بازدید 1706
۲

بهداشت جهانی: غزه به منطقه مرگ تبدیل شده است

تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در ژنو به خبرنگاران، گفت: غزه به منطقه مرگ تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 22 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از وب‌گاه خبری سازمان ملل، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: در حال حاضر از نظر وضعیت بهداشتی، شرایطی غیرانسانی در سراسر غزه حاکم است و شرایط همچنان رو به وخامت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق غزه ویران شده است و بیش از ۲۹ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد: این در حالی است که بسیاری دیگر نیز مفقود شده‌اند که گمان می‌رود آنها نیز کشته شده باشند و تعداد بسیار زیادی از مردم غزه هم مجروح شده‌اند.

گبریسوس با تاکید بر اینکه مشکل سوء تغذیه شدید از زمان شروع جنگ در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به طور چشمگیری در سراسر نوار غزه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در حالی که پیش از آغاز جنگ کمتر از یک درصد جمعیت غزه به مشکل سوء تغذیه شدید مبتلا بودند اکنون آمار آنها به بیش از ۱۵ درصد جمعیت در برخی مناطق رسیده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در ادامه با ابراز نگرانی عمیق از اینکه آژانس‌هایی مانند برنامه جهانی غذا (WFP) قادر نیستند به شمال غزه دسترسی داشته باشند، افزود: هر چه این جنگ بیشتر ادامه پیدا کرده و بر اثر آن ارسال کمک‌های بشردوستانه با مشکلات مواجه شده یا قطع شود، آمار مبتلایان به سوء تغذیه شدید در غزه نیز افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که آژانس برنامه جهانی غذا پیشتر اعلام کرد که به دلیل نبودن امنیت برای پرسنل این آژانس و کسانی که در غزه نیازمند دریافت کمک‌های این سازمان هستند، ارسال کمک‌های خود به آنجا را به حالت تعلیق درآورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اسراییل غده سرطانی باید نابود شود انشاله
طوفاانه دیگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی