بازدید 2573

بازگشت نام ترامپ به برگه‌های رأی انتخابات در کلرادو

وزیر امور داخلی ایالت کلرادو اعلام کرد برخلاف رأی دادگاه عالی این ایالت، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا فعلا می‌تواند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در کلرادو شرکت کند.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 29 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دفتر «جینا گریسولد» وزیر امور داخلی ایالت کلرادو آمریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور می‌تواند با وجود رأی دادگاه عالی این ایالت، در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

این در حالی است که ۱۹ دسامبر دادگاه عالی ایالت کلرادو اعلام کرد نام ترامپ نباید در این ایالت روی برگه‌های رای بیاید زیرا اقدامات او در وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله هوادارانش به گنگره، مصداق شورش است.
 
در بیانیه دفتر گیسولد آمده است: «حزب جمهوری‌خواه کلرادو به رأی دادگاه عالی ایالت اعتراض و خواستار تجدیدنظر در دیوان عالی آمریکا شده است. وقتی که این درخواست ثبت شد، ترامپ در بین نامزدهای انتخابات مقدماتی کلرادو تا زمان صدور تاییدیه در تاریخ پنجم ژانویه ۲۰۲۵ حاضر خواهد بود، مگر اینکه دیوان عالی آمریکا از رسیدگی به پرونده خودداری کند و یا حکم دادگاه عالی کلرادو را تایید کند».
 
در این بیانیه همچنین آمده گریسولد تا پنجم ژانویه فرصت خواهد داشت تا اسامی و وابستگی‌های حزبی نامزدها را برای رأی‌گیری مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ تایید کند. دادگاه عالی آمریکا نیز جلسه‌ای را برای همین روز برنامه‌ریزی کرده تا رأی خود را اعلام کند.
 
انتخابات مقدماتی در ایالت کلرداو روز پنجم ماه مارس برگزار می‌شود اما برگه‌های رأی باید در روز بیستم ژانویه برای نظامیان و رأی‌دهندگان در خارج ارسال شود.
 
ترامپ در بیش از ۳۰ ایالت با چالش‌هایی مشابه مواجه است اما بسیاری از این پرونده‌ها مورد پذیرش دادگاه‌ها واقع نشده‌اند. در نهایت، سرنوشت ترامپ و حضور یا غیبت او در برگه‌های رأی هر ایالت در دست قضات دادگاه عالی آن ایالت خواهد بود.
 
روز چهارشنبه اما دادگاه عالی ایالت میشیگان اعلام کرد ترامپ می‌تواند در انتخابات درون‌حزبی این ایالت شرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار