بازدید 7473

خطر درگیری مستقیم روسیه و ناتو در شرق اروپا

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که مسکو و ناتو با خطر درگیری مسلحانه مستقیم در شرق اروپا روبرو هستند.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 06 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، این دیپلمات در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی سفارت روسیه گفت: تا چندی پیش تصور اینکه تانک‌های آمریکایی و آلمانی در یک همسایه روسیه حضور داشته باشند، غیرممکن بود. بعدا مشخص شد که مربیان غربی به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا با استفاده از «تجهیزات بسیار گران قیمتی مانند سیستم‌های پاتریوت» اهدافی را آماج قرار دهند.

وی تاکید کرد: اکنون صحبت از مشارکت سربازان ارتش‌های ناتو در عملیات‌ رزمی است. چنین سناریویی بدون تایید واشنگتن قابل اجرا نیست.

آنتونوف افزود: مطمئن هستم که دغدغه اصلی کشاورزان در آمریکا، اروپا و روسیه داشتن یک زندگی عادی و فرصتی برای شخم زدن زمین بدون ترس از فردا است. با این حال، جنگ‌طلبان می خواهند سیاره زمین را به سمت جنگ جهانی سوق دهند و نسبت به آرزوهای مردم بی‌تفاوت هستند.

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین گفت که آمریکا مردم و افکار عمومی را فریب داده و روسیه را به اجرای «جنگ ترکیبی» متهم می‌کند.

این در حالی است که دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری سابق و معاون شورای امنیت روسیه بارها نسبت به تبعات سیاست‌های غرب و احتمال بروز جنگ جهانی سوم هشدار داده است.

وی چندی پیش هشدار داد که از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲به بعد، خطر جنگ جهانی سوم هسته‌ای هرگز به این نزدیکی نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی