بازدید 9528
مرور روزنامه‌های شنبه ۹ اردیبهشت ماه

خشاب این خشونت قبلا پر شده است؟ / باکو و ابوظبی مواظب هزینه‌های دام تل‌آویو باشند / مثلث تنش‌زدایی

چرا تورم در اقتصاد ایران، میل به کاهش ندارد؟ سیر ادامه‌دار سفر‌های رئیسی به خوزستان، سناتور‌های آمریکایی به دنبال توقیف نفتکش‌های ایرانی، معمای پیچیده انتخابات در آنکارا، استیضاح فردا ان‌شاء‌الله که «حاشیه» نباشد، ابتکار عمل ایران از صلح در یمن تا گره گشایی در لبنان، دستگیری چند عنصر مأموریت‌یافته ضدانقلاب و انسان، راه و خودرو عوامل اساسی تصادفات، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲ 29 April 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه نهم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که نبرد بندر‌ها در خاورمیانه، بیانیه وزارت اطلاعات درباره حوادث مربوط به مدارس، ایران در میان ده غول علم و فناوری و عبور از استیضاح با شاسی بلند؟! در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


خشاب این خشونت قبلا پر شده است؟


محمدعلی وکیلی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با تیتر خشاب این خشونت قبلا پر شده است؟ نوشت: ترور آیت الله سلیمانی در بابلسر چهره دیگری از خشونت و جهالت به نمایش گذاشت. آیت الله سلیمانی جزو روحانیون معتدل و باگرایش به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و دارای خصلت مردمی بود. مطابق روایت رسمی قاتل هیچ گونه شناختی نسبت به ایشان نداشته و جهت تخلیه عصبانیتش نسبت به وضعیت موجود وتحت تاثیرتبلیغات دست به چنین جنایتی زده است. گویا تاوانِ گناه آهنگرِ بلخی را مسگرِ شوشتری پرداخت کرده است! اگر فرض را بر صحت چنین روایتی بگذاریم باید آژیر‌های خطر را به صدا درآورد. سطح خشونت به جا‌های باریک کشیده شده است.

متاسفانه مدت هاست که جامعه بر مدار خشونت است. وقتی پروژه عمامه پرانی و توهین به روحانیان شروع شد، دلسوزانه هشدار دادیم که باید این چرخه خشونت متوقف شود. این زمین بازی هوشمندانه طراحی شده و انتهای آن نیزبه ضرر مردم ایران است. حاکمیت می‌توانست بیش از همه در خنثی سازی این پروژه نقش ایفا کند. متاسفانه مثل همیشه هیچ گوش شنوایی نیست. بار‌ها توسط این قلم و سایر کارشناسان هشدار داده شد که نباید گذاشت چرخه خشونت بچرخد. نباید دمینوی خشونت را پی گرفت. گفتیم که مراقب پیوست‌های رفتاری طرح‌های کارشناسی نشده خود باشید. سیاست‌هایی که مردم را دوقطبی می‌کند بسیار خطرناک است. اگر امروز از در و دیوار جامعه خشونت می‌بارَد گمان نکنید یک دسیسه موقتی و گذراست.

حاصل سال‌ها سیاست‌های تبعیض آسا و خشونت ساز بوده است. خشاب این خشونت قبلاً پر شده است. وقتی بنام حجاب، خشونت ورزی می‌شود، وقتی مردم را مجبور می‌کنید که علیه یکدیگر دشمنی کنند معلوم است که آمپر خشونت بالا می‌رود. قبل از ماجرای مهسا، گفتیم روی اعصاب این جامعه تحت فشار بیش از این راه نروید. گفتیم که تاب این مردم طاق شده است. انگشت در چشم مردم نکنید. اما چنین کردند و دیدیم که چه‌ها شد. هرگاه می‌خواهید یک ملت را به آستانه انفجار برسانید تحقیرش کنید. آن تحقیر‌ها ادامه یافت و آن خسارات به بار آمد. امروز دوباره غضنفر‌ها و خاله خرس‌ها سربرآوردند وطرحی نو درانداختند؛ به خیال اینکه اینچنین دیگر بلوای سال گذشته تکرار نمی‌شود. متوجه نیستند که وقتی در این وانفسای اقتصادی و معیشتی واحد‌های تجاری را به بهانه خدمات دادن به بانوان کم حجاب و بی حجاب تعطیل می‌کنند هم معیشت مردم و عزت آنان را نشانه می‌روند. هیچ فکر کرده اید برخی منبر‌ها و تریبون‌های رسمی چه بر سر اذهان جامعه می‌آورد؟ و چه خشونتی را ترویج می‌کند؟ اینکه آیا حکومت وظیفه دارد به هر زور و زحمتی که هست یک ارزش را بر جامعه غالب کند خود محل مناقشه است؛ اما بر فرض پذیرش این وظیفه، آیا حکومت فکر نمی‌کند که وقتی در انجام خیلی از تکالیف مربوط به حقوق ملت درمانده است نباید این چنین تصرفی در جامعه و زندگی مردم کند؟ در این سالیان کارنامه همگان در ایجاد رفاه چگونه بوده؟ در ایجاد اشتغال چه نمره‌ای گرفته است؟ در توسعه کشور این کارنامه چه وضعی دارد؟ در ایجاد ثبات اقتصادی و آرامش روانی چه ادعایی می‌تواند داشته باشد؟

این همه تکالیفِ بر زمین نهاده شده رویی برای انجام چنین طرح‌هایی می‌گذارد؟ این همه حقوق معوق و محقق نشده مردم را می‌بینید و باز محدودیت جدید تعریف می‌کنید؟ من نمی‌دانم چه سودی در بازی با اعصاب ملت می‌بینید که به آن ابرام می‌ورزید. فریب تحلیل‌های یکسویه و یک بعدی را نخورید. این رفتار‌ها و پروژه‌ها تاثیرات پیچیده و احصا نشده‌ای دارند. این کار‌ها چرخه خشونت را تکمیل می‌کند. در روز روشن بخاطرناراحتی ازوضع موجود یک روحانی بینوا را قربانی می‌کنندوهمزمان درگوشه دیگریکی دیگررانیزباماشین زیرمیگیرند. این امر بسیار معنادار و حاوی پیام است. شک نکنید دشمنان این ملت با اطلاع از این ساده لوحی و انتقام جویی که در جامعه وجود دارد، طرح‌هایی برای انداختن حکومت در دام چرخه خشونت اجرا می‌کند؛ که گویا جا‌هایی توفیق هم داشته است. مراقب باشید جامعه را تحت سیاست‌هایی به دوقطبی‌های خشونت ساز نکشانید. هیچ ارزشی به چنین کاری نمی‌ارزد. هیچ منکری بالاتر از ترویج خشونت و هیچ معروفی ارزشمندتر از ایجاد صلح و سازش و مهر در جامعه نیست. جامعه عصبانی و خشن هیچ معروفی را برنمی تابد. اساساً چنین جامعه‌ای جامعه نمی‌ماند و دیر یا زود فرو می‌پاشد.


باکو و ابوظبی مواظب هزینه‌های دام تل‌آویو باشند


هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان باکو و ابوظبی مواظب هزینه‌های دام تل‌آویو باشند نوشت: از ویژگی‌های دوره گذار در نظم جهانی این است که همه بازیگران اصلی منطقه‌ای و جهانی، به دنبال بازبینی کارت‌های بازی خود و ائتلاف و اتحاد‌های جدید یا حتی بازنگری در محاسبات راهبردی خود هستند. جابه‌جایی مرکز ثقل قدرت جهانی بر بسیاری از رویکردها، محاسبات و دسته‌بندی‌ها تأثیر می‌گذارد یا محور و دسته‌بندی‌های گذشته را سست و ناپایدار می‌نماید.


در نگاه سنتی تابه‌حال، تنش تاریخی چین و هند، یک فرصت راهبردی برای امریکا و غرب بوده تا در استراتژی‌های مهار چین، روی این پارامتر حساب کند، ولی امروز منافع کلان راهبردی در حفظ فضای ثبات و امنیت از یک‌سو و مناسبات ریشه‌دار و راهبردی هند و روسیه از سوی دیگر، شانس بهره‌مندی غرب از تحولات منطقه‌ای، جهانی و تنش‌های فزاینده امریکا با چین و روسیه را به شدت کاهش می‌دهد. صهیونیست‌ها و حکومت‌های امریکا و اروپا، در سناریو‌های فریب و دیپلماسی فرسایشی، چندین دهه منازعه اسلامی و عربی با صهیونیست‌های اشغالگر را به نقطه‌ای رساندند که استراتژی‌های بزرگ صهیونیستی از ابتدای تشکیل این رژیم، برای عبور از منازعه بدون هرگونه هزینه و عادی‌سازی مناسبات این رژیم با رژیم‌های عربی و اسلامی، گسترش یافت. ولی از سوی دیگر تحولات نظم جهانی موجب شده بسیاری از پارامتر‌ها و محاسبات جدید، حتی بر این رویکرد اثر گذاشته و حاصل دهه‌ها سازشکاری را سست کرده و در مرز فروپاشی قرار دهد. اینکه صهیونیست‌ها هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که بحران‌های داخلی‌شان، گریبان موجودیت آن‌ها را بگیرد یا حامیان غربی‌شان، اولویت‌های جدیدی پیدا کنند که با مطلوبیت‌های صهیونیستی متفاوت و گاه متعارض است، باعث شده که شتاب و سرعت رخداد‌های از هم گسستن بنیان‌های ساخته شده ۷۰ سال گذشته افزایش یابد. این اعتراف را بار‌ها از زبان نخبگان نظامی، اطلاعاتی، سیاسی و حزبی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها، به تکرار می‌شنویم. نگارنده اعتقاد دارد که این رژیم که مستوره و نمونه و نمادی از نظام‌های استعماری غربی است، در همین سراشیب فروپاشی هم، همچون امریکا و اروپا که در شیب بحران‌ها و مشکلات مهلک قرار گرفته‌اند، از دشمنی و تهدید که جوهره ذاتی آنهاست، دست نمی‌کشند. امروز شاهدیم که اموال اماراتی چگونه پروژه‌های بزرگ صهیونیست‌ها را در سرچشمه‌های نیل در غرب آفریقا، در سودان و امتداد‌های آن به پیش می‌برند. همچنین حضور نرم سایبری، اطلاعاتی و فنی صهیونیست‌ها در امارات و باکو، را باید یک ظرفیت تهدید پرآسیب ارزیابی کرد. همانگونه که سعودی‌ها بعد از ۴۰ سال عداوت، در مرز واکنش‌های تلافی‌جویانه ایران، رویکرد و محاسبات خود را تغییر داده و کفه منافع ملی و محاسبات بین‌المللی و نظم جهانی باعث تغییر برآوردهایشان شد، اکنون باید باکو و امارات نیز، نقطه عطف زمان و شرایط مرحله‌ای را در نظر بگیرند و مسئولیت ماجراجویی‌های جنگ نرم و اطلاعاتی و اقدامات ضد امنیتی صهیونیست‌ها را به عهده نگیرند. از باکو و امارات پذیرفته نیست که خود را مجبور به اجرای رویکرد‌های همگرایی و همکاری با صهیونیست‌ها معرفی کنند، چرا که هرگونه رخداد، تحرک، اقدام نرم و سخت، سایبر و ترکیبی، امنیتی و اطلاعاتی از خاک آنان که ازسوی صهیونیست‌ها یا اروپایی‌ها و امریکا انجام شود، هزینه‌های محاسبه نشده دارد.

 

 

مثلث تنش‌زدایی


حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده ادوار مجلس طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: مناسبات ایران با غرب شرایط تازه‌ای به خودش گرفته به گونه‌ای که حتی نمی‌توان از احیای برجام هم صحبت کرد، چون به هر حال بخش عمده‌ای از سرفصل‌های برجام از لحاظ زمانی منقضی شده‌اند و دیگر می‌توان گفت موضوعات جدیدی در روابط ایران و غرب شکل گرفته است. این واقعیتی است که الان وجود دارد منتها آنچه ما داریم می‌بینیم اینکه آمریکا و اروپا زمانی که به این نتیجه رسیدند که عملا دیگر سرفصل‌های عمده برجام منقضی شده سعی می‌کنند تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران شکل دهند که اگر حتی مذاکرات تازه‌ای هم شکل گرفت این مذاکرات بر سر موضوعات جدیدی شکل بگیرد. مثلا به طور مشخص سرفصل‌های مربوط به مناسبات نظامی ایران عملا امسال منقضی می‌شود و معنایش این است که ایران می‌تواند به عنوان بازیگری که برجام را حفظ کرده، مناسبات نظامی تازه‌ای را شکل دهد. منتها در عرصه عملی‌تر اتفاقی که افتاده این است که عرصه تحولات بین‌المللی با سال ۱۳۹۴ کاملا متفاوت است. در دنیای امروز ما اتفاق تازه‌ای را داریم می‌بینیم که کشور‌ها عملا دیگر نمی‌توانند خودشان را در قالب مسائل سال‌های ۱۳۹۳ و ۹۴ مثل موضوع برجام و ... متوقف کنند. در ایران هم دو نگاه اصلی شکل گرفته: یک نگاه کسانی که معتقدند مناسبات ایران با شرق و توافقاتی که اخیرا به‌واسطه شرق صورت می‌گیرد مثل رفع تنش با عربستان نشان داده که ایران می‌تواند از غرب بی‌نیاز باشد و حتی با بی‌تفاوتی از کنار تنش‌های خودش با غرب بگذرد. ولی طیف دیگری در ایران وجود دارند که معتقدند اصل تنش‌زدایی خوب است و یک مثلث تنش‌زدایی وجود دارد که دو ضلع آن تکمیل شده و یک ضلع آن پذیرش بازرسی‌های جدید توسط آژانس است و یک ضلع، رفع تنش‌های منطقه‌ای به محوریت رفع تنش ایران با عربستان است و معتقدند ضلع دوم و سوم آن می‌تواند تنش‌زدایی با غرب باشد. مسئله تازه‌ای که بین مسئولان و نخبگان سیاسی در ایران وجود دارد این است که عده‌ای معتقدند پیمان پکن می‌تواند به معنای بی‌اعتنایی ایران به غرب باشد و عده‌ای دیگر معتقدند که این می‌تواند به یک رویه برای تنش‌زدایی با غرب تبدیل شود.

به هر حال حتی اگر ایران با کشور‌هایی مثل عربستان رفع تنش کند و یا سیاست‌های منطقه‌ای‌اش مثل پیوستن به شانگ‌های عملی شود، ولی سود آن عاید اقتصاد کشور نمی‌شود مگر اینکه ایران چالش‌های فراتری مثل چالش در قالب رفع تحریم‌ها و چالش اف‌ای‌تی‌اف و ... را رفع کند. به شخصه معتقد و همواره هم امیدوار بودم که تنش‌زدایی به یک اصل غالب در سیاست خارجی ایران تبدیل شود. چون در دنیای امروز تنش‌زدایی یک اصل غالب است. مثلا عربستانی‌ها حتی حاضر شدند یک نوعی شکست حیثیتی را بپذیرند، ولی به تنش‌ها در یمن پایان دهند برای اینکه آنچه برایشان مهم بود افزایش سود مناسبات اقتصادی‌شان بود. در دنیای امروز کشور‌ها گلیم خودشان را از تنش‌ها خارج می‌کنند و عملا سعی می‌کنند اگر تنشی درگرفت نه تنها گلیم خودشان را از آن تنش دور کنند بلکه حتی از آن ناحیه برای خودشان فرصت ایجاد کنند. فشار اصلی اروپایی‌ها به ایران به خاطر این است که ایران را از روسیه در جنگ اوکراین دور کنند. یعنی اصل اساسی برایشان این است که روسیه با یکی از متحدانش یعنی ایران نوعی قطع ارتباط را داشته باشد و بعد از آن به سمت تنش زدایی با ایران حرکت کنند. ولی در ایران کسانی معتقدند که یکی از شاخص‌های همکاری با شرق این است که در بحران‌هایی که بین شرق و غرب شکل گرفته، ایران سمت شرق را بگیرد و مشخصا در موضوع اوکراین خیلی‌ها معتقدند که ایران باید سمت روسیه را بگیرد برای اینکه جبهه بندی تازه‌ای شکل گرفته، ولی در دنیای امروز دیگر جبهه‌بندی معنایی ندارد. اصلا اصل مناسبات راهبردی سپری شده و کشور‌ها به سمت تنوع مناسباتشان حرکت می‌کنند و به سمت پرهیز از قرار دادن منافع ملی‌شان در قالب تنش‌های منطقه‌ای حرکت می‌کنند. مشخصا در مسائلی مثل اف‌ای‌تی‌اف، در موضوع تحریم‌ها شرایط تا حدی مهیاست برای اینکه ایران بتواند منافع کشور را دنبال کند و گلیم منافع ملی را از چالش‌های بین‌المللی دور کند، ولی این فرصت کماکان پایدار نمی‌ماند کمااینکه در سال جاری متوجه خواهیم بود که کشور‌های دنیا به سمت کاهش تنش در اوکراین حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند تنش‌زدایی در اوکراین را شکل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۵
خوزستانی ها نزدیک به ۴۰ سال است که می دانند، از بازسازی شهرهای جنگ زده، خشک شدن کارون، گرد و خاک همه ساله، چند برابر شدن قیمت خودرو در یک سال، هفت تپه، فولاد ، مدیران پروازی،…
سال‌ها است می دانند
اونیکه نمی داند( نمی خواهد بداند) شما هستی جناب شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دلار ۵۴۵۰۰ را رد کرد
بوووووووررررررس ۶۰ هزار واحد مثبت

خسته نباشییییید اقای فرزین
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
تو در کویرت نگران خودت باش
تو را چه به آزربایجان و امارات
روزنامه جوان
اصلا شما بگو اول هستیم در دنیا در زمینه علم ‌فناوری
هر وقت توانایی ساخت یک پردازده که هیچ، یک ترانزیستور ساده را داشتید، بعد بیایید لاف بزنید
وگرنه هستند اساتید پایتون که با بیش از هزار مقاله چاپ شده، ادعایی هم‌سطح شما دارند
تعطیل کردن عیر قانونی و عیر شرعی( چنانکه استاد حوزه و دانشگاه فاضل میبدی ) و خیلی از علمای دین و قضا میگویند ، مراکز کسب و کار مردم ، بدون استناد به مواد قانونی که اصلا وجود خارجی ندارد

و در شرایطی که رکود تورمی و کسادی سنگین چند ساله در بازار ، قبلا کمر کسبه و تجار و تولید کنندگان
را خم کرده بوده است

نتیجه ای جز ، دامن زدن به عصبی تر کردن مردم و فشار مضاعف به انها و احتمال ، خارج شدن از کنترل نداشته و ندارد
و ایکاش عقلانیت و استفاده از تجربیات بقیه کشورهای اسلامی در منطقه و جهان که با پدیده نوع حجاب زنان خود کنار امده
و به استثنا طالبان بدنام در افغانستان، بقیه حاکمان کشورهای اسلامی روش رواداری و تساهل و تسامح را در پیش گرفته و موفق هم بوده اند
و بدانیم که نه شوروی کمونیست توانست در هفتاد سال مذهب را با فشار و شکنجه و زندان از مردمشان بگیرند
و نه طالبان و داعش و بوکوحرام و القاعده توانستندتا دین اجباری را در حوزه کشورها و شهرهایی که در تسلط کامل خودشان داشتند ، توانستند تا دین زور و اجباری را به مردم تحمیل کنند .
روزنامه جوان در مورد باکو تیرش به سنگ خورده و خیلی ناراحته ، نشد یک درگیری تمام عیار راه بیاندازه
بهتر بود تیتر خشاب این خشونت قبلا پر شده بود را به این عملیات قبلا برنامه ریزی شده بود ، تبدیل شود . البته برای مردم در هر صورت فرقی نمیکند
کاملا واضح بود که کشته شدن حجت الاسلام روحانی ناشی از دوقطبی سازی جامعه توسط مسئولین کشور است.
به مرحوم سلیمانی در صدا و سیما می گویند شهید در حالی که بنا به روایات رسمی، ایشون برای کار شخصی در بانک بوده و دادستان هم گفت که قاتل گفته اشتباهی کشته (دادستان که خدای نکرده دروغ نمیگه) اینکه شهید نمیشه. مگر اینکه در آیین نامه های داخلی مجلس خبرگان مطلبی باشه که ما مطلع نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
در کل فرقی نمی کنه
در مورد اطلاق عنوان شهید به مرحوم سلیمانی در صدا و سیما هم اطلاع رسانی کنید تحت چه شرایطی ایشون شهید محسوب میشه.
سیاست خارجه نادرست نظام و شاخ و شونه کشیدن برای همسایه ها باعث بازکردن جای پا برای صهیونیستها در اطراف کشور شد!
هادی محمدی یاد بگیر در امور کشورهای دیگه دخالت نکن
درباره قتل آیت الله سلیمانی:
اگرچه در پرونده های قتل انواع و اقسام انگیزه های با منطق مشکل دار و ضعیف، مسبوق به سابقه است اما در حادثه منجر به مرگ آیت الله سلیمانی ما با مجموعه ای از اطلاعات، ناقص و بعضاً متناقض پیرامون حادثه مواجهیم.
این اطلاعات ناقص که با هم قابل چفت و بست کردن نیستند دنبال کننده اخبار این حادثه را به سمتی می برد که ظاهراً مقامات محذوریت هایی در بیان کامل حقایق پرونده دارند. والله اعلم

بانک محل حادثه، مجهز به تعداد قابل توجهی دوربین مداربسته است که تمام وقایع را ثبت کرده اند. توصیه می کنم تصاویر از لحظه ورود آیت الله سلیمانی به بانک تا خلع سلاح نگهبان و خروج او از ساختمان، برای هر دو نفر ضارب و مقتول و همچنین لحظات درگیری نگهبان با معاون بانک منتشر شود.

این تصاویر در واقع جایگزین اطلاعاتی خواهد شد که به هر دلیل امکان انتشار ندارند. این تصاویر جایگزین اطلاعات نسبتاً ضعیف کنونی خواهد شد. مثلا اینکه مخاطب بتواند هر گونه مواجهه احتمالی بین ضارب و مقتول، در لحظه ورود و فضای حاکم بر روابط این دو نفر را مشاهده کند در فهم موضوع کمک می کند. آیا آیت الله سلیمانی در هنگام حضور در بانک متوجه حضور ضارب در این محیط و نزدیکی خود می شود یا خیر؟ اگر متوجه می شود واکنش ثبت شده او در تصاویر چیست؟

--شرح وظایف گروه نگهبانی در این بانک چیست؟ آیا نگهبان در راستای انجام این وظایف به اطلاعات مشتری بانک دسترسی ویژه ای پیدا می کنند؟ آیا محل استقرار گروه نگهبانی و ضارب در لحظه حادثه با شرح وظایف شغلی آنها هماهنگی دارد؟
هوشیاری نگهبانان نسبت به ترددات به بانک و رفتار مشتریان، قطعا بخشی از وظیفه شغلی ایشان است. تردد افراد به قسمت های کمتر عمومی بانک قطعا مورد رصد این افراد قرار می گیرد.

این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات، صرفاً با انتشار نسخه کامل از تصاویر دوربین های مدار بسته بانک برای پیگیری کنندگان این حادثه، قابل استخراج و درک مستقیم از صحنه حادثه است.

این کار کمک می کند که تحلیل هایی مثل "خشاب این خشونت قبلا پر شده است؟" به جای تحلیل حادثه ارائه نشود و حادثه در قالب پرونده مورد توجه افکار عمومی (مثل قتل هایی که سلبریتی ها فاعل یا قربانی آن هستند) مورد مداقه عمومی قرار گیرد و از تفسیر آن به عنوان بخشی از یک کلان پروژه یا مرتبط کردن آن به گردش سیارات و غیره، جلوگیری شود.

فردی کشته شده، این فرد آدم مشهوری بوده است. قاتل نگهبان بانک است. این دو نفر هیچ شناخت قبلی و ملاقات و تعاملی از قبل با هم نداشته اند. تصاویر حادثه به طور کامل موجود است که از اولین لحظه برخورد این دو نفر تا وقوع قتل را کامل نشان میدهد. پس بهتر است به جای آسمان ریسمان بافتن صرفاً همین تصاویر برای اقناع افکار عمومی منتشر شود. هم ویدئوی دعوای نگهبان و معاون منتشر شود و هم از لحظه ورود آیت الله سلیمانی تا لحظه مرگ ایشان.

بابت آشفتگی مطلب معذرت. چون اطیمنانی به انتشار ندارم، نظرِ ویرایش نشده ارسال می کنم.
پاسخ ها
هیچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
عزیز شما خیلی علاقه به حل معما و پلیس بازی داری برو
،آگاهی استخدام شو
حالا با نگهبان اختلاف داشته معاون پسر حسن کچل بوده ، غضنفر دنبال مارادونا بوده ، به ما چه؟کسی عقل داشته باشه می فهمه امنیت یا برای همه است یا برای هیچکس ، باد بکاری طوفان درو می کنی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
شما که تا اینحد به "به من چه" و "به تو چه" درباره سایرین معتقد هستید لطفاً دایره این باور را به شخص خودتان هم گسترش دهید و به جنابتان بفرمایید حالا این آقا به حل معما و پلیس بازی علاقه دارد و چیزی هم نوشته. به من چه که بخواهم پاسخ بنویسم.

در خصوص سایر گزاره های پاسخ شما هم صرفا به خودم "عرض می کنم خب این نظر ایشان است، "به من چه
در مورد حجاب باید فکری اساسی کرد . اولا باید پذیرفت که درصدی از جامعه ( هر چند زیاد نیستند ) دوست دارند حجاب نداشته باشند . منطق آنست که در این زمینه سختگیری کم شود اما در عوض با هر گونه هرزگی ، پوششهای تحریک کننده و شهوت زا و همچنین انواع دورهمی ها بدون محدودیت برخورد قهری و شدید صورت پذیرد . البته تا آموزش و پروش فلج نتواند وظیفه ی خودش یعنی فرهنگ سازی ریشه ای را بدرستی انجام دهد ، نمی توانیم انتطار داشته باشیم دچار افراط و تفریط نشوبم .
پس قبول دارید آیت الله رفسنجانی انسان معتدل ودارای خصلت مردمی بود .پس چرا آن را تخریب می کنید هان چرا؟
باید به منش آیت الله رفسنجانی رو آورد تعامل با همه جهان .اعتدال علوی
ما حق داریم از دیوار همسایه برویم بالا ،ولی همسایه هرگز ، وقتی ما حماس وحزب الله را مسلح کنیم . اسرائیل بیکار که نمی نشیند آن هم همسایه را مسلح می کند مانند بازی فوتبال اگر تیم تو گل بزند .تیم مقابل خوب بیکار نمی شیند آن هم تلاش می کند گل بزند وبرنده شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
سلام صبح بخیر به این دنیا خوش اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دراین جنگل باید قوی شدعزیزم ما اگه کاری هم نکنیم اونا
کار خودشونو می کنن یادت باشه دشمن خوب دشمن ضعیفه
تحلیل گر روزنامه ی جوان فکر میکنه چرخش عربستان و تمایلش به روابط با ایران نتیجه ی قدرت بیش از حد ایران در تغییر مناسبات بین المللی هست، متوجه نیست عربا همزمان دارن با سوریه و اسرائیل و ترکیه مشکلشون رو حل میکنن تا در صورت رویارویی مستقیم اسرائیل و ایران _ که غربی‌ها قطعا به نفع اسرائیل مداخله میکنند_ گزندی بهشون نرسه چون ایران همیشه در مواجهه با تهدیدات غربی ها هم‌پیمانان منطقه ای غرب رو تهدید میکنه مثل عربستان، امارات، بحرین و قطر که پایگاه‌های نظامی غربی ها رو در منطقه خاورمیانه استقرار دادن. اونا قطعا منافع ملی خودشون رو در نظر میگیرن اگه نه ایران و عربستان روابط اقتصادی درست درمونی ندارن که بخواد چیزی نصیب ما بشه به غیر از سفر شیعیان عربستان به مشهد. بعدشم این توافق با عربستان چیزی بیش تر از توافق دولت هاشمی با عربستان نداره که الان دولت رئیسی بخواد بهش افتخار کنه،
احسنت به روزنامه اعتماد مطلب بسیار عالی و تذکر بجایی بود خداکنه مسولین تا دیرتر از این نشده به خودشون بیان
به جای توصیه به کشورهای مستقل دیگر در سیاستهای تنش زای خودتان تجدید نظر بکنید آذربایجان ئ امارات پادوی تهران نیستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار