بازدید 5598

سامانه بارشی قوی در راه ایلام

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی قوی از اواخر وقت یکشنبه جَو آسمان استان را ناپایدار می کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 18 November 2023

"مجتبی میهن پرست" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازه زمانی فعالیت این سیستم بارشی قوی از اواخر وقت فردا تا اواخر روز سه شنبه است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام استان را در برمی گیرد، افزود: نوع و شدت بارش های این سامانه نسبت به سیستم بارشی اخیر قوی تر و شدیدتر است.

میهن پرست ادامه داد: بارش ها در سیستم قبلی به صورت نرم بود اما در ناپایداری های پیش رو همراه با رعد و برق و رگبار خواهد بود.

وی یادآور شد: پتانسیل ریزش تگرگ، صاعقه، مه گرفتگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی، وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق از پیامدهای جوی این سیستم به شمار می رود.

میهن پرست تصریح کرد: بالابودن شاخص های ناپایداری این بارش ها موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و خشکه رودها و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: دمای هوای استان در مدت فعالیت سامانه بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و اوج برودت هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود که دمای صبحگاهی هم در این روزها کاهش می یابد.

وی باتوجه به وزش باد، مه گرفتگی و خطر اصابت صاعقه، از دامداران و کوهنوردان خواست از حضور در ارتفاعات خودداری و رانندگان نیز در جاده های کوهستانی و گردنه ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

میهن پرست به عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز توصیه کرد باتوجه به احتمال خطر طغیان و بروز سیلاب از نزدیک شدن به این آبراهه ها بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، بنا بر پیش بینی های هواشناسی، بارش های موثر پاییزه از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود که تاکنون این پیش بینی ها طی بارش های اخیر و پیش رو محقق شده است.

تداوم نزولات جوی نوید پاییزی پربارش را برای استان به همراه دارد.

از ابتدای سال آبی جدید (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) بیشترین بارش باران در شهرستان ایوان با ۹۹ میلیمتر و کمترین در بدره با ۱۶ میلیمتر ثبت شده است.

در ایلام نیز میزان دریافت نزولات جوی تاکنون ۶۷ میلیمتر بوده است.

سال آبی و زراعی از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار