بازدید 1987

اولویت‌دهی آموزش و پرورش به تقویت مدارس دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور انجام شده و بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش پیوستند.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 10 February 2024

به گزارش «تابناک، رضامراد صحرایی امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته و به برکت فعالیت‌های دولت مردمی بالغ بر ۶۷۰۰ مدرسه جدید به بهره‌برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور انجام شده و بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش پیوستند. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۲ جذب خواهند شد. همچنین بعد از ۱۵ سال در حوزه پرورشی به صورت اختصاصی جذب مربی پرورشی خواهیم داشت تا مسائل تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

صحرایی با بیان اینکه در حوزه شاخص فضاهای آموزشی برنامه‌های گسترده‌ای در دولت مردمی در دست اجراست، گفت: در این دولت همه تلاش ما این است که مدارس کانکسی برچیده شود و البته در این راستا با همکاری و هم‌افزایی بنیاد برکت یک طرح جامع در دست اجرا داریم و به زودی شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در سطح کشور خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در راستای بسط عدالت آموزش، توضیح داد: توجه ویژه به افزایش پوشش تحصیلی یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس در کشور بالغ بر ۱۴ هزار مدرسه با تعداد ۱۰ دانش آموز داریم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مدارس دولتی در برنامه‌های تحولی، تصریح کرد: در بحث مدارس روستایی و مناطق کم برخوردار برنامه ما توجه به روستا مرکزی است و بر این اساس آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های خود برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به کار خواهد بست.

صحرایی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توزیع شیر رایگان در مدارس نیز انجام شده و هر هفته بالغ بر ۱۶.۵ میلیون پاکت شیر در سطح مدارس کشور توزیع می‌شود و در این راستا وزارت آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این طرح استفاده خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از کلیدی‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های تحولی کند و بر این اساس خواسته ما این است که این شورا در استان خوزستان نیز با جدیت به کمک مجموعه تعلیم و تربیت استان بیاید و برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش فعال‌تر باشد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی