بازدید 7878
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۱۷ آبان

ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد؟/طالبان و چشم‌بندی امنیتی!/سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه!

شورای رقابت، نهاد تولید مجوز برای گران‌فروشی خودروسازان، حسن به المپیک می‌رسد؟ کابوس اسرائیل از تکرار ۷ اکتبر، از احتمال استیضاح صحرایی تا خانه نشینی اوجی، اسرائیل هیچ طرحی برای غزه ندارد، حافظه آلودگی هوا فیلتر شد، راه اندازی سامانه رصد «سبک زندگی مردم» و چشم‌انداز شهر ۲۰ هزار نفری ابوموسی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۰ 08 November 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر انقلاب، ملاحظات ایران برای تعامل با طالبان، دسترسی به اطلاعات شخصی افراد، بدون مرز؟ کابوس اسرائیل از تکرار ۷ اکتبر و پیش به سوی سربازی جذاب و کوتاه در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم: 


طالبان و چشم‌بندی امنیتی!


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان طالبان و چشم‌بندی امنیتی! نوشت: مهم‌ترین امتیاز شرایط فعلی افغانستان بعد از استقرار طالبان به عنوان حاکمان این کشور که مردم این کشور آن را احساس می‌کنند، برقراری امنیت در سطح کشور است، موضوعی که سالیان سال مورد حسرت مردم بوده است. مردم با تاریک شدن هوا جرات بیرون آمدن از خانه را نداشتند. ربایش افراد به ‌ویژه کودکان، افراد ثروتمند و تجار و درخواست صدها هزار دلار و ترورها و انفجارها و ناتوانی دولت اشرف ‌غنی در برقراری امنیت کاملاً حس می‌شد.


با روی کار آمدن طالبان به یک ‌باره انفجارها، آدم‌ربایی‌ها، ترورها و... از سطح جامعه افغانستان ناپدید شدند و مردم با آرامش خاطر تا دیروقت در شهرها تردد دارند بدون آنکه نگران باشند. زورگیری‌ها و دزدی‌ها زندگی ملت را فلج کرده بودند ولی اینک اثری از آنها نیست و این از آثار حکومت طالبان است.


طالبان نیز در مقابل این همه خدمات برجسته که برای ملت افغانستان به ارمغان آورده‌اند توقع دارند مردم هم توصیه‌ها، مقررات و قوانین اعلان شده از جانب آنها را رعایت کنند ازجمله ریش گذاشتن مردان و اینکه همه کارمندان دولت باید حتماً یک قبضه ریش داشته و کلاه سرشان باشد. عدم اجازه تحصیل برای دختران از کلاس ششم به بعد یکی از همین مقررات است، کمااینکه هزاران دختر دانشجو که عده‌ای از از آنها با یک ترم دیگر می‌توانستند دانشگاه و رشته پزشکی را تمام کنند از ادامه تحصیل محروم شدند بطوری که چهارصد دانشجوی دختر در رشته پزشکی در هرات خانه‌نشین شده و دو نفرشان خودکشی کرده‌اند. طالبان می‌گویند وقتی امنیت به این گستردگی را ایجاد کرده‌ایم باید قوانین اسلامی مورد نظر ما مورد احترام مردم باشد و مردم قدردان ما باشند.


اینکه مردم افغانستان درباره این معامله پایاپای چه نظری دارند نکته مهمی است که باید از خودشان شنید. اولین نکته‌ای که مردم افغانستان در مورد چگونگی برقراری یکباره امنیت در کشورشان بعد از سلطه طالبان می‌گویند اینست که عامل آن ناامنی دوران دولت‌های قبل، خود طالبان بودند. آنها با ایجاد ناامنی، غارت و باج‌خواهی از مردم، مقدمات سقوط دولت وقت را فراهم کردند و البته با استفاده تبلیغاتی از ناامنی‌هائی که خودشان به وجود می‌آوردند درصدد زمینه‌ سازی برای حاکمیت خودشان برمی‌آمدند. این، یک بند از تبانی طالبان با آمریکا بود برای آنکه موافقت‌نامه قطر در سال 1400 شکل بگیرد و طالبان با حمایت آمریکا بدون جنگ بر افغانستان مسلط شود و حکومت را از اشرف‌ غنی که او نیز از مهره‌های آمریکا بود به صورت مسالمت‌آمیز تحویل بگیرند. حالا که به قدرت رسیده‌اند ایجاد ناامنی را پایان داده‌اند تا وانمود کنند ما برای مردم امنیت آورده‌ایم!


برای مردم عادی که از آنهمه انفجار، سرقت، آدم‌ربائی، قتل و غارت به ستوه آمده بودند و از آنچه در پشت ‌پرده می‌گذشت خبر نداشتند، برقراری امنیت یک هدیه بزرگ بود که با هر چیز دیگری قابل معامله بود. آنها هرچند از محدودیت‌ها و سلب آزادی‌ها نگرانی‌هائی داشتند ولی در مقایسه با ایجاد امنیت، حاضر به تحمل آنها بودند. با اینحال فعالان سیاسی، تحصیل‌کرده‌ها و صاحبنظران اجتماعی از همان آغاز متوجه نیرنگ مشترک طالبان و آمریکا شدند و احساس کردند که دین و احکام شرعی به ابزاری در دست طالبان برای تسلیم نمودن مردم در برابر حاکمیت استبدادی این گروه تبدیل شده و البته آمریکای مدعی حقوق بشر نیز در چارچوب همان تبانی، در قبال خودکامگی طالبان سکوت را ترجیح داد. اهل فن می‌دانند که طالبان با آمریکا و رژیم صهیونیستی قوم و خویشی فکری دارند و لذا اخباری از قبیل همکاری طالبان برای بازداشت عوامل موساد را نوعی مزاح سیاسی تلقی می‌کنند.


این چشم‌بندی امنیتی چیزی نیست که تهدیدهایش گریبانگیر کشورهای همسایه افغانستان نشود. بعضی دولت‌های مجاور اکنون متوجه تهدید شده‌اند و پاکستان مقابله عملی با آن را به صورت جدی شروع کرده است. اینکه مسئولان ایرانی چه زمانی قرار است متوجه این تهدید شوند، سوال مهمی است که هنوز پاسخی برای آن نداریم!

 

سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه 


سیف الرضا شهابی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان سازمان ملل فشل و ضرورت حضور دبیرکل در غزه نوشت: اکنون فجایع اسرائیل در غزه و تصاویر دلخراشی  که نشان داده می‌شود همه وجدان‌های بیدار و حق طلب در سراسر جهان را متاثر و متالم کرد در حالیکه متاسفانه دبیر کل سازمان ملل جز حرف هیچ اقدامی برای اين نسل کشی توسط حکومتی که به‌ نژاد پرستی و آپارتاید شهره خاص و عام  است انجام نداده و هر زمان پیش نويس قطعنامه ای در ارتباط با قطع حملات اسراییل و آتش بس انسان دوستانه در شورای امنيت مطرح می شود  آمریکا و انگلستان و فرانسه با حق وتو  متوقف می کنند.


بن‌بست فعلی در تصویب قطعنامه شورای امنیت  سبب شد  تا اسراییل همچنان به کشتار زنان و کودکان و سالمندان ادامه دهد و جنون وار هر مکانی را به کرات بمباران کند و  در نیم ساعت،  بیش از یکصد حمله هوایی انجام داد که ۹۹ درصد آنها حملات کور است و فقط مردم عادی را به شهادت می رساند.
حتی اگر شورای امنیت هم رای به محکومیت اسراییل بدهد به خاطر ضعف حاکم بر این سازمان و حمایت آمریکا از اسرائیل، این رژیم بی‌اعتنا به رای،  به جنایات خودش ادامه می‌دهد.
در مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۹۳ کشور ۱۲۰ کشور  رای به آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری دادند اگر چه رای مجمع عمومی الزام آور نیست ولی این تعداد کثیر از کشورهای جهان در مخالفت با ادامه بمباران‌ها  خود دلیلی واضح  بر توقف حملات و شکست آمریکا و اسرائیل در سطح جهانی می‌باشد  ولی اسرائیل بی‌اعتنا همچنان  به حملات خودش بی وقفه ادامه می‌دهد.
اکنون برای آتش‌بس بشردوستانه چشم دوختن  به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل فشل هیچ تاثیری ندارد عبث و بیهوده است.


بهترین کاری که دبیرکل سازمان ملل می تواند در این مقطع حساس انجام دهد این که به اتفاق معاونین و نمایندگان کشورهایی که خواهان آتش‌بس انسان دوستانه هستند به غزه بروند و در نقاط مختلف از جمله تشکیلات آنروا که وابسته به سازمان ملل است مستقر شوند، به این ترتیب می‌توانند به حملات کور اسرائیل پایان ببخشند و از کشتار زنان و کودکان و سالمندان و مردم عادی جلوگیری کنند، در غیر این صورت با انتشار بیانیه در محکومیت اسرائیل سبب توقف بمباران و کشتار زنان و کودکان و سالمندان نمی‌شود.


ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد


سیدعبدالله متولیان طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد نوشت: غربی‌ها به ویژه امریکایی‌ها در عین حالی‌که آشکارا در منطقه غرب آسیا برای راه‌اندازی منازعات محلی و شعله ور ساختن جنگ‌های نیابتی برنامه‌ریزی می‌کنند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند برخلاف واقعیت‌های میدانی، با وارونه نمایی حقایق، رزمندگان محور مقاومت را به عوامل جنگ نیابتی از سوی ایران متهم کنند. جمهوری اسلامی ایران بار‌ها در برابر این اتهامات واهی و ناروا ایستاده و ضمن مردود دانستن اتهامات غرب، از حیثیت و استقلال جبهه مقاومت دفاع کرده است.


جنگ نیابتی در معادلات نظامی جهان دارای سابقه‌ای طولانی و تاریخی است و طی قرون متمادی کشورها، به ویژه قدرت‌های بزرگ رقبای خود را درگیر جنگ‌های محدود، محلی و غیر رسمی واسطه‌ای و وکالتی کرده‌اند. جنگ‌های واسطه‌ای و وکالتی در دوران جنگ سرد به جنگ‌های نیابتی تغییر نام یافت. جنگ نیابتی برای کشور پشتیبان، منافع متعددی از جمله هزینه بسیار کم، درگیر نشدن در جنگ به طور مستقیم، مصونیت از عوارض سنگین منفی و تیر و ترکش‌های روانی آن، مدیریت صحنه و امتیازگیری از کشور هدف دربر دارد.


جنگ نیابتی اگر چه راهبرد نظامی مربوط به دوران جنگ سرد است، اما امریکایی‌ها از سال ۲۰۱۱ به بعد این راهبرد را در کشور‌های اسلامی منطقه غرب آسیا عملیاتی کردند. علت اتخاذ چنین راهبردی بیش از هر چیز به شرایط داخلی امریکا ازجمله مشکلات اقتصادی و انزجار مردم از حضور امریکایی‌ها در جنگ‌های منطقه‌ای مربوط است.


آنچه در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا مشاهده می‌شود، دفاع مشروع مقاومت اسلامی از استقلال، تمامیت ارضی و هویت فرهنگی خود در برابر جنگ‌های نیابتی نظام سلطه است. این وارونه نمایی و جابه‌جایی حق و باطل شیوه متداول امریکایی‌ها است. حقیقت انکارناپذیر این است که استفاده از نیرو‌های نیابتی در منطقه اسلامی غرب آسیا شیوه متداول غرب است و مشخصاً رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل عامل نیابتی امریکا و اروپا در منطقه است و رزمندگان مقاومت بر اساس تشخیص خود تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند و در این راستا، همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند از حمایت ایران نیز برخوردارند. در همین خصوص وزیر امور خارجه ایران تصریح کرده: «هر حمله‌ای که در منطقه انجام می‌شود یا اگر منافع امریکا توسط هر گروهی هدف قرار می‌گیرد، ارتباط دادن آن به جمهوری اسلامی ایران بدون ارائه هیچ سند و مدرک، یک کار کاملاً اشتباه و بی‌اساسی است... مردم منطقه اسلامی غرب آسیا (عراق، سوریه، لبنان، یمن و...)، همگی مسلمان بوده و اقدامات رژیم صهیونیستی و تحولات و وقایع خون بار فلسطین را با حساسیت تمام دنبال می‌کنند. افرادی از کشور‌های منطقه براساس دین و احساس مشترک، به طور خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند. آن‌ها به هیچ وجه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند، بلکه بر اساس منافع و مصالح خودشان عمل می‌کنند. کما اینکه عملیاتی که حماس انجام داد، تصمیمی صد درصد فلسطینی بود (به طوری که حتی برخی از سران حماس نیز از زمان عملیات طوفان الاقصی بی‌اطلاع بودند. حقیقت این است که) خودشان مسئولیت پذیرفتند، خودشان تصمیم گرفتند و خودشان اقدام کردند.»


اوج وقاحت و بی‌شرمی غرب و مشخصاً امریکایی‌ها این است که به عنوان عامل ایجاد غده سرطانی اسرائیل، مبتکر جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی و از هزاران کیلومتر دورتر حامی اصلی جنگ در منطقه بوده و رسماً و علناً در امور کشور‌های منطقه دخالت می‌کنند، فتنه می‌کنند و به رژیم صهیونیستی انواع کمک‌های تسلیحاتی، فنی، اطلاعاتی، نظامی و مستشاری می‌کنند، اما در مقام مدعی می‌گویند اگر ایران نقشی در این بحران ندارد، چرا درگیر این جنگ شده، در حالی که این امریکا است که درگیر جنگ با کشور‌های منطقه است. امریکایی‌ها خوب می‌دانند که ایران هیچ جنگ نیابتی نداشته و ندارد. این اسرائیل است که نیروی نیابتی امریکا در منطقه بوده و منطقه ما را ناامن کرده است. ما نسبت به وضعیت منطقه خودمان بی‌تفاوت نیستیم. اینجا منطقه ماست و ما نسبت به سرنوشت ملت‌ها و کشور‌های اسلامی منطقه نه تنها بی‌تفاوت نیستیم بلکه قاطعانه از محور مقاومت و استقرار امنیت در منطقه حمایت می‌کنیم، اما حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت مطلقاً جنبه دخالت در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های آن‌ها ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۱
جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. کل محور مقاومت یکی است کسی نیابت کسی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نیابتی ندارد ولی سرانشان هرروز به ایران سفر می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بله. ندارد. این شبه نظامی ها مانند قارچ یک شبه از زیر خاک بیرون اومدن
کندن این تونل های حماس چقدر خرج برداشته. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
مرتضی رفیقدوست در صدا و سیما:

ما سلاح هایی داریم که حتی آمریکا هم ندارد اما همه اش این نیست. در منطقه ما از قدرت هایی که احتمال دارد به ما حمله کنند گروگان هایی داریم که اگر به ما حمله کنند، ظرف نیم ساعت یا یک ساعت آن گروگان ها را از بین می بریم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
روزنامهجمهوری اسلامی خطاب به مسئولان:

کی قرار است متوجه تهدید طالبان شوید؟ بازداشت عوامل موساد با همکاری طالبان مزاح سیاسی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه:

موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است و امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند!!
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بله نیابتی نداد فقط اینا بهشون پول و اسلحه و آموزش میدن همین
آزادی
| Austria |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
منابع مالی حماس از کجا تامین میشود
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تایباد در مجلس درباره سفر هیاتی از طالبان به ایران گفت: سطح روابط و نحوه تعاملات ما با طالبان مطلوب و خوب است و باید تلاش کنیم همین روابط خوب را حفظ کرده و گسترش دهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کلاً جمهوری اسلامی ایران خیلی خوبه و با کسی کاری نداره ولی نمی دونم چرا همه باهاش بد هستن و همیشه هم داره مظلوم واقع میشه و نقش قربانی رو بازی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نیابتی نداریم حمایتی چطور
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
دولت های مجاور افغانستان به خاطر وجود مهاجران افغانی متوجه تهدید امنیتی شده اند اما متاسفانه دولت ما
هنوز از آنها دفاع میکند و کاری جهت اخراج آنها انجام نمی دهد و هر روز که میگذرد امتیاز تازه ای به انها میدهد.
یادتونه چقدر هلدروم پلدروم می کردن که اینجوری اسرائیل رو محو می کنیم اونطوری دمار از روزگارش در میاریم؟ دقت کردین الان همه شون دست به دامان دبیرکل سازمان ملل و فمینیست ها و فعالان حقوق بشر شدند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به آیه‌ای از سوره «روم» در قرآن گفت: بشر فقط باید به دین اسلام توجه داشته باشد و همه امورش را بر طبق دین اسلام تنظیم کند.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: معرفی چهره واقعی دین اسلام سبب جذب پیروان دیگر ادیان به دین اسلام می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
دنیا با عمل ساخته میشه هرکی بیشتر شعار میده توخالی تره
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ساجدی، دبیر شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی: فعالیت ما در جبهه فضای مجازی می‌تواند موجب تسکین درد مردم غزه شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ترس همه ی ادعاها رو نابود میکنه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اون حرفها مال زمانی بود که اوضاع داخلی از نظر حمایت مردمی خوب بود . متاسفانه به جای استفاده بهینه در جهت اعتلای رفاه در همه ابعاد ، شروع به شرارت تو منطقه و جهان کردند و در داخل هم با رفتار نابخردانه ، اسباب نارضایتی عمومی را فراهم آوردند . کارشان به جایی کشیده که به افغانستان هم تملق مینمایند
احمد
| Norway |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
حتی بعضی ها می گفتند که اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کارگران و بازنشستگان حداقلی بگیر با خانواده شان

بیش از ۵۰ میلیون نفر هستند

و بخاطر لجبازی و غیر قانونی دولت رییسی که طرح

همسان سازی و افزایش قانونی حقوق حداقلی بگیر ان

را در دو سال گذشته مسکوت گذاشته زیر خط فقر

مطلق کشانده شده اند و با زیر ۸ میلیون تومان

در گرسنگی و رنج و سوء تغذیه و شرمندگی ناله و نفرین

میکنند و بزودی جهت اعتراضات قانونی گسترده و آرام

طبق قانون اساسی کشور به خیابانها خواهند امد

قطعا در انتخابات هم شرکت نمیکنند
اینکه بدلیل نوع لباس شخص را از درمان محروم می کنید بدعت خطرناکی است که روزی دامان خودتان را هم خواهد گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بیمار محروم از درمان
پزشک لغو پروانه طبابت
چرا؟ چون پوشش مدنظر مارو نداشته
انسانیت و اخلاق کجاست؟ این اسمش امر به معروفه؟ واقعا؟!!! چ معروفی هست که خلاف انسانیه
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ابراهیم رئیسی قصد دارد یکشنبه در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره جنگ حماس و اسرائیل که در ریاض برگزار می‌شود، شرکت کند. این اولین سفر رییس‌جمهوری ایران به عربستان سعودی، از زمان عادی‌سازی روابط دوجانبه است.
در مورد طالبان خیلی واقع و کامل نوشته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران : در پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار، لویزان و چیتگر، ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.
او افزود: کوتاهی در نگهداشت، شیوع آفت، کاهش بارندگی و کمبود آب، از جمله دلایل خشک شدن درختان بوستان سرخه‌حصار است.
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
حجت الاسلام جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در یک برنامه زنده تلویزیونی : نویسندگان قوانین فیلترینگ همان کسانی هستند که فیلترشکن تولید می‌کنند و گردش مالی وی پی ان در اختیار کسانی است که فیلترینگ را اعمال می‌کنند!
طالبان و چشم‌بندی امنیتی--
____________________
مجید دلبندم ظاهراً یادتون رفته طالبان خودش باعث تمام انفجارهاوجنگها ناامنی ها بود
هرچند که هنوز هم ناامنی باسبک طالبان در افغانستان حاکمه
اگه امنیتی هست اینهمه مهاجر توایرتن چیکاردارند برگردند کشورشون
آدم وقتی تکذیبیه های وزارت خارجه رو می شنوه یاد تکذیب دخالت در جنگ اوکراین میفته!!!
حسن نصرالله صد ها بار گفته که نیروی نیابتی ایران است و گفته ایران تمام هزینه را میده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
حقا که اصل مطلب رو ادا کردی ،روزنامه جوان ،چشم تو چشم مردم میگه ایران گروه نیابتی نداره.نکنید این کار رو! دو روز دنیا نمی ارزه که راستگویی رو. فدای ایدیولوژی کنی , طوری شده که مردم حرف راست رو باور نمی کنند و این بزرگترین درد جامعه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هیچ جا همچین حرفی نزده . احتمالا خواب دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
واقعا. وقتی خودشان اقرار می کنند. دیگه تکذیب کردن خنده دار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کل دنیا نیابتی آمریکان ، صدات چرا اوجا در نمیاد . عامل آمریکا هستی ؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
شما خودتو به خواب زدی ، ده دفعه با صدای بلند گفته که تمام هزینه هاشونو ایران میده و شخص شاخص و تامین کننده هزینه هم همواره برای ملت مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
۰۸:۴۸
مصاحبه اش دقیقا در اینترنت هست سرچ کن با قاطعیت تمام میگه قبلا گفتم و تاکید میکنم تمام هزینه های حزب الله توسط ایران پرداخت میشه. برای تاکید مجدد هم در انتها دستاشو بهم میکشه و میگه تمام!

این مصاحبه بعد از خبر تحریم حزب الله توسط اروپا و آمریکا منتشر شد. حسن نصرالله اینطوری منظورش رو رسوند که تحریم روی ما اثری نداره چون ما فعالیت اقتصادی نداریم و هزینه هارو ایران پرداخت میکنه
یعنی حتی نیروی نیابتیم نیستند اینهمه پول خرجشون میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نوش جونشون چون بازدهیشون از تو برای مملکت خیلی بیشتره وحشیها رو تو خونه خودشون سرگرم کردن
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بعد ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران زیر خط فقر

که ۳۰ میلیون نفرشان زیر خط فقر مطلق و به نان شب

خودشان محتاج و گرفتار و گرسنه هستند
خیلی سریع جا خوردید ؟؟؟؟؟
ایران نیروی نیابتی ندارد
ولی شماها داشتید
الان ولی بخاطر اقتدارتون!!! ترجیح دادید منکر حرف های گذشتتون بشوید
متاسفانه تصمیم گیرندگان سیاست خارجی ایران، منافع ملی ایران را اولویت اول خود نمی دانند. این است که به راحتی در تله طالبانی می افتند که ادعای مبارزه با آمریکا را دارد و با ترور و ادمکشی روزگار ملت مظلوم افغانستان را تیره و تار کرد. بارها ملت ایران تاکید کردند همکاری با طالبان با هر انگیزه ای و اجازه ورود میلیون ها افغانی به ایران (برای کمک به طالبان برای کاهش فشار) تمامیت ارضی ایران را به خطر می اندازد. حداقل ضررش، تغییر ترکیب و بافت جمعیتی ایران است. کشوری با تورم زیاد و تحت تحریم،پذیرای چند میلیون مهاجر غیر قانونی و حتی قانونی میشود؟ با کدام عقل و منطق؟ مبانی دینی طالبان به راحتی اجازه کشتار ایرانی ها و شیعیان را می دهد و مشکلات بزرگ امنیتی برای ایران دارد.
ما مردم ایران همگی تکرار میکنم همگی پشت انقلاب هستیم واز آرمان هایش دفاع میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هرکی منفی داده تو آلبانی داخل کمپه
شک نکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هر چه داریم از انقلاب است ولی این ملت نمیفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
چه کمپ بزرگیه کمپ آلبانی 90 درصد مردم ایران توش جا میشه !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
شما یکی از ویژگیهای انسانها را نداری
اره‌
خجالت کشیدن
احمد
| Norway |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
نگو ما بگو من
مصاحبه یکی از رهبران حماس موجوده. میتونید با سرچ در ایرانت ببینید. میگه ماهی 150 میلیون دلار از ایران دریافت میکنیم. این نیروی نیابتی محسوب نمیشه؟ کله هزینه هاشون رو ایران داره میده
اقای جوان الان مردم حرف چه کسی را باید باور کنند حرف مسئولین را که هر بار به حضور ایران در عراق و سوریه اعتراض میشد می گفتند ما با دشمنانمان در مرزهای سوریه و عراق می جنگیم یا حرف شما؟ این جنگیدن در سوریه و عراق قطعن توسط نیروهای سپاه یا ارتش ایران که انجام نمی شد از طریق همین نیروهای به اصطلاح نیابتی صورت می گرفته حالا چطورشد توی این چند روزه کلا در حال انکارش هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
عمق دفاعی ایران تا سواحل مدیترانه رفته بود. حالا مثل اینکه دوباره برگشته مهران و خرمشهر.
تفکراستقرارسیاست منافع ملی رادنبال کنیم وبه رفاه عمومی درسطح عالی بیاندیشیم چراکه همین مردم 8 سال با دل وجان جنگیدند واجازه تجاوز به میهن اسلامی رابه کسی ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
چرا میگی میهن اسلامی؟!به چه حقی مسیحیان و کلیمیان و زرتشتیان و ارامنه و آسوریها و گلدانیا و ...رو حذف میکنی؟
بعد30 سال خدمت برای دولت های جمهوری اسلامی
بازنشسته با عروس و داماد و نوه با 60 سال سن و کمردرد و مشکلات اورولوژی
تازه باید دوباره شاغل شود وگرنه گرسنه می ماند و شرمنده اهل و عیال
آیا انصاف است؟
مجلس باید یک فکری اساسی به حال بازنشسته ها بکند
ثوابش از هزار تا حج واجب برا نماینده ها بیشتر است.
تابناک منعکس کن
با تشکر.
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ما بازنشستگان صدقه و کمک از بیت المال نمی خواهیم

دولت باید بدهی۴۵۰ هزار میلیارد تومانی اش به صندوق تامین اجتماعی را تسویه کند

چرا ما باید ماهی ۸ میلیون تومان یعنی ۱۵۰ دلار

ماهیانه بگیریم؟؟

در حالیکه خط فقر و معیشت ۳۰ میلیون تومان است؟ت ؟؟

رئیسی چرا قبل از انتخابات قول و وعده بیجا داد ؟؟

چرا ما را اغفال کرد ؟؟
بترسید از طالبان اینها کاشته آمریکا کنار کشور ما هستند و بلحاظ عقیدتی دشمن ایرانیها باز هم اشتباه در سیاست خارجی شما حتا نتوانستید حق آبه هیرمند را بگیرید .
همه ی این فجایع و بلاها که برسرما می آید نتیجه یک تفکر است:
خود حق پنداری
دشمنی طالبان با ایران
از دشمنی آمریکا و اسرائیل با ایران بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
کاملا درسته.چون اولا مسلمانند و دوما" تند رو هستند.
طبق گفته مقاله نویس روزنامه جمهوری، اشرف غنی و طالبانی که با حمایت آمریکا بر افغانستان حاکم شده اند هر دو آمریکایی هستند و با توجه به دخالت های بیجای آمریکا در امور داخلی سایر کشورها باید مراقب بود چون نه آمریکا قابل اعتماد است نه نوچه های منطقه ای آن.
آمریکا کارش در دنیا جنگ و جنگ افروزی و تنش است تا از این طریق به اهداف سیاسی و منافع اقتصادی اش دست یابد. با جان هزاران انسان بازی می کند و آنها را به کام مرگ می کشد تا به منافع اقتصادی اش برسد بعد از این که به اهدافش رسید سعی می کند با حرف های عوام فریبانه مردم دنیا را فریب دهد که ما خواهان دموکراسی و حقوق بشر هستیم تا سرپوشی بر سیاست های غلطش که ماحصلی جزء جنگ و درگیری و تنش در منطقه و دنیا نداشته، بگذارد و این عین سیاست فریب کاری و دغل بازی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو ...... خون جوانان عالم می چکد از چنگ تو.
کامنت ها را دیدید
دروغی گفتید که حتی مردم ایران هم قبول نمی کنه
چطور انتظار دارید دنیا حرف شما را قبول کنه
همه میدون نیروهای نیابتی هستن الان چون تحت فشارن صدبارم تکذیب کنن کسی باور نمیکنه.خودتون دارید میبینید اینهمه خواهش و التماس میکنن که آتش بس بشه
بالاخره تو این جریان حماس و اسراییل ما باید شیرینی بخوریم یا حلوا ؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هر دو شیرین است
اما این کجا و آن کجا
ساده لوحانه است اگر فکر کنید که حرکتی بدون نیروی محرک پول انجام می شود.
حماس اگر نیروی نیابتی ایران بود هیچوقت خودش بدون اذن ایران تصمیم به نبرد نمیگرفت. در قضیه سوریه حماس نشان داد که با ایران اختلاف_- اگر نگوئیم ایدئولوژیک - اختلاف دیدگاه سیاسی دارد و به همین دلیل سوریه را در برابر داعش و سایر مخالفین اسد تنها گذاشت.
ما خودمون نیروی نیابتی به حساب می آئیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
احسنت
احسنت صد ماشالله
چش نخوری ایشالله
چرا اينهمه جنايت در غزه جواب ندارد؟
حزبالهى ايرانى چرا به كمك مردم غزه نميرود
زورتان فقط به زنان و مردان و بچه هاى هموطنتان ميرسد؟
علت کمبود معلم عدم پرداخت حق الزحمه ها بوده،یعنی چون معلم کم داشتن معلمی که مثلا با 3روز درهفته ساعت کاریش پر میشد با اختصاص حق الزحمه در مدارسی که معلم کمبود داشتن به کار میگرفتن اخیرا پرداختی ها با تاخیر 1ساله و بعضا حذف پرداختی بعلت کمبود بودجه باعث شد تا اون دسته از معلمین که وقت اضافی داشتند و میتوانستند کمک کنند تمایلی نشان نداده و عملا برخی مدارس با کمبود معلم مواجهه شدن،مشکل باید اساسی حل شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست