بازدید 8293
رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ ارز در ایران خزنده است و به اقتصاد کشور ضربه می‌زند/ انتشار نخستین اوراق ارزی با نرخ ۶ درصد/ جایگزینی دلار و یورو با ارز‌های محلی/ برای بازار طلا برنامه‌هایی داریم/ ۶ میلیارد دلار ایران در قطر، به هیچ عنوان مسدود نیست

در حال حاضر ذهن مردم سمت نرخ‌هایی که در بازار غیررسمی اعلام می‌شود می‌رود؛ بنابراین، باید در کشور یک بازار تنظیم شده و رسمی داشته باشیم که مرجع قیمتی باشد و اگر این بازار نباشد، نمی‌توانیم مدیریت درستی در بازار ارز داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 03 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از تامین مالی ارزی پروژه‌های اقتصادی کشور با عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران، اظهار کرد: این جلسه به دو دلیل برگزار شده است؛ نخست افتتاح رسمی ساختمان جدید مرکز مبادله است و قصد داشتیم این ساختمان جدید را رسما افتتاح کنیم و دلیل دوم انتشار اوراق جدید ارزی است که در ایران مبادله می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته یک یا دو بار در کشور‌هایی مثل انگلیس و ترکیه اوراق ارزی انتشار یافت و این اولین اوراق ارزی است که در داخل ایران منتشر می‌شود.

نرخ ارز در ایران خزنده است و به اقتصاد کشور ضربه می‌زند/ انتشار نخستین اوراق ارزی با نرخ ۶ درصد/ جایگزینی دلار و یورو با ارز‌های محلی/ برای بازار طلا برنامه‌هایی داریمرئیس کل بانک مرکزی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رشد تولید و مهار تورم هر دو باید همزمان انجام شود. به همین منظور برای ایجاد تثبیت در متغیر‌های کلان اقتصادی سیاست تثبیت را در پیش گرفتیم. مرکز مبادله نیز به همین منظور ایجاد شد و برنامه آینده بانک مرکزی در چارچوب سیاست‌های ارزی کشور از این مرکز دنبال می‌شود.

فرزین گفت: از ابتدا سیاست تثبیت را راهبرد بانک مرکزی در قبال تثبیت اقتصادی عنوان و اعلام کردیم، سیاست‌های اصلی ما از طریق مرکز مبادله اجرا می‌شود. سامانه‌ها و تابلو‌های این مرکز با تلاش‌هایی که در ماه‌های اخیر انجام گرفت، تکمیل شده و آثار مثبت مرکز مبادله را با اثرات فزاینده مثبت در اقتصاد ایران خواهیم دید.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار سوآپ را در مرکز مبادله فعال کرده‌ایم. در ماه‌های اخیر با استفاده از این ابزار ارز‌های دیگر نیز تامین شده است. برای مثال یوان را به درهم سوآپ تبدیل کرده‌ایم. امروز آنقدر در مرکز مبادله درهم عرضه می‌شود که خریداری برای آن وجود ندارد.


ابزار جدید ارزی در اختیار بازارساز

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: قصد داریم ابزار پرکاربرد سلف را در مرکز مبادله ایران، فعال کنیم. از ابزار فوروارد (پیمان آتی) و فیوچر (قرارداد آتی) نیز در این مرکز استفاده می‌کنیم تا ریسک فعال اقتصادی را پوشش دهیم البته در کنار این ابزار سیستم پوشش بیمه‌ای نیز باید وجود داشته باشد و برای این کار از صندوق تثبیت استفاده می‌کنیم. به بیان ساده ریسک نوسانات نرخ ارز را با ابزار‌های ارزی پوشش خواهیم داد.

فرزین ادامه داد: در گذشته حساب ذخیره ارزی در کشور ایجاد شد تا مابه‌تفاوت بودجه دولت را تسویه کند. صندوق توسعه نیز برای ذخیره و استفاده از مازاد درآمد نفت برای ایجاد توسعه در کشور ایجاد شد. با اینکه هر دو صندوق نقش تثبیتی در بازار ارز دارند، اما صندوق مشخصی برای تثبیت بازار ارز نداشتیم، ولی صندوق تثبیت کارکرد ثبات سازی در بازار ارز خواهد داشت و نرخ‌های ارز در آینده را پوشش خواهد داد

کاهش ریسک نوسانات نرخ ارز در آینده

وی تاکید کرد: ما به این سمت حرکت خواهیم کرد تا ریسک نوسانات نرخ ارز در آینده را با ابزار‌های مالی کاهش دهیم. البته در این فرآیند از زمان‌های کوتاه‌تر شروع می‌کنیم و کم کم به سمت زمان‌های بلندتر می‌رویم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: همچنین ارز‌های محلی را جایگزین دلار و یورو خواهیم کرد که نمونه آن ارز اربعین بود که رضایت بالای مردم را به همراه داشت. به دنبال جایگزینی ارز‌های محلی در تعامل با همسایگان از جمله عراق، ترکیه و سوریه هستیم. هرچند سخت است، کم کم باید به سمتی حرکت کنیم که مرکز مبادله مرجع اصلی نرخ ارز در کشور شود.

حذف دلار و یورو در مبادلات با سوریه

فرزین تصریح کرد: اخیرا برای حذف دلار و یورو در مبادلات با سوریه نیز مذاکراتی را انجام داده ایم و با قرارداد‌های سوآپ دو طرف این کار ار دنبال خواهیم کرد. باید به سمتی پیش برویم که نرخی که اینجا اعلام می‌شود مرجع اصلی بازار ارز باشد. در حال حاضر ذهن مردم سمت نرخ‌هایی که در بازار غیررسمی اعلام می‌شود می‌رود بنابراین باید در کشور یک بازار تنظیم شده و رسمی داشته باشیم که مرجع قیمتی باشد و اگر این بازار نباشد نمی‌توانیم مدیریت درستی در بازار ارز داشته باشیم.

وی علت اینکه طلا و ارز طر همزمان در این مرکز ایجاد شد را حرکت این دو دارایی با یکدیگر دانست و گفت: مرکز مبادله در ابتدای راه است و هنوز جای کار بسیاری دارد. تجربه در همه کشور‌ها را باید بررسی و از آن‌ها استفاده کنیم. گرچه به دلیل تحریم‌ها با مسائلی رو به رو هستیم که کشور‌های دیگر با آن مواجه نیستند، اما باید با استفاده از تجربه‌ها مسیر خودمان را دنبال کنیم.

کنترل نرخ ارز دستوری نیست

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، برخلاف آنچه تصور می‌شود و گفته می‌شود که نرخ ارز ایران شناور نیست، بلکه خزنده است و این خزندگی نرخ ارز گاهی اوقات به اقتصاد کشور ضربه می‌زند؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با استفاده از نهادسازی و ابزارسازی و نه دستور، نرخ ارز را کنترل کنیم.

فرزین تاکید کرد: انتظارات تورمی نیز در نوسانات نرخ ارز و بی‌ثباتی بسیار اثرگذار است که به لطف خدا اثر انتظارات تورمی با اقدامات دولت و بانک مرکزی کاهش پیدا کرده است. بودجه دولت و نقدینگی نیز موثر است و با کاهش نرخ رشد نقدینگی به کانال ۲۶ درصد، به سمت هدف‌گذاری ۲۵ درصدی حرکت می‌کنیم. معاونت اقتصادی روز یکشنبه PPI (شاخص قیمتی تولیدکننده) را اعلام کرد که ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده است و به زیر یک درصد رسیده است. در آبان ماه در بخش صنعت نیز تورم تولیدکننده صفر بوده است. تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده نیز کاهش پیدا کرده است. با کاهش‌هایی که از این ماه به بعد اتفاق می‌افتد قصد داریم به متغیر‌های اصلی اقتصادی کشور بازگردیم، زیرا در سال‌های گذشته از روند اصلی این متغیر‌ها فاصله گرفته بودیم و با بازگشت به منغیر‌های اقتصادی اصلی می‌توانیم ثبات اقتصادی کشور را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: تجار نیز باید با مرکز مبادله ایران در ارتباط باشند تا به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی شود. سیاستگذاری ارزی در بانک مرکزی خواهد بود و عملیات ارزی را به این ساختمان خواهیم آورد. بازار طلا مقداری متفاوت‌تر از بازار ارز است و برای آن برنامه‌هایی داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اوراق جدید ارزی که منتشر می‌شود به منظور تامین مالی ارزی پروژه‌های اقتصادی است، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های فعلی، تامین مالی ارزی پروژه‌های اقتصادی کشور است. در شرایطی که منابع ارزی وجود دارد، برخی از مقررات اجازه استفاده از بسیاری از ارز‌ها را در پروژه‌های اقتصادی نمی‌دهد؛ اما این اوراق امکانی را فراهم می‌کند که منابع ارزی به سمت فعالیت‌های مولد حرکت کند و تامین مالی ارزی انجام شود.

نباید به رشد اقتصادی آسیب وارد نشود

فرزین گفت: نرخ ۶ درصدی نرخ بسیار جذابی برای این اوراق است و امیدواریم بتوانیم از طریق این اوراق تامین مالی ارزی را توسعه داده و موجب کمک به رشد اقتصادی شویم. یکی از اهداف ما این است که در کنار کنترل تورم، آسیبی به رشد اقتصادی وارد نشود. سیاست‌های پولی و ارزی باید به گونه‌ای باشد که تامین مالی و رشد اقتصادی تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر قیمت دارایی‌های اساسی مثل ارز، طلا و مسکن کاهش پیدا کرده و نوسانات آن به حداقل رسیده است، تاکید کرد: هر ماه منتظر محصولات جدید و اقدامات جدید در این مرکز باشید؛ ضمن اینکه در ماه‌های آتی ابزار‌های بسیاری در مرکز مبادله راه‌اندازی خواهد شد.  

آخرین وضعیت شش میلیارد دلار آزاد شده در قطر

محمدرضا فرزین همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور که مرکز مبادله ارز و طلا برگزار شد، در پاسخ به بلوکه شدن شش میلیارد دلار از پول‌های ایران در قطر، تصریح کرد: پول‌های ایران به هیچ عنوان مسدود نیست و وضعیت و روند ورود شش میلیارد دلار به کشور کاملا عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.

بر اساس این گزارش یادآور می‌شود؛ سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص اوراق ارزی گفت: دستورالعمل اوراق مرابحه ارزی در کمیسیون ارزی به تصویب رسید و در سایت مرکز مبادله قابل مشاهده است. انتشار این اوراق به شکل یورو و مبتنی بر آن است و تمام وجوه به صورت یورو دریافت و پرداخت خواهد شد. کلیه مصارف این اوراق تحت نظارت و طبق بر برنامه از قبل تعیین شده است.  خرید این اوراق از محل منابع رفع تعهد ارز صادراتی ممنوع است. حداقل سرمایه برای ورود به این اوراق یک میلیون یورو است. هر ورقه ۱۰۰۰ یورو و در هر خرید باید حداقل ۱۰۰۰ ورقه خریداری شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۵
اساس اقتصاد ایران پوسیده و کرم زده است شما به جنگ ریشه مشکلات نرفتید دارید با نیروهای نیابتی شان می جنگید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
هیچ کاری ازتون بر نخواهد امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
راهی که این آقا می رود
صدها بار توسط روسای پیشین بانک مرکزی قبلی پیموده شده و همیشه هم شکست خورده زیرا اقتصاد بادستور و بخشنامه درست نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بابا خزنده کجا بود
نرخ ارز تو ایران جهنده و پرنده هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
امریکا و اروپا و قطر میگویند ۶ میلیارد دلار بلوکه شده

رییس بانک مرکزی خودمون میگه : نه نشده !!؟؟؟

چرا یک دروغی میگویید و برای اثبات آن ده بار دیگر باز

هم دروغهای بزرگتر میگویید ؟

چرا نطارتی روی اختلاس و کلاهبرداری ۱/۴ میلیارد دلار

یک شرکت خاص !!؟؟ و مشابه آن را کنترل نمیکنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شرکت وارد کننده چای 70 هزار میلیارد تومان پول بازنشسته. کارگر. تامین اجتماعی. کشوری. لشکری. را بالا کشید و یه آبم روش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بنده خدا فکر کرده با مبادله پول عراقی و سوری اقتصاد ایران را می تواند اداره کند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خزنده نیست جهنده است
ناشناس
| France |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
دوستان یکم بخندیم با هم

محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی در مصاحبه ای مدعی شد که «الان هیچ کمبودی در درهم نداریم، آنقدر در مرکز درهم عرضه می‌کنیم که کسی نمی‌خرد و آخر روز درهم اضافه هم می‌آید!!!!

من خریدارم
کاری که دولت قبل نکرد و اجازه داد اقتصاد ویران شود را حالا دولت مردمی رئیسی داره با شجاعت انجام میده. به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم و ایران عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
فعلا که چشم همین مردم عزیز داره از دود فقر کور میشه و دلشون از زندگی سیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بیا برو عامو
اینو که دیگه ننجون منم فهمیده
یک پودر لباسشویی دولت روحانی 2100
می خرید الان شده 15000 تومان
حالا اینو شما اسمش بذار آور برداری
تورم 700 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
عمو جون برا خودت اسم درست نتخاب نکردی . اسم مناسب تر کارشناس عرضی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
کارشناس ارضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
کارشناس ارزی الان دقیقا رییسی داره چکار می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
بلایی که سر اقتصاد آن آورد دولت روحانی و به ارث گذاشت و مابقی آن را این دولت مجبور شد انجام دهد آن اوارهایش خدا رو شکر کن که بدتر از این نیست وگرنه به روال قبلی این همه خاطره می بود!
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
خطاب به کارشناس درپیتی.....اخه دولت قبلی از کره مریخ اومده بود....بابا مدیرانش کسایی بودن که ۴۰ سال در حال مدیریت کردن تو همین ایران بودن...از المان یا فرانسه که نبودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
هیچ دولتی به اندازه دولت قبل اقتصاد و اعتماد عمومی را خراب نکرد جناب 40
با توجه به اینکه ۸۵درصد اقتصاد بانک صنعت بازرگانی ....کشور در دست بخش دولتی و شبه دولتی میباشد،گرانی کمبود ارز و تورم از طرف خود دولت‌ها در جهت کاهش کسری بودجه میباشد.متضرر همیشگی هم مردم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
با سیاست های نمایشی ایشان در تثبیت دستوری ارز مردم ایران با جهشی روبرو خواهند شد که حتی بدتر از دوره های قبلی لست. چنان فرار سزمایه ای از ایران در این ماهها در جریانه که بی سابقه هست. ما که اینور اب هستیم تعجب می کنیم. الان در شهرهای کانادا اجاره یا خرید خانه و هزینه زندگی حتی برای درامدهای بالای کانادا معًل شدید هست. ولی این سیل ایرانیان که می ایند براحتی ماهانه هزاران دلار بدون درامد در کانادا خرج می کنند. اما از کجا؟ از بازار ارز ایران و ذخایر ارزی. وقتی این چند میلیارد دلار دا هم اقای فرزین تمام کرد انوقت ۹۵ درصد مردم ایران هستند که پاسخگویی پیدا نخواهند کرد. سیف و همتی کجا هستند؟ فرزین هم همانجا خواهد بود
تورم 39 درصدی ایران و 5 درصدی امریکا یعنی نرخ دلار برای امسال 34 درصد افزایش نسبت به سال قبل
مگر سرکوب ارزی کنید و یا اینکه بخواهد مبنا از سال 97 بگیرید که ارز در ان سال دوبرابر ارزش واقعی خود بالا رفت و برای امسال می شود در حدود 33 هزار تومان ولی با توجه به اینکه تورم در ایران بالا هست عملا رخ نمی دهد و سرکوب تلقی خواهد شد برعکس سرکوب ارزی برای چند سال حتی با وجود تورم بالا که بعدا می رود در نرخ خودش می نشیند یکجا و یکباره
درس نگیرید از دو دولت قبل محکوم به شکست هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
عزیز. مانند دو دولت قبل محکوم به شکست باشند. مگر دو دولت قبلب مسئولیت قبول کردند؟ تازه یه سری هنوز میگن معجزع هزاره بهتر بود و خیلی ها میگن تدبیر کجالیی؟ دولت بعدی میگن سید مخرومان کجایی@
شما دلار 30000 تومان و سکه را 16 میلیون تومان تحویل گرفتید در مدت کوتاهی از مدیریت شما دلار به 55 هزار تومان و سکه به 31 میلیون تومان رسید حالا کاهش 4 هزار تومانی دلار و 2 میلیونی سکه شده افتخار شما در حالی که هر هفته قیمت کالاها و خدمات در حال افزایش هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اصلاح کنید
23دلار
سکه 11
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
با تورم های 40 درصدی برای چند سال و دلار 10 برابر شده. تحویل گرفته اگر تورم نصف و دلار هم 4 الی 5 برابر شود یعنی موفقیت بعد 8 سال
تا به حال چند تا کشور سعی کردند دلار را از معادلات جهانی حذف کنند.
عراق دوره صدام
سوریه
لیبی دوره قذافی
روسیه
و
ایران
حال برای پیش بینی آینده ایران بار دیگر لیست بالا را ببینید.
سلام جناب فرزین عملکرد شما در بانک مرکزی خوب بوده .
حدود 10 تا 15 میلیارد دلار از صادرات کشور توسط بخش خصوصی واقعی انجام میشه که بانک مرکزی از انها میخواهد که دلار 50000 تومانی را که با ان کالا میخری و صادر میکنی بیا و بمن بفروش 42000 تومان و کمتر لطفا این معما را حل کنید مشکل ارزی کشور و صادرات حل خواهد شد.
وقتی سیاست های کلی غلط باشه نتیجه اش همینه
وقتی دور خودمون حصار کشیدیم و مبادله اقتصادی با هیچ کشور پیشرفته ای نداریم ارزی هم وارد کشور نمیشه و از هیچ دولتی هم کار مثبتی برنمیاد و هر سال وضعیت خرابتر میشه
منکه دوبار با دقت خواندم چیزی دستگیرم نشد کسانیکه فرمایشات ایشان را متوجه شدند لطفا توضیح بدن تا منم مستفیض شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
نگران نباش خود فرزین هم بعد از خواندن متن خودش یک لیچار بار سیستم می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
اصلا نگران نباش و به خودت فشار نیار. اگر دوست داری بهتر بفهمی وضعیت اقتصاد مملکت و قیمت ارز چگونه است به همان دلار فروشان خیابان فردوسی تهران مراجعه کنید
درود بر فرزین با سیاست درست تثبیت نرخ ارز.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
موقت هست عزیزم شب عید بالا میره، نرخ ارز ارتباط مستقیم با توررم و صادرات داره
هرچی میگی کذب است وپولها بلوکه شده وشش میلیارد دلار خرج وباج دادید تاشش میلیارد بگیرید که اون هم بلوکه شد
مخاطبین شما حتما پشت گوششون مخملیه ...............همه دارن میگن 6 میلیارد بلوکه شده شما بگین نشده
در ایام اربعین مبادله با عرق غیر دلاری اعلام. شد اما عملا همه پول عراقی افراد دلار شد شد و رفت
یعنی هنوز دلار 50هزار تومانی کمتونه
الان ۳ ماهه که میگین ۶ میلیارد تو قطر آزاده ولی نمی‌تونید خرجش کنید که اگه میتونستید تا الان ته دیگش رو هم با هم قسمت گرده بودین و دیگ خالی رو برای نظافت تحویل ملت بیچاره داده بودین
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
آقا به تو چه مربوطه؟
نرخ ارز می توانست خزنده یا جهنده نباشد اگر مدیریت درستی حاکم بود!
در یک مدیریت کارا قطعاً نرخ ارز از واحد پول کشور جدا میشد و تنها ارز در مراودات خارحی مورد استفاده قرار می گرفت و از تأثیر آن بر مراودات و ارزش پول کشور جلوگیری میشد تا کشور و ملت و کشور لطمه کمتری ببیند. ولی آنچه عملاً رخ داده رسوخ نرخ ارز بر تار و پود اقتصاد کشور و مردم است در حالیکه ملت با ارزش پول از دست رفته درآمد کسب می کنند و امرار و معاش می کنند!
از بنده خدای خیابانی اسم در رفته اینها که در جملات قصار پدر جد خیابانی اند.
خوب اگر 6 میلیارد دلار مسدود نیست چرا سریعا نمیارید داخل و ازش استفاده نمیکنید؟ چرت نگید لطفا
اقای فرزین جان و بقیه مسئولین دولت عزیزتر از جان!
فکر نکنید که ما حرف های شما را می خونیم و باورمون میشه. کلام درمانی دیگر اثری نداره. شما هم بهتر است صحبتی نکنید و وقت مردم را نگیرید. همین کامنت دادن ما هم چند دقیقه وقتمون را میگیره
فرزین حرف نزن عمل کن البته اگر بلدی
خدارو شکر نرخ ارز خزندست .اگر دست و پا داشت و می دوید چه فجایعی در انتظار ما بود
وای بابام هی ی ی ی !
می گه واسه طلا برنامه داره پسر من بدبخت هم قراره ازدواج کنه .....
داداچ....نرخ ارز خزنده نیست.....جهنده ست.....یکی پول کم میاره...شب میگه ارز از ۳۰ تومن بشه ۵۰ تومن....به همین سادگی...در ضمن پول ملی افعانستان در برابر دلار ارزشش رفته بالا.....برید یکی رو از اونجا بیارید بهتر مدیرست میکنه تا این اقایی که الان مثلا مدیر هست
اصولگرایانِ وصولگرا!!!!!
نرخ ارزی خزنده نداشتیم که این هم به اقتصاد اضافه شد پارسی را پاسکاری کنیم
این خط و این نشون دلار صد هزار تومنی را با رئیسی خواهیم دید
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
نه عزیزم آنچنان با مالیات پول از حلقوم خلایق بیرون می‌کشند که فکر دلار بازی از یادشان برود چون پولی برای این کار نخواهند داشت هرچه چاپ کنند دو برابرش را با مالیات پس میگیرند
تا حالا که پرنده بوده
چنانچه به عملکرد کلیه روسای بانک مرکزی مداقه کنیم. شباهت های بسیاری مشاهده خواهیم کرد. همگی آن ها در شروع کار با چنان توپ پری بر سر کار می آیند انگار که معجزه ای در آستین جهت ثابت نگاه داشتن قیمت ارز دارند. همچنین آن ها در ابتدا وعده تک نرخی کردن نرخ تورم را نیز می دهند. پس از مدتی که شکستی بدتر از مدیران قبلی می خورند، شروع به ابداع اسامی و کلمات جدید جهت عذر ناتوانی در کنترل نرخ ارز می نمایند. و این سوال برای من مطرح است که چگونه است که هر بار ما وعده های آن ها را قبول می کنیم. شاید چون چاره دیگری نداریم.
یک اقتصادان گفت اگر تورم ۵۰ درصد باشد ظرف ۸ سال کالاها ۲۶ برابر می شود.من وحشت کردم.ثبات نرخ ارز شفافیت اقتصادی .ارامش سیاسی و برنامه ریزی می خواهد .بیشتر حرفها شوی اقتصادی است .من نظرات افکار دیگران را دیدم برایند اینست ما می خواهیم در این کشور زندگی کنیم .این فساد سه هزار میلیاردی چای اعلامش افتخار نیست .چه ساختاری منجر به این فساد می شود .یک برخورد شدید قضایی که افراد احساس کنند .قانون پدرشان را در می اورد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست