بازدید 2593
۱

جنگ لفظی میان بایدن و ترامپ بالا گرفت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به حملات لفظی جو بایدن پاسخ داد و رئیس جمهوری ایالات متحده را «متقلب» خواند و وی را به «بی‌کفایتی، فساد، ضعف و ناکامی» متهم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰ 06 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ترامپ شنبه در سخنانی در ایالت آیووا گفت: سابقه بایدن در ضعف، بی‌کفایتی، فساد و ناکامی شکسته نشده است. به همین دلیل است که جوی متقلب امروز در پنسیلوانیا کارزاری رقت‌انگیز و هراس‌افکنانه به راه انداخت.

بایدن بامداد شنبه در سخنانی به مناسبت سالگرد حمله هوادارانش ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت: ستاد انتخاباتی ترامپ دغدغه گذشته را دارد، نه آینده. او مایل است که دموکراسی ما را قربانی کند و خودش به قدرت برسد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگزار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

به همین دلیل، وزیر داخله ایالت مین اخیرا نام ترامپ را از برگه‌های رای‌گیری در انتخابات داخلی این ایالت حذف کرد. پیش از آن ایالت کلرادو نیز نام ترامپ را از برگه‌های رای حذف کرده بود.

دیوان عالی آمریکا جمعه اعلام کرد که درباره حذف نام ترامپ یا بازگرداندن نام وی به برگه‌های رای تصمیم‌گیری خواهد کرد. این دادگاه هشتم فوریه (۱۹ بهمن ماه) جلسه‌ای در این مورد تشکیل خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
رای بی رای
خخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی