بازدید 6263
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۰ آذرماه

لانه مافیای فساد کجاست؟/ وقتی مجرمان احساس امنیت می‌کنند /۹ مطالبه از عالی‌ترین مرکز فرهنگی کشور

‌کسری ۱۰ میلیارد دلاری سامانه نیما، اعتراض وکیل اولیای دم مهرجویی و همسرش، دستاورد سرکوب دستمزد کارگری، رد پای آقازاده‌ها در «اختلاس دبش»، «کرار» به میدان آمد، سایه به سایه در صدر جدول لیگ برتر، اصلاح نظام هفت نرخی ارز، سیلی حماس به وتوی کاخ سفید، مبارزه با فرار مالیاتی اولویت بودجه ۱۴۰۳ و قیمت نفت، رقص شمشیر در ماه عسل روسی از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱ 11 December 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که تحلیل وتوی امریکا با قطعنامه آتش‌بس در غزه، پاسخ یمن به تهدید‌های نتانیاهو، دستاورد سرکوب دستمزد کارگری و ادامه تحلیل ها درباره ماجرای فساد یک شرکت چای در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


وقتی مجرمان احساس امنیت می‌کنند 


حسین فصیحی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جوان با تیتر وقتی مجرمان احساس امنیت می‌کنند نوشت: انتشار کلیپی در مورد زورگیری مجرمان خشن از زنی رهگذر، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت. براساس کلیپ منتشر شده، پس از توقف یک خودروی سواری در یکی از محله‌های شهرستان اسلامشهر، دو مرد جوان از آن پیاده می‌شوند و به سمت زنی محجبه که در حال عبور است و پیداست که به دشواری در حال حرکت است، می‌روند و مثل کفتار به او حمله و بعد از سرقت طلاهایش فرار می‌کنند. فیلم به وضوح نشان می‌دهد حادثه در روز روشن و در محلی عمومی اتفاق افتاده است، به این معنا که مرتکبان ترسی از پلیس ندارند، برای همین به راحتی دست به عمل مجرمانه می‌زنند و این همان موضوعی است که به ناامنی‌های موجود دامن می‌زند. 


در مقام برخورد همواره با مطرح شدن شکایت، پلیس مجرمان را بازداشت و به زندان می‌فرستد و آن‌ها نیز بعد از طی دوران خوش‌خوشانشان در زندان دوباره به کف خیابان‌ها بازمی‌گردند تا مردم بیشتر احساس ناامنی کنند. واکنش عدلیه هم به انتشار فیلم‌هایی از این دست چیزی جر تهدید زبانی نبوده است و هر بار پس از دستگیری این دسته از مجرمان، پلیس و عدلیه برای سایر مجرمان خط و نشان می‌کشند که اگر دست از پا خطا کنند آن‌ها را فلان و فلان می‌کنند، اما می‌بینیم که مجرمان مدام دست از پا خطا می‌کنند. 


علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری، دو مجرم خطرناکی بودند که انتشار فیلم زورگیری آن‌ها در خیابان کریم‌خان تهران باعث وحشت عمومی شده بود. همزمان با انتشار فیلم حادثه، مأموران پلیس به سرعت آن‌ها را شناسایی و بازداشت کردند. رئیس وقت دستگاه قضا در واکنش به پیامد‌های انتشار خبر با تهدید مجرمان گفت که حمل سلاح سرد در حکم محاربه و مجازات آن اعدام است. از سوی دیگر با کامل شدن تحقیقات، علیرضا و محمدعلی به اتهام محاربه مجرم شناخته شدند و در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و سرانجام در ملأ عام اعدام شدند. با اینکه اعدام سخت‌ترین مجازاتی است که برای این دسته از مجرمان در نظر گرفته می‌شود، اما می‌بینیم که با اعدام شدن بسیاری از این مرتکبان، خشونت همچنان در جامعه شیوع دارد، شاید به این دلیل که خشونت محصول باغ خشونت است. اینکه همزمان با بروز جرائمی که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پلیس و عدلیه در بزنگاه وارد عمل می‌شوند و برای کمک به امنیت روانی جامعه به سرعت مجرمان را بازداشت و مجازات می‌کنند قابل تقدیر است، اما اینکه با گذشت چند دهه، برخورد با آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر بازداشت و مجازات مجرمان دنبال می‌شود فرجامی جز تولید بیشتر جرم و اشباع زندان‌ها از مجرمان نداشته است. از همین‌روست که در سال‌های اخیر مردم بیش از همیشه شاهد زائل شدن امنیت هستند. برخورد عقلانی با پدیده‌های مجرمانه باید با دنبال کردن انگیزه‌هایی که منجر به تولید جرم می‌شود و تلاش برای رفع آن دنبال شود، اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه در پیش گرفتن این رویه نیازمند صرف هزینه است، دولت‌ها به آن اقبالی نشان نمی‌دهند، در حالی که پیامد‌های آن هزینه‌های بیشتری را متوجه جامعه می‌کند.

 


۹ مطالبه از عالی‌ترین مرکز فرهنگی کشور

سید علی علوی طی یادداشتی در شماره امروز خراسان نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی که از جمله ابتکارات بنیان گذار انقلاب اسلامی است و به عنوان عالی‌ترین مرکز فرهنگی کشور شناخته می‌شود، روز گذشته وارد سی و نهمین سال تاسیس خود شد. در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی منصفانه این جمع بندی را می‌توان داشت که ظرفیت‌های بالقوه اش را آن چنان که باید بالفعل نکرده است.

براین اساس حسب دغدغه‌های رهبر انقلاب مطالباتی از شورای عالی انقلاب فرهنگی که روسای سه قوه در آن عضویت دارند و ریاست جمهور رئیس آن است و مصوباتش در حکم قانون است، قابل طرح است:
۱. ضرورت وجود پیوست فرهنگی برای همه موضوعات و مسائل مهم در عرصه‌های مختلف اعم از موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی علمی می‌بایست در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد.


۲. برنامه ریزی مدون شورای عالی انقلاب فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی کشور به عنوان اتاق فرمان امری ضروری به نظر می‌رسد چرا که نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهی، به خودی خود پیش برود.


۳. نظارت و هدایت مجلس و دولت در خصوص مسائل فرهنگی به گونه‌ای باید باشد که دستگاه‌های مختلف در قبال جریان فرهنگ عمومی کشور خود را مسئول بدانند؛ در واقع همان طور که حساسیت و مواجهه حکیمانه با پدیده‌ها و مسائل مخرّب فرهنگی از وظایف نظارتی حکومت است می‌بایست همه ارکان حاکمیت در قبال مسائل فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور پاسخگو باشند.


۴. از جمله عارضه‌هایی که متاسفانه با آن مواجه هستیم، تغییر رویکرد‌های فرهنگی همزمان با تغییرات سیاسی در کشور است؛ لذا یکی از مسائلی که می‌بایست برای آن تدبیر کرد، این است که موضوع فرهنگ کشور، نباید تابع تغییرات در جریانات سیاسی باشد و حرکت فرهنگی کشور ضمن برخورداری از ثبات، می‌بایست از روزمرگی خارج شود.


 ۵. شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل زیرساختی و اساسی بپردازد و از ورود به جزئیات پرهیز کند.
۶. ضمانت اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله مسائل شوراست که به نظر می‌رسد با توجه به حضور رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و قانون‌گذاری و وزرا و مسئولان مربوطه در مورد اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلی وجود نداشته باشد؛ اما تجربه نشان داده یکی از مسائل شورا ضمانت اجرایی مصوبات آن است که لازم است برای آن تدبیری اندیشیده شود، شاید راه حل آن نظارت خودِ شورا بر نحوه اجرای مصوباتش باشد.


۷. ضرورت رصد و شناخت دقیق پدیده‌های نوظهور تهاجم فرهنگی قبل از ورود به کشور از جمله موضوعاتی است که می‌بایست مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد؛ چرا که دیر فهمیدن و دیر جنبیدن فرصت اقدام مناسب و مواجهه به موقع و حکیمانه را از تصمیم سازان و تصمیم گیران و مجریان سلب می‌کند. 


۸. ضرورت توجه شورا به آسیب‌های اجتماعی و علل فرهنگی آن و ریشه‌یابی و بررسی راه حل‌های مسائلی همچون طلاق، فساد‌های مالی و بزه‌کاری از جمله مطالبات رهبر انقلاب است که در این مورد شورا در سالیان گذشته گزارش‌های قابل تاملی را تهیه و ارائه کرد، اما به نظر می‌رسد موضوع آن چنان که باید، یا پیگیری نشده است یا درباره آن اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته است. 


۹. از جمله مهم‌ترین مطالبات رهبر انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ۱۰ سال گذشته در زمینه علوم انسانی به عنوان اساسی‌ترین کار، اقدام برای تدوین مبانی علمی و فلسفی تحول علوم انسانی بوده است مطالبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی خوب است با توجه به اهمیت و ضرورتش در مورد آن گزارش دهد.

 


لانه مافیای فساد کجاست؟ 


روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان لانه مافیای فساد کجاست؟ نوشت: بار دیگر بر این واقعیت پای می‌فشاریم که مافیا، قوی‌تر از مسئولین است و به همین دلیل است که دولت‌های ما نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند. این درست است که دولت‌ها درصدد مبارزه با فساد برمی‌آیند، ولی در این راه توفیقی به دست نمی‌آورند. منظور از اینکه می‌گوئیم دولت‌ها نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند اینست که، چون مافیا از دولت‌ها و مسئولین قوی‌تر است، دولت‌ها در مبارزه با مافیا همیشه شکست می‌خورند و سپر می‌اندازند.


درباره علت قوی‌تر بودن مافیا از مسئولین هم لازم است تاملی داشته باشیم. پاسخ دادن به این سوال بسیار مهم است که چرا مافیا از مسئولین قوی‌تر است؟ یک نظام حکومتی با اندام‌های مهم تقنینی، اجرائی و قضائی باضافه در اختیار داشتن نیرو‌های مسلح اعم از نظامی و انتظامی و همینطور برخوردار بودن از چندین دستگاه نظارتی، امکانات، بودجه، قانون و انواع و اقسام ابزار‌های کنترلی و تعقیب و مراقبت و تنبیه و مجازات، چرا در برابر مافیای فساد که هیچیک از این ابزار‌ها و امکانات را در اختیار ندارد بقدری ضعیف است که نمی‌تواند بر آن غلبه کند؟


پاسخ را باید در خود مسئولین جستجو کرد. چه بسا درصد بسیار بالائی از مسئولین دستگاه‌های مختلف دولتی و حکومتی خودشان عضو مافیا نباشند و حتی مایل به مبارزه با آن هم باشند، ولی چون در یک مجموعه قرار گرفته‌اند که در سطحی بالاتر از سطح عادی مردم زندگی می‌کنند، نمی‌توانند واقعیت‌های جامعه را درک کنند و مثل مردم با مسائل مواجه شوند و به اقتضای مصالح مردم عمل کنند. به عبارت روشن‌تر، حکمرانی در دهه‌های اخیر برخلاف آرمان‌های اعلام شده توسط بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و برخلاف دهه‌های اول بعد از شکل‌گیری این نظام، در اختیار کسانی قرار گرفته که از جنس مردم نیستند. به این هشدار امام خمینی توجه کنید که بار‌ها تکرار کرده، ولی مدت‌هاست که به آن عمل نمی‌شود:


«سرچشمه همه مصیبت‌هایی که ملت‌ها می‌کشند این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان - به اصطلاح خودشان - از آن‌ها باشد؛ و آن‌ها این‌طور هستند، اشراف و اعیان این‌طور هستند که تمام ارزش‌ها را به این می‌دانند که آنجایی که زندگی می‌کنند بهتر از دیگران باشد، آن رفتاری که مردم با آن‌ها می‌کنند، رفتار عبید با موالی باشد؛ تمام افکارشان متوجه به این مسائل است. باید حتماً چند تا پارک داشته باشد، چند تا باغ داشته باشد در شمیران، در تهران، در کجا، تا اینکه بشود یک نفر آدم نخست وزیر یا یک نفر آدم وزیر کذا؛ و این‌ها وضع روحیشان، به حسب نوع، وضع روحیشان این طور بود که، چون قدرت را، تمام ارزش‌ها را به قدرت می‌دانستند، تمام ارزش‌ها را به قدرت مالی می‌دانستند، به قدرت‌های دیگر می‌دانستند، در مقابل قدرت بالاتر از خودشان خاضع و عَبد بودند، در مقابل ضعفایی که قدرت ندارند، فرمانفرما و حکومت بودند. این وضع طبیعی این است که یک قشر اشراف و اعیان – به اصطلاح خودشان – و مرفه به یک کشوری حکومت کنند و قابل اجتناب نیست این. وقتی حکومت آنطور شد دیگر نمی‌شود این را کسی خیال کند که با مردم چجور باشد. می‌دیدند آن‌ها قدرتشان بیشتر است، خاضع بودند. هر جائی که توهم می‌کردند که به قدرتشان یک قدرت بالاتری صدمه‌ای بزند، مقابل او لنگ می‌انداختند و همه جور تواضعی می‌کردند برای اینکه آنجا را به دست داشته باشند. به مردم هرچه گذشت گذشت و هرچه خواستند بکنند با مردم.» صحیفه امام، جلد ۱۶، صفحات ۴۴۳ و ۴۴۴. 


امروز مشکل اصلی در این است که زندگی حکمرانان ما هم‌سطح زندگی مردم نیست. به حقوق‌های مسئولین نگاه کنید و امکاناتی که در تمام زمینه‌ها در اختیار دارند و اطرافیانی که اهل زد و بند هستند و هر روز شاهکار تازه‌ای بروز می‌دهند و تعدادی از آن‌ها افشا می‌شوند. این، همانست که امام خمینی هشدارش را داد و بار‌ها هم تکرار کرد، ولی افرادی که در رده‌های بالای حکمرانی حضور دارند اصولاً فرصت شنیدن این سخنان و یا مطالعه آن را نداشتند و ندارند و اینطور که از عملکرد‌ها پیداست نخواهند داشت.


مافیا درست در همین مجموعه لانه می‌کند بدون آنکه خود را نشان بدهد. دانه درشت‌هایی که فساد‌های سه هزار میلیارد تومانی، ۸ هزار میلیارد تومانی، ۱۵ هزار میلیارد تومانی و حالا ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی را رقم زده‌اند، همگی در بدنه‌ها لانه کرده بودند. بنابراین، فقط وقتی می‌توان بر مافیای فساد غلبه کرد که مسئولین غیر هم‌جنس با مردم، جای خودشان را به مسئولینی از جنس مردم بدهند. تردید نداشته باشید تا زمانی که این جابجائی صورت نگیرد، مافیای فساد همچنان در لانه امن خود فعال خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۲
مافیای فساد در عدم شفافیت، پنهانکاری های مالی، فامیل بازی، رابطه محوری به جای ضابطه و قانون، و گاهی بی عرضه سالاری در بعضی حوزه ها لانه می کند و مثل سرطان رشد می کند. اژدهایی هفت سر که هر سرش را بزنی باز وجود نامبارکش را احیا می کند. مقابله با فساد راهکار دارد تجربیات دیگر کشورها از جمله ژاپن و چین از یک سو و کشورهایی مثل آلمان و فرانسه از دیگر سو با روش هایی توانسته اند آن را کنترل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
تا زمانیکه آزادی بخصوص آزادی مطبوعات نهادینه نشود فساد همچنان ادامه می یابد
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
چرا قاضی برای اکبر رحیمی مدیر عامل چای دبش فقط

مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان وثیقه تعیین کرد!!!!!؟؟؟؟

چون الباقی ۱۵۵۰۰۰ میلیارد تومان را کسانی دیگر از

مجموع مسولان در دولت و نهادها و افراد قدرتمند

متصل به مافیای فساد برداشته اند !!؟

فساد سیستماتیک اینست که چندین نفر از وزارتخانه

های مختلف با همکاری هم قانون را دور میزنند

و بخاطر نبود رسانه های آزاد مردمی که حکم چشم و

گوش و زبان مردم هستند اینگونه فسادها هر روز بزرگتر

و ارقامش بیشتر و بیشتر میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
درست میشه صبر کنید ولت با تصمیماتی که گرفته این مشکلات بزودی حل میشود
تمدید شعار حدود 40 سال
روند دادرسی خفت گیری و زور گیری آنقدر طولانی است که مجرمان احساس ترس کمتری می کنند
باید در هنگام دستگیری آنان مثل آمریکا عمل کرد. یعنی اول مشخص نمود چه مجرم خطرناکی است. مرحله بعد اول تیراندازی کرد و سپس ایست داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
در آمریکا زورگیری جرم بسیار بزرگی به حساب می آید. بار اول چند سال زندان و اگر تکرار شد زندان هایی بسیار طولانی و بعضاً حبس ابد در انتظار آنهاست.

مهم این است که این زندان ها قطعیت دارد و با هیچ بهانه ای چنین مجرمانی را، آنهم فقط بعد از چند ماه، آزاد نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
موضوع طولانی بودن روند دادرسی نیست. اتفاقاً خیلی هم به سرعت آزاد می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
بخش اعظم فساد و مافیا با لانه کردن در قوه قضاییه به منویاتشان میرسند آنجا که قاضی سارق خشنی را که 14 نفر شناسایی اش کرده اند و کارآگاهان پلیس آگاهی یکی از خطرناکترین سارقان زورگیر میدانندش و خودش هم در اداره پلیس به دست و پای مالباختگان افتاده است که رضایت بگیرد با حکم قاضی و با این توجیح که مالباختگان چگونه سارق نقابدار را شناسایی کرده اند حکم به منع تعقیب میدهد !
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
باید اجازه داد تا مردم بتوانند مثل امریکا مسلح شوند

تا از خودشان بشدت دفاع کنند

و مجلس هم قانون : زدن دزد و دفاع از خود را فورا

برای کسانیکه مورد تجاوز به حریم خانه و مغازه و حمله

اشخاص خطرناک در معابر قرار میگیرند را مجاز کند

الان اگر شما یک متجاوز را کتک بزنید باید دیه بدهید

بهمین خاطر این دزدان احساس امنیت میکنند و اتفاقا

بعضی ها با خودزنی از مردمی که مورد حمله و دزدی

قرار گرفته اند شاکی شده و دیه طلب میکنند !!!؟؟
جناب رادان سردارسرافرازبجای برنامه ریزی فکر براریشه کن کردن این معضلات پیشنهاد افزایش جرایم راهنمایی رانندگی راپیشنهادفرمودند
فساد 3.4 میلیارد دلاری چای دبش، تنها نوک کوه یخ است که هویدا شده است.
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
عالی دقیقا
شهروند تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
یکی از دهها اختلاس و دزدی از بیت المال است

الان چرا به خلاف کسری ۱۷ هزار میلیارد تومان زاکانی

در شهرداری تهران و عذر بدتر از گناهش رسیدگی نمیکنند ؟؟؟
علت افزایش جرم و فساد دو چیز می باشد
۱- عدم برخورد به موقع و برخورد موردی با جرم و فساد بگونه ای که درصورت ورود به فضای مجازی ان مورد سریعتر پیگیری می شود
۲- هزینه پایین جرم
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
چرا و چه کسانی خاوری را فراری دادند ؟؟؟؟

چون او هم فقط چند درصد از رقم دزدی ۳۰۰۰ میلیارد

تومانی نصیبش شده بود

و الباقی ۹۵ درصد در جیب کسانی رفته بود که او را

فراری دادند و خودشان ماندند تا بیشتر بدزدند !؟

همچون الان که رحیمی مدیر عامل چای دبش فقط

مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان وثیقه دارد !!؟؟؟

و قطعا ۱۵۵۰۰۰ میلیارد تومان الباقی در جیب کسانی

است که متصل به بزرگان ود مافیای قدرت هستند
پیرمرد آواز خوان شمالی را در یک روز دستگیر میکنید . ۲۰ تا ادمین رو میگیرید پیجشونو ازشون میگیرید و مسدود میکنید چرا چون یک جمعیتی رو شاد کرده بود . حالا زورگیر و دزد و اختلاس‌گر آزاد است .
و کسانی که میگن هرچی به جای خود ، مشکل این است که فقط وقتی همه چیز به جای خودش است که به ضرر مردم باشد و آنجا که باید حق مردم داده شود هیچ جیز سر جایش نیست . یک بام و دو هوا نمیشود اگر قانون هست باید برای همه باشد و اگر نیست مردم را هم رها کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
هدف در هم کوبیدن روحیه مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
اختلاسگر تو دوره روحانی فقط آزاد بود تحقیق کن دوره رئیسی چندتا مفسد اقتصادی رفتن تو گونی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
سال 92 تعاونی مسکن پایانه های شهرداری شیراز پول 150 نفر هر نفر 120 ملیون انزمان را هپولی کردن وزندگی ما را نابود کردن دادگاه هم هیچ کار نکرد اصل کاری هم کسی دنبالش نیست
چرا مجازاتها علیرغم بسیار سنگین بودن، بازدارندگی ایجاد نمی کنند؟
چون این مجازاتها بر اساس قواعد زیست مردمِ 1400 سال قبل است. الان خیلی چیزها تغییر کرده.
مجرمین الان همگی حداقل تا سوم راهنمایی تحصیلات دارند.
همگی سابقاً از تلویزیون و رادیو و اینترنت، حتی در قالب کلیپ های تقطیع شده از برخی روحانیون سرشناس، موعظه و خطابه شنیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
وسط دعوا نرخ تعیین نکنید. مجازات های افراد زورگیر یا آدم ربا و متجاوز با این که در قانون بسیار سنگین است ولی عملاً بسیار سبک اعمال می شود و یا اصلاً اعمال نمی شود. مگر این که موضوع علنی شود و فیلمی از آن منتشر شود.
افزایش جرم لزوما ناشی از احساس امنیت مجرمان نیست بلکه بیکاری و اوضاع نابسامان اقتصادی منشا افزایش جرایم است.
با آشتی با دنیا کسب و کار مردم و اقتصاد کشور را سامان دهید تا جرالم توسعه نیابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
آشتی! انگار ما قهر کردیم! انگار بحث سر قهر و آشتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
بله بدون هیچ منطقی با دنیا درگیر شده ایم
با اعمال خشونت در برخورد با مسائلی مانند جرابم و اعتراضات و ... نمی توان مشکلات را حل کرد بفکر اصلاح در سیاستها باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
جرایم و اعتراضات حسابشان جدا است. اتفاقاً در مورد جرایم، مخصوصاً جرایم خشن، به هیچ عنوان شدید برخورد نمی شود.
روزنامه خراسان در فضای خواب و خیال سیر می کند میگه: "پدیده‌های نوظهور تهاجم فرهنگی را قبل از ورود به کشور شناسایی کنیم"!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
تندروهای جبهه پایداری ها و امام صادقی ها یا نمی دانند ؟؟؟

یا خوب میدانند و به هر دلیلی دارند ادرس غلط و گمراه کننده میدهند

تا فقط خودشان کل قدرت و حاکمیت را قبضه کنند
متاسفانه برخی مسئولان کشور همه امتیازات اعم از مالی و سیاسی را برای خود و همفکرانشان می خواهند
"خالص سازی" جلوه ای از تفکر مافیایی در کشور است که صرفنظر از شایستگیها، همه چیز را برای خودش و خودیها می خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
دقیقاً
وقتی دانشگاه دولتی داره به استادانش سبد معیشتی میده، دیگه وضع اقتصادی معلومه!
کاش حراستی های سازمانها بجای اینکه دنبال حجاب کارکنان و مراجعه کنندگان باشند مراقبت کنند تا "چای دبش" دیگری دم نیاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
حراستها رفیق شفیق مدیر کلها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
فرقی نمیکنه فساد اخلاقی خمیر مایه اش یکی بی حجاب دستش برسه اختلاس هم میکنه چون حیا ندارخ
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
وقتی به حراست مراجعه می شود برای اختلاس یا غیره چگونه برخورد می شود مثلا اول دسترسی های شما را می بندد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
مخاطب۹:۰۴ برخی از بی حجابی ها از بی حیایی نیست برخی از آنها از کم عقلی است
یک جریان خائن وجود داره که توی این زمان میگن کسانی که فیلمو منتشر می کنن تخلف کردن
اولا مگه میشه جلوی این فیلم ها رو گرفت ثانیا این جمله خودش همکاری با مجرمه و به نظر من هر کی در رده های بالا عنوانش میکنه خائنه
روزنامه جوان به کوری موردی مبتلا شده می بیند که از خانمی محجبه زورگیری کرده اند که البته صد درصد محکوم است و باید بشدت مجازات شوند ولی نمی بیند که خانمی را در روز روشن وبا تهدید می ربایند و به او تجاوز می کنند و بعد پلیس که او را دستگیر می کند مشخص میشود که به دفعات چنین جنایتی را مرتکب شده .
چرا شرح یک خانم محجبه را می نویسی ولی جنایت به مراتب بد تر را نمی بینی و نمی نویسی.این حجم از کینه چرا . تمام مردم حق امنیت دارند .
روزنامه خراسان بداند که‌ اسیب های اجتماعی علت اقتصادی دارد و نه علت فرهنگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
اشتباه میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
اونی که اشتباه میکنه شمایی
تا رسانه ها آزاد نباشند جلوي فساد را نميتوان گرفت!
تا فيلمبرداري و افشاي فساد و خلاف اعم از رانندگي تا اخلاقي تا اقتصادي حتي در رده وزير و ريييس جمهور و ... آزاد نباشد (و اينجا برعكس فيلمبردار را دستگير ميكنند) جلوي فساد را نميتوان گرفت.
بايد كاري كه عاقلان دنيا كرده اند را بكنيم : رسانه آزاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
به شدت موافقم
خیلی توضیح نمیدم.مافیای فساد روسیه است والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
نظر منم همین بود / خواستم بنویسم شما زودتر زحمتش را کشیدی / تمام فلاکت ملت و مملکت دراین 45 سال زیر نظر روسیه یا همون شوروی سابق بوده و هست
جناب جوان وقتی خودت سوال می کنی و جوابش را هم می دهید و این را همه هم می دانند که راه حل دست خودت هست من حیران از اینم که برای چی این مطلب را نوشتی....
مافیا لانه ندارد کاخ دارد
مدییرمحترم تابناک ! چند روزی است که در چاپ مطالب بازدیدکنندگان احتیاط را پیشه کرده اید علی الخصوص از زمانی که کامنت های خوانندگان را در موضوع محکومیت آمریکا به پرداخت خسارت به آسیب دیدگان را ناگهان حذف کردید ، میشود شفاف سازی کنید ؟
این فساد دلش گوشه ای فساد هست که افشا شده وگرنه بیش از این چیزهاست
متخصص بی مغز خجالت نکش
دیگه تعجب نمیکنیم

هشت میلیون سکه در خزانه بانک مرکزی گم و گور شد!
حالا بخندید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست