بازدید 3246
۲

واکنش نماینده فلسطین به قطعنامه شورای امنیت

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب (به وقت محلی) در سخنانی در شورای امنیت گفت که قطعنامه این شورا درباره غزه نباید تنها حرف باشد بلکه باید واقعیتی عملی برای مردم فلسطین باشد.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 16 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، ریاض منصور، افزود: قطعنامه شورا که خواستار وقفه بشردوستانه در نوار غزه شده، بمباران بی رویه غزه و کشته شدن حدود ۵ هزار کودک فلسطینی را محکوم نکرده است.

وی گفت: وزارت خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل این قطعنامه را رد کرده و از آن تبعیت نخواهد کرد.

نماینده فلسطین با تاکید بر اینکه بشریت به دلیل آنچه در غزه اتفاق می‌افتد به شدت شکست خورده است، افزود: بمباران و تهاجم باید همین الان متوقف و کمک‌ها وارد نوار غزه شود.

منصور با بیان اینکه در بیمارستان‌های نوار غزه آب سالم وجود ندارد، گفت: توقف بمباران (رژیم) اسرائیل باعث آزادی اسرا و درمان مجروحان می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد که طرح کابینه کنونی (رژیم) اسرائیل ادامه آوارگی مردم فلسطین است.

شورای امنیت سازمان ملل سرانجام پس از ۴۰ روز از آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر و ۴ پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی که به بن بست رسیده بودند، قطعنامه وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
اگه توان مقابله ندارید و قراره بعد از زدن، ننه من غریبم بازی در بیارین چرا میزنین؟
بزرگترین پیروزی فلسطینی ها در دهه های اخیر پس از استقلال غزه، همین عضویت در سازمان ملل بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی