بازدید 28160

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از امشب

یک کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از امشب (۱۴ آذرماه) و تداوم پایداری جو و آلودگی کلانشهرها تا فردا خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 05 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، احمدی در یک برنامه تلویزیونی گفت: کماکان برای امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آذرماه) تداوم سکون و پایداری نسبی جو پیش‌بینی می‌شود که از تبعات آن افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی است. این شرایط در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به‌خصوص تهران، اصفهان، مشهد و اهواز دور از انتظار نیست و با شدت کمتر در کرج، اراک و سمنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از امشب سامانه بارشی به شمال کشور وارد و بارندگی در استان‌های ساحلی دریای خزر آغاز می‌شود که اثرات مطلوبی طی روزهای آینده بر هوای برخی کلانشهرها به‌ویژه در دامنه جنوبی البرز مانند تهران و کرج می‌گذارد و وزش باد باعث تهویه هوا می‌شود بنابراین تا حدی شاخص آلودگی هوا کاهش می‌یابد. آلودگی هوای تهران نیز از چهارشنبه شب و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ آذرماه) مقداری تعدیل می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: برای روز چهارشنبه علاوه بر در استان‌های ساحلی دریای خزر در شمال غرب کشور بارندگی انتظار می‌رود و به‌تدریج حتی دامنه بارش به شمال شرق کشور می‌رسد. در مجموع طی دو سه روز آینده استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تا حدی استان‌های غربی کشور، خراسان شمالی و پنجشنبه احتمالاً در دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران و کرج انتظار بارش خفیف را داریم.

احمدی در پایان گفت: دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود و کاهش نسبی دما برای پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی