بازدید 3325

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به منتقدان کمبود معلم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به منتقدان کمبود معلم گفت: کاستی‌های امروز آموزش و پرورش ناشی از بی‌برنامگی دیروز مسئولان است، در حالی‌که مسببان این موضوع امروز نمک بر زخم کمبودهای آموزش و پرورش می‌پاشند.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 26 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رضامراد صحرایی، در در مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در سالن شهدای سلامت مشهد اظهار داشت: ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان هنرستانی و فنی حرفه‌ای اضافه شده و این درحالی است که بودجه تجهیز هنرستان‌ها ۴۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است کاری که سازمان نوسازی و اداره‌کل‌های آن در کشور با کمک خیرین انجام می‌دهند آینده‌سازی است. این تجهیزات در مجموع ۱۱۱۶۴ وسیله آموزشی و کارگاهی جهت رفع احتیاجات آموزشی ۲۲۲ هنرستان در ۴۷ منطقه تهیه شده است.

صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به عنوان دستگاه سازنده ایران باید از نو مورد توجه قرار گیرد و سیمای آینده هر کشور از آموزش و پرورش کنونی‌اش رقم می‌خورد، برای اینکه بخواهیم بدانیم ایران ۲۰ سال آینده چگونه است، کافی است در مورد کنش‌های درون مدرسه تحقیق کنیم.

وی ادامه داد: پیام ما به همه مسئولان کشور این است که میزان اثرگذاری شما در آینده کشور رابطه مستقیم با اهتمام امروز شما به آموزش و پرورش دارد، اگر جامعه و ایران قوی می‌خواهیم از کوچه آموزش و پرورش باید به آن برسیم و در مدرسه باید آن را بسازیم.

گرانترین دوره فارکس رایگان شد " فرصت رو از دست نده"

وزیر آموزش و پرورش درخصوص مسئله کمبود معلم در آموزش و پرورش افزود: طی این یک ماه بر هدف رفع کمبود متمرکز بودیم و چیزی نگفتیم، اما اگر اکنون چیزی نگوییم جفا کرده‌ایم. کاستی‌های امروز ما بیش از دوران جنگ نیست، در دوران جنگ معلمان جزو اداره‌کنندکان اصلی جنگ بودند و ۳۶ هزار شهید معلم نشانی از این حقیقت است.

صحرایی خطاب به مسئولان گذشته که کاستی‌های امروز را رقم زده‌اند، گفت: روزی که شما وظیفه‌تان را انجام ندادید کسی شما را شماتت نکرد، حالا که ما می‌خواهیم آن کاستی را جبران کنیم چه مشکلی دارید. اواخر مهر امسال هفت هزار معلم جدید به آموزش و پرورش خراسان رضوی افزوده شد که این میزان جذب تاکنون سابقه نداشته است و نتیجه تلاش‌های همه ما برای کشور و نوجوانان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کاستی‌های امروز آموزش و پرورش ناشی از بی‌برنامگی دیروز مسئولان است، در حالی‌که مسببان این موضوع امروز نمک بر زخم کمبود‌های آموزش و پرورش می‌پاشند، اگر هوشیاری معلمان نبود اکنون سرنوشت کشور متفاوت بود و این هوشیاری معلمان بود که نقشه شوم دشمنان را در سال گذشته برملا کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با درود به روح شهدای غزه ورود نومعلمان را به حرفه پر ییچ و خم، ولی شیرین و جذاب معلمی تبریک گفت و ورود آنان را به خانواده آموزش و پرورش خوش آمد گفت.

شوشتری با آرزوی موفقیت برای نومعلمان آموزش و پرورش استان در سالیان خدمت از آن‌ها خواست، مانند دیگر معلمان این مرز و بوم در راستای تعالی و پیشرفت کشور که در گرو پیشرفت دانش اموزان کشور است بکوشند.

وی افزود: در سنوات اخیر استخدام‌های بی‌رویه‌ای صورت گرفته بود که بر اساس دستورالعمل کاملی نبود و رهبر معظم انقلاب هم به آن معترض بودند، اما در استخدام اخیر آموزش و پرورش با تغییر شیوه‌های مصاحبه و گزینش نومعلمان متفاوتی وارد این عرصه شدند که منتظر افتخارآفرینی‌های دانش‌آموزان برای ایران اسلامی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
دولت بعدی هم همین را خواهد گفت کما اینکه دولت‌های قبلی هم همین را می گفتند
بررسی کنید ناصرالدین شاه مقصره دولت سیزدهم تو هیچ چی مقصر نیست و هر گندی بزنه گردن نمیگیره
باشه بابا! تو راست می گی!
فقط یه جا یادداشت کنید:
مدرسه ی صدر در گوهردشت کرج در پایه دوازدهم تجربی هنوز معلم زیست نداره!
مگه نمیدونستین که قرار اینها اضافه بشن؟ مگه خیارن که یهو اضافه بشن؟ چند ساله که مشخصه، این یعنی برنامه ریزی تو آموزش پرورش نیست، نکته بعد خیرین هستن، دقیقا چ پولی خرج کردید که ی دبستانی باید ۷۵ میلیون پول مدرسه بده؟ تو حاشیه تهران مدارس دولتی تا یک میلیون در سال از خانواده ای میگیرن در طول سال، تازه بقیه رو خیرین میدن یا بودجه ندارید یا درست خرج نمیکنید
به نظرم سطح این وزیر پایین تر از شان آموزش است
عزیزم اینم مثل رئیسش همه چیو میندازه تقصیر قبلی
کلا دولت های ما ضعف هاشون مال دولت های قبل هستش
قوت هاشون برای خودشون
از سخنان وزیر متاسفانه ضعف و نابلدی هویداست.
کاش مجلس ی اقدامی میکرد. این پشتش به کی گرمه.
آهان ! چطور زمان تهیه واکسن که شد گفتید که نه خیر واکسن رو دولت قبلی سفرش تهیه اش رو نداده بود ! این ما بودیم که در عرض دوهفته که دولت روتحویل گرفتیم سیل واکسن رو روانه ایران کردیم !!! چطور اونجا در عرض دوهفته شق القمر کردید !!! ومشکلات رو حل کردید !! ولی اینجا ،بعد از دوسال که دولت رو تحویل گرفتید ،گندی رو که بالا آوردید رو گردن نمی گیرید و میگید تقصیر قبلی ها بود ؟؟!! کلا سند شش دانگ تمام خوبیهای عالم رو باید به نام شما زد ،وسند تمام بدبختی ها ومشکلات رو هم به نام قبلی ها !!!
مشکلات فضا و تجهیزاتی مدارس غیر قابل تصور است، سرعت فرسودگی و کلنگی شدن مدارس از سرعت نوسازی آن بسیار بیشتر است.
تجهیزات مدارس علی الخصوص هنرستان ها قدیمی و از رده خارج هستند و دانش آموزان علوم مربوط به تجهیزات از رده خارج یاد می گیرند، معلم و مدیر و مدیر منطقه و مدیرکل تقصیر ندارند، مشکل از بی توجهی نظام به امر تعلیم و تربیت است.
در حال حاضر هم اگر بخواهند فقط فضا و تجهیزات استاندارد سازی کنند بودجه نجومی در حد یک چهارم بودجه کل کشور لازم است.
تبعیض بین دستگاه ها بیداد می کند ارزش مادی تجهیزات کارگاه کامپیوتر هنرستان از ارزش مادی تجهیزات اداری اتاق یک کارمند استانداری کمتر است.
بعد توقع می رود که طبق برنامه ششم توسعه کشور ما جایگاه اول در منطقه داشته باشد !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست