بازدید 2519
۳

بهداشت جهانی : آب غزه رو به اتمام است

سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) هشدار داد که ذخیره آب غزه رو به اتمام بوده و ساکنان آن با یک بحران عمومی قریب‌الوقوع مواجه هستند.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 17 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با اتمام قریب‌الوقوع آب غزه، جان بیش از ۳۵۰۰ بیمار در ۳۵ بیمارستان این منطقه در معرض خطر جدی قرار دارد. این نهاد سازمان ملل خواستار آزادسازی مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.
 
در روز یکشنبه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که مقامات رژیم صهیونیستی به او گفته‌اند لوله آب آشامیدنی جنوب غزه باز شده، اما سخنگوی حماس ضمن تکذیب این اظهارات، اعلام کرد که مردم غزه «آب ناسالم می‌نوشند و جان شهروندان در معرض یک بحران جدی سلامت» است.
 
دوشنبه هفته گذشته وزیر دفاع اسرائیل دستور «محاصره کامل» نوار غزه را داد که با قطع برق، آب و محموله‌های غذایی همراه بود. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز گزارش داد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای قطع آب نوار غزه بر زندگی ۶۱۰ هزار تن اثر گذاشته و می‌تواند به کمبود حاد آب در این منطقه منجر شود. همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این اقدام رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نگران نباشید ... غزه هیچ مشکلی نداره ... گروه حماس حتما آب رو تامین میکنه ... وقتی به اسراییل حمله کرد و با غرور از پیروزی گفت حتما و حتما فکر این روزها رو کرده بود ...
آب روستاهای سیستان و بلوچستان چی؟
طالبان قراره آبی که به روی ایران بست رو بفرسته غزه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی