بازدید 1964

اجرای طرح ارتقای مهارت‌های تحصیلی دانش آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: در طرح ارتقای مهارت های تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانش آموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد.  
کد خبر: ۱۲۲۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 29 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،  امیر تجلی نیا گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و پیرو تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی همچنین ارتقای عملکرد تحصیلی و معدل دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به دانش آموزان دوره دوم متوسطه، طرح مشترکی تحت عنوان ارتقای مهارت های تحصیلی دانش آموزان، با همکاری اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری برنامه ریزی شده است. 

وی ادامه داد: در این طرح مشترک که اجرای آن از ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد شد، از هر شهرستان، ناحیه و منطقه دو مدرسه به عنوان پایگاه اجرایی این طرح انتخاب می شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اضافه کرد: در این پایگاه ها مشاوران متخصص و آموزش دیده حوزه تحصیلی مستقر خواهند شد و به دانش آموزان دوره دوم متوسطه شیوه های مطالعه موثر، روش های یادگیری، آموزش برنامه ریزی و ارائه برنامه های مطالعاتی، روش های ایجاد انگیزه، آموزش نحوه پاسخگویی به سوالات مفهومی و امتحانات نهایی را آموزش خواهند داد.

وی تصریح کرد: به عبارتی در ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانش آموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد. 

تجلی نیا افزود: در این پایگاه ها در زمان نزدیک شدن به آزمون کنکور سراسری، راهنمایی های لازم درباره نحوه شرکت در آزمون، مدیریت جلسه کنکور و سایر اطلاعات که دانش آموزان و خانواده های آنان لازم است دراین باره کسب کنند، ارائه خواهد شد. 

وی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج کنکور خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور در این پایگاه ها به دانش آموزان ارائه خواهد شد و دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند با حضور در این پایگاه ها، از مشاوران متعهد، مجرب و آموزش دیده آموزش و پرورش خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته را دریافت کنند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در پایان گفت: هدایت تحصیلی مطلوب و کمک به انتخاب مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در مسیرهایی که متناسب با استعداد، علائق، توانمندی ها و شرایط و نیازهای جامعه باشد، گام مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی