیاست‌های داخلی و خارجی در مسکو آغاز شد.

در این مراسم حدود یک هزار نفر از جمله نمایندگان پارلمان، نمایندگان نهاد ریاست‌جمهوری، روسای دادگاه‌های قانون اساسی، دیپلمات‌ها و خبرنگاران روسی و خارجی دعوت شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آغاز سخنرانی سالانه خود گفت در طول این سخنرانی می‌خواهد درباره اهداف راهبری کشورش اظهارنظر کند.

اکثر جمعیت روسیه از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند

پوتین گفت «روسیه ثابت کرده است که می‌تواند به هر چالشی پاسخ دهد».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به وضعیت جنگ اوکراین تاکید کرد: اکثر جمعیت روسیه از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند و مردم روسیه برای پیروزی سربازان در خط مقدم کنار هم هستند.

او با اشاره به تحکیم و قدرت نیروهای مسلح روسیه اظهار کرد: نیروهای مسلح ما در حال پیشروی هستند و ما به هر جنگی علیه روسیه پایان خواهیم داد. حاکمیت روسیه در همه جهات از جمله عملیات ویژه نظامی در حال تقویت است. البته تلاش‌هایی برای تضعیف روسیه از درون انجام شد، اما «آن‌ها» اشتباه محاسبه کردند.

رئیس‌جمهور روسیه هم‌چنین در ادامه اذعان کرد که مشکلاتی در ارتش وجود دارد اما درکی نسبت به این‌که چگونه این مشکلات مرتفع شوند، وجود دارد و به همین دلیل «اقدامات ما ادامه خواهد داشت.»

پوتین با اشاره به اهداف دیرینه عملیات نظامی در اوکراین خاطرنشان کرد: ما این جنگ را دونباس آغاز نکردیم اما روسیه هر کاری انجام خواهد داد تا به جنگ پایان دهد و نازیسم را ریشه‌کن کند. روسیه به تمامی اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه خواهد رسید.

نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه در وضعیت آمادگی کامل هستند

او تاکید کرد: هیچ امنیت جهانی بدون حضور کشور قدرتمندی نظیر روسیه ممکن نیست. روس‌هراسی چشم آمریکا و متحدانش را کور کرده و آن‌ها فقط به دنبال ایجاد خطر برای همه ما هستند.

پوتین در ادامه با اشاره به آمادگی نظامی کشورش گفت: نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه در وضعیت آمادگی کامل هستند و آزمایش موشک کروز روسیه در حال تکمیل است. هم‌چنین موشک بالستیک قاره‌پیمای روسیه موسوم به «سارمات» به نیروهای مسلح کشور تحویل داده شده است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تزویر و ریاکاری غرب خاطرنشان کرد: درحالی‌که غرب درخصوص ثبات استراتژیک بحث می‌کند اما می‌خواهد شکست راهبردی را به روسیه وارد کند. هم‌چنین اتهامات بی‌اساسی علیه روسیه وجود دارد که گفته می‌شود ما قصد داریم سلاح‌های هسته‌ای را در فضا قرار دهیم، این دروغ است.

او در این خصوص افزود: اتهامات مربوط به تسلیحات هسته‌ای روسیه در فضا برای کشاندن ما به میز مذاکرات برای ایالات متحده مورد نیاز است. تلاش غرب برای کشاندن روسیه به رقابت تسلیحاتی، مشابه واقعه دهه ۱۹۸۰ با اتحاد جماهیر شوروی است.

پوتین همچنین گفت «غرب جنگ‌هایی را در اوکراین و خاورمیانه به راه انداخته است و به دروغ‌گویی خود ادامه می‌دهد».

ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اروپا پوچ و بی‌معنی است

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تهدیدات ناتو بیان کرد: غرب ادعا می‌کند که روسیه ظاهرا قرار است به اروپا حمله کند، اما این ادعا پوچ و غیرمنطقی است. غرب خودش در حال انتخاب اهدافی برای ضربه زدن به روسیه است و به سلاح نیاز دارد.

او مسئله عضویت سوئد و فنلاند را در ناتو برجسته و تاکید کرد: نیروهای مسلح روسیه برنامه‌هایی برای تقویت غرب کشور دارند. هم‌چنین رقبای روسیه باید به خاطر داشته باشند که تسلیحات روسیه قادر است سرزمین‌های آن‌ها را هدف قرار دهد.

ولادیمیر پوتین در واکنش به گفت‌وگوهای اخیر رهبران غربی درباره احتمال اعزام نیروهای ناتو به اوکراین صراحتا گفت: پیامدهای مداخلات احتمالی آن‌ها بسیار فجیع‌تر خواهد بود. آن وقت اقدامات ما و متحدان منجر به از بین بردن امنیت اروپا می‌شود و این برای همه خطراتی به دنبال خواهد داشت.

رئیس‌جمهور روسیه بیانیه‌های آمریکا را در مورد آمادگی ادعایی آن‌ها برای مذاکره در مورد ثبات استراتژیک در آستانه انتخابات ایالات متحده «عوام‌فریبی» خواند و گفت: هر چیزی که غرب آن را مطرح می‌کند واقعا تهدید یک درگیری با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را به دنبال دارد که به معنای نابودی تمدن است.

روسیه اقتصاد اول اروپاست

او تاکید کرد: تشکیل یک چارچوب جدید امنیتی جهانی مسئله‌ای ضروری است و روسیه آماده گفت‌وگو و رایزنی در این خصوص با همه کشورهاست. نظم جهانی بدون حاکمیت و روسیه قدرتمند غیرممکن است.

پوتین هم‌چنین ضمن تاکید بر پیشرفت کشورش عنوان کرد: به‌رغم تحریم‌های اعمال شده، اقتصاد رو به رشد روسیه نتوانست از پیشرفت متوقف شود. ما به توسعه موسسات دموکراسی نیز ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: بسیاری از آن‌هایی که پیشتر در عرصه سیاسی و اقتصادی سیطره داشتند، اکنون در حال فروپاشی هستند اما روسیه اکنون اقتصاد اول در اروپا و شماره پنجم در جهان است. روسیه هم‌چنین معماری مالی جهانی جدیدی را بر اساس فناوری پیشرفته و عاری از مداخله سیاسی خواهد ساخت. روسیه باید در تمامی زمینه‌های حیاتی فناوری مستقل و برتر باشد.

پوتین با اشاره به نقش مثبت گروه بریکس و گفت‌وگوهای سازنده با کشورهای بلوک آسه‌آن، کشورهای آفریقایی و عربی گفت: سهم بریکس در اقتصاد جهان در برابر قدرت خرید به ۳۶.۶ درصد تا سال ۲۰۲۸ افزایش می‌یابد درحالی‌که سهم گروه هفت به ۲۷.۸ درصد کاهش خواهد یافت.

غرب از قصد هنجارهای اخلاقی و نهاد خانواده را ویران می‌کند

او در یخش دیگری از سخنرانی خود به نقش مخرب غرب در بنیان خانواده‌ها و وضعیت رو به پیشرفت خانواده‌های روس اشاره کرد و افزود: غرب از قصد هنجارهای اخلاقی و نهاد خانواده را ویران می‌کند اما روسیه زندگی و ارزش‌های سنتی را انتخاب می‌کند. روسیه دارای ارزش‌های سنتی بوده و همچنان هم هست و انتخاب ما با اکثریت مردم جهان مشترک است.

پوتین همچنین گفت: تعداد روس‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند در پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۳.۵ میلیون نفر کاهش یافته اما این عدد هنوز زیاد است. تجارت روسیه در ۲ سال گذشته میلیاردها روبل به سازمان‌های داوطلبانه و موسسات خیریه که از نیروهای ما و خانواده‌های آن‌ها حمایت می‌کنند، ارسال کرده است.

پوتین تاکید کرد: برای روسیه دستیابی به خودکفایی و رقابت در زمینه هوش مصنوعی ضروری است و این امر پیشرفت ما را تضمین می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان سخنرانی سالانه خود که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: همزمان با سخنرانی سالانه تمامی چشم‌های جهان به ماست. روسیه برای حاکمیت و امنیت خود یک مبارزه عادلانه انجام می‌دهد و ما به کسی اجازه نخواهیم داد که در امور داخلی‌مان دخالت کند.

پاسخ ایران به ادعای رئیس کمیسیون اروپا درباره کمک نظامی به روسیه
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۰۶

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در پاسخ به ادعاهای رئیس کمیسیون اروپا درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ با اوکراین تاکید کرد: کسانی که در برابر نسل‌کشی اسرائیل در غزه سکوت کرده‌اند، هیچ اعتباری ندارند.

 هیات نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) به ادعاهای «اورزولا فون دِرلاین» رئبس کمیسیون اروپا واکنش نشان داد که گفته بود ایران سلاح در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

در این پیام آمده است: ایران قاطعانه اتهامات بی‌اساس و با انگیزه‌های سیاسی مبنی بر ارائه هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده در جنگ وکراین را رد می‌کند. آن دسته از مقامات نهادهای اروپایی که در قبال نسل‌کشی اسرائیل در غزه سکوت کرده‌اند، هیچ اعتباری ندارند.

مقامات غربی و آمریکایی پیش از این نیز بارها اتهامات بی‌اساس و اثبات نشده را مبنی بر اینکه ایران پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرا می‌دهد تا در جنگ با اوکراین استفاده کند، تکرار کرده‌اند. 

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران و روسیه به‌طور قوی این ادعاها را رد کرده‌اند و آن را فاقد اعتبار می‌دانند، جراکه با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکامی غرب در جنگ روسیه و اوکراین و همچنین کشاندن پای ایران به این درگیری مطرح می‌شوند. 

شکایت ژنرال اوکراینی از محاسبات اشتباه فرماندهان نظامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۰۶

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین از محاسبات اشتباه فرماندهان این کشور که بر «ثبات دفاعی در برخی مناطق» تاثیر می گذارد، شکایت و گله کرد.

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چند هفته پیش سرانجام در جریان تصمیمی مهم ژنرال «والری زالوژنی» که پیشتر وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود، از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد و طبق گزارشات اخیر از اوکراین و وضعیت این کشور در میدان نبرد، نارضایتی‌هایی از سوی سیرسکی شنیده می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «الکساندر سیرسکی» با اشاره به وضعیت میدان نبرد اوکراین تصریح کرد: وضعیت به ویژه در مناطق آودیوکا و زاپوریژیا متشنج است.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین تقریبا ۲ هفته پیش از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین هم‌چنین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: در حین کار، مشخص شده است که برخی از فرماندهان اوکراینی اشتباه محاسباتی در مدیریت اوضاع جبهه انجام داده‌اند که بر ثبات دفاع در مناطقی خاص تاثیر گذاشته است.

پاریس: روسیه تهدیدی مستقیم و فوری علیه فرانسه است
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۰۵

نخست‌وزیر فرانسه ضمن دفاع از پیشنهاد اخیر «امانوئل ماکرون» مبنی بر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین، ادعا کرد که از ابتدای جنگ اوکراین، روسیه به «تهدیدی» علیه فرانسه بدل شده است.

 در پی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، کشورهایی نظیر بریتانیا، آلمان، سوئد و ایتالیا در واکنش گفتند که قصد انجام دادن این کار را ندارند. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون اعلام کرد که این کشور هیچ قصدی برای ارسال نیرو به کی‌یف ندارد.

طبق گزارش راشا تودی، «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه در جریان سخنرانی در مجلس سنا این کشور ضمن آنکه مسکو را به «پخش اطلاعات غلط، ایجاد بی‌ثباتی و انجام حملات سایبری» متهم کرد، مدعی شد: از آغاز جنگ اوکراین، روسیه به تهدید مستقیمی علیه فرانسه بدل شده است.

او در ادامه ادعای خود مجددا تاکید کرد: واقعیت این است که روسیه تهدید مستقیم و فوری علیه فرانسه در تمامی سطوح است. هم‌چنین بیانیه رهبران فرانسوی مسئولانه بوده و نظر ماکرون را مبنی بر افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین بازتاب می‌دهد.

اتل با اشاره به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور فرانسه عنوان کرد: این استقرار می‌تواند شامل آموزش نیروهای اوکراینی نسبت به سیستم دفاع زمین به هوا یا نحوه محافظت از مرزهای مشخصی باشد.

شولتس: ناتو درگیر جنگ علیه روسیه نخواهد شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - ۲۱:۰۲

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان اعزام هرگونه نظامی به اوکراین را رد و اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درگیر جنگ علیه روسیه نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اولاف شولتس در پیامی ویدئویی که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد، اظهار داشت: ناتو یک طرف جنگ [اوکراین و روسیه] نیست و نخواهد بود.

صدراعظم آلمان تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند.

وی همچنین گفت: این به معنای عدم دخالت آلمان در جنگ نیز است! به صراحت می‌گویم که من به عنوان صدراعظم آلمان، هیچ سربازی از نیروهای مسلح خود را به اوکراین نمی‌فرستم.

از سوی دیگر، شولتس افزود که آنچه ارتش اوکراین «در حال حاضر نیاز فوری به آن دارد، مهمات و سلاح‌های بیشتر، به ویژه برای دفاع هوایی است».

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر برای تامین چنین کمک‌هایی «به شدت» با شرکای خود کار کرده است، خاطرنشان کرد: اکنون با هم حمایت بیشتری از اوکراین می‌کنیم.

اولاف شولتس پیشتر نیز در اظهاراتی با تاکید بر موضع دیرینه خود مبنی بر اینکه همپیمانان غربی باید از هر اقدامی که منجر به درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه شود خودداری کنند، گفته بود: ناتو و اتحادیه اروپا نیروی زمینی به اوکراین اعزام نخواهند کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پس از میزبانی نشستی که پیشتر با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) هشدار داده است که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فدراسیون روسیه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در واکنش به مطرح شدن گزینه‌ اعزام نیروهای نظامی به اوکراین از سوی برخی کشورهای غربی، انگلیس، اسپانیا، لهستان و جمهوری چک نیز اعلام کردند که نیروهای خود را برای اوکراین اعزام نمی‌کنند.

این در حالی است که رابرت فیکو نخست وزیر اسلواکی که با کمک نظامی به اوکراین مخالف است، روز دوشنبه پیش از سفر به پاریس، زمانی که مقامات ارشد بیش از ۲۰ کشور در مورد گزینه‌های افزایش کمک به اوکراین گفت‌وگو کردند، اعلام کرد: برخی از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی اعزام نیروی نظامی به اوکراین به صورت [توافقنامه‌های] دوجانبه هستند.

افشای اقدامات محرمانه انگلیس در اوکراین

صدراعظم آلمان فاش کرد پرسنل نظامی انگلیس به عنوان بخشی از ماموریت‌های محرمانه جهت کمک‌رسانی به نیروهای اوکراین به این کشور اعزام شده‌اند.

اکنون که اوکراین به دلیل بن‌بست کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف با کمبود مهمات مواجه است و وضعیت این کشور جنگ‌زده هر روز آسیب‌پذیرتر می‌شود، کشورهای اروپایی با اختلافات گسترده‌ای روبرو شده‌اند.

پس از گزارشی درباره نزاع علنی میان صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه، این بار صدراعظم آلمان افشاگری‌هایی از حضور نیروهای انگلیسی در اوکراین انجام داده است.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان فاش کرد پرسنل نظامی انگلیس به عنوان بخشی از ماموریت‌های محرمانه جهت کمک‌رسانی به نیروهای اوکراین به این کشور اعزام شده‌اند و در شلیک موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» به نیروهای کی‌یف کمک می‌کنند.

در پی این افشاگری، انگلیسی‌ها از شولتس انتقاد و او را به «سوءاستفاده از اطلاعات» متهم کرده‌اند که ممکن است جان نظامیان انگلیسی را به خطر بیندازد و به روسیه کمک کند.

روزنامه دیلی میل به نقل از «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان نوشت: آلمان موشک‌های دوربرد تاروس را به اوکراین ارسال نخواهد کرد زیرا چنین کاری حضور نیروهای آلمانی در اوکراین را می‌طلبد و ما نمی‌خواهیم با پیروی از اقدام بریتانیا کشور خود را به طرفی از جنگ بدل کنیم.

به دنبال این اظهارات صدراعظم آلمان، انگلیس و نمایندگان مخالف دولت آلمان، اولاف شولتس را به دلیل «سوء استفاده از اطلاعات» شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

«توبیاس الوود» رئیس سابق کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام بریتانیا در این خصوص گفت: این یک سوء استفاده آشکار از اطلاعات است و عمدا آلمان برای محرف کردن اذهان نسبت به بی‌میلی خود برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین استفاه می‌کند. بی‌شک این مسئله برای افزایش تحرکات توسط روسیه استفاده خواهد شد.

آخرین تلاش پنتاگون برای جلوگیری از شکست‌های متوالی ارتش اوکراین

درحالی‌که بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان با مشکل مواجه شده، پنتاگون در حال بررسی تامین چهار میلیارد دلاری تسلیحات کی‌یف است.

 چندین مقام آمریکایی گفته‌اند ارتش ایالات متحده در حال بررسی این است که آیا از آخرین بودجه اختصاص داده شده‌اش برای اوکراین استفاده کند، یا نه. این در شرایطی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که قانونگذاران این مبلغ را در بحبوحه بحث‌های شدید بر سر تجدید کمک به کی‌یف، جایگزین خواهند کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: پنتاگون پیشتر توضیح داده بود که تا زمانی که کنگره اجازه هزینه‌های جدید را ندهد، نمی‌توان از این بودجه استفاده کرد اما مقامات پنتاگون اکنون در جستجوی راهی هستند که به آن اجازه می‌دهد از چهار میلیارد دلار آخر خود برای تسلیح کی‌یف استفاده کند.

مقامات دفاعی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما گفتند که ارتش در حال بررسی گزینه‌های خود است، زیرا نیروهای اوکراینی با شکست‌های بزرگی در میدان نبرد روبرو هستند.

سرهنگ «گارون گارن» سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان در مورد امکان استفاده از این منبع چهار میلیارد دلاری قبل از تخصیص اعتبارات جدید گفت که وزارت دفاع به ترغیب کنگره ادامه می‌دهد تا مکملی را برای حمایت از اوکراین در مواقع ضروری تصویب کند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، اگرچه کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در اوایل ماه جاری توسط سنا تصویب شد، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان هفته‌هاست که این کمک را متوقف کرده‌اند و خواستار اصلاحات اساسی در سیاست مرزی ایالات متحده برای جلوگیری از جریان مهاجرت غیرقانونی هستند.

«مایک جانسون» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا حتی پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور و رهبران کنگره در هفته جاری از به رأی گذاشتن این لایحه خودداری کرد و سرنوشت آن را نامشخص گذاشت.

در حالی که واشنگتن پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ به سرعت به پشتیبان اصلی کی‌یف تبدیل شد، کمک‌های ایالات متحده پس از صد حمله اوکراین در تابستان گذشته که هیچ دستاورد قابل توجهی نداشت، متوقف شد.

مقامات اوکراینی خواستار تسلیحات بیشتر در طول جنگ شده‌اند و طبق گزارش‌ها، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته هشدار داد که کشورش بدون حمایت مستمر ایالات متحده «مطمئناً در جنگ شکست خواهد خورد».

مسکو بارها هشدار داده است که انتقال تسلیحات خارجی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود، بدون اینکه از اهداف نظامی آن جلوگیری کند.

پیشروی نیروهای روسیه در جنوب اوکراین

وزارت دفاع روسیه ویدئویی از پیشروی نیروهای این کشور در روستای «روبوتین» واقع در جنوب اوکراین منتشر کرد.

 همزمان با خبرها درباره عقب‌نشینی‌های پی‌درپی ارتش اوکراین از مواضع خود در جبهه‌های شرق، اکنون مسکو از پیشروی نظامیان روسیه در جبهه جنوبی خبر می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه و با انتشار ویدئویی خبر داد نظامیان این کشور در حال تثبیت مواضع خود در روستای «روبوتین» در منطقه «زاپوریژیا» در جنوب اوکراین هستند.

در این ویدئو هدف قرار گرفتن مواضع اوکراینی‌ها، ورود نیروهای روس به روستا و همچنین ادوات نظامی منهدم‌شدن ارتش اوکراین به تصویر کشیده شده است.

نیروهای اوکراینی روستای روبوتین را در ضدحمله تابستانی خود و چهار هفته پس از نبرد طاقت‌فرسا از روسیه پس گرفتند و به نوشته نیویورک‌تایمز، از دست دادن آن «یک ضربه روحی سنگین» به اوکراین وارد می‌کند.

این منطقه بین کاربران شبکه‌های اجتماعی که طرفدار روسیه هستند، به «میدان بردلی» هم معروف شده است. 

در آغاز عملیات ضدحمله، اوکراین با تانک‌های آلمانی «لئوپارد» و نفربرهای آمریکایی «بردلی» قصد بازپس‌گیری آن را داشت اما با عملیات شبانه بالگردهای تمساح روسیه، ضدحمله ناکام ماند و تعداد زیادی از خودروهای زرهی ساخت ناتو منهدم شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
آمریکا و اسراییل و انگلیس و اکراین باید از صفحه روزگار محو شونند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اوکراین نابغه
انگلیس موذی همه جا حضور محرمانه داره اینکه عجیب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
چون قدرتشو داره و میتونه مشکلیه ؟
پوتین تو مصاحبه گفته اینکه میگن روسیه قصد حمله به سایر کشورهای اروپا را داره مزخرفه و روسیه هراسی هست. خوب. جناب پوتین . شاید دور و بر شما به شما نگن ولی هنوز مردم دنیا به یاد دارند که حتی روز قبل از اغاز عملیات ویژه نظامی! شما در اکراین سخنگوی شما و لاوروف بارها تاکید می کردند اینکه میگن روسیه قصد حمله به اکراین را داره مزخرفه و روسیه هراسی هست!
بنظرتون زلنسکی شوخی کرده بود که گفت ما از اول جنگ تا حالا 30 هزار کشته دادیم یا جدی گفته بود؟ نههههه به نظر من شوخی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
حالا تو خوشحالی از این کشته ها ؟
بعد از اینکه زلنسکی گفت ما در جنگ با روسیه 30 هزار تا کشته دادیم من مطمئن شدم تمام دلقک های قبل از زلنسکی سوء تفاهم بوده
شکست های پی در پی مقابل روسیه و همچنین مصرف بی رویه کوکائین باعث شده که دلقک بزرگ زلنسکی مشاعر خودش رو از دست بده و مقابل جهانیان اعلام کنه ما در جنگ با روسیه تلفاتمون 30 هزار کشته بوده
همینکه زلنسکی میگه ما در جنگ فقط 30 هزار کشته دادیم به خوبی نشون میده که اوکراین در جنگ شکست سختی خورده و سردمدارانش به هذیان گویی افتادن
یعنی اگر بخوایم با معیار کمدی بسنجیم ، تمام تحلیل های جفنگ آی پی کانادا یک طرف ؛ اینکه زلنسکی گفت ما فقط 30 هزار کشته مقابل روسیه دادیم هم یک طرف

وزن زلنسکی به شدت سنگینی میکنی در دلقکی و آی پی کانادا شکست سختی از زلنسکی خورد
متخصص مغز نظرت چیه . دمت گرم ببینم حال این سایبری های پیر منافقین را میگیری . من طرفدار روسیه نیستم اما زمانی که آمریکا و غرب ما را به هربهانه ای تحریم و تهدید میکنن باز روس ها یه کمکی میکنن حالا کاری ندارم به منفعتشون یا نه حداقل روبروی ما نیستن مثل آمریکا و غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کدوم کمک میشه نام ببری ما هم بدونیم؟
راستش من میدونستم زلنسکی دلقکه ولی هرگز فکر نمیکردم تا این حد دلقک باشه که بگه تلفات ما 30 هزار نفر بوده
زلنسکی با اعلام 30 هزار کشته در جنگ ، به حرفه کمدینی بازگشت
زلنسکی زلنسکی مرگ به نیرنگ تو ، خون فقط 30 هزار کشته اوکراین می چکد از چنگ تو
لطفا فیلم لحظه ای که زلنسکی گفت ما فقط 30 هزار کشته دادیم رو در تابناک قرار بدید ما دانلودش کنیم اوقات بیکاری تماشا کنیم بخندیم. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
حتما یه دکتر برو
همونطور که گفتم انگلیس کوتاه نمیاد از اوکراین .
پوتین جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خسته نشدی خداییش هر روز میای اینجا اینو مینویسی؟ لااقل یه چیز جدید بنویس
دیگه حالم داره از رقابت شرق و غرب بد میشه .
جنگ سرد ، گرم ، نرم و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
جنگ این 2 تا خیلیم خوبه و به نفع ماست مگه اینکه وطن فروش باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
۱۱:۳۵
با ذکر مثال بگو کجاش به نفع ماست
روسیه برای دل خوش کنک 4 تا روستارو به اوکراینی ها داده بود اونم در ازای 300 هزار کشته از اوکراین، حالا همونارو بدون هیچ دردسر و زحمتی دوباره تسخیر کرد
پوتین گفت «روسیه ثابت کرده است که می‌تواند به هر چالشی پاسخ دهد».
_ آره دوسال تو باتلاق اوکراین گیر کردی .
تشخیص : غیرقابل درمان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
چه بی مزه
آمریکا بمباران اتمی شود خیلی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
توهم هم چیز خوبیه
بنظر من روسیه با یک ونیم درصد اقتصاد جهانی به امریکا ودوستانش با شصت درصد اقتصاد دنیا میبازه.این پیشرویها ی چند کیلومتری با اومدن جنگ افزارهای جدید همش خنثی و معکوس میشه.فرانسه میدونه روسیه روی لوپن فاشیست فرانسوی برای سر کار اومدن سرمایه گذاری کرده وفهمیده شکست اوکراین یعنی افزایش نفوذ روسیه در کل اروپا وبلعیدن ان.
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به تهدیدات ناتو بیان کرد: غرب ادعا می‌کند که روسیه ظاهرا قرار است به اروپا حمله کند، اما این ادعا پوچ و غیرمنطقی است.خنده داره خوب تو مگه نمیگفتی که قصد حمله به اوکراین رو نداریم اخرش هم حمله کردی.تو مردم دنیا احمق فرض کردی.غرب ودوستاشون جلوی تو وامیستن چون مسئله ی بود ونبود وازادیشون مطرحه.بهر قیمتی شکستت میدن چون هم جمعیتشون بیشتره هم اقتصادشون 40 برابر از تو قویتره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی