بازدید 2628

وزیر آموزش و پرورش: مشکل کمبود معلم رفع شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئله کمبود معلم در آموزش و پرورش اواخر مهرماه امسال رفع شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 28 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خراسان، رضا مراد صحرایی ظهر پنج شنبه در مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در سالن شهدای سلامت مشهد خطاب به مسئولان گذشته که کاستی‌های امروز را رقم زده‌اند، اظهار کرد: روزی که شما وظیفه تان را انجام ندادید کسی شما را شماتت نکرد، حالا که ما می‌خواهیم آن کاستی را جبران کنیم چه مشکلی دارید.

وی با بیان این که مسئله کمبود معلم در آموزش و پرورش اواخر مهرماه امسال رفع شد، افزود: طی این یک ماه بر هدف رفع کمبود متمرکز بودیم و چیزی نگفتیم، اما اگر اکنون چیزی نگوییم جفا کرده‌ایم.مراد صحرایی با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ و جایگاه این دانشگاه در مسیر جذب معلم اظهار کرد: متاسفانه این دانشگاه در دست کسانی افتاد که به راه، روش و هدفش اعتقادی نداشتند، لذا دانشگاهی که قرار بود سالانه ۳۰ هزار معلم را تربیت کند و تحویل بدهد، پذیرش چهار هزار معلم را در دستور کار قرار داد.وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اولین بار در اردیبهشت ۱۳۹۷ که نقطه عطف تربیت معلم است، بساط برخی جمع شد و مهر آن سال ۲۵ هزار نفر وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان این که در آن سال‌ها گفته می‌شد ۳۰۰ هزار معلم در کشور داریم، افزود: پس کمبود امروز از کجا آمده است!مراد صحرایی گفت: در اواخر مهر امسال هفت هزار معلم جدید به آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوده شدند که این میزان جذب تاکنون سابقه نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دانست که مورد تاکید رئیس جمهوری هم هست و گفت: اگر این سند از ابتدا اجرا می‌شد، امروز حال و روز مدارس و دانشگاه‌ها و حتی خیابان‌های ما بهتر از امروز بود.مراد صحرایی تاکید کرد: معلمانی که امسال جذب شده‌اند، بهترین معلمان سه دهه اخیر هستند، زیرا برخلاف سال‌های پیشین معلمی فرد را در چندین ساحت سنجیده‌ایم.وزیر آموزش و پرورش با بیان این که میانگین معدل معلمان پذیرفته شده کارشناسی ارشد و لیسانس بیش از ۱۷ است، افزود: افزون بر پنج هزار نفر پذیرفته شدگان سابقه چندساله تدریس دارند. به گفته وی، موفقیت روحانیون در آزمون جذب معلمان حاصل عملکرد خودشان بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
گندی که این وزیر داره به آموزش و پرورش میزنه سالهای بعد خودش رو نشون خواهد داد
معلم آوردین برای ریاضی به بچه ها گفته حق ندارین سوال بپرسین (چون جواب را بلد نیست) این چه خیمه شب بازیه در آوردین کار آموز که معلم نیست
آقا مگه سیب زمینه که بری یک کیلو بخری و تامین بشه .
باشه شما راست میگی
عجب ! حل مشکل با چنین سرعتی!؟
پولها رو میدن به کسانی که بیان در داخل مدرسه نماز جماعت اجباری برگزار کنند و پولی برای استخدام معلم ندارند
بله حل شد از حوزه و مداح و دانشجوی دبیری و معلمی بدون تجربه و ....
فقط مبصر گذاشتن
متاسفانه معلمان افغانی را به مدارس فرستاه اند خنده دار است
بهمین راحتی حل شد؟
طبق گفته ی خودتون و شواهد موجود، حدود چند هزار معلم واسه امسال کمبود داشتید و همینطور کلاسهای درسی وجود داره که بدون معلم هست، اونوقت الان شما راست میگی!!! آموزش و پرورش در مسیر سقوط به دره ی فاجعه ست...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست