بازدید 5718
مرور روزنامه‌های پنجشنبه چهارم آبان

اجلاس ۳+۳ و جنگ غزه/پیشینه و چشم‌انداز روابط چین و عربستان و موقعیت ایران/آینده‌پژوهی شوک‌آور علیه صهیونیست‌ها

جولان پوشاک قاچاق در بازار، بقایى و مشایى، مسئول تهیه لیست انتخاباتى؟ زیر و بم‌های خرید با کالابرگ، عملکرد «صفر» بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات مسکن، واردات خودرو‌های اقتصادی با تعرفه ۱۰۰ درصدی! شوک طوفان الاقصی به کاخ سفید، نباید افغانستان ستیزی در ایران رخ دهد و بدترین سناریو‌های ممکن جنگ غزه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷ 26 October 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه چهارم آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تجارت ۲۲ میلیارد دلاری ایران و اعضای شانگهای، موافقت دولت با لغو روادید برخى کشورها، و بیانات رهبر انقلاب درباره آینده فلسطین در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


اجلاس ۳+۳ و جنگ غزه

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین الملل طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با تیتر اجلاس ۳+۳ و جنگ غزه نوشت: آنچه در نشســت تهران اتفاق افتــاد، تغییر چندانى در وضعیت قفقاز جنوبى ایجــاد نمى کند براى اینکه اختلافات آنقدر زیاد است که با یکى دو نشست برطرف نخواهد شد. از طرف دیگر مانور مشترکى که بین ترکیه و آذربایجان صورت گرفت روى نشست تهران سایه انداخت. حوادث و نارسایى هاى وسیعى الان در منطقه ما اتفاق افتاده که مسئله قفقاز کمتر مى تواند موثر واقع شود. درحقیقت یک مانور سیاسى و قدرت نمایى بیشتر روس هاست که مى توانند تلاش کنند. حتى شرکت روســیه در نشست قاهره هم همین طور بود یعنى مى خواهد خــودش را از تصمیم گیرى هاى بین المللــى یــا منطقه اى غایــب نکنــد و این یک قدرت نمایى و اظهار وجودى اســت که روس‌ها در هر موقعیتى که پیش مى آید خودشان را نشان مى دهند.


ترکیه به منظور ســایه انداختن در مسئله قفقاز سایه بلند اختلاف جنگ اسرائیل وغزه را مطرح کرده البته نمى توانستیم در این جلسه راجع به موضوع اسرائیل و شرایط غزه صحبت نکنیم. هر موقعیتى که به دست بیاوریم براى اینکه به اســرائیل نشــان دهیم که ما هوشیار هستیم و در هر موقعیتى آن را مطرح مى کنیم و ذهن جامعه را براى جنــگ احتمالى در آینده آماده مى کنیم، در این نشســت به موضوع غزه نیز پرداخته شد.


روابط آذربایجان هم با اسرائیل خیلى روابط نزدیکترى اســت و حتى قراردادهاى نظامى امنیتى با هم امضاکرده اند. موج اســرائیل و غزه به قدرى اهمیت دارد، حســاس و پیچیده‌تر است که نشســت تهران تاثیر چندانى بر آن نخواهد داشت. ما خیلى باید عقلانى‌تر از الان رفتارمان را تنظیم کنیم که باعث ایجاد تحریک نشــود. دو ناوى که آمریکا به منطقه ارسال کرده فقط به خاطر غزه نیست بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که آمریکایى‌ها آمده اند که براى اتفاقات بعدى اینجا بمانند. نکته اى که وجود دارد این است که اگر اسرائیل با تمام قدرتش به حزب ا... حمله کند، ایران چه خواهد کرد؟


شرایطمان بسیار حساس است و مساله حمله اسرائیل در طول ۷۵ ســالى که از عمر اســرائیل مى گذرد، تا الان سابقه نداشته. در جنگ هاى ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ هم اینقدر خشــونت و جنایت در رفتار اسرائیل نسبت به فلسطینى‌ها وجود نداشته است.

 

پیشینه و چشم‌انداز روابط چین و عربستان و موقعیت ایران


مسعود کمالی‌اردکانی طی یادداشتی در شماره امروز با عنوان پیشینه و چشم‌انداز روابط چین و عربستان و موقعیت ایران در روزنامه جوان نوشت: گسترش همکاری‌های تجاری چین و عربستان منجر به افزایش سرمایه‌گذاری و ارتباطات تجاری شده است. این همکاری‌ها نه تنها شامل زیرساخت‌های متعارف است، بلکه حوزه‌های اقتصادی نوظهور مانند نوآوری دیجیتال و توسعه انرژی‌های نو را نیز شامل می‌شود. دو کشور در توسعه روابط دیپلماتیک و سیاسی سعی دارند از هم‌افزایی موجود بین برنامه‌های کلان ملی خود حداکثر بهره‌را ببرند. هم‌افزایی میان برنامه تنوع اقتصادی و چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان‌سعودی با طرح یک کمربند- یک‌جاده چین، پتانسیل ارتباط اقتصادی- تجاری میان دو کشور را در سال‌های آینده مضاعف می‌کند. سال گذشته رئیس‌جمهور چین و عربستان‌سعودی ضمن ارتقای روابط خود به سطح راهبردی با امضای توافقنامه مشارکت جامع راهبردی، ۳۴ توافقنامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۰‌میلیارد دلار در زمینه‌هایی همچون انرژی‌های سبز، فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت‌وساز و قراردادی ۶/۵ میلیارد دلاری در زمینه توسعه و تولید خودرو‌های الکتریکی را امضا کردند که نشان‌دهنده تمایل هر دو کشور برای پیشبرد روابط اقتصادی فراتر از تمرکز بر منابع انرژی است. همچنین شرکت‌های چینی به تدریج حضور خود را در صنعت پتروشیمی عربستان افزایش داده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین قرارداد‌های بین چین و عربستان‌سعودی در مورد ابتکار یک جاده- یک کمربند، قراردادی است که بین شرکت نفت عربستان‌سعودی (آرامکو) و شرکت سینوپک چین امضا شده است. بر اساس این تفاهمنامه، شرکت‌های دو طرف به طور مشترک فرصت‌های یکپارچه‌سازی پالایش و پتروشیمی، مهندسی، تدارکات و ساخت‌و‌ساز، خدمات میدان نفتی، فناوری‌های بالادستی و پایین‌دستی، فعال کردن انتقال انرژی، یکپارچه‌سازی زنجیره تأمین هیدروژن و ایجاد ظرفیت محلی در سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را ارزیابی خواهند کرد.


چین در سال ۲۰۱۹ در رتبه اول جهان به عنوان منبع گردشگر قرار گرفت و چینی‌ها ۱۵۵‌میلیون سفر خارجی انجام دادند و بیش از ۲۵۰‌میلیارد دلار برای تعطیلات خارج از چین هزینه کردند. دولت عربستان به دنبال کسب درآمد سالانه ۴۶‌میلیارد دلاری از گردشگری تا پایان ۲۰۳۰ است و می‌تواند با ورود بیشتر گردشگران چینی به عربستان، به این هدف برسد.


ابتکار یک جاده- یک کمربند چین، یکی دیگر از زمینه‌های توسعه روابط دو کشور است. چشم‌انداز عربستان‌سعودی ۲۰۳۰ و ابتکاریک جاده- یک‌کمربند چین به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند. هدف استراتژیک ابتکار چینی تقویت ارتباطات لجستیکی و زیرساختی در عین ارتقای تجارت و سرمایه‌گذاری است. از سوی دیگر، چشم‌انداز عربستان‌سعودی ۲۰۳۰ در نظر دارد اقتصاد متنوع و مستقل از تجارت نفت ایجاد کند. در سال ۲۰۲۲، عربستان‌سعودی با میانگین معاملات ۵/۵ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین دریافت‌کننده سرمایه‌گذاری‌های چینی در ابتکار یک جاده- یک کمربند بوده است. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین در عربستان‌سعودی طی سال‌های پس از اعلام ابتکار مذکور الگویی از رشد پایدار را نشان می‌دهد. اگرچه جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین به عربستان‌سعودی بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دلیل اصلاحات اقتصادی عربستان اندکی کاهش یافت، اما سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح خود (۶۵۴‌میلیون دلار) رسید.


چین فعالانه درگیر تعمیق روابط با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بوده است. اگرچه این رابطه در بیشتر موارد مبتنی بر تجارت منابع انرژی است، با این حال تجارت غیرنفتی بین چین و کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس نیز از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار است و از آنجا که کشور‌های خلیج‌فارس به دنبال تنوع‌بخشیدن به اقتصاد خود هستند، این روند رو به رشد است. صنایعی مانند فناوری پیشرفته، مخابرات، انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری، پتانسیل قابل توجهی دارند. در طول دو دهه گذشته، چین و شورای همکاری خلیج‌فارس چندین دور مذاکره در مورد برقراری یک موافقتنامه تجارت آزاد بالقوه برگزار کرده‌اند. با این حال، مذاکرات از زمان آغاز آن در سال ۲۰۰۴ چندین بار متوقف شده است. تلاش‌های اخیر برای احیای گفتگو‌ها انجام شده است و چین میزبان هیئتی از وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس در ژانویه ۲۰۲۲ در ووشی بود. بر اساس گزارش‌های حاصل از گفت‌وگوها، دیپلمات‌ها موافقت کردند گفتگو‌ها در مورد این موافقتنامه را در اسرع وقت به پایان برسانند. انعقاد چنین توافقنامه‌ای رونق زیادی به تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه می‌دهد و ممکن است به تضمین روابط دوجانبه عمیق‌تر برای سال‌های آینده کمک کند.


ریاض نگرانی‌های غرب پیرامون گسترش روابط با پکن را نادید می‌گیرد و خواستار توسعه همکاری همه‌جانبه با چین است. در عین حال، نقش بیشتر چین در منطقه می‌تواند روابط عربستان با ایالات‌متحده به عنوان مهم‌ترین متحد این کشور را تحت تأثیر قرار دهد. ماهیت رقابتی روابط ایالات‌متحده و چین در سال‌های اخیر در کانون توجهات بوده و متعاقب ورود شرکت‌های چینی به بخش‌های حساس اقتصاد عربستان، این امر موجب واکنش از سوی واشینگتن خواهد شد. اگرچه روابط عربستان با امریکا همیشه سخت و دشوار بوده، اما این روابط کماکان به عنوان ستون سیاست‌های خارجی و دفاعی سعودی‌ها باقی خواهد ماند. رهبران سعودی باید نسبت متوازنی بین منافع تعامل با پکن در مقابل خطر دورشدن از واشنگتن ایجاد کنند چراکه تعادل شکننده بین این دو قدرت (امریکا و چین) در درازمدت می‌تواند ناپایدار باشد.

 

آینده‌پژوهی شوک‌آور علیه صهیونیست‌ها


حنیف غفاری طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان آینده‌پژوهی شوک‌آور علیه صهیونیست‌ها در رسالت نوشت: در روند آینده‌پژوهی تحولات گوناگون، میان وضعیت موجود و احتمالات آتی نوعی پیوند منطقی و علی-معلولی برقرار می‌شود. به عبارت بهتر، مقدمات و ثوابت جاری در یک محیط، نقش مهمی در ترسیم آینده آن ایفا می‌کند. قاعده کلان در قبال عملیات توفان الاقصی و شرایط پساعملیات در اراضی اشغالی نیز صادق است. طی روز‌های اخیر بسیاری از استراتژیست‌های غربی و صهیونیستی مشغول ترسیم فرامتن و چارچوبی هستند که معادلات آتی در قالب آن به تصویر کشیده می‌شود. این تصویر، برای صهیونیست‌ها دهشتناک است! 


بر اساس گزارش خبرگزاری آنا، فارغ از منازعات داخلی در اراضی اشغالی که همچنان در آینده‌ای نزدیک به قوت خود باقی خواهد ماند، با مؤلفه‌ای اجتناب‌ناپذیر قطعی تحت عنوان مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی مواجه خواهیم بود. منابع اطلاع‌رسانی رژیم اشغالگر قدس، در گزارشی شمار افراد ساکن در شمال اراضی اشغالی را که در پی عملیات توفان الاقصی و حوادث پس‌ازآن آواره شده‌اند را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. این در حالیست که آمار و تعداد واقعی، ازآنچه ادعا می‌شود به‌مراتب بیشتر است. 


طی روز‌های اخیر، بسیاری از صهیونیست‌ها به دلیل وقوع بحران‌های امنیتی در اراضی اشغالی و قدرت تسلط فوق‌العاده جبهه مقاومت بر عمق استراتژیک این حوزه، ترجیح می‌دهند در نخستین فرصت ممکن خود را به فرودگاه بن گورین رسانده و راهی مناطق دیگر جهان شوند. گزاره‌ای تحت عنوان ثبات در اراضی اشغالی در زمان حال و آینده کاملا ابطال‌شده و اثر وضعی آن خود را به شکل مهاجرت معکوس نشان خواهد داد. 


تضمین‌های ارائه‌شده از سوی نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی در خصوص حفظ امنیت اراضی اشغالی نیز قطعا دیگر اثری در تغییر این روند ایفا نخواهد کرد. قبل از شیوع عملیات توفان الاقصی، میانگین نظرسنجی‌های صورت گرفته در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که حدود ۲۸ درصد (بیش از یک‌چهارم) ساکنان این اراضی درصدد مهاجرت به مناطق دیگر هستند.


اصلی‌ترین عامل این موضوع، شکل‌گیری چالش‌ها و منازعات مستمر میان دو جریان دست راستی و لیبرال در تل‌آویو بوده که خود را در اعتراضات هفتگی در تل‌آویو و حیفا نشان داده است. حتی این اعتراضات طی روز‌های اخیر و در بحبوحه نبرد نیز ادامه یافته و قدرت مانور صاحبان قدرت در اراضی اشغالی را بیش‌ازپیش کاهش داده است. 


اکنون، علاوه بر بحران‌های داخلی و سیاسی، بحران امنیت نیز به مؤلفه‌های آسیب‌پذیری رژیم اشغالگر قدس افزوده‌شده است. بحران‌های امنیتی مهم‌ترین نقش را درروند تشدید مهاجرت از یک سرزمین ایفا می‌کنند. بی‌دلیل نیست که آینده‌پژوهی‌های صورت گرفته در خصوص وقایع اجتناب‌ناپذیری که در آینده‌ای بسیار نزدیک در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، ذهن صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها را شدیدا درگیر ساخته است. همان‌گونه که اشاره شد، در این آینده‌پژوهی ثبات و سکون جایی در اراضی اشغالی نخواهد داشت و بی‌ثباتی ناشی از مهاجرت معکوس، بیش از هر زمان دیگری مقدمات سقوط نهایی و تباهی رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را فراهم خواهد ساخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲
روز بازگشت یهودیان وارداتی رسیده است
غرب باید خود را برای بازگشت موش های کثیف صادراتی اش در هفتاد سال پیش آماده کند
تلاش غرب اینست که این اتفاق نیفتد
تا جایی که حاضرند به جای یهودیان بجنگند
اما فلسطین پس از طوفان الاقصی نشان داد دیگر برای زندگی این جماعت خوشگذران امن نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
حرفات بوی نژاد پرستی می دهد.
همه انسانها دارای یک ریشه بوده و همه در پیشگاه خدا برابر هستند.
مسیحی و یهودی و مسلمان به یک خدا اعتقاد دارند.
تو و امثال تو چرا فکر می کنید که بندگان ویژه خدا هستید و خدا فقط مال شماها است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
از سالها شعار دادن خسته نشدی؟
فکر می کنی که زندگی فقط شعار و خیال پردازی و توهین به دیگران است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
شما کلاه خودت را بگیر باد نبرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
کاش صهیونیستی ها هم به برابری اعتقاد داشتند.اگر داشتند اشغالگر نبودند.شما آدم های بزدلی هستید که ترستون را پشت الفاظی مثل صلح و برابری و انسانیت بدون دین و..پنهان کردید جای که همون هایی که اینها را به شما یاد دادند در عمل بهش اعتقادی ندارند همین چند روز آزمایش هسته انجام دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
نژاد پرست یعنی یهود یعنی صهیونیست
نژادپرست تر از یعود سراغ ندارد دنیا
مرگ بر اسرائیل کودک کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
با شعار مرگ دادن چیزی درست نمی شود.
پاشو خودت را جمع کن اگر جربزه داری برو غزه با اسراییل بجنگ.
کودکان فلسطینی‌ها چشم آبی نیستن پس باید بمیرن این منطق حقوق بشر آمریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
چه کسی مجوز بمباران غزه را به اسراییل داد؟
جواب: آنانی که خودشان در هتل ها و منازل لوکس در قطر و ترکیه و.... زندگی می کنند و با صدور دستور حمله به اسراییل، این کشور را تحریک به پاسخ کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
چه کسی مجوز حمله به کنسرت موسیقی در اسرائیل را داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
چشم در مقابل چشم مگر مردم عادی را در فاجعه های صبرا و شتیلا و دیر یاسین و... را خود فلسطینی ها انجام دادند کل اون سرزمین اشغالی است.قبل از این صهیونیستی ها هیچ زن و بچه ای را نوشته بودند هیچ زن و کودکی را زندانی نکرده بودند.کورید یا کر.
و داعش دوباره در امریکا فعال میشود. یک داعشی در امریکا امشب دهها نفر را کشته و زخمی کرد. هر زمان پوتین در فشار قرار می گیرد سگهای وحشی داعشی او برلی ارعاب از دشمن و دوست فعال میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
طرفداران کشتار فلسطینیان حالا دارند برای کشته شدن امریکایی ها مرثیه مخابره می کنند
باید به روزنامه رسالت گفت که اسراییل در منطقه جا خوش کرده و از اینجا بیرون برو نیست بنابراین خود را با این تحلیل‌های آبکی و سطحی دلداری ندهید. واقعیتی است که چه دوست داشته باشید و چه نه باید با آن کنار بیایید همچنان که تقریبا همه کشورهای منطقه حضور آنها را پذیرفته اند‌ و درصدد ایجاد رابطه و بسط و گسترش آن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اعراب هم از درگیری فلسطین و اسراییل خسته شده اند ودیگر دخالتی نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اگه منظورت اینه که نژاد پرستی پستی کودک کشی صهیونیست و آپارتاید مورد تائید تو موفق شده زهی خیال باطل ....هرگز آب خوش از گلوی جنایت پیشه گان پایین نمی رود و
خسته نشدید آمال و آرزوهای محال تان را بعنوان تحلیل به خورد ما می دهید!؟
کسانی که می گويند که پروژه های مهم کشور را باید به چین و روسیه بدهیم چون فلان کشور با توجه به اینکه با کشورهای غربی رابطه نزدیکی دارد با این دو کشور قرارداد مهم و استراتژیک امضا کرده ایران هم باید با این دو کشور قرارداد داد مهم و استراتژیک امضا کند هر کسی هم به خاطر منافع ملی حرفی زد غرب زده یا به قول خودشان غرب گدا است آخر شما یک نگاهی به قرارداد هایی که تا الان این دو کشور با ایران بستند بیندازید ببینید چه جوری به اسم تحریم ایران را دارند استعمار می کنند یک چیزی مسلم است که تحریم فقط برای مسوولان کشور ما نعمت نیست بلکه برای این دو کشور هم منافع و نعمات بسیاری دارد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
خوب ایا از این قرادادهای‌ ابکی و صددرصد ضرر براحتی نمیشه نتیجه گرفت که پوتین متجاوز‌ اینهمه سال‌ اتش بیار معرکه. دعوای ایران و غرب بوده؟؟؟؟؟؟

خداوند را شکرگزاریم که دشمنان واقعی ایران را تا این حد احمق افرید.
آمریکا همیشه متعهد است در کنار صهیونیست‌ها بایستد مثل اینکه کسی متعهد باشد با لجن عکس سلفی بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
چون نمی فهمی
نشست های بی حاصل
طرفداران اسرائیل در فضای مجازی زیادی حضور دارند
اما در عالم واقع در بين مردم یک اقلیت ناچیز هستند.
هواداران اسرائیل با فضا سازی تبلیغاتی این رژیم اشغالگر را بزرگ جلوه می دهند
اما الان همچون حیوانی در گل مانده است که راهی جز صبر و دیدن ریزش جمعیت خود ندارد
اجلاس 3+3 اونقدرها هم که اینجا گفته شد بی اهمیت نبود. روسها تا حالا به صورت رسمی به ایران اجازه دخالت و تاثیرگذاری مستقیم در قفقاز ررو به ایران نمی دادند. حالا با این اجلاس در تهران و اومدن وزیر خارجه روسیه، این موضوع به ذهن متبادر میشه که روسیه به ضعف خودش در قفقاز آگاهه و متوجه نفوذ آمریکا و غرب در اونجا شده و اینکه دیگه به تنهایی قادر به کنترل اوضاع نیست. حالا فعلا این اجلاس نتونست کار خاصی انجام بده ولی اگه قرار باشه جنگ نشه همین 3+3 می تونه برای این مسئله راه حلی پیدا کنه.
وزیر امور خارجه جهت مذاکره برای نابودی اسرائیل و پیروزی مقاومت به دولت متخاصم رفتند!؟
دیپلماسی عزتمندانه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
رفته که امریکا رو از نزدیک تهدید کنه!!!!!!
جنگ غزه در برخی ابعاد، الزاماً باید در پیوند با جنگ اوکراین تحلیل شود.
سوال: چرا افکار عمومی غرب در جنگ غزه با فلسطینی ها همراهی می کند؟
جواب: چون یک سال گذشته را بمباران رسانه ای غرب درباره جنگ اوکراین روبروست و الان مغز مخاطب با مشاهده هر تصویر از غزه، آنرا با تحلیل جنگ اوکراین و محتواهایی که در بمباران رسانه ای غرب از جنگ اوکراین دریافت کرده، گره می زند. مغز مخاطب نمی تواند به این راحتی و در زمانی کوتاه، این دو را از هم تفکیک کند و تبیین و ایجاد تفاوت بین این دو برای رسانه ها در زمان کوتاه عملاً ممکن نیست.
دیگر ابعاد را نمی نویسم
ترکیه و آذربایجان اونقدر برای ایران در اجلاس 3+3 ارزش قایل بودند که همزمان رزمایش حمله به جنوب ارمنستان رو تمرین کردند. حداقل به احترام ایران چند روز رزمایشتون رو به تاخیر مینداختید
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
خب در حد رزمایش جوابشون دادیم خیلی قبلتر،اگرم جرات جنگ واقعی داشتن که جوابشون میدیم باز.نگران بچه بازی اونا نباش،ما توی میدان واقعی امریکا و اروپا رو زمین گیر میکنیم اینها که شوخی هم نیستن.به توانمندی کشورت احترام بگذار.تا الانش که حرف ما بوده،بعدشم بعد می بینیم
نتیجه آینده‌پژوهی نادرست است و روزنامه‌ی رسالت علمی عمل نکرده بلکه مجیزگوی اهل قدرت است و می‌خواهد بگوید بیست و پنج سال آتی سال‌های پایانی رژیم صهیونیستی است.
فرجامی که حداقل در میدان جنگ وارونه است و بمباران‌های غزه حاصل تجمیع تفکر و راهبرد اندیشمندان و سیاستمداران اسرائیلی است.
رهبر حماس برای حمله اخیر 14 سال پیش در زندان اسرائیل بود و سرطان مغز داشت و پزشکان اسرائیلی از او مراقبت کردند و او سالم شد. 11 سال پیش آزاد شد و رهبر حماس در غزه شد و برای آن حمله برنامه ریزی کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی