بازدید 1918

بهداشت جهانی: قطعنامه برای بحران غزه کافی نیست

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار اقدامات عملی کشورهای عضو این سازمان برای توقف جنگ در غزه شد و تاکید کرد: گفت وگو و صدور قطعنامه برای حل بحران غزه کافی نیست.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲ 18 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه در یک سخنرانی مجازی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد غزه در نیویورک پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک منطقه به اصطلاح امن در المواسی در جنوب نوار غزه را دستورالعملی برای فاجعه خواند و گفت: تلاش برای جمع کردن تعداد زیادی از مردم در چنین منطقه کوچکی با چنین زیرساخت‌ها و خدمات کم، خطرات سلامتی را برای افرادی که در حال حاضر نیز در وضعیت وخیمی بسر می‌برند، افزایش می‌دهد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت در ایجاد هیچ به اصطلاح منطقه امنی در غزه بدون دستیابی به یک توافق گسترده و ایجاد سازوکاری که نظارت این سازمان را برای اطمینان از ایمنی و برآوردن نیازهای ضروری در این منطقه امن فراهم آورد، مشارکت نخواهد کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین بر لزوم اقدام فوری اعضای سازمان ملل برای توقف جنگ در غزه تاکید کرد و گفت: بحران غزه یک بحران برای سازمان ملل و بشریت است و برای پایان آن گفت وگو و صدور قطعنامه و بیانیه کافی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی