بازدید 4598
۸

مصوبه جدید بهره‌مندی دانش‌ آموزان از «تک ماده»

بنابر اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با توجه به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش، از این پس برای فارغ التحصیلی دانش‌آموزان، چنانچه آخرین نمره دانش‌آموزی در ۴ عنوان درس «نهایی» (از مجموع دروس دوره دوم متوسطه) حداقل ۷ و معدل کل آن نیز بیش از ۱۰ باشد (حدنصاب قبولی را در ۴ عنوان درسی نهایی کسب نکرده باشد) می‌تواند با استفاده از تبصره و یا همان «تک ماده» فارغ‌التحصیل شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 02 March 2024

به گزارش «تابناک»، محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش برای موافقت با «حذف شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیر نهایی از آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری» اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره»، استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین نامه آموزشی گذشته، در صورتی که دانش‌آموزی دو عنوان درس «نهایی» و دو درس «غیرنهایی» را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا ۲ عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

بنابر اظهارات کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود و دانش‌آموزان، در امتحانات خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این بند صرفا برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان است افزود: بنابراین پایه دوازدهمی‌ها و دانش آموزان دوره دوم متوسطه بزرگسالان، از راه دور و داوطلب آزاد، می‌توانند از سال تحصیلی فعلی از این تبصره استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با درخواست معاونت آموزش متوسطه مبنی بر حذف شرط دوعنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی از مفاد تبصره۱ ماده ۸۲ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و تبصره۱ماده۶۶ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور، موافقت کرد.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجراء ابلاغ می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
بالاغیرتا کارنامه های این وزیر آموزش پرورش تون را منتشر کنید!
بابا کلاس نهم دیپلم بدهید طرف برود یک حرفه یاد بگیرد هر کس خواست دانشگاه بخواند سفت بگیرید ردی هم خوب چیزی بود خیلیها با همین رد شدن رفتند حرفه ای یاد گرفتند و برای خودشان کسی شدند چندین دکتر مهندس را استخدام کردند.
همشون بدون کنکور میرن دانشگاه ازاد
این دیگه ۴ ماده است نه تک ماده
عالی
سلام ببخشید اگه تو مدرسه بزرگسالان باشیم نمره سرکلاسی 20بشیم نمره امتحان 3می تونیم تک ماده بزاریم ممنون می شم راهنمایی کنید
ببخشید اگه کسی اطلاع داره برای مدارس بزرگسال توضیح بده که نمره مستمرره20میدن باید چندبگیریم بتونیم تک ماده بزنیم چون اگه 7بگیریم که بدون تک ماده قبول می شویم یکی زحمت بکشه توضیح بده
خواهش می کنم اگه استادی اطلاع داره جواب من روبده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی