بازدید 2481

ترامپ: آمریکا در حال فروپاشی است

دونالد ترامپ در نخستین سفر انتخاباتی خود به ایالت آیووا در سال جدید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نیکی هیلی دیگر نامزد انتخابات را مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 06 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ در نخستین سفر انتخاباتی خود به ایالت آیووا در سال جدید، نیکی هیلی رقیب جمهوری خواه انتخاباتی خود و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به دلیل آنکه وی را تهدیدی برای دموکراسی کشور خوانده و گفته بود ترامپ به دنبال تلافی جویی است، مورد انتقاد قرار داد.

وی با سخنرانی در جمع انبوهی از طرفدارانش در حالی که تنها ۱۰ روز تا انتخابات اولیه دورن حزبی در ایالت آیووا برای معرفی نامزد جمهوری خواهان باقی مانده، تصویر تاریکی از ایالات متحده ارائه داد. او آمریکا را کشوری در حال فروپاشی و احاطه شده از سوی تروریست‌ها و مهاجرانی از آسایشگاه‌های روانی خواند که به مرز آمریکا با مکزیک سرازیر شده اند.

ترامپ با حمله به بایدن خاطرنشان کرد هیچ چیزی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن احمق بهتر نشده است. همه چیز به هم ریخته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سومین سالگرد حمله ۶ ژانویه به کنگره از سوی طرفداران ترامپ و در نخستین سخنرانی سال جدید خود با حمله شدید به رقیب اصلی اش در انتخابات ۲۰۲۴، گفت: ترامپ به دنبال انتقام گرفتن و تلافی جویی از مخالفان سیاسی اش است.

وی در این سخنرانی اظهار کرد ترامپ باعث به راه افتادن شورش ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره شده است و قصد انتقام جویی از کسانی را دارد که به دنبال مجازات او هستند.

بایدن تصریح کرد ترامپ به جمعیت زیادی گفت که مانند جهنم بجنگید؛ و ناگهان تمام جهنم آزاد شد. سپس مانند همیشه، او این کار کثیف را به دیگران واگذار و به کاخ سفید عقب نشینی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی ترامپ و طرفدارانش را افرادی خطرناک نامید و از دموکرات ها، طرفداران مستقل و جمهوری خواهان مشهور و معتبر خواست تا دموکراسی آمریکا را برای حمایت از او گرامی بدارند.

علاوه بر این، وی، جمهوری خواهان را برای تغییر لحن خود درباره ترامپ مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: هنگامی که حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره رخ داد، درباره این حقیقت و اینکه برخی جمهوری خواهان کنگره نیز به صورت عمومی و خصوصی این حمله را محکوم کردند، شکی وجود نداشت. 

این در حالی است که پیش از سخنرانی بایدن، کمپین ترامپ با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی، رئیس جمهور آمریکا را نابودکننده واقعی دموکراسی کشور خواند.

ترامپ همچنین در این سخنرانی نیکی هیلی را خطاب قرار داد. وی به مدت دو سال سفیر آمریکا در سازمان ملل بوده، و در حال حاضر با ۳۰ درصد اختلاف از ترامپ در ایالت آیووا عقب است، اما در نیوهمپشایر که میدان دومین رقابت انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان است، اختلاف آن‌ها کمتر است.

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد نیکی هیلی در تمام دوران حرفه‌ای خود در مخمصه سیاست ارائه کنندگان مرز‌های باز گیر افتاده است. او طرفدار جهانی سازی است.

این در حالی است که ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و نیکی هیلی اخیرا کمپین خود در ایالت آیووا برگزار کردند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده‌ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی‌ها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست