بازدید 4332
۲

تصویب قطعنامه شورای امنیت، درباره غزه

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، شامگاه چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی مالت برای ایجاد وقفه‌های بشردوستانه و پیشنهاد آزادی اسرا در جنگ غزه را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 16 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی مالت را برای وقفه بشردوستانه در غزه، با ۱۲ رأی موافق تصویب کرد.

‌بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در پیش نویس قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره غزه، از همه طرف‌ها درخواست شده است از هرگونه محروم کردن غیرنظامیان در غزه از کمک‌ها و خدمات رسانی خودداری کنند.

پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) نزد جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شده است.

در این پیش نویس همچنین به برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

در یکی دیگر از بندهای پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، به برقراری آتش بس فوری و ادامه دار در سراسر نوار غزه به مدت چند روز کافی، با هدف امکان گسیل شدن و رسیدن کمک‌ها به این منطقه تصریح شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
آزادی اسرای اسرائیلی بدون آزادی زنان و بچه های فلسطینی.
چه جالب!
هم می کشیم و شهرها را با جمله نظامی نابود می کنیم و هم کاری که با حمله نظامی نتوانستیم با قطعنامه سازمان ملل عملی می کنیم و اسیران را آزاد می کنیم بدون اینکه هیچ اسیری از فلسطینی آزاد کنیم یا هیچ پاسخی نسبت به جنایات خود داشته باشیم
اگر هم با قطعنامه نتوانستیم دوباره می زنیم و می کشیم حتی اگر اسیران مان کشته بشن
مثلا اسرائیل مجبور به پذیرفتن آتش بس شده!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی